![]() |
Zolder six hours, 16/17/18 juni 2006.
A.s. weekend de eerste versie van deze moto-endurance wedstrijd. Benieuwd wat me mogen verwachten.................
Quote:
|
Wat je mag verwachten ?
Da's verdorie een officiële manche van het wk uithouding. De moeite dus. Blijft me wel een raadsel waarom ze naar Zolder komen en niet naar Francorchamps, zoals vroeger. Maar bon, voor mij is het heel wat dichter bij de deur. Zet uw vooroordelen opzij wat betreft motorsport en je zult zien dat dit zeker zo goed is als gelijk welke autosporttak. :cool: |
Ik kom zéker langs . Op zaterdag .
Ik moet het gezien hebben . Ben super benieuwd . Ken Zolder enkel een beetje met de auto . Met 2 wielen minder lijkt het me ook amusant . Zeker met dit niveau van motorsport . WK Endurance ! |
ben wel van plan om langs te gaan.. ben ook naar de 500km van assen geweest en vind het een leuke sfeer..
ligt er maar net aan wat het weer doet want heb geen zin om weg te schroeien op een tribune :/ |
Quote:
Dan heb je geluk op zolder doen ze niet aan tribunes :D |
[QUOTE=TYRI F1ligt er maar net aan wat het weer doet want heb geen zin om weg te schroeien op een tribune :/[/QUOTE]
kom maar een pintje pakken :D |
De officiële World Endurance Championship website: http://www.worldendurance.co.uk/
Enkele highlights uit de press release: Fifty teams have signed up for the race, with the permanent championship numbers swelled by a record number of wild-card entries. Seventeen Nations (waaronder enkele Belgische teams) Seven Manufacturers Bij de andere series die gaan rijden kan ik me weinig voorstellen, maar namen zoals superstocks en super twins lijken me wel super om naar te kijken! |
Quote:
|
Ik zal ook aanwezig zijn dat weekend.
Ze zeggen weer goed weer. Zo'n 25°C en geen neerslag, ideaal zou ik zeggen :D Mvg... |
Quote:
Eens even door de lijst van deelnemende teams gelopen: 84 Heylen Racing Team BEL Yamaha YZF-R1 Hans Heylen BEL, Patrick Quintens BEL, Didier Boelens BEL Familie van? Enkele weken terug was er een prestatie van een van de Belgische teams in de Wheels. AJ, welk team was dat? |
Quote:
kijk uit naar het weekend. Vermoed dat het druk gaat worden (lees weinig slapen) |
NR5 is Mario Van Vossel en nog iemand.
|
Quote:
Dan de organisatie van dit weekend? Dat is een heel ander verhaal :mad: Over de activiteiten naast de baan zal ik geen uitspraken doen, iets voor de interne (zeer pittige) keuken ;) Na afloop van de dag nog een flinke "Zolderse" onvolkomenheid mogen meemaken. Morgen ff bellen en mailen met de desbetreffende Zolders pipo, die mag mij het e.e.a. gaan uitleggen ;) Bij geen antwoord naar tevredenheid? tja, hou het dan maar hier in de gaten :) Publieke belangstelling was zeer mager te noemen op zaterdag. Er loopt meer volk rond op een donderdag wanneer er vrije trainingen zijn. |
Afgelopen weekend is in twee woordden samen te vatten:
Warm en Oersaai. Ze hebben er hun broek weer aan gescheurd, want er stond geen mens langs de baan, al hebben de weinige toeschouwers wel €25 per stuk mogen betalen. Wat mij betreft niet echt voor herhaling vatbaar. :Offtopic: Trouwens, vraagje voor Mark: de baanposten hadden behalve de gebruikelijke resem vlaggen, dit weekend ook een bord bij zich met "PUSH" erop. Wat wil dat zeggen? |
Ik ben zaterdag geweest en ik ben tevreden terug naar huis gekeerd.
Een aparte parking voor de motards, vlak aan de Jacky Ickx-chicane (?), was het eerste positieve dat me opviel. :applaus: Daarnaast, zeker ’s morgens, weinig tot geen volk, zo heb ik het graag (de organisatoren waarschijnlijk veel minder…). Heb me eerst een tijdje op die hoop zand aan de eerste bocht geposteerd en daarna beginnen rondwandelen (overdekte kijkplaats aan s/f, en zo verder gegaan tijdens de pauze : via de eerste chicane naar de Villeneuvebocht en zo ook eens tot aan Wheel gewandeld. Daarna weer naar het circuit gewandeld en me net voor de Villeneuvebocht geposteerd. Op ’t gemak gegeten, wat gelezen en toen was het tijd voor wat nevenprogramma’s : Super Twins (Ducati’s SS’en, Laverda’s, en nog een motor die ik niet ken). De Duc Paul Smart viel helaas al rokend in de opwarmronde uit (aan de Villeneuvechicane). Het geluid van een ronkende twin is toch wel apart en ik verkies het veruit boven een jankende 4-cilinder. Daarna was het de beurt aan de Classics en die maakten precies nog het meeste kabaal per mm cilinderinhoud. Daar werd ook geracet had ik de indruk van waar ik stond, maar er waren ook redelijk wat uitvallers. Vervolgens begonnen de trainingsritten voor het hoofdprogramma en daarvan vond ik de Kwak nr. 8 het indrukwekkendst qua stijl, hoe hij door de bocht voor de Villeneuvechicane kwam gereden. Ben lang geen kenner, maar hij leek me ook een van de snellere mannen. Gelukkig reden er ook nog een Duc 999 en een RSV Mille mee. Die haalde je er zo uit, gewoon afgaand op het gehoor. Enfin, wat mij betreft, goed meegevallen, maar er waren wel wat minpunten : het circuit zelf. Een puur Micky Mousegeval en zeker de Villeneuvechicane is er wat mij betreft te veel aan om het aantrekkelijk te maken, want het verkloot het interessantste stuk van het circuit. De speakers werkten enkel aan s/f, waar ik stond (tussen eerste chicane en Villeneuvechicane) gewoonweg niet. :( De batterij van mijn fototoestel geeft er na 1 foto de brui aan. :rolleyes: Opvallend : ik heb haast meer Frans dan Nederlands gehoord (zowel bij baancommissarissen als publiek). O ja, sorry als ik de namen van de bochten verkeerd heb. Ik was voor het eerst sinds ettelijke jaren nog eens daar en ken Zolder ook nauwelijks. |
Quote:
|
Quote:
Blijkbaar was het verboden om als baancommissaris de motorrijder te helpen duwen. Het is inderdaad veel veiliger om een motorrijder minutenlang te laten wandelen (met dit hete weer, strompelen) op het circuit dan dat enkele baancommissarissen de arme motard gaan helpen en een potentieel gevaarlijke situatie in enkele minuten opgelost kan zijn :rolleyes: Ik heb zo gisteren 2 motards gezien die van het rechte stuk voor de Ickx chicane kwamen gewandeld. wat ik nog gehoord heb is der er eentje ter hoogte van de veiligheidstoren tegen de grond gegaan is van uitputting en/of uitdroging, de andere heeft van de organisatie een flesje water gekregen toen hij net de pitlane was binnengestrompeld. |
Quote:
FIM en veiligheid lijken wel twee woorden die niet samengaan in 1 zin. Afgelopen weekend helaas een aantal zaken gezien die absoluut niet door de beugel kunnen. Althans, voor mij dan ;) Als er geen wijzigingen worden aangebracht in de structuur van het weekend voor volgend jaar dan zal ik helaas een "non-participation" als antwoord geven op de participatie van deze azijnpisser. :Offtopic: Tijdens de Moto GP was het chaos alom tijdens de start. Een van de slachtoffers was Gibernau. Gevolg? Een hersenschudding en een gescheurd sleutelbeen. Bij aankomst was dat gescheurd sleutelbeen inmiddels gebroken! Quote:
:Offtopic: |
Ik heb inderdaad samen met de baanposten van post TkweetniehoeveelC die arme man van water voorzien. Dat had hij wel verdiend nadat hij zijn stalen ros bij temperaturen van 30+ van aan de Rea (sorry, het Medical Center) tot aan de pitlane had geduwd.
De arme man kreeg trouwens onmiddellijk een dame van zijn team op zijn nek dat hij zijn verbruik verkeerd berekend had. Ik weet zijn naam niet, maar deze pechvogel mag wat mij betreft de prijs van Hulk van de dag krijgen ;) @ Ottooke: dank u voor de uitleg, ben niet zo thuis in de motosport. |
Dat de piloten niet geholpen mochten worden bij het duwen van hun motoren was een FIM regel, daar had Zolder niks mee te maken.
Over de eisen die door organisatoren zoals de verschillende circuits en organisaties zoals FIM en FIA gesteld worden qua veiligheid en medische voorzieningen wil ik gerust een keer een heel grote boom opzetten (en ik denk dat Luuk S onmiddellijk meedoet). Op sommige gebieden is men zo laks als maar kan zijn terwijl er op andere vlakken aan overshooting van hier tot Tokio wordt gedaan. Sorry Mark maar van dit laatste is overal aanwezigheid van een medische helicopter eisen een heel mooi voorbeeld: indrukwekkend maar meestal compleet nutteloos. Probleem is dat deze regels meestal opgesteld worden door mensen in een kostuum op een bureau in plaats van degenen die met hun beide voeten in de dagdagelijkse realiteit staan. |
Quote:
Die heeft melandri en capirossi weg gevoerd. Die 2 waren er duidelijk erger aan toe dan gibernau. Dat die ziekenwagen een ongeval heeft onderweg kan de organisatie niet aan doen. Ik had dit zondag avond al gelezen op racing-live.com Ach ja,gibernau blijft een pechvogel:( . |
Quote:
Laat die boom maar komen ;) We kunnen altijd bijleren :) |
Zal mijn mening omtrent veiligheid en medische voorzieningen bij gemotoriseerde sporten een van de volgende dagen wel eens in een aparte thread uit de doeken doen.
|
Ik ben benieuwd, dan kunnen we door het opzetten van een grote boom eindelijk eens wat terugdoen voor het milieu ;)
|
All times are GMT +2. The time now is 07:13. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.