![]() |
Ik zal later als ik wat meer tijd heb wel komen zagen over waarom ze mij in Zolder nooit meer op een betalende meeting gaan zien en zo, maar belangrijke dingen eerst: weet iemand hoe het met de twee omvergereden Marshals is?
|
Quote:
|
only slight injuries, staat op site van Renault Sport
kan wel zijn, want ik stond er met mijn neus op (was juist gearriveerd), en ze stonden alletwee vrij snel weer recht, alleen dien ene was wa aan het manken en mij zien ze wel terug. ja er was veel volk, maar er waren ook nog rustige plaatsen, en ik had overal vrij goed zicht op de baan. alleen spijtig dat er maar 1 manier is om van paddock naar tribune te gaan. |
Ik heb de schuiver live gezien, die marshalls zijn daar goed vanaf gekomen. Fout van Parente, de gele vlag was al lang genoeg uit. Toch is hij te snel aangekomen, en is met blokkerende remmen de zandbak in gespint.
Het was mijn eerste keer sinds lange tijd in Zolder, en ik weet weer waarom. Als amateurfotograaf zonder speciale pasjes kunt ge daar niks, NIKS gaan doen. Overal hoge draad of ver van het circuit. Of ge moet brutaal zijn en ergens binnenglippen. Ik heb mij geamuseerd hoor, maar mij zien ze daar nimeer snel terug |
Quote:
|
ik heb een andere marshal horen praten over een pijnlijke knie en een opgezwollen voet
|
Eén van de Marshalls was een bekende Paddocker.
Hij maakt het goed. Een beetje last van de knie en de twee enkels. In het begin last van de knie en rechter enkel. Later op de dag opnieuw richting REA gegaan voor verzorging van zijn linkerenkel. Gelukkig maakt hij het goed. De piloot in kwestie was heel blij om de Marshall terug te zien. Hij is de piloot gaan opzoeken aan de boxen. Nu zijn er weer twee nieuwe 'vrienden' ontstaan. De volgende keer in Spa-Francorchamps hebben ze al afgesproken. De hardst gekwetste mag blij zijn dat de tweede wagen de eerste wagen nog geraakt heeft, anders was de snelheid een stukje hoger geweest, met misschien ergere gevolgen. Ook wil ik langst deze weg de tweede Marshall bedanken. Dit omdat hij de hardst gekwetste nog aan de kant heeft kunnen trekken, dit kon niet ontkomen dat ze toch gekwetst zijn maar heeft misschien wel erger kunnen verkomen. Op de foto's kunnen we spreken van een flying marshall. Eerst Mark vorig jaar die gewoon voor de "lol" over de vangrail duikt, als ik me niet vergis, en dit jaar hebben we ook weeral iemand. Hij kan er gelukkig al mee lachen. Mvg... |
Quote:
|
Quote:
|
Quote:
|
Marshals omver gereden?
Ik heb mij laten vertellen dat er bij een incident in de Villeneuve chicane een aantal marshals een tikje hebben meegekregen, toen zij met een auto bezig waren en er een volgende auto aan kwam. Ik schrijf het wat luchtig, maar toch geen leuk bericht, zoals het bij mij binnen kwam. Wat is er echt gebeurd? Zijn er gekwetsten? Rijdersfout? Marshalsfout? Waren de vlaggen uit?
Wat is er gebeurd? |
Hier zijn we al een tijdje over bezig geweest.
Hier: http://forum.depaddock.eu/showthread.php?t=11575 Mvg... |
Quote:
|
Is je ij toets defect? ;)
|
Quote:
|
Met mij gaat het. Enkel 2 dikke enkels.
Door dit voorval ben ik nog meer voorstander geworden van de voorsignalisatie. Iets wat blijkbaar niet nodig werd gevonden. |
Iceman 't ga je goed ; 31 mei ErAn kom ik nog eens naar Zolder . Komt ge toevallig 17 & 18 juni naar www.spaitalia.be ? (Als 't lukt brengen we 156 met cozitje mee en dan moogt gij zeker eens mee) . BEC is Financieel en organisatorisch (zaterdag is werkendag voor mij) niet haalbaar 10u doen we wel .
|
Quote:
Jammer dat ze het net nu niet wilden gebruiken. Veel beterschap. |
Quote:
Tot zo snel mogelijk é Tommeke en laat mijn tekst op je overal staan :D Mvg... |
Quote:
|
Ik zou zooooo graag hier uitleg willen over geven, maar het is beter om dit hier niet te doen.
Sommige mensen hebben lange tenen en ik heb er zondag weeral op gestaan. :rolleyes: |
Quote:
|
:
Quote:
misschien een klein beetje off-topic :Offtopic: , maar hoe krijgen jullie info ivm met de stand van zaken, Ik bedoel dan vooral ivm blauwe vlag situatie's ? :confused: en wat bedoel je met voorsigalisatie? :confused: grtz AVD |
Quote:
Dus beslissingen over het al dan niet geven van een blauwe vlag / gele vlag etc worden door de marshals zelf genomen. In sommige omstandigheden kan het wel eens zijn dat de veiligheidsdienst vraagt om bv een geel-rood gestreepte vlag te geven gedurende enkele ronden. Wanneer er een gele vlag wordt gezwaaid zullen de marshals van de voorgaande post een gele vlag gestrekt houden. Dat is de voorwaarschuwing. Zo weten piloten dat er in de sector na de gestrekte vlag een gele vlag situatie is en dat er daar dus opgepast moet worden. In Zolder is er op sommige delen van het circuit een beperkte zichtbaarheid voor de piloten. Met de voorwaarschuwing worden ze toch op tijd gewaarschuwd en kunnen ze hun snelheid aanpassen. |
Quote:
|
En de Marshalls als bowlingkegels gebruiken. :p :D :p
|
Quote:
|
Thx voor de toelichting, noch bij omloopattest of bij enige briefing werden deze verschillen beschreven,
Heb al wel zo'n gestrekte gele vlag gekregen, doch dacht dat dit een vrije interpretatie was van deze marschall, of dat hij moe was rgrds AVD |
Quote:
|
historics nu BHS
|
Quote:
|
Kan je nagaan wat er op provinciaal vlak alles mis zit in dit landje. :mad:
Normaal horen rijders te weten wat de vlaggen betekenen, dit na instrukties van de Vas of andere "verenigingen". Soms denk ik dat de hogere heren niet meer willen dat er fatsoenlijk opgeleerde rijders zijn. Maar ja, wie ben ik? :bye: |
:Offtopic:
Vraagje: en hoe wordt er omgegaan met overtreding van die gestrekte gele vlag? Staat daar een sanctie op? Is de gestrekte gele vlag dan ook opgenomen in de permanente regels in België of wordt deze vlag genoemd in het "bijzonder reglement"? Overigens ben ik een groot voorstander van voorsignalisatie, maar dan wel met ondersteuning vanuit het reglement. Bij FIA evenementen kan je het trouwens vergeten dat er een rijder bestraft zal worden voor overtreding van de gestrekte gele vlag, omdat het ding niet (meer) bestaat in de FIA-regels. |
nochtans, Alonso is voor zijn crash in Brazilie een paar jaar geleden bestraft geweest. en naar mijn weten is F1 nog net een FIA-evenement
|
Quote:
|
Quote:
|
OK, dan snap ik de werking. Lijkt een goede oplossing.
|
Quote:
|
Quote:
Gelukkig niets ergs aan dehand é :) Maarja, onkruid vergaat niet :o :D Mvg... |
All times are GMT +2. The time now is 10:43. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.