![]() |
Race 6 - Gm Racing
We zijn ons terug aan't voorbereiden op de afsluitrace van het jaar.
Veel werk hebben we niet aan de wagen buiten een volledige controle, een klein waterlekje hier, een olielekje daar en terug montage van ons "Zolder" 95 db knalpotteke(s) Ook de extra lichten worden uitgerust met een snelkoppelsysteem (welke we reeds hadden van verleden jaar) enkel de electriciteit moest nog aangebracht worden welke dus ook vandaag (zaterdag 22/10) is gebeurt. Voor de rest opkuisen en klaar zijn we. Misschien pakken we nog een donderdagse training mee, alles hangt af van welke extra piloot of piloten er aan de start zullen komen, want het is niet zeker of Nicolas Declerck kan meerijden wegens blijde verwachting van z'n vrouwtje welke juist op deze periode moet bevallen van een toekomstig "coureurke". Voor de aanvraag van 1 of 2 piloten wend ik me nu verder tot de thread TEKOOP/GEVRAAGD enz.... Doei Luc GM RACING |
Terug "hot news" van ons teamke.
De piloten voor de RPN zijn vastgelegt:Luc Vande Casteele - Louisette Lievens (welke een 2 tal wedstrijden noodgedwongen oversloeg wegens gezondheids problemen) - Kenneth Lottin (onze vlugge jongen uit de mini-challenge en BTCS welke verleden jaar tijdens de RPN iedereen verraste met een 1'48" op onze Megane en dit op een nog vochtig(!) wegdek) en Eran day instructeur Michel Lefevre als 4 de man welke me vandaag zijn deelname bevestigde. We gaan een extra training meedraaien op vrijdag 4 november tijdens de Eran days om Michel vertrouwt te maken met 't Meganneke - dus we monteren ons tweede zitje met extra radiocommunicatie tussen piloot & passagier. Voila, sé, zo valt alles nog netjes in de plooi voor deze laatste race van't seizoen welke we hopelijk goed en probleemloos zullen uitrijden en 't zou mooi zijn om deze afsluiter op een 1 ste plaats te mogen beeindigen ! (helaas is er ook nog een bepaalde snelle Golf welke hetzelfde doel voor ogen heeft ... ;) ) "the best of the rest" daar kan ik al met leven als je ons nog verleden jaar zag klungelen met de oneindige defecten en tegenslagen ! Doei Luc GM RACING |
Quote:
grtz |
@ Jawaddeman, hey, met welke wagen rij jij in de Tc ??
En ja m'n cameraatje gaat er terug in en zal de eerste 60 minuten van de race opnemen, Louisette zal waarschijnlijk starten en aan haar strak tempo een tweetal uren rijden. Verleden jaar was het "kort en hevig" voor ons teamke met opgave door een gebroken koppeling (op 3 uur 20 race) en dit willen we vermijden dit jaar ! 1'48" voor een 2 litertje zijn "sprint cup rondetijden" en niet op hun plaats op een 10 uur race. Luc GM RACING |
Quote:
oké niet eenvoudig deze voor te stellen; eerst zag hij wit; dan blauw met geel( ik denk dat we trouwens naast je in dezelfde box stonden in spa) en nu zal hij terug wit zijn... |
@JAWADDEMAN- Meer een soort "cameleon" dan ?:D
en ja, nu efkes zonder "zwanzen" (wat ik moeilijk kan laten) nu weet ik effectief wie jullie zijn.... we hebben in Spa goed kunnen en mogen gebruik maken van je Tv scherm ... waarvoor dank! Gister 04/11 deelneme aan Eran-day om training te verrichten en alles is probleemloos verlopen. Louisette heeft brainstorming gekregen van Kenneth Lottin welke in het 2 de zitje via de boordradio instructies gaf... Michel Lefevre (instructeur Eran) heeft een training verricht met onze wagen om zich vertrouwt te maken met het sequentieel schakelen en alles ging prima. Dus welkom Michel en Kenneth binnen het team ! Opzettelijk hebben we minder attentie gemaakt over rondetijden om elkaar of zichzelf niet op te hitsen....maar 't ging snel en foutloos ! Nu vandaag zaterdag 05/11 werksessie aan de wagen .... alles klaarzetten voor de race en de boel controleren. Doei Luc GM RACING |
DRINGENDE VRAAG :
Kan iemand me zeggen of we aan de pomp tijdens de 10 uur race zelf de hoeveelheid benzine mogen bepalen welke er getankt wordt of is het steeds automatisch vol - vol zonder discussie bij die mannen van 't pompke ??????? Dit om bepaalde strategieen uit te werken in het "donkerste" geheim:bye: Graag dringend antwoord aub. door iemand die het 100% weet . Dank U Luc GM RACING |
Heb jullie bezig gezien,
Alvast suc6 AVD |
Quote:
|
als uwe tanker tegen de pompbediende zegt dat er genoeg inzit, dan stoppen ze met tanken. Je kan dus perfect slechts 20 liter tanken, in het verleden toch...
|
Bedankt iedereen voor informatie en de wensen van succes :bye:
Luc GM RACING |
Iemand al een idee wat Zolder ons gaat aanrekenen per liter dit jaar.
Er moet sowieso al een voorschot betaald worden van 725 EUR, dus das beloofd niet veel goeds... :( |
Staat op benzine geen wettelijk maximum? Paddockzone is volgens mij openbare weg, en daar gelden de prijzen, wettelijk omschreven in het staatsblad. Nu staan de pompen wel niet in de paddock tijdens de 10H, maar de benzine komt wel uit dezelfde put. Misschien zijn er anderen beter geplaatst om hier een antwoord op te geven, maar ook tijdens de 12H van Spa bv werden er andere prijzen aangerekend dan het wettelijke max.
Afgaande op ons vebruik: 32 liter x 10 uur = 320 liter. Stand van vandaag voor 98+ is 1.436 € per liter.= 459.52 € Een Porsche verbruikt wel meer, zodat de waarborg daar wel in buurt komt. Komt daarbij dat je tijdens de trainingen wel nog moet zeulen met vaten en niet mag tanken aan de pomp. Waarom zijn de pompen op ciruit ook niet gewoon open tijdens de trainingen en kan iedereen na de chrono niet gewoon aanschuiven aan de pomp. Tel dat bedrag bij bij het verbruik van de wedstrijd en niemand hoeft cash geld mee te brengen om te gaan tanken. Een kleine ingreep die er weer voor zorgt dat mechaniekers met geld moeten rondlopen, de kans bestaat dat ze bonnetjes verliezen en zo de boekhouding weer niet klopt. |
Quote:
http://ring.wegen.de/fotos/zolder_20051104/222.jpg Foto: Olivier Wegen / http://ring.wegen.de Ziet er wel strak uit zeg Luc. Gaat dit echt jouw allerlaatste race worden? |
@ Marc,
Mooi fotooke, maar we zijn niet anders gewend van jou ;) dank je! Is dit onze laatste wedstrijd ???? Alles hangt af van de herstructurering van deze Belcar historie, als ze de races naar een tijdspanne brengen van 2 uur raceduur (ipv 4uur) kan ik het budgettair aan ...mits het vinden van een 2 de betalende piloot. Andere optie is de sprinterscup rijden: 30 minuten (kan dan weer 2de worden achter.... alweer een Golf....maar die van Kevers) Waarom ineens budgettaire problemen ? Zaak verkocht sedert Juli en budget van racerij is mee gegaan in de overname en ben ik ....grotendeels kwijt. En.. in m'n huidige toestand kan ik geen facturen meer maken (partikulier) Laten we eerlijk zijn: ik bekwam voornamelijk de sponsorbedragen van leveranciers welke me steunden omdat ze min of meer commercieel er niet onderuit konden, voila. Nog een punt: Ik verhuis binnen 5 weken naar Zuid-Frankrijk, de wagen blijft in Belgie op een locatie bij onze teamchef. Ikzelf kan dus moeilijk nog speciaal 850 km. afkomen om enkel eens een werksessie bij te wonen of te leiden. Dus héél wat vragen met weinig antwoorden tot hiertoe..... Doei Luc GM RACING |
Komaan Luc !
Nu het juist zo goed begint te gaan. Voor alles bestaat een oplossing. In ieder geval het beste voor de RPN ! We springen zeker nog eens binnen. |
[QUOTE=GM RACINGDus héél wat vragen met weinig antwoorden tot hiertoe.....
[/QUOTE] Dit is nou net een van die dingen die zo mooi zijn aan jouw en je team. Alles eerlijk open en bloot vertellen. De afgelopen twee jaar hebben we, ik in ieder geval wel ;) , via jouw threads toch heel wat geleerd. Om 7 zondagen te scheuren over het circuit moet je heel wat inspanning leveren. Achter die blinkende wagens op de grid zit een heel verhaal ;) |
@marc
Dat zijn woorden die mij diep raken en op de juiste plek.... :o Groeten Luc GM RACING |
Nu we geen mechanische pech niet meer hebben krijgen we enige vorm van andere pech ! Deze avond (dinsdag 8/11) kregen we bericht van onze piloot Kenneth Lottin dat deze in de plaaster zit met z'n been wegens gescheurde gewrichtsbanden (voetbal.....), dus, nu zijn we hals over kop op zoek naar een 4 de piloot welke bovendien goed is in het duister rijden.
We beschikken wel over een super goede verlichting op de wagen (xenon licht) Dus indien er amateurs zijn neem superdringend contact met Luc 0475/45.54.48. Sorry voor de iets misplaatste thread maar anders denk ik dat die minder gaat gelezen zijn en de resultaten zullen uitblijven. Doei Luc GM RACING |
N'een snellen in het donker. Wat brengt dat op Luc? :)
|
@chauffeur
moet ge maar eens aan uw "madam" vragen;) Luc GM RACING |
Voila,sé, 't is weer eens in orde gekomen met de 4de piloot welke we misten !
Nicolas Declerck zal toch kunnen rijden, z'n vrouw is inmiddels vroegtijdig bevallen van een flinke dochter zodoende kan hij toch in extremies rijden......oef ! Dat was erg "close" en was wel even paniek voor ons teamke. Al bij al is Nicolas de allerbeste keuze, misschien iets minder snel dan Kenneth maar hij spaart de mecaniek beter, bovendien haalden we samen reeds 2 x de 2de plaats en ook 1 x de 2 de plaats met Louisetteken. Doei Luc GM RACING |
Raceverslag - Rpn - Race 6 - Gm Racing
3 van ons mannen waren al van vrijdag vertrokken met de truck om de box 41 in ontvangst te nemen en alles voor te bereiden..... daarna ging het richting "Wheels" voor hun.
Zaterdag 12/11: een regenachtige dag met buien, we besloten om Louisette welke als eerste startte uiteraard regenbanden te geven. Bij de start verloor ze enkele plaatsen maar éénmaal in het ritme bleef ze op haar positie. Na enige tijd begon de ideale lijn te drogen en vele wagens kwamen terug binnen voor slicks.- berekeningen brachten aan het licht dat ze met verder rijden op regenbanden een ronde uitspaarde.... zelfs met tragere rondetijden ! aldus Patrick de teamchef welke prompt door het team "Ross Brown" genoemd werd... Inderdaad schoven we naar voor en Louisette kwam na een shift van 2 uur op een 3 de plaats klasse 4 (plaats 4 bij de start) Als 2de piloot reed ik en kreeg uiteraard 4 verse slicks, ik begon goed in het ritme te komen tot ik bijna een fatale schuiver maakte in de eerste linkse door een oliespoor met slijk.... het was bijna "koekenbak" met een stilstaande Porche en kon nog net de zandbak vermijden. Voor de rest geen incidenten en ben gewoon (te) voorzichtiger gebleven in de eerste linkse want de schrik op niet uit rijden zat er bij mij flink in. Ik gaf de wagen op een 2 de positie in de klasse en 13 de algemeen door aan Michel Lefebre na ook een shift van 2 uur. Michel kreeg dan de lichten gemonteerd want hij ging de overgang van klaar naar (héél) donker in rijden. Na een 5 tal ronden kregen we radiobericht dat hij practisch geen remmen meer had en we riepen hem binnen.- De remplakketten zaten er door en d'er werden nieuwe geplaatst in een héél snel tempo waarbij we weinig tijd verspeelden. De rondetijden van Michel waren uitstekend éénmaal de "verse" remplakketten erop en we behielden plaats 2 in de klasse en werden 12 algemeen, 8 ronden achter voor de 1ste plaats in klasse 4 maar een comforabele 4 ronden voorsprong voor behoud van de 2 de plaats in de klasse. Toen was het de beurt aan Nicolas Declerck voor een 2 uur durende shift we plaatsten hem ook vers rubber om optimaal z'n shift te kunnen rijden. Na een 4 tal ronden kregen we radiobericht van Nicolas dat de motor uitgevallen was met een naverbrandingsknal en dat hij stilstond.....shit ! De mechaniekers trachtten hem te bereiken via radio maar die had dus zonder verdere pogingen tot dialoog met hun reeds z'n helm afgezet. De mechaniekers zijn dan op een motorfiets op zoek gegaan want Nicolas had niets laten weten waar precies hij stilstond ! De bedoeling van dat alles was om de piloot vanaf de omheining richtlijnen te geven waar hij moest naar kijken en controleren om terug in wedstrijd te komen indien mogelijk..... Terwijl de mechaniekers op zoek waren naar de auto en de piloot kwam Nicolas inmiddels de box in gewandeld en deed z'n verhaal. Toen enkele tijd later de mechaniekers aankwamen kreeg Nicolas wel een terechte uitbrander van teamchef Patrick om in het vervolg (nog een tijdje) bij de wagen te blijven en te dialogeren met de mechaniekers..... veel teams hebben deze luxe niet van een goede radioverbinding zoals wij !!!!!! Om een lang verhaal kort te maken .....toen we de wagen terug kregen na de wedstrijd draaide hij reeds na exact ....1 minuut (!!!) ....het bleek een slecht contact te zijn in de bobijn fiche......Nicolas zou gewoon wat moeten "gefrustselt" hebben aan alle draden waarna de motor terug op gang ging geraken om daarna de pits op te zoeken voor een degelijke herstelling welke misschien hooguit een 10 tal minuutjes had geduurd. Moraal van het verhaal ..... werp de handdoek niet te vlug in de ring en blijf als piloot zoeken naar een defect.... enkel als de motor "ontploft" is heb je de zekerheid dat je niet verder kunt ! Ter titel van bevestiging : Tijdens m'n shift heb ik de Marcos defect zien geraken en de piloot (vader of zoon Samang?) is langer dan 40 minuten bij de wagen gebleven om deze te trachten terug op gang te brengen.... zo hoort het! Feit is dat we na afloop en ontdekking van deze "domme panne" allemaal in een dipje zaten en verwensingen deden aan het adres van Nicolas . De panne manifesteerde zich na 6uur20 wedstrijd en alles was nog mogelijk. Eén zaak is zeker als ik verder nog rij volgend jaar gaat het samen met een piloot zijn welke desnoods nog op "3 wielen" een wedstrijd zal uitrijden... kortom iemand met hetzelfde karakter van mij.... een NIET OPGEVER en Nicolas past helaas niet meer in dit (mijn?) plaatje. (voor het overige een zeer gezellige kerel en goed piloot daar niet van.....) Groeten iedereen en misschien (??????????) tot volgend jaar of anders nooit meer, het waren 5 kleurrijke jaren TC voor ons. Doei Luc GM RACING |
Ikzelf (Lefebre Michel) heb dus 2 uur gereden met de megane van Luc.
Het was een zeer aangename wagen om mee te rijden en die draaide als een zwitsers uurwerk.:gas: De klap was dan ook zeer groot toen we hoorden dat de wagen stilstond en de handdoek was geworpen (door de piloot wel te verstaan!) Ik denk dat er anders een zeer goede prestatie in de lucht hing en neem van mij aan .... dit team verdiende die prestatie !! :worship: Ik wil in ieder geval het hele team nog eens bedanken voor de zeer fijne dag die ik in hun bijzijn mocht beleven.:applaus: Dus Ross Brown (Patrick) - Adrian Newey (Nico) - Luc en Louisette en ook de anderen bedankt en ik hoop zeker dat het tot weerziens wordt !! :bye: |
@ stars (Michel)
Hey Michel is de kater over ? ikzelf heb er nog moeilijkheden mee en betreur dat ikzelf niet dit defect gehad heb tijdens mijn shift....99/100 reden we toen uit op het podium (of tot aan....) Er moest toch een lichtje opgaan bij de piloot bij het plots stilvallen met een naknal, dit moest wel een ontstekingsfout zijn ! Enfin, we zijn (goddank) niet allemaal technische "bollebozen" anders zou het ook een beue boel zijn ! Waren ook blij met je deelname en vonden je een patente kerel, ik hou zeker contact met je vanuit het warme Zuid-Frankrijk en wie weet zetten we samen iets op voor volgend seizoen ? Men spreekt van wedstrijden van 1 u 30 binnen de Belcar groep en dit zou misschien financieel wel haalbaar kunnen zijn met 2 piloten..... In elk geval wordt de racewagen met onderdelen behouden, enkel de vrachtwagen MOET verkocht worden (met spijt!) Groeten Luc GM RACING (....ook een naam die gaat verdwijnen) Ps: GM RACING gaat waarschijnlijk naar een idee van "Ross Brown" Patrick omgedoopt worden naar PANIC RACING, lijkt me zo grappig dat ik dit waarschijnlijk ga aanvaarden :D |
Quote:
Maar ik lees hier ook dat de eerste kriebels voor 2006 weer door het lijf gaan. We kunnen de nickname altijd aanpassen ;) |
Hey Luc,
Wat kl*t* voor jou!!! Als piloot blijf je toch bij je wagen tot je zeker bent dat er echt niks meer aan te doen is. Wij zijn 1u30 minuten voor het einde uitgevallen met een afgebroken uniball. Na het takelen is de piloot nog achter de (takel)mannen gelopen, want die hadden buiten zijn weten om de transponder al meegenomen. Daaris is hij in de koude nog 1u30 bij de auto blijven staan. We zijn hem wel een jasje gaan brengen hoor... ;) We waren onze 1ste plaats in de klasse wel kwijt, maar we stonden toch nog als 3de op het podium. Geniet nu maar van het leven in Zuid Frankrijk, en hopelijk zien we jou volgend seizoen terug! Groeten, Serge |
@ Mark
Ja Mark, die kriebels hou je niet tegen hé, wel min of meer het budget:( @ Serge Proficiat ! toch 3 de plaats ! Daar waren wij ook naar op jacht (voor het kampioenschap) 1u30 in de kou gestaan, je piloot ? vlug z'n naam en adres ! 't is nen echte ! Groeten Luc PANIC RACING ;) |
Hij zal het graag horen.
Uiteraard the one and only Peter (Bugalfa)!!! |
Wij hebben 4 maal in de race de injecteurs vervangen. Eén maal stop en go voor geluid en één maal omdat ik de pace-car zou voorbij gevlogen zijn. Nog altijd weten we niet waar en wanneer maar allé. Ik kreeg stop en go voor pacecar nog voor de pace-car buitenkwam. Raar, maar allé, ben wel blij dat alles goed verlopen is.
Wat betreft jullie Luc, zonde en ik had het ook liever op circuit uitgevochten al zou het moeilijk geweest zijn voor ons. Bij ons ook de reden waarom we met 3 gereden hebben Luc. 2 uur voor de wedstrijd krijg je telefoontjes van mannen die willen rijden. "Ik kom als ik voor niets mag rijden". Laat je ze toe dan krijg je zulke toestanden, niet het minste respect voor de inspanningen van het team. Toch een leuke wedstrijd gezien gisteren. |
Ik heb daar bijna 2u gestaan zelfs ! Ik had spijt dat 't die swift niet was waar ik mee stilstond : die had ik op m'n rug binnengedragen ! 1 voordeel ; ik ben serieus op m'n honger blijven zitten want ik wou onze voorsprong uitbouwen zodat we de 4e op meer dan 70% hadden gefietst en zo de punten ontnomen voor de 2e eindplek in T3 ten gunste van ons . Ik wil m'n laatste race wel nog iets laten zien en vermits ik dat nu niet kunnen doen heb komt er nog een vervolg...
|
@ Bugalfa
Ha, 't was jij (Peter) die daar stond met die ijspegels uit je neus en mondhoeken ?:eek: @ chauffeur Ja, (Dries) je slaat de nagel op de kop, sommige (!) (gast) piloten beseffen niet welke inspanningen bepaalde teams doen op alle vlakken om toch maar die eindmeet te halen en dan kom je volgende toeren tegen.... om kierewiet te worden ! Weet er iemand de exacte puntenverdeling .... als ik me niet vergis hebben we na 6 u 20 race toch punten behaald ??? dus dringend oproepje aan de "weters" ? |
Potverdorie jammer Luc, na alle problemen begon het eindelijk toch eens te draaien, ik heb helaas ook maar een rondje kunnen doen, ander had ik toch nog eens aan de kant kunnen gaan om je door te laten, maar ok dat zat er niet in.
@ Peter, ken dat gevoel, ik heb zelfs zo goed als onder de auto gelegen, maar kreeg hem ni van de grond of ik had hem om mn rug genomen. :D Volgend jaar een smartje :D |
@pudding1
Ook jammer voor jullie, maat... en zo dicht bij het einddoel ! Heb je verslag gelezen en moet wel "bibberig" geweest zijn om terug achterwaarts in het donker (!) de heuvel af te bollen !!! Jullie team is héél sportief geweest in het doorlaten, zelf meegemaakt tijdens m'n shift en was een bedankingszwaaitje waard ! Tot later en maak er een snelle machiene van .... duw er een M3 motor in met aangepaste pont....moet nu toch (tamelijk) gemakkelijk te vinden zijn ? Groeten Luc |
Quote:
|
@ Bugalfa (Peter)
Dank voor info ! Peter, een tip voor in't vervolg om je rondeaantallen te verhogen, je neemt je transponder tussen je tanden en loopt stiekem rondjes op het circuit...:D Juist oppassen voor de naknallen bij de micro's bij winderig gevoel :+ Allé, we zijn weer bezig met lullen... stooooop ! :Offtopic: Groeten Luc |
Quote:
Spijtig voor jullie, want het ging goed hé. Wij hebben ook weer met de nodige pech te kampen gehad (poulie krukas gescheurd -> metaalmoeheid of steen erop gevlogen?) Als ik moest lappen wat die piloot bij jullie lapte dan zou ik er ook niet goed van geweest zijn denk ik. Bij ons was Peter Van Delm op dat ogenblik aan het rijden. Wij proberen in zo'n geval eerst heel duidelijk het probleem te omschrijven (communicatie of gsm). Dan wordt er bij het team beslist wie er naar de wagen gaat met welk materiaal. Wij dachten in eerste instantie dat een sensor stuk was. Peter had het nodige materiaal door de draad gekregen en was met de herstelling begonnen. Toen hij hiermee bezig was zag hij dat de poulie volledig naar de haaien was met de definitieve opgave tot gevolg. In totaal is hij ongeveer 50 minuten bij de wagen gebleven om hem te proberen te herstellen... |
Mag er volgens het reglement materiaal door de draad gegeven worden ... ?
|
Bah, zolang het geen krikken, rolbruggen, motoren en dergelijke zijn moet dat kunnen vind ik :)
|
Quote:
Maar meestal wordt hierover niet moeilijk gedaan omdat in de meeste gevallen de race toch naar de botten is. Wij wisten dit ook wel maar we wilden toch proberen uit te rijden... Als een deelnemer zich in een race benadeeld voelt als een andere deelnemer dit gedaan heeft, kan daar volgens mij klacht tegen neergelegd worden (strikt theoretisch, in praktijk gebeurt dit nooit) |
All times are GMT +2. The time now is 01:32. |