De Paddock

De Paddock (http://www.depaddock.eu/forum/index.php)
-   Games (http://www.depaddock.eu/forum/forumdisplay.php?f=13)
-   -   eerste screenshots GP4 (http://www.depaddock.eu/forum/showthread.php?t=1590)

Raceboy 13-02-2002 00:20

eerste screenshots GP4
 
http://www.grand-prix.4players.de:10...reenshots.html

JPMontoya 14-02-2002 13:03

HIER ZIJN DE ECHTE SCREENSHOTS

http://www.overgame.com/img_bd/4315/033670.jpg
http://www.overgame.com/img_bd/4315/033739.jpg
http://www.overgame.com/img_bd/4315/033741.jpg
http://www.overgame.com/img_bd/4315/033669.jpg

Finish 14-02-2002 17:08

Mjah, F1 2001 mét updates ziet er toch nog ietske knapper uit
:)

Raceboy 14-02-2002 17:18

mooie graphics is maar een leuke extra het belangrijkste is een goede gameplay.

JPMontoya 14-02-2002 19:51

JA ziet er goed uit maar je moet rekening houden met de imense PATCH mogelijkheden van gp4 , net zoals bij GP3
gp3 2000 ziet er niet zo super uit maar met een patch van 120mb van Ralf Hummerich wordt dit een super cool game !

Werner333 14-02-2002 20:53

Hola!
Zie ik daar verschillende car shapes??????
Eindelijk!!!!
Nu heb ik een reden om een nieuwe PC te kopen.

Raceboy 14-02-2002 21:25

Quote:

Originally posted by Werner333
Hola!
Zie ik daar verschillende car shapes??????
Eindelijk!!!!
Nu heb ik een reden om een nieuwe PC te kopen.

da had ik vorig jaar voor nascar racing 4

FleaBite 14-02-2002 22:53

Quote:

Originally posted by JPMontoya
JA ziet er goed uit maar je moet rekening houden met de imense PATCH mogelijkheden van gp4 , net zoals bij GP3
gp3 2000 ziet er niet zo super uit maar met een patch van 120mb van Ralf Hummerich wordt dit een super cool game !

F1 2001 kan je ook ongelooflijk goe patchen zenne. En veel gemakkelijker. Je plaatst gewoon de bestanden die je veranderd hebt (zij het nu textures of 3d modellen) in de directory van de wagen of het circuit dat je wil wijzigen, en voila, gepatched.

Heb je trouwens al de GT mod gezien voor F1 2001? Da's nu es een patch.

Lambo 15-02-2002 16:56

Ok, de graphics kunnen waarschijnlijk nog beter, maar ze zien er nu al meer dan in orde uit. Maar het belangrijkste is inderdaad de gameplay, en die is bij de GP-titels onovertroffen vind ik. Zowel voor GP1, GP2 en GP3 was dit uitmuntend. GP4 zal op zijn beurt op dat gebied wellicht ook weer het neusje van de zalm zijn...

FleaBite 27-02-2002 21:15

Hierzie , nieuwe screens. Zie ik daar environment mapping op die Jaguar?

Finish 27-02-2002 21:22

't zou zowat tijd worden. EA Sports F1 2000 had zelfs al environment mapping, nog voordat GP3 uitkwam.

Als ze nu hun regeneffecten uit GP3 mooi integreren in GP4 en de wagens qua uitzicht en carshape niet allemaal dezelfde maken mogen we ons natuurlijk aan een prachtspel verwachten.

We'll see...

Raceboy 27-02-2002 21:25

laten we ook hopen voor een "echte" multiplayer deze keer. niet zo een hotlaps maar een echte race met 22 deelnemers.

FleaBite 27-02-2002 21:38

Quote:

Originally posted by raceboy
laten we ook hopen voor een "echte" multiplayer deze keer. niet zo een hotlaps maar een echte race met 22 deelnemers.
vergeet het maar, geen internet multiplayer ondersteuning, enkel in LAN (maar misschien komen er nog third-party tooltjes uit)

airco 27-02-2002 22:44

komaan ffs. We kunnen al 10 jaar quaken opt internet.

Maar int jaar 2002 kunnen we nog geen 1 internet-formule1 spelletje spelen. Enkel GPL, maar dan nog. Dat loopt ook niet echt van een leien dakje he.

airco

Raceboy 27-02-2002 22:47

Quote:

Originally posted by airco
komaan ffs. We kunnen al 10 jaar quaken opt internet.

Maar int jaar 2002 kunnen we nog geen 1 internet-formule1 spelletje spelen. Enkel GPL, maar dan nog. Dat loopt ook niet echt van een leien dakje he.

airco

als ge dan ziet dat papyrus er met nascar racing 4 in slaagt om 43 !! spelers tegen elkaar te laten racen dan denkte toch wel da ze bij die F1 spellekes aan het knoeien zijn ze. Wat kan er nu leuker zijn dan online met 22 op eau rouge afstormen.

airco 27-02-2002 22:51

tja voor lan-only games zijn er ook oplossingen zene.

www.occ.nu

Daar vind je zowat alle info over de beste (lees niet de grootste) LAN-party in België. Deze lan's zijn vrij hard gericht op shoot-emups. Mor ik wil der desnoods wel is een F1-gametje gaan spelen zene.

Voor de rest neemt iedereen zijne PC mee, een stukje netwerkkabel, en ge gamet van vrijdagavond tot zondagavond. You'll find me there from 12/04 tot 14/04 ;)

airco

Raceboy 27-02-2002 22:55

Quote:

Originally posted by airco
tja voor lan-only games zijn er ook oplossingen zene.


Voor de rest neemt iedereen zijne PC mee, een stukje netwerkkabel, en ge gamet van vrijdagavond tot zondagavond. You'll find me there from 12/04 tot 14/04 ;)

airco

das zo maar eenmalig he we zouden altijd tegen elkar moeten kunnen racen. man men punten zouden zakken ;)

airco 27-02-2002 23:14

Allé wat ge nu zegt. Moet ge niet vragen wat hier de laatste jaren is gebeurd met mijn UnrealTournament en depaddock verslaving.

airco

FleaBite 01-03-2002 16:02

btw, Airco, gaat gij naar M²?

airco 01-03-2002 21:25

Nee, kzijn op skiverlof dan ...

Voor de rest hebek het eigenlijk nie zo voor M2.
M2 is TE groot geworden, is ongezellig, en ge moogt der mor beperkt zuip meebrengen. Gelijk wij ne Jenever-clan zijn wilt da nogal is ambras geven.

Ook dat het netwerk de vorige keer pas zaterdagmorgen macheerde, en voor de rest retesloom was vondek nie echt fun. Geef mij dan mor OCC. Lannekes voor 500 man, in een optimale sfeer (veel hardcore-lanner's), en met een goe netwerk, goei (en goedkoop) eten, ...
Ik hekel eigenlijk het supercommercïele in M2. Iemand die gewoon op bezoek komt moet bv al 3 eurokes betalen.

Nie dak nie zou gaan moestek kunnen zene. Ik doen azowa 10 lans op jaarbasis, dus moestek kunnen zouek der zeker bijzijn.

airco

Finish 03-03-2002 22:26

http://www.gpx.it/gp4/screenshots/cockpit_gp4.jpg

eerste cockpit screenshot van GP4. D'r lijkt me niet veel veranderd :)

krikke 03-03-2002 22:44

Juist, en het eerste dat me opvalt is dat de zitpositie wel héél hoog is..., maar kom, dat valt te tweaken (lap, we zijn al aan het tweaken, en het spel is nog niet uit, en nog minder af...)
Ook de graphics zijn niet echt denderend te noemen. Het detail van de wagens is minder goed dan F1 2001, en de kleuren doen nogal cartoonachtig aan, naar mijn bescheiden mening.
Ik hoop dat de gameplay wat in orde is, en de AI natuurlijk.
Weet er iemand of de West brothers nog leven? Die werkten ook aan een veelbelovende titel...

FleaBite 03-03-2002 22:46

Ik zou zeggen dat ze daar nog nie aan gewerkt hebben, maar anderzijds, waarom zouden ze dan screenshots daarvan releasen? Ik zou graag een wat "actievere" cockpit zien (met handen en zo, en de mogelijkheid om links en rechts te kijken)

FleaBite 03-03-2002 22:48

Quote:

Originally posted by krikke
Weet er iemand of de West brothers nog leven? Die werkten ook aan een veelbelovende titel...
Ik hoop het, da spel zag er zeer goe uit. Maar als ze nog lang wachten, dan denk ik dat DTM Race Driver hen wel eens zou kunnen aftroeven.

krikke 03-03-2002 22:49

Wanneer kwam die er weer aan?

Raceboy 03-03-2002 23:21

Quote:

Originally posted by krikke
.
Weet er iemand of de West brothers nog leven? Die werkten ook aan een veelbelovende titel...

hier hedde hun spel se

http://www.amazon.com/exec/obidos/AS...175763-6925542

krikke 04-03-2002 00:17

Positief. Volgens mij moesten ze het wat kalmer aan doen omdat het gemiddelde systeem wat te licht zal geweest hebben om het spel deftig te draaien..Ze zijn er in elk geval al een lange tijd aan bezig...

FleaBite 04-03-2002 23:15

Vergeet die slechte cockpit! Da kan mij nie meer schelen, nadat ik deze screens gezien heb:

http://dynamic2.gamespy.com/~hg/foru...&postid=245729

http://dynamic2.gamespy.com/~hg/foru...&postid=245731

http://dynamic2.gamespy.com/~hg/foru...&postid=245730

Die onboard camera vind ik zeer goed, en de monitor terwijl je in de pit staat. Nu heb je tenminste iets om naar te kijken, en er hoeft gaan accelerated time optie meer in :) (natuurlijk wel, maar het is niet meer zó nodig)


*mod* heb nog meer screens gevonden, waar deze hierboven ook bijstaan:

Screenshot galore (+ artikel)
En de hoofdpagina van die site

Oneliner 04-03-2002 23:27

Amaai, die pit-schermpjes das we lstoer, idd es iets om die acceleration-knop wa minder te verkrachten :) :)

Finish 04-03-2002 23:35

whola, da ziet er al stukken beter uit !

FleaBite 04-03-2002 23:37

ik vind eigenlijk vooral die eerste shot indrukwekkend: die HUD is prachtig, let ook es op het kaartje van het circuit (is niet echt nodig, maar wel schoon gedaan), de positie van de camera is bijna perfect (iets te veel naar achter), het circuit ziet er heel goed uit (de GPS data is goed gebruikt geweest :) ), nu is alles helemaal 3D gemodelled (in GP3 waren alle gebouwen plat en vierkantig), het ziet eruit alsof er motion blur is (wat een cool effect is, en misschien bijdraagt aan het gevoel van snelheid), de banden zien er prachtig uit (ik weet het, het zijn maar banden, maar ik denk dat dit het eerste spel is dat de banden zo goed weergeeft :D ), de wagen ziet er goed gemodelled uit (vanuit deze camera toch), en de 3D engine ziet er niet zo verouderd uit (ook weer, vanuit déze camera gezien) (hier kan je nu ook goed zien dat er environment mapping gebruikt wordt).

Nu hopen dat de gameplay en de AI in orde is (maar we kunnen daar waarschijnlijk wel op vertrouwen, en ik als keyboard-speler hoop echt dat ze de wagen niet op rails laten lopen als je met een keyboard speelt. En misschien ook wat verschillender textures gebruiken voor de graskant.

Misschien toch nog wat verbeteringen aan te brengen: die helm kan wat beter gemodelled zijn, en over het algemeen mogen ze wat meer polylijnen gebruiken voor de wagen (en de helm).

airco 04-03-2002 23:43

mja deze laatste shot's zijn al deftig ...

bij dat vorige shot wou ik zeggen van ... mijn F1-spel op 8-bit sega doet beter .....

nu zitten ze op het niveau van GP3, nog een beetje, en ze zijn er ..

airco

Sway Bar 05-03-2002 12:13

boa al één groot nadeel, geen multiplayer :mad:

Werner333 05-03-2002 16:22

Quote:

Originally posted by FleaBite
hier kan je nu ook goed zien dat er environment mapping gebruikt wordt
Vergeef me mijn onwetendheid, maar verklaar dat "environment mapping" eens A.U.B. :o

airco 05-03-2002 16:39

als ik me niet vergis .... ben op grafische termen ook geen held, is environment mapping het feit dat bv de omgeving zichtbaar is op de reflectie van iemand's helm. Ipv van een helm die de gewone kleuren heeft, worden deze kleuren beïnvloed door zonlicht, waardoor het als het ware een spiegel wordt. En in die spiegel zijn bv bomen zichtbaar rondom het circuit.

something like that in ieder geval.

airco

FleaBite 05-03-2002 17:41

yep, that is correct :)

Sway Bar 05-03-2002 18:16

euhm maar met die 3D stuff heb je al ne deftige pc nodig...

Kwas eigenlijk groot teleurgesteld toen GP3 uitkwam, khad toen een deftige PC (P3 500Mhz met Geforce) en ik verschoot hoe "slecht" het beeld wel was....... en ik zie dat eigenlijk met GP4 ook wel gebeuren, zeker met die enviroment mapping etc :(

iemand een idee van de systeem eisen?

FleaBite 05-03-2002 18:47

bwa ik denk dat da zal meevallen zenne. Ik draai GP3 zeer goed met mijn TNT2'ke (maar donderdag zal da nen Geforce2 zijn, yipeee (hoewel niet direct het powerbeest van het moment ben ik wel content ermee, zeker omdat ik hem nie moe betalen :D ) ). En de gfx engine van GP4 ziet er , behalve de nieuwe grafische effecten, niet zo anders uit dan die van GP3. Als ze nu besluiten van toch meer polylijnen toe te voegen aan de wagens en zo (wat ik zeker op prijs zou stellen), dan kan het spel misschien wat meer vereisen van je HW. Het hangt ook van je eigen eisen af he, als je per sé op 1280*1024 met volledige details wilt spelen, dan ga je natuurlijk een deftige configuratie nodig hebben. Ik ben bijv. al content met 640*480 en goed detail (niet full, als't maar schoon is). Daarom dat ik mijn TNT2'ke zo lang heb kunnen gebruiken.

Werner333 05-03-2002 18:54

Thx voor den uitleg

FleaBite 06-03-2002 12:29

hardware requirements
 
Quote:

Minimum
  • Windows® 95/98/Me/XP
  • Processor: Intel Pentium (r) II 400 MHz or equivalent
  • Memory: 64MB RAM
  • Video: 16MB DirectX 8.0 compatible Video Card
  • CD-ROM drive: 4xCD
  • Hard Drive: 100 MB
  • Sound: DirectX 8.0 compatible Sound Card
  • DirectX 8.0 (supplied with game)


Recommended
  • Windows® 95/98/Me/XP
  • Processor: Intel Pentium (r) III 750MHz or equivalent
  • Memory: 128MB RAM or more
  • Video: 32MB DirectX 8.0 compatible 3D Card
  • CD-ROM drive: 16xCD
  • Hard Drive: 600 MB
  • Sound: 100% DirectX 8.0 Hardware Accelerated Sound Card with EAX Support
  • DirectX 8.0 (supplied with game)

bron: alphaf1.com


All times are GMT +2. The time now is 02:20.

Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.