![]() |
Qualifs:
"onvrijwillig onderstuur"??? :mad: |
Quote:
OK, hij remde echt wel te laat, en zijn lijn zat niet echt juist, maar hij had daar echt nog wel kunnen draaien hoor!!! Moest hem er ni gestaan hebben, had Alonso toch wel pole gereden denk, +0.062 dat is gemakkelijk verloren door ietske later op de gas te gaan staan. Net na de kwalificatie kwam er nog "incident involving car nr 5 under investigation by the stewards" eens benieuwd of we daar nog iets van gaan horen. Webber heeft anders ook wel sterk gereden :eek: 2sec sneller als Rosberg zelfs. Button viel deze keer wel zwaar tegen :(, aan het aantal rondjes zal het niet liggen, want hij was toch constant op de baan tijdens die 2e kwalif. Enja Massa, dat was niet zoals het hoort he ... Khad eigenlijk met dit nieuwe kwalificatieformat wel meerdere rijders tegen de muur verwacht, nu dus enkel de Ferrari's, die wel als 1e en laatste vertrekken morgen. |
Lijkt me een opzettelijke move van Schumacher.
Dus hebben we cars 2, 5 en 14 "Under Investigation", ,de grid kan er morgen dus nog helemaal anders uitzien. |
Mmja,ben es benieuwd,op de onboard was te zien dat Schumi de draai ging halen,maar toch draaide hij zijn stuur nog es recht om nog wat rechtdoor te rijden en dan draaide hij nog es maar dan haalde hij het uiteraard niet meer,vreemd..
|
Tactisch natuurlijk goed gespeeld, maar sportief vond ik het niet. Maar ja:
sportiviteit <-?-> formule 1 maar toch ... |
zowel schumacher als alonso zouden gestraft moeten worden :
Schumacher wegens het opzettelijk uitlokken van de gele vlag en Alonso omwille van zijn snelste ronde te rijden tijdens de gele vlag. Beiden 10 plaatsen achteruit zou niet meer dan rechtvaardig zijn. |
hhhm ik denk niet dat het met opzet was.. shumi zat te pushen, en bij een onboard beeld zag je ook nog eens dat hij een voorwiel lichtjes blokeerde..
ik zie schumi trouwens ook niet als iemand die dat expres zou doen.. (maja ik ben dan ook wel schumi fan :D ) |
Quote:
Maar dan mijn zorg: Het gele-vlag symbool verscheen pas toen iedereen hem al gepasseerd was, en ik heb ook niemand met een gele vlag zien zwaaien. Zou de beelden eens moeten herbekijken. |
Probleem is dat je Alonso idd wel kan bestraffen voor bewezen feiten, maar hoe kan je bewijzen dat Michael het opzettelijk deed? En iemand extra bestraffen omdat hij/zij (we moeten politiek correct blijven hé :p) eraf gaat ... ?
Hoe zit het eigenlijk met die regel van snelste ronde rijden tijdens gele vlag? |
Quote:
Euhmm ... ik ben ook heel zeker niet tegen de Duitser hoor, maar hij lijkt mij nu eenmaal wel degene (en ongeveer de enige) die het interpreteren van de regels zo hard doortrekt ...! |
Heb de beelden eens herbeken, en zie denk ik één gele vlag voor Rascasse, die stil word gehouden en bijna onzichtbaar is, en één gele vlag in Rascasse zelf, slechts meters voor Schumachers wagen.
|
Reken maar dat er meer gele vlaggen waren. En tel er ook maar op dat de rijders over de radio gewaarschuwd worden.
Op de beelden was duidelijk te zien dat Schumacher het stuur weer recht draaide om zo bijna tegen de muur aan te rijden. Ik wed dat als hij tiende stond hij de bocht makkelijk gehaald zou hebben. Hier nog een veelzeggend stukje van een ander forum, waar ik me volledig bij aan sluit: Sporten doe je om te winnen, maar de glans van het winnen verdwijnt subiet als je daar een Schwalbe voor nodig meent te hebben. Professioneel? My ass! De huidige F1 is naar de kloten omdat de rijders steeds minder invloed hebben op het uiteindelijke resultaat en de heer Schumacher is DE exponent van de teloorgang van het kijkspel. De laatste tien jaar heeft hij briljant gereden maar nooit meer briljant gestreden. Hij was slachtoffer van de twee mooiste inhaalacties uit de laatste tien jaar, Coulthard buitenom op Magny Cours en de weergaloze passo doble met Hakkinen en Zonta op Spa. Altijd meerijden zonder te excelleren, de F1 als een tijdrit waarbij strijd wordt vermeden en de rondetijden heilig zijn. Dieptriest als je voor enkele honderden Euro’s een kaartje moet kopen voor het wereldkampioenschap strijdvermijden. En nu dit, weer die blik die je zag achter de vangrail in Adelaide, stiekum blij met z’n eigen verrotte ik, heimelijk trots op een mentaliteit die overwinningen oplevert maar een sport naar de sodemieter helpt. Ik was even vergeten wat voor een vreselijk mens het is, maar ik ben weer wakker gelukkig…. |
Mooi verwoord wat ik al zoveel jaren denk:D
Wat een echte rotstreek toch alweer. De fout kwam er niet opzettelijk, maar zijn reactie erop wel. Je zag hem gewoon terug rechtsturen ipv in te draaien. Als je zo moet winnen... Maar ja, we zijn het gewoon van hem, Jerez '97 in gedachten, dat was ook per ongeluk. Wat hoop ik nog te mogen meemaken dat deze rijder definitief zijn helm aan de haak hangt.:fight: |
Ik weet ook niet vanbuiten of er regels zijn voor het zetten van een snelle ronde onder gele vlag, maar feit is wel dat Alonso zeker vertraagd is. Na SS2 zat hij 3 tienden onder Schumi zijn tijd, aan de finish was hij dus 0.062 trager. Tegenover Alonso zijn vorige passage was SS3 dus zeker 3 tienden trager ... Alonso verdient echt wel geen straf.
Nee ik ben geen Alonso fan, maar al helemaal geen Schumi-fan :rolleyes: :D |
Tja, dit wordt weer een klassiek robbertje welles-nietes. Anti-schumacher-fans gaan hier weer duidelijk een truuk inzien, schumacher-fans zullen het op een fout houden.
Alleen stel ik vast dat de mensen die het meest zagen over de loop van de F1, die toch blijven volgen. Als alles zo saai en wansmakelijk is, trek dan je conclusies en volg een andere sport ofzo hé :s |
Bij een gele vlag mag je wel je ronde af werken.
Je zal er niet je snelste sector mogen zetten.daar heeft die duidelijk zijn tijd verloren want hij zat onder de tijd van schumacher. Wat schumacher betreft. Woorden te kort gewoon:( .Een rijder zonder glans.zo je concurenten van je Afbijten kan gewoon niet:fight: . De fout was ook uitgelokt. Eerder heeft hij dit nog eens gedaan in silverstone bij kwalificatie 1 omdat er regen dreigde te komen en ze als eerste wilde starten voor kwalificatie 2. De andere andere rijders reden gewoon een trage ronde. |
Quote:
Zijn vele malen mooier om te zien en terechte winnaars:applaus: |
Vreemde situatie, in ieder geval. die voorlaatste bocht is er eentje die traag genomen wordt, maar als je dan nog een stuurfout maakt, raak je toch nog minstens de vangmuur, dacht ik zo. Schumacher kon nog net op tijd zijn wagen tot stilstand brengen, alsof hij de bak parkeerde. Bovendien kan ik moeilijk uit de onboard uitmaken of hij opzettelijk die richting instuurt.
Enkele zaken die ik objectief vaststel: 1. had Schumacher zich niet geparkeerd, had Alonso de pole gepakt. Ontzettend belangrijk in Monaco. 2. Is het mogelijk om vanuit de cockpit genoeg informatie te hebben om te weten dat 1) je op pole staat 2) er iemand sneller is dan jou, en 3) je in een splitseconde even verkeerd kan sturen en daarbij toch je wagen niet kan beschadigen ? 3. Zoals gewoonlijk is het weer eens tijd om modder te smijten naar Schumacher. Wie heeft de bewijzen ? Wie kan zwart op wit beweren dat de kerel dit met voorbedachte rade deed ? Tja. Dikke kwal Briatore kan z'n frustraties beter in morgen steken, zodat Alonso op een faire manier voorbije de Ferrari kan raken. Wat Briatore trouwens betreft: misschien heeft hij Schumacher die kunstjes wel geleerd in zijn Benetton-tijd ? |
Quote:
als er al geen discussies / vetes mogen zijn, mogen ze het hele sportgebeuren afschaffen, want dan is er niks meer aan ;) |
Als dat manoeuvre van Schumacher opzettelijk is vind ik het maar zwak van hem, en wat hier boven al gezegt werd in een quote : strijdvermijden. Dan is dit wel een manier omdat morgen te doen. Nu staat Schumi voor Alonso op de startgrid, anders konden we zijn inhaal "talent" misschien eens zien.
|
Ik heb net herhaling bezien van de kwalificatie.
Het is toch meer dan duidelijk ze.Mij kunnen ze al zeker niet overtuigen dat schumacher dit onopzettelijk deed. Hij stuurt hem gewoon rechtdoor en op het laatste stuurt die als het te laat is.Zelfs voor Ide zou het moeilijk zijn om zulke fout te maken:no: . Ik vind het dan erg straf dat fisichella bestraft word voor het hinderen van coulthard terwijl schumacher opzettelijk een gele vlag heeft uitgelokt en zo ALLE rijders hinderd!!! Wat klopt. Of beter,wat klopt niet.:mad: |
Ongelooflijk. Dat Schumacher tot zoiets in staat is wisten we allang, maar dat hij nu nog, na zeven wereldtitels, zo flagrant zou frauderen, dat had zelfs ik niet verwacht.
Wat het snelle rondje onder gele vlag van Alonso betreft, ik dacht dat de regel was dat je in de sector waar geel gezwaaid wordt geen snelste tijd mag neerzetten. Dat is bij mijn weten ook niet gebeurd. Quote:
|
|
Kheb het net ook gelezen, met een grijns op het gezicht :D
Ze hebben er zelfs te telemetriegegevens bijgehaald. 't Kampioenschap is zo wel weer om zeep, maar daar heeft hem dan ook zelf om gevraagd. Ferrari zal een goede strategie moeten uitdokteren om er toch nog wat punten uit te halen. Kan nog een mooie race opleveren :) |
Als laatste starten is wel heel cru. Neem dan zijn snelste tijd af ofzo, want in feite geldt hier hetzelfde als bij Fisichella: hinderen van 'achterliggers'.
Godja, gemengde gevoelens hoor. Ik kan me ergens gewoon niet voorstellen dat dit opzettelijk gebeurde, waarom zou hij ook ? Een P2 of P3 had toch net zo ok geweest, de start zou niet per sé cruciaal geweest zijn... |
gerechtigheid geschied !
|
oja. waar blijft nu het gemekker over de vriendjes FIA en Ferrari ?
|
Quote:
Dan had hij nooit die streken durven verkopen die zijn hele carrière bezoedelen. Met zijn talent had hij een "grote" kampioen kunnen zijn maar hij zal steeds een slechte naam blijven hebben. Eigenlijk teveel feiten om op te noemen. De FIA zal het eens zijn dat het tijd wordt voor zijn pensioen |
Quote:
|
Quote:
|
Quote:
|
Quote:
http://home.planet.nl/~vaart020/images/breuk.jpg |
Quote:
Verderop in dat artikel verklaren de FIA-stewards dat ze geen enkele reden kunnen bedenken waarom Schumi zo hard remde zonder in de vangrails te belanden en zijn motor te laten afslaan. Ferrari kan geen beroep aantekenen. De uitspraak is gebaseerd op artikel 112 van het sportief reglement. Voor de rest geen mening over deze actie ;) Behalve dat zijn nieuwe overall uitziet als een goedkoop dubbellikker-ijsje van 50 cent uit mijn jeugd :) http://www2.kro.nl/theatervanhetsent...ages/raket.jpg |
tis 116b:
Quote:
|
Hij is tenminste wel consequent :
Quote:
|
Quote:
Quote:
|
Hoewel er enkele nuchtere meningen zijn die zeggen 'enkel de coureur kan het weten', lijkt het duidelijk dat er op basis van het omstreden verleden van Schumacher bij elk twijfelgeval met drek moet gesmeten worden om toch nog wat erkenning te putten uit oude koeien als Adelaïde en Jerez. Feit is dat als je een carrière opbouwt van 14 seizoenen F1 dan je al wat meer meemaakt dan de gemiddelde Hakkinen of Villeneuve.
Ik heb geen idee of het al dan niet opzettelijk was, maar zolang ik geen zwart op wit bewijs heb, blijf ik van die drek af. Die pole kan me niks schelen. Ik treur nu voornamelijk om het wereldkampioenschap dat hier ongetwijfeld gewonnen wordt door Alonso, die een voorsprong gaat uitbouwen van een nauwelijks overbrugbare 25 punten. Ik treur om de race, die even spannend gaat zijn als het simultaan aftrekken van een stukje wc-papier en het knipperen van de linkeroogwimpers. Alonso vertrekt, Webber houdt de rest op en tegen de laatste rondes dubbelt Fernand voor de derde keer de rest van het veld onder luid gejuich van de bruin aangebrande playboy van de modellenwereld Briatore 'Fernando fantastico fantastico woohoo grazie'. Ik treur om het talent van de kerel dat keer op keer in de schaduw gezet wordt door een meute mekkergeiten die maar al te graag hun stem laten horen als er iets negatiefs te spuien valt over de F1 tout court, onder het motto 'alle andere autosporten-excuseer motosporten- zijn veel beter en spannender.' KIJK DAN NIET, ja toch ? U hoeft van mij morgen geen top en flop te verwachten. Ik kijk voor die ene keer ook eens niet. |
Quote:
Als de stewards melden dat ze aan de hand van de telemetrie deze beslissing nemen dan is dat correct. Ik zag het trouwens met mijn eigen ogen al dat hij raar deed door op deze manier rascasse in te sturen. Heb zelf ervaring met telemetrie en je kan echt wel duidelijk zien waar hoe sterk men remt en tevens de stuuruitslag. Het feit dat hij tegen een langzame snelheid zijn wagen zo parkeert duidt op voorbedachte rade. Iemand met zijn talent zou altijd door deze bocht geraakt zijn indien hij die intentie had... |
Quote:
|
Ik kan me gewoon niet voorstellen dat Ferrari en Schumacher zo dom zouden zijn om opzettelijk deze diskwalificatie te forceren. Zeker niet na al die modder die ze over zich gekregen hebben na al die jaren van teamorders, gewaagde maneuvers en persoonlijke vete's tussen Schumacher en Hill. Daar leer je toch uit ? Wie zou het zich dan nog kunnen permitteren om de hele boel op te lichten door opzettelijk het stuurtje verkeerd te draaien. U raadt het al: arrogante Schumacher hemzelve, die op de baan plots ook rekening moet houden met familie zo blijkt. Kom Ralf, kruip jij maar lekker voor, beste broer van me.
Wat all time hero betreft zit je wel goed, trouwens. Omdat de rest van het veld na Senna nog altijd niks fabuleus wereldschokkends anders biedt, voornamelijk. Inclusief Alonso. |
All times are GMT +2. The time now is 18:28. |