![]() |
DTM 2007: Derde fabrikant in aantocht?
De ITR is al tijden naarstig op zoek naar een derde fabrikant voor de DTM na het aangekondigde vertrek van Opel in 2004. Als je maar 2 fabrikanten hebt dan is er eentje de winnaar en eentje altijd de verliezer. Dat wil zo'n fabrikant natuurlijk niet. Met drie fabrikanten (en nog liever 4 of max. 5) is een en ander veel makkelijker te verkopen.
We hebben de flop gezien rondom MG, ferme flater van de ITR. Geld weg, fabrikant op de fles. Audi heeft eind 2005 een zwaar pokerspel gespeeld (en gewonnen) met het doorgaan van de DTM. Het lijkt me zeer onlogisch dat ze ingestemd hebben met het doorgaan van de DTM voor meerdere jaren als er maar 2 fabrikanten actief zijn. Zo af en toe duikt er een roddel op omtrent Toyota of Alfa................. Waarom denk ik dan dat er iets in de lucht hangt? Op het internet zwerft een voorlopige 2007 kalender rond. Niet definitief maar de basis is bekend. Ze beginnen pas in mei!! Dat is een stuk later dan gewoonlijk. Een oorzaak hiervoor? De circuits in het begin van het seizoen hebben geen verbouwingen in het vooruitzicht. Waarom dan een pauze van bijna 7 maanden !! Veel tijd voor een derde fabrikant om iets de grond te stampen voorzien van wat ITR subsidie centjes ;) Lijkt me een logische gedachte maar ja wie ben ik ? :) Wie kan het dan zijn? Alfa, Toyota vallen af omdat ze al te vaak zijn genoemd. Toyota heeft zijn handen vol NASCAR, F1 en de rest. Alfa? Die gaan voor het WTCC. Franse merken? Vergeet het maar. Peugeot => Le Mans, Citroen => Rally en Renault (Nissan)? F1 en race what you sell! (cups en wellicht WTCC) SEAT, Volkswagen? Nope......zie Audi. GM? Teveel financiele sores op dit moment. BMW? Uitgesloten, zie ontstaansgeschiedenis huidige DTM. Ford? NASCAR, Rally ..... Honda? F1 Wie dan? Gokje: Porsche !! Het is Duits en heeft een model met 4 deuren binnenkort beschikbaar, bekend onder de werknaam: Porsche Panamera |
Als je seat en VW uitsluit waarom Porsche dan niet?
|
Quote:
|
Quote:
|
als de regels veranderen.. en het allemaal goedkoper wordt zie ik wel een ander merk bijkomen.. wie weet zou opel zelfs terug komen
maar met zo'n duure regeling en dure auto's den ik dat het nix blijft en trouwens.. een merk waat er nu nog mee gaat beginnen staat zo ver achter op mercedes en audi, dat het zo goed als zeker niet veel gaat winnen. |
Waarom nu al reclame maken voor een model dat pas in 2009 uitkomt...
|
Ontstaansgeschiedenis en BMW? Ik ben even niet mee... refresh my memory :o
|
Hoe meer hoe liever maar als ik er dan toch een moet uitkiezen BMW .
Ik begrijp ook niet echt wat je bedoelt met ontstaansgeschiedenis ??? |
Toch denk ik dat Alfa Romeo de enige is die als plausibel kan beschouwd worden. De enige reden die aangehaald wordt waarom ze het niet zouden zijn, is enkel dat ze vaak genoemd worden... Ze zijn wel de enige die niet echt ergens in een grote serie zitten (wtcc even terzijde gelaten, want BMW zit daar ook in).
|
Alfa is niet officiëel aanwezig in het WTCC. Dit seizoen toch.
|
Quote:
|
Een beetje speculeren :
- alle merken uit de VAG-groep (dus ook Porsche) niet : men gaat Audi geen concurrentie aandoen, - GM-merken (Opel) niet : te veel financiële problemen en reorganisaties binnen de groep, - Toyota , Ford en Franse merken niet: te veel met andere projecten bezig, - BMW niet : gezien de problemen bij het opstarten van de 'new look' DTM zie ik BMW niet vlug naar de DTM terugkomen, daarenboven te veel betrokken in F1 en WTCC. Via een eliminatiespelletje kom ik uit bij Alfa Romeo : grote autosporttraditie, sterke DTM-geschiedenis, geen andere grote projecten die op stapel staan (ook niet WTCC) en enkele modellen in het gamma die perfect in de DTM zouden passen. Of valt er een complete verrassing uit de lucht : Nissan, Mazda, Volvo? Toch fijn dat speculeren, niet? De komkommertijd in de autosport is blijkbaar weer aangebroken. :) |
Quote:
Ik vind Dtm saaie boel in vergel.m wtcc en btcc zelfs met 'n 3e merk (al is dat Alfa(dan kijk ik wél !) ) is dat toch bloedarmoede tov 4 a 5 merken in wtcc en wie weet hoeveel btcc . |
Quote:
|
Maar dan waren het nog toerwagens en geen strijkijzers...:rolleyes:
|
Tijdens de uitzending van de Hockenheimrace op de ARD maakte de commentator melding dat het m.b.t. de 3de fabrikant er goed uitzag. Klaus Ludwig zat ernaast en sprak het niet tegen. Of het nu voor 2007 of 2008 zou zijn werd me niet duidelijk.
|
Quote:
Porsche zou wel een verrassende DTM deelnemer zijn (Zurück zur DRM Zeiten ;)). Echter met de introductie van de 4-deurs Panamerica zet Porsche, na de Cayenne, opnieuw een opmerkelijke stap in hun historie en daar hoort natuurlijk ook een publiciteitsoffensief bij. Deelname aan DTM is een manier om de sportiviteit (het blijft natuurlijk een Porsche) van zo'n 4-deurs "gezinswagen" te benadrukken. Een andere fabrikant die op Duitse fora genoemd wordt is Maserati (met Quattroporte?). Deze fabrikant wordt genoemd vanwege de deelname van Bartels (Vitaphone Racing) met een MC12 aan FIA GT en bezoek van Maserati Corse chef (en Alfa sportchef) Claudio Berro aan DTM. Volgens andere bronnen heeft dit bezoek echter weer te maken met een vergadering van de FIA GT teams. Indien derde fabrikant zijn intrede doet in 2007 dan weten we waarschijnlijk na Essen meer. |
Het ziet er naar uit dat Frenzen volgend jaar niet meer voor Audi zal rijden.
Quote:
|
Mijn stem ging uit naar Toyota (LEXUS IS200 met andere woorden).
Die Lexus IS200 dat bestemd was voor ALMS zouden ze wel eens kunnen ombouwen naar 'extremere' DTM normen. Haal dat project naar hier (Europa) en mits de nodige (financiële) ondersteuning van Toyota-Europa kan men er toch wel een serieuse promotie van maken om met hun Lexus (waar velen nog steeds naar kijken als gemaakte Toyota-Look-a-Like-Mercedes wagen.) hier mee te dingen in het prestige DTM kampioenschap. Lexus wou toch in de komende jaren (nu ze stilletjes aan beter verkopen) blijven een positieve balans hanteren, wel naar mijn mening zouden ze dit toch wel verder kunnen zetten mits een Sportieve (dat is toch ook wel waar die Japaners van houden) houding als een Entry in DTM. Ik zie eerder niet welk merk, tenzij Alfa. Of is het dan toch Ford -> daarom die verkoop van AM?? Mij maakt het op dit moment nog niet zoveel uit wie het is. Als er maar een 3de bijkomt mogen we al blij zijn:) |
Die Lexus is een echte wagen en geen buizenchassis, kortom hij voldoet niet aan de regels.
|
Quote:
In die 7'n maanden kan me'n veel realiseren, als er het nodige budget voor is. |
Audi reageert op de uitspraak van Frentzen.
Quote:
|
Quote:
|
Quote:
:bye: :bye: Frentzen bij Audi denk ik. |
Quote:
Bram |
Voor zover ik weet gaan de centen van de AM verkoop rechtstreeks naar Jaguar, om dat merk er weer bovenop te helpen.
|
Quote:
Quote:
|
Quote:
|
In een Autoweek van een paar weken geleden staat een interview met Prodrive baas David Richards. Het interview gaat vooral over F1 echter onderstaande quote vind ik wel interessant:
Quote:
|
Quote:
Bron? MSA 48 Volgens dat stukje zou het dan wel voor 2008 zijn. Uiteraard heeft men wederhoor toegepast. Fabriekscoureurs Lotterer en Dumbreck weten van niets. Dumbreck maakt overigens wel een misser in zijn antwoord. Volgens hem gaan alle centen naar de F1 en is men aan het snoeien in de GT uitgaven. Dat laatste kan dan misschien wel kloppen, het eerste zeker niet. Toyota is niet al te zuinig m.b.t. NASCAR ;) |
Quote:
De lijst der wagens v/d Bergischer Löwe 1985: - BMW 635 CSi - BMW 323i - Volvo 240 Turbo - Roover Vitesse - Chevrolet Camaro - Mitsubishi Starion - Alfa Romeo GTV6 - Ford Mustang - Opel Manta - Opel Monza - VW Scirocco GTI - VW Golf GTI - Nissan Silvia Dus, 10! merken en 13 verschillende wagentypes met 33! starters. :drewl: Later op het seizoen doken er ook nog de volgende wagens op: - Ford Sierra XR4Ti - Ford Escort RS Trubo - Fiat Ritmo Abarth 130C - Mercedes-Benz 190E 2.3-16 - MG Metro Turbo Dus gedurende gans dat jaar waren er 13 verschillende merken aan de slag en gebruikten 18 verschillende wagentypes. Die waren wel niet tijdens alle wedstrijden te zien, maar je kan wel stellen dat de beginjaren een zeer bonte mengeling waren. bron: DTM - Die Story, Das offizielle buch der DTM. Waarvoor naar Essen gaan al niet goed is. ;) |
All times are GMT +2. The time now is 18:21. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.