![]() |
BEC seizoen 2007
Het is weer bijna zover, nog een kleine 2 maand en de eerste wedstrijd BEC staat voor de deur. Omdat het hier nogal verdacht stil is op het forum even de vraag?
Wie doet er al mee? en met welke wagen? Wie zou wel willen deelnemen? En wie zou wel eens komen kijken? |
Awel, als alles goed komt dan zal de Mini met nr 25 van de BSC 2006 deelnemen aan de BEC
|
zijin de piloten ook al bekend?
|
Zoals reeds vele jaren zal ook dit jaar de BMW E36 van de Backer racing present tekenen voor heel seizoen BEC.De piloten zullen andermaal de backer himself zijn,samen met michel schulpé en philippe vanhamme.
racegreetz;) |
Benieuwd of we de BMW van EL Systems nog gaan trug zien.
|
Quote:
|
Marc Goossens heeft er tydens de 10 uur een accident mee gehad. Rolkooi zwaar geraakt enz. Auto zo goed as per totale.
|
Volgens danny (eigenaar) is deze terug klaar.
De schade leek erg maar het chasis was volgens danny OK dus wagens is ok |
Ik ben wel geinteresseerd om te komen kijken naar de BEC.
War kan je de datums vinden ? |
De BEC ryd tesamen met de Belcar Original. ;)
|
Quote:
Mvg... |
Quote:
Hi, Alle belangrijke informatie over de BEC : http://www.belcar.com/endurance/indexnl.htm (Belcar.com en dan dus Endurance Cup aanklikken...dat gele... |
MExT Racing zal er ook opnieuw zijn met de 996 GT3 Cup
|
European Formula Racing zal deelnemen met Ultima GTR, piloten : Pampel/Joosen
|
Flandria Racing is er ook terug bij. :crazy:
Voorlopige piloten line-up; Team 1 : Ronny Daelman Peter Hopmans Guy Horemans Team 2 : Hilde Gijsbrechts Annelien Coorevits Emily Kino Tilly Vanbergen Beide teams komen terug uit met Mini Cooper S. |
Quote:
Echter hoop ik dat ze voordat het seizoen begint toch al genoeg kilometers in de benen gaat hebben om een gevaar te zijn voor andere piloten. Mvg... |
Quote:
en ten tweede vind ik het nogal denigrerend om reeds voordat je de dame hebt zien rijden zulke uitspraken te doen. Tenzij je ze persoonlijk kent of haar al zien rijden hebt en dan mag je vind ik enige toelichting geven bij zulke uitspraak. |
Quote:
Wat ik eigenlijk wil zeggen is dat ze gewoon genoeg kilometers in de benen moet hebben. Ik wil haar daarmee niet zwart maken ofzo, maar ik denk direct aan de andere piloten. Wat gaat ze doen als ze niet weet hoe ze moet gaan reageren als ze links en rechts voorbij gesnelt wordt? Daarom nodige kilometers en de nodige uitleg van haar collega's. Mvg... |
Quote:
We gaan uiteraard ons best doen om haar zo goed mogelijk voor te bereiden en zoveel mogelijk kilometers te laten afleggen. Momenteel is dit wel een probleem daar de wagens nog niet volledig klaar zijn, maar zodra dit achter de rug is zijn we er mee weg. Theorie heeft ze in ieder geval al meegekregen, goed in de spiegels kijken, in de spiegels kijken en vooral goed in de spiegels kijken.:eek: Het zal dan tijdens haar eerste race nog wel erg wennen worden maar iedereen heeft ooit eens moeten beginnen hé. Na deze eerste race gaan we zeker en vast een evaluatie maken en bijsturen :gas: waar nodig. We hopen samen met jullie het beste. Wordt vervolgd, |
Quote:
Het in de spiegels kijken is een beetje overschat volgens mij. Wanneer moet een tragere deelnemer opletten: net voor het aanremmen, dan even kijken of er geen snellere aankomt en als de weg vrij is insturen en dan vooral op de lijn blijven tot na de bocht. Niet in de bocht beginnen in de spiegels te kijken en dan van de lijn gaan, dat schept juist verwarring met degene die u wil inhalen. Het is tenslotte nog altijd zo dat wie wil inhalen van de ideale rijlijn moet afwijken om er voorbij te gaan. Het is niet de bedoeling dat de iets tragere deelnemers de hele wedstrijd op het vuile gedeelte moeten rijden. Dit werd trouwens vroeger door Jean-Marie steeds tijdens de briefing uitdrukkelijk vermeld. En inderdaad, voor iedereen was het ooit zijn eerste keer. Toen ik begon, zijn wij op donderdag een namiddagje gaan trainen en op zondag was er al koers. En dan niet zoals nu met 30 auto's maar wel met een vol veld van 60 wagens. Ik kan me vergissen maar ik heb wel de indruk dat de enkelingen met het grote geld tegenwoordig erg weinig respect hebben voor de mensen die zorgen dat er toch een redelijk gevulde stratgrid is. Het zéér laat uitremmen als je het al niet afbokken kan noemen is een toenemende trend. mijn bescheiden mening hé maar nu terug on-topic |
Quote:
|
Quote:
|
Quote:
|
Wat ik mij al jaren afvraag ivm met al die bekende gezichten...
behalen die een licentie met examen of zonder..... indien met examen; omdat niemand iets kan zeggen of....echt geslaagd?? Als ik soms zie hoe jongens NIET slagen voor het examen... Of is het ...... the power of money... dit zijn alleen maar veronderstellingen..misschien weet iemand feiten... |
Quote:
Heeft vorige donderdag gereden met de mini en draaide rondjes van 3 minuten, en dat is niet overdreven. |
Quote:
PM sent :bye: |
Quote:
|
Quote:
|
Quote:
|
Quote:
|
@ HOPPA;
"Niet alleen in de spiegels kijken is belangrijk, minstens zo belangrijk is op de lijn blijven." Waar. "Ik kan me vergissen maar ik heb wel de indruk dat de enkelingen met het grote geld tegenwoordig erg weinig respect hebben voor de mensen die zorgen dat er toch een redelijk gevulde stratgrid is." Ook mee akkoord. "maar nu terug on-topic" Ja, het lijkt hier wel een Annelien Coorevits thread te worden. Laten we allemaal even afwachten tot na de eerste race en zoals eerder geschreven zullen we dan verder evalueren. |
hmmm, enkele van haar voorgangers hebben het voor haar verknoeid denk ik.
er zijn enkele Bv's geweest die er niet veel van bakten. ik kan helaas (om budgetaire redenen) maar 1 tot enkele wedstrijden meerijden, wij hebben een zelfgeboude wagen die we koesteren en goed zorg voor dragen, als ik dan merk dat we op een donderdagtraining bijna "Geramd" worden door een BV die op een rechte lijn bijna gaat zigzag rijden dan kom je daar natuurlijk vrij sceptisch tegen over te staan. Ik heb zoals iedereen wel een eerste koers gereden maar had al meerdere jaren kartervaring en ben zo via de SC naar de BEC gegaan (wat mij een beetje de normale weg leek) Maar: alle respect voor anneleen en ik hoop van harte dat ze het goed doet, (ik wil ze zelfs graag verwelkomen :) ) Ps. ook stel ik de inspanningen van de mensen op prijs die de grid proberen te vullen, alleen: graag met piloten die mijn auto heel laten! |
Kwalificatie norm van 130% toepassen en toelatingsproef.
PS 3 minuten is echt wel traag hoor, kun je misschien beter voor jezelf en de anderen niet deelnemen. |
Quote:
|
Op pitstop.tv las ik dat Cracco naar de Belcar Endurance Cup komt ipv naar de Belcar Original.
Racinworld.be / Ronald Janssen meldt in het Internationale Thursday Training verslag dat er een Renault Megane naar de Belcar Endurance Cup komt. Zoals ik het lees zal het gaan om een Silhouette, heb ik het hier mis? Mvg... |
Quote:
|
Quote:
Mvg... |
Quote:
Maar er is echter nog een verschil tussen een Renault Mégane (de 'klassieke' Mégane) en een Renault Mégane Trophy (zoals we die kennen uit bvb de BTCS of de Europese Mégane Trophy). Ik vermoed dat het net dat punt is dat onze vriend Bart hier aanhaalt... En daar heeft hij dan weer gelijk in ;) . Een klein misverstandje, dat hiermee hopelijk opgelost is :gas: . |
Quote:
Wat Annelies betreft, ze is meer dan welkom. Maar ik denk (hoop) dat de BEC stillaan wordt wat de Carglass Cup vroeger is geweest (voor hen die dat nog kennen/hebben meegemaakt), dat impliceert wel dat de snelheidsverschillen steeds groter worden...... toch maar goed in de spiegels kijken. |
Jean Noirfalise heeft in 2006 en in 2005 met een "Gewone" Renault Mégane gereden in de GDC
Vermoedelijk gaat het hier om dezelfde wagen (een blauw-geel exemplaar) |
All times are GMT +2. The time now is 12:22. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.