De Paddock

De Paddock (http://www.depaddock.eu/forum/index.php)
-   Formule 1 (http://www.depaddock.eu/forum/forumdisplay.php?f=2)
-   -   Revolutionair remsysteem by McLaren-MB. (http://www.depaddock.eu/forum/showthread.php?t=1344)

AuForm 09-01-2002 16:29

Revolutionair remsysteem by McLaren-MB.

Om het ongeveerde gewicht drastisch te verlagen, heeft McLaren de traditionele schijfremmen vervangen door out-board buisremmen.

Ze zijn goed te zien op deze foto:

http://a324.g.akamai.net/f/324/3126/.../diapo_154.jpg
(ik weet natuurlijk wel dat het meet apparatuur is ;) )

AuForm 09-01-2002 16:30

Is er een reden waarom ik die foto niet kan zien?

PJ

Finish 09-01-2002 16:38

je link die je hebt gebruikt verwijst niet naar een *.jpg of *.gif of ander soort foto.

dit komt -normaal gezien- omdat je de volledige link niet heb gekopieerd toen je die foto wou gebruiken. Ik heb dit ook al gehad, vooral bij f1-live die enorm lange URL's voor hun links gebruiken.

AuForm 09-01-2002 16:44

Bedankt, ik zal het proberen te fixen.

PJ

airco 09-01-2002 17:21

Ik d8 al van WTF

zou trouwens nie echt effectie zijn remmen op een stuk rubber, Band zou snel aan stukken gereten worden denk ik!!

airco

Sennake 09-01-2002 17:59

Quote:

Originally posted by airco
i d8 al van WTF

zou trouwens nie echt effectie zijn remmen op een stuk rubber, Band zou snal aan stukken gereten worden denk ik!!

airco

Alhoewel, mijn "trontinnet" had ook zo een rem toen ik klein was en da remde toch goe ??? ??? ??? :d :d :d

airco 09-01-2002 19:05

lol Sennake

Omega2 09-01-2002 20:58

euhm... wat meten die dinges eigenlijk?

Hakki 09-01-2002 21:39

Quote:

Originally posted by Omega2
euhm... wat meten die dinges eigenlijk?
ik dacht iets van bandenslijtage, of variatie in hoogte van de wagen ofzoiets...

AuForm 09-01-2002 22:20

Het zijn pyrometers, om de bandentemperatuur te meten over het gehele oppervlakte van de band. Belangerijk bij het afstellen van de ophanging.

PJ

Omega2 09-01-2002 22:33

nice :)
dat hebben ze in NASCAR nog ni. :p

AuForm 09-01-2002 22:39

Het zou ook niet in de wielkassen geraken. :)

Bij NASCAR hebben ze natuurlijk ook materiaal om de bandentemperatuur te meten. Maar ik denk niet dat het over het gehele oppervlakte werkt. Waarschijnlijk iets dat de lucht in de band zelf meet.

PJ

airco 09-01-2002 22:57

peis dat ze het dan we in de wielkasten bouwen zene. Die aparatuur is trouwens maar bij enkele tests aanwezig, eens ze genoeg data hebben gaat die er terug af.

airco

Raceboy 09-01-2002 23:02

in nascar doen ze da gewoon met een meterke tijdens pitstops. Ze meten dan inner,middle and outer temperatuur en daaraan kunnen ze zien hoe het chassis zich gedraagt

AuForm 09-01-2002 23:02

Ja, misschien wel. Ik weet nie veel van NASCAR af. Veel afstellen hebben die gasten niet te doen, als ze in rondjes blijven rijden. :p

PJ

Raceboy 09-01-2002 23:12

Quote:

Originally posted by AuForm
Ja, misschien wel. Ik weet nie veel van NASCAR af. Veel afstellen hebben die gasten niet te doen, als ze in rondjes blijven rijden. :p

PJ

eem da is echt wel lastig af te stellen . springs,versnellingsbakverhoudingen,achtervleugel, bandendruk,camber,grilletape,wedge,....

AuForm 09-01-2002 23:19

Dan moeten ze bij circuit racen ook doen, en nog uitvoeriger. Het is geen geheim dat NASCAR een stuk gemakkelijker is dan circuit racen, op alle vlakken.

Elk jaar houden ze een circuit race met de NASCAR wagens waarbij de meeste teams mensen (piloten, ingenieurs) uit circuit racen moeten aannemen. Omdat de mensen van NASCAR een beperkte kennis hebben, en de meeste NASCAR piloten geen bocht kunnen nemen.

Maar dan is drag-racen nog erger. Daar heb je zelf geen enkele ophangings afstellingen voor nodig.

PJ

Raceboy 09-01-2002 23:21

gemakkelijk maar jongske toch. tony stewart ga eerst de 500 mijl van indianapolis rijden. en 's avonds rijd hij dan nog is de coca cola 600.

Raceboy 09-01-2002 23:26

alst zo gemakkelijhk is bekijkt dan op http://www.nascar.com/RACE/winston/16/2001/multimedia/
da filmke van watch ricky rudds footwork maar is.

AuForm 09-01-2002 23:32

Ik heb niets tegen NASCAR hoor. Het is gewoon zo. Het is rondjes rijden.

En dat Tony lang achtereen kan rijden bewijst niet veel. De meeste hedendaagse circuit piloten reizen ook van de ene naar de andere wedstrijd.
In 1950 heeft Louis Rosier de 24h van LM gereden, en zijn co-driver heeft maar 2 laps gereden. En in die tijd was Le Mans een erg intensief circuit. Ik zie geen NASCAR piloot dat nadoen.

PJ

AuForm 09-01-2002 23:37

Ik heb net die video bekeken, en die heeft plaats op een circuit, en niet een ovaal. Dus bewijs je er niet echt veel mee. Er is net zo veel foot-werk nodig bij de Yaris Cup. Op een ovaal is het gewoon gas geven, en soms eens remmen.

PJ

Mario 10-01-2002 19:52

Ik zou zeggen: sommigen van ons zullen het in Talladega aan den lijve ondervinden of makkelijker is of niet ;).

Bam-Bam 10-01-2002 20:06

temperatuur?

Da spel begint hier serieus 'off topic' te gaan zelle, waar blijven airco en finish nu?:mad:

Die staven aan de banden van Coulthard deden mij eerlijk gezegd eerst denken aan een soort beveiliging om te verhinderen dat een andere wagen op de wielen wordt gelanceerd. Misschien moeten ze dat in opdracht van de fia even testen. Maar wellicht hebben jullie gelijk en wil de nieuwe bandenleverancier van René (Dennis) nl Michelin extra gegevens over temperaturen verzamelen.

ps :Sennake zit daar (ipv te werken, gelijk alle deftige mensen) een beetje te kleuren (wel binnen de lijntjes) op dienen Renault mor ik denk toch dat Madam Sennake nie zo content zal zijn als Flavio de rekening voor zo ne megaplakker opstuurt zelle :no: ;)
Was er geen sprake dat Camel terug zou komen op die Renault?

airco 10-01-2002 22:04

waar wij blijven??? ==> bij ons boeken

Studenten moeten ooit ies blokken he.

Mor ge hebt wel gelijk dat we te ver off topic gaan. Mor off season moete soms nekeer over futeliteiten kunnen zeveren he. Veel echt nieuws valt er momenteel immer niet te rapen!!

airco

airco 10-01-2002 22:06

En ivm met Camel. Ik betwijfel ten zeerste dat die terug gaan komen zene nu in meer en meer landen tabak'sreclame verboden is, denk ik niet dat ze er veel winst bij halen.

airco

All times are GMT +2. The time now is 03:28.