De Paddock

De Paddock (http://www.depaddock.eu/forum/index.php)
-   Modelbouw - Op de werkbank (http://www.depaddock.eu/forum/forumdisplay.php?f=70)
-   -   Nissan Skyline GTR (R34) 2003 test version - Tamiya - 1/24 (http://www.depaddock.eu/forum/showthread.php?t=15257)

Gulfie 04-04-2007 19:23

Nissan Skyline GTR (R34) 2003 test version - Tamiya - 1/24

4 Attachment(s)
Het volgende project wordt een niet-Porsche. Waarom deze Skyline? Ik heb al een goed idee van hoe hij eruit zal zien. Niet in de Xanavi of Calsonic kleuren maar een pre-season test versie. Waarom? Wel, de carrosserie wordt matt zwart met delen in carbon, in de pre-season tests waren de flaps vooraan anders dan de originele flaps in de kit en een pre-season versie geeft een aantal mogelijkheden die niet op de race auto zitten zoals een luchtsnelheidssonde op de motorkap (het pijpje gekend op de F1 wagens van vroeger), extra temperatuur strips, ...
Het zal een versie worden met opengewerkte bestuurdersdeur en dus een meer dan licht gedetailleerd interieur.

Maar ... genoeg gezeverd, nu over naar bewijsmateriaal. Zoals altijd begin in met de wielen en de remmen. Waarom? Omdat het beeld van de wielen me altijd een idee geeft van hoe het afgewerkt model eruit zal zien, een beetje zoals de laatste pagina van een boek.
De wielen zijn dus al klaar. De velgen zijn voorzien van ventielen en loodjes en de nodige decals en het middenstuk van de wielnaaf werd uitgeboord om de wand dunner te maken en daarna inwendig gedrybrushed.
Vervolgens de banden geschuurd en op velg gemonteerd. De letters zijn geen decals maar gespoten. Om ze een 'used look' te geven heb ik ze lichtjes met een mesje afgekrast op de flank van de band. Het verouderen werd gedaan door de hel witte letters te overspuiten met sterk verdunde clear orange. Vermits dit een test model zal zijn vond ik dat de wielen er 'gereden' uit moesten zien. Het minste dat je dan kan doen is de ganse handel met matt overspuiten.

Om het geheel af te maken heb ik ook het opgeraapte rubber gesimuleerd. Dit heb ik gedaan met microsol christal clear. Vermits de banden licht vettig zijn zal een verdunde chrystal clear niet egaal blijven kleven maar samentrekken (een beetje zoals visogen) en daardoor lichte verdikkingen simuleren. Als het droog is overspuiten met matte vernis en klaar is kees.
Hoe ik hiertoe gekomen ben? Ik wilde zwart pigment om de banden aanbrengen om de pickup te simuleren en om geen lijmsporen te hebben heb ik chrystal clear genomen, maar toen het niet lukte met het pigment heb ik het afgevreven en ... de restanten waren meer dan goed genoeg! Oordeel zelf maar.

Voor de rest heb ik nog enkele dingen aangepakt. De middenconsole is al bekleed met carbon en de snelzekeringen moeten nog gezet worden.

De remschijven zijn de Tamiya PE delen die ik met de aansteker en schuurpapier meerdere malen bewerkt heb en de klauwen hebben de leidingen gekregen.

Voor de rest ... ik bouw als ik tijd heb, wat op dit moment een schaarste is.

Volgende update .... ???

Gèrre 04-04-2007 19:46

man dat ziet er zo echt uit :worship:
heb je toevallig een foto van de originele ?

Guido 04-04-2007 20:57

Mooie start. De oplossing voor het "opgeraapte" rubber, is inderdaad geslaagd!

Nismo 04-04-2007 23:16

Quote:

Originally Posted by Gulfie (Post 207086)
..................................
Voor de rest ... ik bouw als ik tijd heb, wat op dit moment een schaarste is.

Volgende update .... ???

Zo ken ik er nog.;)

In ieder geval is de start al veelbelovend.

Gulfie 07-04-2007 20:18

3 Attachment(s)
Volgende stap ... het interieur. Ik ben enkele jaren geleden al eens aan deze kit begonnen. Het interieur staat al in de lak en is gevernist, maar omdat de deur opengaat moet een deel van het chassis heraangepast worden. De zetelsteunen moeten opnieuw gemaakt worden, de gietholte in de rolkooi aan de deuropening opgevuld, en ook de opening tussen de dorpel en het interieur als de deur weg is.
Deze opening heb ik opgevuld op de gekende manier. Liquid paint mask op het interieur deel en dan plamuren. Zo kan het interieurdeel verwijderd worden en de aansluiting van de plamuur tegen de boord van het interieur is perfect!

Het dashbord is ook klaar. De routine dingen zijn gebeurd. Carbon delen werden met decal bekleed en met smoke gespoten. Daarna nog een laag matte clear want voor mij mag carbon op een race auto niet blinken.
De knoppen op het stuur werden vervangen door afvalstukjes van een horlogemaker en de curley cable tussen stuur en dashbord werd met een stekker bevestigd (betere foto's volgen nog). Na dit alles nog een beetje drybrushen om het geheel tot leven te brengen.

Gulfie 07-04-2007 20:22

1 Attachment(s)
Ik ben ook al begonnen met de bekijken van een extraatje. Ik wil in deze auto licht inbouwen. De voorste lampen zullen gemaakt worden met SMD LED's (wit) zodat je de indruk van een echte lamp krijgt (dus geen uitstulpende lens zoals een gewone LED maar een vlak optiek) en omdat die SMD's heel klein zijn zijn ze heel makkelijk weg te werken.
De achterlichten worden een specialleke! Zo als op de foto te zien is zijn de achterlichten 8 kleine lichtbronnen. Probeer dat maar eens na te bootsen hoor ik er hier al denken. Wel, eigenlijk niet zó moeilijk.
Glasvezel verlichting is de achterliggende gedachte. Ik heb dus een ultra bright witte LED genomen en hierin 8 gaatjes geboord. Daarin heb ik witte visdraad gestoken en alles met epoxylijm gekleefd. Als de LED nu brand wordt het licht getransporteerd door de visdraad (die de glasvezel vervangt). Zo kan je 8 kleine lichtbronnen simuleren.
Om te verhinderen dat er stooilicht zal zijn worden de LED's achteraf met zwarte textielverf geverfd. Textielverf laat immers geen licht door en is zeer makkelijk aan te brengen.
Zo gauw als ik de gaatjes in het lichtblok geboord heb en de lichtjes branden volgen meet foto's ...

Guido 07-04-2007 21:21

Quote:

Originally Posted by Gulfie (Post 207325)
...
Zo gauw als ik de gaatjes in het lichtblok geboord heb en de lichtjes branden volgen meet foto's ...

Ge moet de werkingsspanning van de LED nog meten? :+

Zeer slim bedacht! Ben benieuwd wel resultaat het zal geven.

Flame 07-04-2007 22:35

Dat gaat ver hier:gas:

B. the builder 08-04-2007 10:11

Ik had ook al gedacht aan licht op die manier, maar tot nu toe heb ik er mij niet aan gewaagd omdat a) de mijn laatste modellen, een enzo ferrari en nu een F40, dit moeilijk toelaten (toch bij de achterlichten) en b) ik schrik had dat er dingen te warm zouden worden (vooral voor de verf zou ik hier schrik hebben).
Maar blijkbaar heb jij daar vertrouwen in. (?)

Voor de rest: ziet er z??r geslaagd uit tot nu toe, vooral die wielen en remschijven vind ik super!
________
GLASS PIPE PICTURES

Lester 08-04-2007 11:56

De Skyline is een prachtige wagen om te bouwen, het is één van mijn favorieten. De leds inbouwen heeft geen enkel probleem.
Goe bezig...:worship:
Leds worden niet warm zoals gloeilampen, dus dat zal geen problemen geven met de verf. Wat de moeilijkheid betreft op een Ferrari Enzo kan ik inkomen. Ik ben bezig aan een Enzo voor de Gumball 3000 te rijden en dit is een klas die ook in het donker zal gereden worden. Er moeten wel degelijk lichten in komen en het zal inderdaad niet gemakkelijk zijn zo tezien aan de achterkant. Leds zijn 3mm en de Enzo lichten zijn +- ook 3mm. De Enzo zal binnenkort te volgen zijn in de slotcars met uitleg hoe ik de lichten aanpak.

J.

Gulfie 09-04-2007 11:04

2 Attachment(s)
Het grote voordeel met LED's is dat ze inderdaad niet warm worden (of toch in zeer beperkte mate). De SMD's worden absoluut niet warm, de 5mm LED's voor de achterkant zitten toch niet rechtstreeks aan de carrosserie vast, zodus ...

Ik heb geprobeerd om de rolkooi wat meer realisme te geven. De verbindingsplaten tussen de A-stijlen en de rolkooi zijn al toegevoegd, omdat de deur rechts opengaat is ook de holte in de rolkooi opgevuld. De lasnaden zijn ook gesimuleerd, alhoewel ik hierover mijn twijfels heb. Ik ga eerst de hele handel in grondlak zetten en dan zien we wel hoe het resultaat is. Is het niet goed dan kan ik ze nog verwijderen of reduceren.

De deur afgewerkt. De sleuf voor de slotvanger is voorzien en de gaten voor de bouten van het slot en de raamgeleiders zijn ook al gemaakt. Volgende stap is grondlak en, indien alles goed is, het wit erachteraan.

Diccy 10-04-2007 23:02

:drewl: indrukwekkend

BSmodels 11-04-2007 12:43

maat, ik heb alles nog niet gelezen, maar de prentjes zeggen genoeg ;)

volgens mij hebt ge uwe eerste zonneslag vast

bye the way: mat zwart met carbon, i love it :cool:

Gulfie 22-04-2007 19:24

Lasnaden ... enkele meters

2 Attachment(s)
Bij deze Nissan is de bodemplaat gelukkig nog in plastic, dus er kan nog wat gesmosd worden met een soldeerbout.

Ik heb enkele delen verwijderd uit het originele interieur. De passagierszijde werd ontdaan van de boxen voor het gewicht, de houders voor de luchtkrikken, (deze zullen in aluminium gemaakt worden). De bestuurderszijde was een ander paar mouwen. De originele zetelsteunen lijken wel een nachtmerrie als je een deur wil openwerken. Die massieve blokken moesten eraan geloven, maar, vermits ze hol zijn, kan je ze niet gewoon wegfrezen. Dus ... de hele handel eruit en een volledig nieuw raamwerk gemaakt.

De laatste mod waren ... lasnaden. Op de echte auto is de bodem vasgelast aan het buizenchassis. Ideale moment om dus lasnaden te maken. Ik heb me ongeveer 2 uur geamuseerd (en tof werkje als je van plastic smelten houdt) en moet zeggen dat het eigenlijk goed meevalt. Het lijkt erg 'zwaar' op de foto's, maar in werkelijkheid is het minder diep. Ook niet vergeten dat hierover nog een primer komt en het interieur, in zilver, zal het geheel ook weer wat lichter maken.

Gulfie 22-04-2007 20:09

2 Attachment(s)
Ook de stoel werd aangepast. Omdat de standaard zetelbevestiging verwijderd werd is er maar 1 oplossing. Een PE zetelsteun (laten) maken (Hhugo, here I come!) is het enige alternatief.

Ook de stoelvorm werd aangepast zodat het een echte stand alone zetel wordt. Natuurlijk wordt deze stoel op de Huudo manier geschilderd en gepigmenteerd!

Guido 22-04-2007 23:14

Weer een mooie progress gedaan! De lasnaden zullen er, eens alles geverfd en afgewerkt is, wel erg mooi gaan uitzien!

Nismo 23-04-2007 20:13

Goe bezig, ik ben ook benieuwd hoe die lasnaden eruit gaan zien als ze gespoten zijn.

Flame 24-04-2007 14:51

Ziet er tof uit:gas:

Gulfie 25-04-2007 05:51

Quote:

Originally Posted by Flame (Post 208642)
Ziet er tof uit:gas:

Zeker als uw decals erop gaan hangen ....

Gulfie 29-04-2007 19:44

3 Attachment(s)
Dit is eigenlijk een carrosserie van een tweede bouwdoos die ik in Duitsland gekocht heb. Waarom? De eerste body is gesneuveld in een familiedrama (onze dochter is er per ongeluk over gereden met haar fietsje). Al bij al een goeie zaak misschien omdat ik nu een aantal dingen vanuit een andere hoek aangepakt heb.

De deur is dus eruit gehaald door te krassen en alles werd dan terug op de bodem gezet. Zeer belangrijk is dat alles gekleefd wordt met tape om te verhinderen dat alles wat je nu opbouwd in de juiste positie blijft en ervoor zorgt dat bij de eindmontage niets scheef gaat zitten.

Na het uitkrassen van de deur is het binnenpaneel onder handen genomen. Het deurpaneel werd eruit gekrast en de resterende delen werden door middel van stryrene buisjes gemonteerd. Waarom buisjes? Deze zijn veel steviger dan gewone platte plaat en eens alles opnieuw met plamuur opgebouwd is wordt het teveel aan materiaal weggefreesd.

Het probleem met dit interieur is dat de zijkant veel te hoog is aan de binnenzijde én ... dat je normaal niet naadloos de carrosserie op de bodem kan monteren. Doordat de opstaande zijkant van het interieur zo hoog is kan je hem gewoon niet wegwerken. Eén oplossing dus ... wegsnijden. Hierdoor kan je alles van nul terug opbouwen en ervoor zorgen dat de body mooi aansluit op de bodem en zo de overgaan van carbon fibre dorpel paneel naar metalen carrosserie deel opbouwen zoals bij de echte wagen.

De laatste foto laat dus de huidige toestand zien. De onderzijde van de deuropening is in styrene opgebouwd en het plamuurwerk kan nu beginnen. Volgende update wordt dus stoffig!

kingkai 22-05-2007 21:33

remschijven met een aansteker bewerken :p die is nieuw voor me. Ziet er wel goed uit. Moet zelf wel op passen dat ik geen brand sticht en me 30+ GT1 collectie vernietig :(

Ah dit is de open deur versie die ik al op automo..forum heb gezien. Ben benieuwd naar vervolg. Ben zelf begonnen om Mercedes CLK-GTR te voorzien van open deur, maar die is een stuk makkelijker qua verbouwen..

Gulfie 24-05-2007 20:27

3 Attachment(s)
Het is een tijdje stil geweest maar dat betekent niet dat er niets gedaan wordt. Ik vond het alleen niet zo interessant om te posten hoe de deurstijlen weer opgebouwd werden ... dat is immers uitgebreid te lezen geweest in de thread van de Scooby.

De deuropening is dus bijna klaar ... enkel nog de scharnieren (het werk dat ik het dufste vind van alles) en dan is de deuropening klaar.

Maar, terwijl de plamuur aan het drogen was ben ik op zoek gegaan naar iets wat me al een tijdje bezig houd. De gordels maak ik als sinds een geruime tijd van zeer dunne lood tape omdat dat zeer realistisch te leggen en te plooien valt, maar, zoals Huudo al aangaf in diezelfde thread van de Scooby ziet het er goed uit maar ... 't is toch niet dat omdat de structuur ontbreekt. Dus ... mezelf kennende zou en moest ik een oplossing vinden, want in alle aftermarket toestanden is niets dat me aanstaat.
De gordelsets van Eduard zijn perfect op gebied van buckles, maar de PE gordels zelf zijn om mee te lachen. Die stofsets van Studio 27 zijn het beste dat er is, maar ... omdat het echt stof is vind ik het moeilijk om ze mooi te leggen. Temeer ... voor deze auto is het plooien en in vorm blijven een extra must want de gordels moeten 'zwevend' hangen. De buckles hangen immers via elastieken aan de rolkooi vast en dat betekent dat de gordels omhoog getrokken hangen t.o.v. de zetel.

Ik ben dus maar op zoek gegaan naar een alternatief en heb het uiteindelijk ook gevonden. Ik ben bijna 100% tevreden van het resultaat. De structuur is goed, alleen zijn de porien nog wat te diep, maar daar wordt aan gewerkt!

Na het airbrushen van de gordels heb ik dus de buckles gemonteerd en daarna de wheathering set van Tamiya ter hand genomen om wat meer leven in de brouwerij te brengen. Ik moet ze nog opnieuw down-tonen, maar dan zijn ze voorlopig goed.
Volgende stap voor de gordels zijn de comfort pads en dan kan de zetel afgewerkt worden ... we'll do that 'the Huudo way'!

Guido 24-05-2007 20:48

Ik zal mij toch ook eens moeten begeven op het pad van "deuren open". De gordel dan. Je vergeet wel te zeggen wàt je nu precies gevonden hebt, een reepje jeansbroek of zo? :D In ieder geval ziet het er overtuigend uit. De grodel is nog niet klaar, I know, maar toch al 2 suggesties/vragen:
- ik zou proberen dit materiaal iets meer op glans te brengen. Niet dat ze blinkend moeten zijn, maar een gordel is toch altijd wat satinè-achtig, niet?
- hoort er op de gesp, waar het onderstuk en het bovenstuk mee aan elkaar zitten, geen middenstukje te zitten, of moet dat er nog opkomen?

Allez, doe zo verder zou'k zo zeggen.

oh enneuh, op de foto zweeft de gordel precies toch al een beetje. "Goe bezig!" :D :+

Gulfie 24-05-2007 20:58

....mmmm, uw 2 opmerkingen zijn terecht. Ik moet inderdaad de boel nog wat opblinken, want zo is het bijna een militaire gesp gordel. Het stukje moet inderdaad nog geplaatst worden maar de kans is groter dat ik gewoon een nieuwe gordel maak want over deze ben ik niet tevreden!

De manier waarop ... laat me dat nu nog even voor mezelf houden. Misschien dat ik ze wel te koop aanbied voor de liefhebbers ... :+ :p

HHugo 24-05-2007 20:59

Zoals Huudo al aangaf: ge zet eerst iedereen op het puntje van zijn stoel door te zeggen dat je het perfecte alternatief voor gordels gevonden hebt.... en dan vertel je niet wat het is!! :frusty: ;)

HHugo 24-05-2007 21:02

Quote:

Originally Posted by Gulfie (Post 210906)
De manier waarop ... laat me dat nu nog even voor mezelf houden. Misschien dat ik ze wel te koop aanbied voor de liefhebbers ... :+ :p

Ik denk dat de prijs voor custom-ets-onderdelen binnenkort ook zal stijgen... :saythat: :+

Dominique 24-05-2007 21:02

Quote:

Originally Posted by HHugo (Post 210907)
Zoals Huudo al aangaf: ge zet eerst iedereen op het puntje van zijn stoel door te zeggen dat je het perfecte alternatief voor gordels gevonden hebt.... en dan vertel je niet wat het is!! :frusty: ;)

Trek het u niet aan, HHugo, we koteren dat er wel uit. Maar het ziet wel realistisch en overtuigend uit. Dat moet ik toegeven.

Dominique 24-05-2007 21:02

Quote:

Originally Posted by HHugo (Post 210908)
Ik denk dat de prijs voor custom-ets-onderdelen binnenkort ook zal stijgen... :saythat: :+

(hihihihi)

Guido 24-05-2007 21:07

Quote:

Originally Posted by Gulfie (Post 210906)
, want zo is het bijna een militaire gesp gordel.

Ik wilde de uitdrukking "de ceinture van mijne battle dress moet ik nog 'bluecoteren'" niet gebruiken... :D :+

Quote:

Originally Posted by HHugo (Post 210908)

"Give da man a beer!" :champagne:

Quote:

Originally Posted by Dominique (Post 210909)
Trek het u niet aan, HHugo, we koteren dat er wel uit. Maar het ziet wel realistisch en overtuigend uit. Dat moet ik toegeven.

Inderdaad, we zullen zijn ceinture wel eens cotéren. :D :D

:Offtopic:

Gulfie 24-05-2007 22:23

Kijk mannen, 't is simpel, het duurt ongeveer 5 minuten om de strips voor de gordels te maken. Dus ... echt niet lang, dus kan het ook niet moeilijk zijn! Alleen ligt het geheim in de juiste keuze van de juiste materialen (zoals gewoonlijk). Als ik het jullie laat zien gaan jullie zeggen ... ooohhhh, is dat alles!

Maar ... indien gewenst wil ik volgende meeting gerust nen demo geven. Nen 'tut' schrijven zal nog even moeten wachten. Ik bouw op dit moment liever dan te 'tutten' en ... er staat ne verhuis, een nieuwe modelbouwkamer en een nieuwe draaibank voor de deur ... :D

Dominique 24-05-2007 22:28

Quote:

Originally Posted by Gulfie (Post 210923)
Nen 'tut' schrijven zal nog even moeten wachten. Ik bouw op dit moment liever dan te 'tutten' en ...

Dát noem ik pas 'tutteren' ... :+ :D

Gulfie 25-05-2007 06:34

Awel Dominique, omdat ge op uwen 1200ste post durft zeggen dat ik nen 'tuttereer' ben, zal ik in enkele woorden uitleggen hoe ik het doe. Foto's volgen later wel in de 'tut'.

Benodigdheden.
- 2 componenten epoxy lijm
- alu tape of lood tape (omdat deze makkelijk te plooien is en in vorm blijft)
- een stukje zeer dunne plastic, een spachtel of een kunststof rol
- een zijde doek met heel fijne structuur (en nu zou alles al duidelijk moeten worden!!!)
- schuurpapier

Bewerkingen.
- Schuur de tape lichtjes op met schuurpapier (korrel 600)
- Kleef de alu/lood tape strip aan beide uiteindes vast zodat hij goed strak gespannen staat
- leg een strip zijde doek die net iets breder is als de strips alu/lood tape over te tape en kleef hem ook met een stuk tape aan 1 zijde vast. Dit is zeer voornaam. Doe je dit niet, dan zal straks het patroon van het weefsel scheef trekken en op niks meer trekken
- klap de zijde doek weg van de tape zodat je ge gemengde 2 componenten lijm kan aanbrengen over gans het oppervlak van de tape. Breng genoeg aan en zorg ervoor dat HET GANSE oppervlak van de tape ingesmeerd is
- leg het weefsel opnieuw op de tape die nu ingelijmd is en laat enkele seconden intrekken
- wrijf nu met de spachtel (of rol met de rol) de overtollige lijm in meerdere keren weg onder lichte druk zodat het weefsel 'droog' wordt. Doe dit natuurlijk alvorens de lijm begint uit te harden. Begin te wrijven bij de zijde waar de zijden doek vastgekleefd is en wrijf hiervan weg. Nogmaals ... gebruik lichte druk zodat je de zijden doek niet te fel belast bij het wrijven/rollen
- laat drogen. Als je 5min epoxy lijm gekozen hebt is het boeltje klaar in 5 minuten

Zoals jullie zien is het dus echt peanuts! Maar ... je moet dus een zijden doek vinden met een heel fijne structuur, en in iedere hobby shop zul je die wel vinden (tegenwoordig loop ik meer in hobby shops dan in modelbouw winkels op zoektocht naar allerlei oplossingen). De structuur van het doek bepaald dus eigenlijk de schaal van de gordel.

Simpel .... of niet?

BSmodels 25-05-2007 07:06

awel ik zat te denken aan een versleten zakdoek. Zat er dus niet ver naast....

Het ziet er overtuigend uit.

Dominique 25-05-2007 07:21

Hoe 1200 posts? Nee, 1201 ... :Offtopic:

Goed idee, van die zijdedoek. Gaan we eens uittesten, kijk.
Thanks voor de tip! ;)

HHugo 25-05-2007 16:18

Quote:

Originally Posted by Gulfie (Post 210925)
Simpel .... of niet?

Ha, nu ik dat weet heb ik tenminste opniew peace of mind. ;)
Bedankt voor de uitleg.

Gulfie 02-06-2007 12:55

Nog meer werk op mijn nek gehaald ...

2 Attachment(s)
Het moest ervan komen ... op de vorige meeting heb ik al laten vallen dat ik er wel zin in had om de motorkap en ook het kofferdeksel open te werken, en het is gebeurd. Na veel nadenken of ik het wel zou doen heb ik toch de knoop doorgehakt.
Het wordt nu wel een build die langer dan enkele weken zal duren en die heel wat scratch building met zich mee zal brengen, want uiteindelijk bestaat er niets dat ik zou kunnen gebruiken.

Het motorblok is uit de scrap box ... dus daarmee zal ik het moeten doen. Voor de rest zal het improviseren worden!

http://forum.depaddock.eu/attachment...4&d=1181074081

http://forum.depaddock.eu/attachment...0&d=1180781737

Gulfie 04-06-2007 06:37

3 Attachment(s)
Dit weekend heb ik nog een beetje kunnen verder doen aan de Skyline. De koffer ruimte is klaar voor wat het ruwe werk betreft. De dubbele bodem is al geïnstalleerd. Bij de echte auto zijn het 2 chassisbalken die naar achteren lopen en hierop staat schutplaten gelast. Dit werd opgebouw en op de gekende manier werden de lasnaden met de soldeerbout gesimuleerd. Foto's volgen.

De motorkap werd ook al aangevallen. De luchthapper dient om extra ventilatie voor de piloten te voorzien. De bijhorende 'duct' werd dus uit styrene sheet en plamuur opgebouw en moet nog afgewerkt worden.
http://forum.depaddock.eu/attachment...4&d=1180931729

Vooraan in de motor ruimte zijn de voorbereidingen voor het chassis ook al begonnen. Ik heb de hoofd chassisbalken in styrene gemaakt en reeds op het bestaande chassis gekleefd. Normaal was ik van plam om dit in messing te doen, maar omdat ik op dit moment nog steeds in de woonkamer bouw is slijpen en zagen uit den boze de dag nadat vrouwlief gepoetst heeft (en gelijk heeft ze!).

Er werd om te beginnen een kader gebouwd waarin de V6 ophangt. Ook de voorste motorsteun is nagebouwd. Aan de zijkanten zijn nog 2 bijkomende steunen, maar die moeten nog gebouwd worden.
http://forum.depaddock.eu/attachment...2&d=1181073911

Dan de 2 hoofdbalken ... deze zitten net boven de onderste ophangingsdriehoeken. De originele driehoeken zullen in een later stadium verwijderd worden en dan op deze balken bevestigd worden. Ik ga deze werkwijze hanteren omdat ik, met het openen van het kofferdeksel de beslissing genomen heb om geen velrichting in deze auto in te bouwen. De LEDS die achteraan gemonteerd zouden worden zouden immers veel te groot zijn. Daarom heb ik besloten om, als extra show element, de auto op zijn luchtkrikken omhoog te zetten en één of meerdere wielen te verwijderen. Vooraan zijn de schijfremmen het grootst dus dat zal waarschijnlijk de 'place to be' worden. Maar, dat betekend dus ook dat de ophanging op die plaats nagebouwd moet worden.

Dus ... alles moet perfect in lijn zijn ... de auto staat dus al 'op de marmer'!
http://forum.depaddock.eu/attachment...3&d=1181073922

Nismo 04-06-2007 20:36

Jawadde, gij hebt U weer serieus laten opnaaien hé,:p

Ik ben in ieder geval benieuwd naar het verloop van dit project.;)

Guido 04-06-2007 20:52

Sjieke updates Herr Gulfie. ;)

Kan je de laatste 2 foto's verkleinen naar max. 800x600 en weer opladen. Thanks. ;)

Tom21 04-06-2007 21:42

Ja Gulfie...deze update ziet er geweldig uit! Je plannen zijn echt wel GROOTS...Veel meet en paswerk zul je er ook wel aan hebben ;)

Maar het wordt wel een toppertje als hij klaar is, weer een eerste-prijs-model.
Ben benieuwd om hem vrijdag te zien.

Tom

All times are GMT +2. The time now is 00:39.