![]() |
Barrichello blijft in koude staan bij Ferrari !
Ferrari's Brazilian driver Rubens Barrichello believes he could become a regular winner on the Formula One circuit if his team were to give him the same attention it does to his team-mate and reigning world champion Michael Schumacher.
Just a day after Ferrari had to deny they wanted to recruit Colombian Juan Pablo Montoya for the 2003 season Barrichello left no doubt that he feels he is the poor relation of the team for whom Schumacher has won two world titles after a drought of 21 years for the Italian stable. Speaking to journalists at the traditional Ferrari pre-season ski meeting in the Dolomite mountains 29-year-old Barrichello said: "Here at Ferrari everything is organised around Michael - he has 70 percent of the attention, me 30 percent. But we have two different styles of driving. "I am convinced that if I had the same attention I could win as well." Hinting that his days at the Maranello-based stable could be numbered he continued: "I know that today I must do well if I am to have options in the future." Barrichello admitted 2001 had been a disappointing campaign personally and said: "With a bit more attention I know what could have been. With a bit of luck I could have won three to four races and I will go into 2002 with that same attitude. If I thought I was incapable of winning I would stop driving." Barrichello admitted he felt a better person since the birth of his baby son Edoardo and hopes that he can improve on his mental performance. "I have learnt a lot (at Ferrari)," he said. "Now I know that if I want to improve then it's not a question of arms and legs. It is a question of mind. Jackie Stewart said that to me years ago and now I understand what he meant." |
*geeuw*
kan nie echt boeien volgens mij. Em rijdt ook met nen auto waar ge op uw sokken Wereldkampioen mee kunt worden. Hij kan er zo goed als dagelijks mee rijden. Vanaf dat de wereldtitel binnen was, heeft hij ook altijd de T-car ter zijner beschikking gehad, ... En wat wil nie dan nog meer?? Volgens mij is het logisch dat Schumacher alles gedaan krijgt in Italië. Hij bracht hun terug naar de top. 2 Wereldtitel's, 3 constructeurstitels, ... Wat Stelt Barrichello daar tegenover?? 1 overwinning, en een handjevol ereplaatsen. Sry zene, maar das ondermaats als ge zo nen auto ter uwer beschikking hebt, en een hele (weliswaar kleinere) crew rond u. airco *edit* T-car ipv pace car komt ongetwijfeld door het harde blokken. Nu ben ik verstrooide professor geworden thx Tibo |
Quote:
Uiteraard gaat het hier om de T-car, ... en ik sluit me dan ook aan bij de mening van Airco. Had hij Schumacher achter zich gehouden of meer karakter getoond, dan had hij meer aandacht gekregen. Nog steeds niet dezelfde als Schumi, maar meer. Begrijp me niet verkeerd, ... geen slecht woord over Barrichello, het is een zeer aardige kerel, ... maar daar schort het hem nu juist. Met aardige mensen win je weinig prijzen. |
Airco, misschien heeft Barrichello ook enig aandeel in de constructeurstitels van Ferrari ?
|
123 voor Schumacher tegenover 56 voor Barrichello. Das meer dan het dubbele.
Bovendien had Schumi dit jaar de titel zelfs alleen binnengehaald. Schumi heeft 123 punten behaald, en McLaren de 2e heeft met 2 piloten slechts 106 punten gehaald. Ok, ik weet dat de punten van Barrichello ook meetellen zene, maar 123 tegen 56 lijkt me duidelijk. En dan lopen te melken over 4 puntjes in Oostenrijk houdt dan ook niet echt veel steek. Schumacher haalt 7,23 punten per race Barrichello amper 3,29. Volgens mij heeft Barrichello niet echt klagen. Hij rijdt in de beste auto van het veld, en kan dan nog niet winnen. airco |
Quote:
Het aantal WK punten van Coulthard en Hakkinen tesamen(McLaren 2des in stand constructeurs) was 102. Barrichello heeft een aandeel in de constructeurstitel, maar het grootste deel gaat uiteraard toch naar Schumacher ? Om het even grof te stellen; het zou moeten lukken dat Barrichello geen podiumfinishes haalt in zo'n wagen. |
Airco had het over 3 constructeurstitels, niet enkel de laatste.
|
wou, en dan bravo dat de aandelen in punten daar verschrikkelijk veel anders liggen. Ok toen was het "iets" beter.
het is een feit dat (over de 2 jaar bekeken) voor elk punt dat Barrichello binnenbrengt, Schumi er 2 binnenbrengt. En het is zoals Finish zegt, ge moe al nen hopeloze prutser zijn wilde mee zo nen auto geen podiumfinishes halen he. Bovendien, is Barrichello nog maar 2 jaar bij Ferari ;) dus 3 constructeurs-titels is nogal moeilijk dan. Ik heb me ook vergist btw, Schumi heeft maar in 2 van de 3 constructeurs-titels het grootste aandeel. Maar daar heeft ie volgens mij wel een gegronde reden voor. :rolleyes: airco |
in 2000:
R.Barrichello: 62 punten M.Schumacher: 108 punten ==> verhouding 1 op 1,74 in 2001: R.Barrichello: 56 punten M.Schumacher: 123 punten ==> verhouding 1 op 2,19 ---------------------------------------------------- in 2000 was zijn prestatie iets beter, maar toch nog altijd ver onder de maat he!! Het is nog altijd een kloof van 46 punten zene ==> En met 62 punten wordt je geen wereldkampioen, waarom zou Ferrari hem dan als mogelijke kanshebber op de wereldtitel uitspelen?? |
Quote:
*edit* typo |
ge zult mij dan ook nie gouw hebben horen vertellen dat Coulthard dit jaar ooit een kandidaat wereldkampioen is geweest he. Alhoewel dat ik vind dat die zeker vorig jaar geweldig heeft gereden, en het dus ook beter doet. Zeker gezien zijn mindere wagen. Vorig jaar is er gewoon nooit concurrentie geweest voor Schumacher.
Op deze moment zie ik slechts 2 kandidaat wereldkampioenen. M.Schumacher (nog is) of J.P.Montoya (en misschien als verre outsider Coulthard). Hiermee bedoel ik dat deze piloten met een "normale wagen" dat beetje extra kunnen bieden om wereldkampioen te worden. Al de andere 19 piloten hebben deze skill niet om op het hoogste niveau foutloos te blijven, of missen de ervaring. airco |
Quote:
|
Quote:
All due respect maar ik vind niet dat Coulthard over dat extra meer beschikt om wereldkampioen te worden met een "normale wagen". Er zijn mijns inziens wel enkele andere die die skill wel degelijk bezitten en DC hoort daar niet bij, net als Barrichello. Over MS en Juan bestaat geen twijfel maar Fisichella en Trulli horen bij deze mannen. Heidfeld niet vergeten! |
Dat zijn er nog altijd vééééél minder dan in die bewuste GP van Brazilië in '82.
De huidige F1 is een beetje te vergelijken met zoutloos brood. Arme F1, maar ik blijf het volgen, en hoop dat het ooit weer beter wordt. Jan:frusty: |
Quote:
Je kan wel zeggen dat JPM het geluk gehad heeft om direct in een topwagen te zitten, maar volgens mij heeft hij dat "geluk" zelf afgedwongen met zijn andere, vroegere resultaten. En Fisicella, Trulli en Heidfeld hebben ondertussen toch ook al de kans gehad om zich in de kijker te rijden... |
Fisichella heeft de groffe pech gehad voor een subtopteam te kiezen in '98 dat flink op de weg terug was, na de chaos die Alesi en Berger er hadden achtergelaten (net zoals bij Ferrari in 96).
Hij kiest dan -nota bene 98, het jaar waarin Jordan zelfs voor overwinningen meedoet, getuige België 98) voor Benetton dat aanmoddert en nadien -mede dankzij Wurz- dieper en dieper van de top verwijderd wordt. Dieptepunt toch wel vorig seizoen, de Minardi's waren bijna sneller. Dat noem ik dan ferme pech hebben. Had Fisichella in '98 een andere keuze genomen (in die tijd was Benetton best nog aantrekkelijk), had z'n loopbaan er anders uitgezien. Het feit dat Fisico in zo'n slabakkend team met verschillende teameigenaren om het jaar (Benetton, Richards, Briatore) toch nog altijd kopman speelde, en bij momenten zelfs podiumplaatsen kon verwerven (vooral Canada) maakt hem tot 1 van de betere op het veld, voor mij althans. Als er eerntje is waar ik fervent voor supporter in 2002 is het Fisico wel. Die verdient het. Trulli heeft zowat net hetzelfde verhaal erop zitten. Als vervanger van Panis in '97 best snel (reed zelfs nog es op kop) en kwam dus in een achteruitgaand team terecht; Prost. Daar blijft hij dan een seizoentje slabakken en krijgt hij een voorstel van een ander team dat net dat seizoen terug op topniveau presteert; Jordan. MAAR, vanaf 2000 begint ook dat team weer te slabakken, en kan hij het daar ook vergeten. Conclusie van mijn verhaal: Fisico en Trulli zijn allebei in een 'slabakkend' team terechtgekomen. Op de verkeerde moment. 'slabakken' is een raar woord eh :) |
Sennake, daar kan ik namen op plakken : Briatore en Haug/ Dennis.
Raikkonen zal ongetwijfeld schitteren bij McLaren maar hun eigen Mercedesprotégé over het hoofd zien ???? Ik ben absoluut geen fan van Heidfeld maar zijn talent heeft hij volgens mij reeds bewezen. Denk eens aan zijn debuutjaar in de F3000. Hij was de enige die Montoya aankon en dat wil toch wat zeggen. |
Finish, Fischella en Trulli hadden niet te kiezen.
Briatore had met hun een langdurig contract afgesloten en wilde Fisichella bij Bennetton hebben na zijn schitterend debuutseizoen. Dit was echter zeer tegen de zin van Fisichella. Dat is uiteindelijk nog beslist voor een rechtbank en uiteraard trok Briatore aan het langste eind. Trulli werd door Briatore uitgeleend en heeft hem definitief ingelijfd na voldoende ervaring op te doen. Alonso is hetzelfde lot beschoren vrees ik... |
Even het bewijs wat voor een kwal die Briatore niet is.
|
Quote:
airco |
Tja Airco jong, ge zijt vandaag gewoon goe bezig denk ik :-)
Weer kan ik me daar alleen maar 100% achter scharen :-) |
*off topic mode*
tis door den blok denk ik!! Mor moest et da zijn dan hebde een probleem, want mijnen blok is gedaan nu!! *off topic mode* |
Aaaaaaaaaaah, in dat opzicht bedoel je "dat extra meer".
Dan kan je inderdaad moeilijk gaan vergelijken, om te beginnen het feit dat ze zelden of nooit in een bevoorrechte positie gezeten hebben. Fisichella en Trulli hebben al flitsen van hun klasse getoond. Jammer genoeg ook al enkele blunders. Dat gebeurt nu eenmaal als je de gebreken van de wagen wil compenseren met je talent. Ik reageerde enkel op basis van de driver skills en niet vanuit het mentale standpunt. Cheers |
All times are GMT +2. The time now is 14:21. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.