![]() |
Circuit Zolder zit te wachten op uw feedback!
Quote:
|
zelf heb ik geen negative beoordeligen over de wijzigingen.
Wellicht een gevolg van alle voorgaande veranderingen....... Je wordt immers een beetje apatisch, je heb er toch geen controle of inspraak over. comme diraient les français, il faut faire avec ............... Waar ik wel een ENORM probleem mee heb, is het afschaffen van de Sprinters Cup. Zelfs met de huidige groei in budgetten, was dat nog altijd een "instapklasse". en dat heb je nodig, hoe ga je anders in de komende jaren nieuwelingen aantrekken ? Wij als min of meer gevestigd team ( of beter gezegd "team met ervaring") zien een overstap naar endurance al niet 100 % zitten ( hoewel ons karretje daar eigenlijk veel meer voor geschikt is ), laat staan dus nieuwelingen die wel eens een licentie willen halen en eens proeven van de competitie ...... Ik vrees een beetje dat we hier de aanzet van het failliet van de autosport Circuit in België mee maken. En zoals met het verdwijnen van allerhande evenementen ( bvb airshows ) gaat hier geen kat van wakker liggen, aangezien autosport zo langzamerhand in het hoekje "politiek incorrect" aan het tercht komen is, met alle gevolgen vandien Ik hoop echter van niet .................................. |
Ik heb vorig jaar de nodige feedback gegeven aan Circuit Zolder en heb moeten vaststellen dat er zo goed als niks veranderd was dit jaar. Vooral de staat van het wegpad aan de binnenkant van de eerste linkse was net als vorig jaar schandalig. Goed om je benen te breken in het donker.
En het feit dat de ophoging aan de buitenkant van de eerste linkse plaats heeft moeten maken voor de champcar tribune-bezoekers is ook geweldig. Gedaan met foto's maken over den draad daar... Ik ga me dit jaar niet moe maken met feedback, 'k weet toch hoe het uitdraait volgend jaar:D |
Quote:
|
Dat ze eens beginnen met vriendelijk en menselijk personeel aan de slagbomen te zetten ipv een omhoog gevallen onbeschofterik !! (later meer hierover)
Nietwaar meneer met de pet op vrijdagavond om 22.00u... schandalig, lang leven de circuits in het buitenland ! |
Quote:
Dit is niet de eerste keer dat ik ontevreden ben, volgende keer ga ik zelfs geen moeite meer doen om binnen te geraken. Ik draai gewoon om en ga terug naar huis. Circuit Zolder kan dan fluiten naar deze vrijwilliger! Verder denk ik dat onze klachten snel in een dossierkast zullen verdwijnen wegens uiterst negatieve kritiek en niet constructief. Het is aan Circuit Zolder om de kleine problemen zelf op te lossen en de complexere problemen te communiceren naar andere partijen (zoals bijvoorbeeld De Paddock) om via een dialoog een oplossing te verkrijgen waar iedereen min of meer tevreden is. Ik weet dat De Paddock vzw hier zeker aan wil meewerken (en dat trouwens al gedaan heeft in het verleden). |
Quote:
|
op sommige plaatsen in de eerste linkse geraak je wel nog over de draad, maar niet meer over het hele stuk doordat de berg is afgevlakt. Vroeger kon je de wagens aan de pitexit fotograferen, maar dat stuk is nu niet hoog genoeg meer.
Ik hoop dat CZ inziet dat ze een permanente tribune moeten plaatsen aan de pitentrance, want op deze zat gedurende het hele weekend het meeste volk, en dat is echt wel de beste plaats om te zitten. |
Quote:
|
Quote:
Geval 1: Vanwege hobbymatige bezigheden moest ik om 07.15 uur present zijn op de parking van de baanposten, gelegen naast de REA. Op dat tijdstip heb ik geen rooie jas (tegenwoordig nieuw grijs jasje) gezien. Na het inschrijven en de briefing wilde ik de parkeerplaats verlaten ter hoogte van Gate 2 omstreeks 08.00 uur. Toen stond er wel zo'n sjarel, de kerel had al zijn pistool in de aanslag, scannen! Maar eens gevraagd waarom ik me moet laten in/uitscannen als ik eerst zonder die prul wel het circuit kan betreden. Was een moeilijke vraag op dit tijdstip van de dag..........hmmmm, heb maar een dot gas gegeven en vrolijk verder gereden :) Wat hebben we hiervan geleerd? Wil je gratis naar Circuit Zolder en ook nog gratis parkeren naast de baan? Vroeg opstaan ;) Geval 2, 5 minuutjes later: De wagen geparkeerd ter hoogte van huize Vanthoor / Regenbooglaan, dit weekend dienst op post 3. Markje sukkelt de berg op om de juiste poort te gebruiken, dit op advies van onze leidinggevenden. Poortje open, poortje dicht en in het slot uiteraard. Ik ben nog niet binnen of zo'n opa in een nieuwe grijs jas komt al scheldend op me afgelopen. Let wel, ik had nog niks gezegd dus hij kon niet weten dat ik een "ollander" ben, zal mijn gezicht wel niet mee hebben :) Begint die lulhannes te schelden dat ik de poort open enzo. Uiteraard eerst vriendelijk een goeiedag gezegd en toen op vol vermogen terug geblaft naar die onbeschofte eikel. :) Werkt best ontspannend een potje schelden ;) Geval 3: Markje is moe en wil naar huis. Dat was vannacht dus. Simpel als ik ben rij ik dezelfde weg naar huis als dat ik gekomen ben. Dus vanaf de Regenbooglaan terug richting Herderspad. Ter hoogte van de controle aan de Sterrenwacht werd ik vriendelijk doorgelaten, 200 meter verder bij hotel de Pits lukte dat niet. Niet de juiste kaart, blabla. Wat wil je dan mafkees? Moet ik omrijden via het Galgeneinde / Sint Jobstraat? Uiteindelijk snapte die kerel dat zijn instructies niet klopten. Toch nog enig logisch denkvermogen te bespeuren bij die grijze nieuwe jassen. Waarom zet ik dit hier en openbaar voor iedereen? Vorig nog van die probleempjes meegemaakt. Patrick Castermans (CZ) wilde destijds niet reageren op mijn emails. Geen probleem, bij deze ! |
Quote:
Blijkbaar zijn er mensen die gefrusteerd geraken over de vrijwilligers van het CZ. Een vrijwilliger die op een vrijwilliger moet schieten het wordt hier knap. Ten eersten en ten laatste wil ik dit meegeven aan iedereen : Als iedereen werkt zoals het hoort, maar als ook iedereen zorgt dat hij met zijn papieren in orde is dan kan over het eerst geval geen discussie zijn. Want zowel de persoon die scant of controleert als de persoon die wordt gescand of gecontroleerd moeten wederzijds respect hebben voor mekaar. En beiden moeten zijn zorgen voor een vlotte en correcte afhandeling van het verhaal. Blijkbaar zijn BK's meer, nadruk op meer, dan andere mensen net als zo vele dienen zij ook in orde te zijn met hun papieren. En we zullen dan maar niet gaan afwijken op al de onregelmatigeheden die worden vast gesteld bij deze personen (met uitzondering misschien van markske :) Dit is ook al herhaaldelijk gemeld aan TE en JA (de verantwoordelijke van de BK's). Maar als je hierover eens wil discusseren nodig ik je graag eens uit en dan kunnen we eens kijken wie over de meest verbale en actieve kennis beschikt ivm onregelmatigheden van welke diensten. Want door jou vlotte communicatie zal je wel meer bereiken dan andere. Vandaar dat je ook een hollander bent zeker. |
Heb ook een gelijkaardige situatie meegemaakt tijdens de Champ Car Grand Prix. Vrijdagavond, ten laatste 45' na de laatste sessie, buitengegaan boven naast de hoofdtribune (gate zus en zo heet dat tegenwoordig), geen kat meer te zien om mij uit te scannen. Zaterdagochtend aan de ingang, "oh, u bent nog ingescand, dat kan niet hoor dat er niemand meer was om u uit te scannen". Chance dat ik daar stond om 8h, wat later hadden ze me waarschijnlijk niet meer binnnen gelaten. Heb het trouwens twee keer meegemaakt dat mijn wel correct in/uitgescand ticket opeens van status veranderd was terwijl het in mijn broekzak zat...
|
Quote:
Het probleem; zelf ben ik een werkende mens tot 17.00 op vrijdag, dus haasten en spoed om in zolder te geraken (team was reeds daar). ook moest ik een lege aanhangwagen meenemen om een wagen vanuit zolder naar maasmechelen te voeren.Dus om 22.00 kom ik toe aan de welcome, bel het team voor met het doorgangsbewijs en camionette de aanhangwagen over te zetten.22.09 staan we aan slagboom 1; geen probleem (vriendelijke mensen zelfs !!) slagboom 2; probleem; niet meer binnen, met aanhangwagen.Goed wij leggen probleem uit dat er een wagen WEG gaat uit zolder....man man man vandanaf was het roeppartij van de andere kant...Ben toch even uitgestapt... Dat oen had opdracht gekregen van COR niet meer binnen na 22u met aanhangwagen. Om lang kort te maken, die wakko was geprogrameerd. Dus uiteindelijk hebben we onze planning volledig moeten omgooien, onze teamleden te maasmechelen kregen de wagen dan pas zaterdag vroeg. Dit was met een klein beetje menselijkheid opgelost, binnen laten, en binnen de 30 min waren we terug buiten want de wagen moest weg. ikzelf ben zeer regelmatig met teams in het buitenland, wel ik kan jullie verzekeren dat daar alles veel vriendelijker en menselijker is dan hier in het F*** circuit zolder. Maar een mens geraakt het zo beu....vroeg of laat zal er wel eens de krant gehaald worden met een verkeerde persoon op een verkeerd moment.. |
Quote:
|
moet je eens proberen om op 10min na op tijd te geraken op een vrijdag...
en neen vroeger vertrekken lukt gewoon niet, tenzij ik werkloos wil worden. Volgens mij moet er soms eens het gezond verstand zegevieren en niet de geschreven regels, die zijn hier in dit land al meer dan voldoende aanwezig. En dat wil ik zeggen met het buitenland, daar denken ze pro-racing aan de ingang. hier zou je je kar keren en nooit meer terugkeren. |
Het team had de wagen mss ook al beetje naar voor kunnen brengen he als ze wisten dat je er niet op tijd zou geraken.
|
Quote:
|
Quote:
Voorwaarden:
|
@ Wilmai:
ik was in ieder geval in orde met mijn papieren. Ik kan er ook niets aan doen dat sommige mensen hun werk niet goed doen. En wie ben ik om als vrijwilliger een andere vrijwilliger te zeggen hoe hij moet werken? Mijn probleem was dat ik niet uitgescand ben geweest op vrijdagavond. Toen ik zaterdagmorgen terug kwam gaf dat problemen: - Meneer, uw kaart wordt uitgescand. Zo kan ik u niet doorlaten. ° Dat klopt. Maar gisterenavond heeft niemand de intentie gehad om mijn kaart uit te scannen en ben ik maar doorgereden. - Het is onmogelijk dat u niet uitgescand bent. Ik laat u niet door. Na veel gezever ben ik toch mogen doorrijden maar is mijn kaart bijgehouden door die persoon. Ik had afgesproken met een collega die op de camping verblijft (als vaste bewoner) en met zijn auto zijn we door de paddock gereden. Ook hij had alle nodige papieren en ze hingen duidelijk zichtbaar op zijn voorruit. Opnieuw worden we tegengehouden door een medewerker van Circuit Zolder en wordt er gevraagd waar we naartoe gaan. Tja, als je de toegangsbewijzen ziet en je vraagt nog zoiets dan kan je een antwoord verwachten als: "We gaan konijnen vangen in het bos". Die persoon heeft zich toen zonder te antwoorden omgedraaid en wij zijn, ondanks alles, toch nog geraakt waar we moesten zijn. Over de situatie van Nonkel Vroem: Hoeveel lawaai maakt het ophalen van een wagen? Ik heb van mensen gehoord dat er op de camping enorm veel lawaai was (luide muziek, roepende mensen). Een auto gaan ophalen zal echt niet meer lawaai maken dan die campinggasten. |
Kritieken komen er niet zomaar hé Mr. Wilmai... die zijn meestal het gevolg van talloze incidenten. Vooral de communicatie met de politiediensten mag beter. Als houder van een VIP D parkingkaart zijn wij al enkele malen staande gehouden door de politie die weigerden ons door te laten. Het zijn misschien pietluttigheden in uw ogen maar als ik jaarlijks bijna 150 euro dok voor zulke kaart dan wil ik er wel van genieten tijdens de keren dat het kan.
Veel uitleg kregen we niet, "alles zit vol" zegden ze bvb tijdens de World Series. Nadat behulpzame mensen van CZ (zie je wel : ze zijn er dus wel degelijk!) ons hadden omgeleid via de persparkings bereikten we VIP D waar, zoals u al raadt, er nog plenty parking was! Idem tijdens de champcars waar ze ons al vroeg richting Herdersstraat stuurden en rcihting parking public. Telkens zonder boe of ba ... Een jeugdige en enthousiaste medewerker (15 jaar??) probeerde er ons dan van te overtuigen dat de Jacky Ickx richting REA lag :rolleyes: Toegangscontrole was er tijdens de champcars nauwelijks aan S5. En iedereen kon onmiddellijk na de race zomaar het circuit binnen aan de hoofdtribune. Maar het ergste van alles vind ik dat je als fan steeds minder value for money krijgt. Spa zet de toon maar CZ begint te volgen. De Champcar organisatie zat al diep in mijn zakken (jaaaa.. en nu gaan we weer beginnen dat CZ geen organisator was enz...), de ZAC biedt nog maar weinig voordelen. Gratis tickets krijg ik enkel als de helft van Belgie ook gratis tickets krijgt. VIP D is in sommige gevallen niet bereikbaar. Pitwalk telt niet bij events die "niet door CZ zijn georganiseerd". In casu dus bijna alles buiten de Belcar races. Mails aan de dienst Marketing blijven meestal onbeantwoord... Ik weet het, in vergelijking met andere zaken zijn dit kleine pietluttige details, maar als je die dingen jaar na jaar ziet erger worden dan zal er een moment komen waarop de frustratie de overhand krijgt en je er als fan de brui aan geeft. Laat het niet zover komen! |
Quote:
Een verslag op de paddock wat voor nu heeft dit. (Modder gooien gebeurt hier al genoeg en de vuile was van jan en alle man uithangen heb ik geen zin) Blijkbaar moet een face to face conversation lijden tot een uitgebreid en ongecontroleerd verslag hiervoor bedank ik vriendelijk. Ik vind dat jij veel de veel uit bent op sensatie. |
Quote:
Voor de personen met een ZAC kaart is er de laatste jaren wel het een en ander veranderd (niet altijd in de positieve zin). Of de politie eenheden kan ik eigenlijk vrij kort zijn, hun belangrijkste taak is eigenlijk zorgen dat het verkeer vlot blijft lopen en dat er zeker geen file ontstaat op de autosnelweg. Als zij aan de hand van de doorlaten het verkeer moeten regelen dan zal er zelf nog een grotere file zijn. Vandaar de nieuwe aanpak vanaf de autostrade zeker bij de Champ Car al aangegeven VIP's dienen de volgende afrit te nemen en komen dan via P69 op de plaats waarna zij zich naar hun respectievelijke parkings kunnen begeven. Zodoende dat er een duidelijke scheiding is tussen bezoekers en mensen met een wagen doorlaat. |
Quote:
Het grote probleem met het in en uitscannen is dat hier de verantwoordelijkheid bij beide partijen moet gezocht worden. De persoon die verantwoordelijk is voor het scannen zou er zorg moeten voor dragen dat iedereen is uitgescand. Maar ook de persoon in bezit van een kaart weet dat hij dient uitgescand te worden. Het probleem van dit proces is dat het niet snel is en dat sommige mensen niet het geduld hebben van te wachten. Mijn opinie hierin is zeer duidelijk ik vind dat elke bezoeker ook een verantwoordelijkheid heeft. En men niet alles dient af te schuiven op de vrijwilliger. Over dat nachtlawaai het circuit van zolder heeft een zeer strenge uitbatingsvergunning. En in de loop van de week mag er na 22u00 niets meer gebeuren in de paddock dat de kans heeft de nachtrust te verstoren. |
Ik vind al dat gedoe over de vrijwilligers maar overbodig. Je kan die mensen persoonlijk inderdaad niks verwijten (behalve dan blijkbaar de onbeleefdheid van sommigen, daar heb ik persoonlijk echter nog geen ervaring mee), maar als CZ of wie dan ook een evenement wil organiseren met betalende bezoekers, dan moeten ze er maar voor zorgen dat die bezoekers correct behandeld worden. En als dat niet kan met vrijwilligers, dan moeten ze maar personeel inhuren. Prijsstijging hoor ik u denken? Probeer dat maar, we zullen wel zien hoe ver het publiek volgt. Bij de Belcar is het einde in zicht me dunkt, aan de bezoekersaantallen van de 24H te zien. De wilde verhalen horend vraag ik me trouwens af hoeveel van die 27.000 man (waar ik voor de tweede keer niet meer bijhoorde) voor die autotjes (die zelfs op de affiche het onderspit delven voor de podiumattracties) op de baan gekomen zijn. Ik amuseer me in Spa al zeven jaar rot met enkel nog naar de events zonder inkom te gaan, en als er nog een paar BCCGP-toestanden volgen krijg ik goesting om in Zolder (na de FIA GT dan) hetzelfde principe te gaan toepassen.
|
Quote:
|
Quote:
Als er 's avonds geen scanning meer mogelijk is omdat bepaalde posten niet bezet zijn, zou het misschien beter zijn dat het systeem zich dan reset gedurende de nacht zodat alle niet uitgescande kaarten uitgescand zijn. Maar ja elke systeem heeft zijn voor en nadelen niet soms. |
Inderdaad. Niet dat ze daar op ander gebied teveel voorbeeld aan moeten nemen, maar ik vind een armbandje zoals op de gratis events in Spa nog altijd het meest logische.
|
Quote:
Zo'n scheidsrechter, of noem het een mediator, heeft niet meer dan een objectieve functie die de twee partijen in staat stelt tot een constructief gesprek te voeren. Verslag online? Ja, een verslag dat zowel door jou als mij is geschreven. Hoe en wat over de invulling? Agendapuntje ;) Van mijn kant zal er geen vuile was in het openbaar verschijnen, ik heb geen fouten of misstappen te verbergen. Mocht ik die wel hebben dan mogen die van mij gerust in het verslag. Ik schaam me niet om mijn ongelijk toe te geven indien dat van toepassing is. Dus van mijn kant niks sensatie of wat dan ook. Roger Dejaeghere vraagt om een constructieve medewerking, wie ben ik om dat te weigeren? |
Quote:
Voorbeeldje? 's morgens vroeg, voordat de controledienst actief is, zijn we al op het circuit om in te schrijven. Dus zonder "in-scan" op het circuit. Als we naar onze post vertrekken bestaat de kans dat we dan wel langs de controledienst moeten. Alleen van toepassing bij post 19, 1, 3, 4, 5, 6, 10 en eventueel 11/12. Dus eerst "uit-scannen" en dan weer "in-scannen". Overige posten bereik ik via het circuit zelf, al die tijd ben ik niet ingescand! Op de posten 2, 6Bis, 7, 8, 13, 14, 15, 16, 17 en 18 weten jullie niet eens wie er aanwezig is via het scansysteem. We kunnen dus moeilijk spreken over een waterdicht systeem :) Bij de genoemde posten, 19, 1, 3, 4, 5, 6, 10 en eventueel 11/12, bereik ik via een "ingescande status" het circuit. Als ik me dan weer wil verplaatsen op- en rond het circuit zou ik eerst ergens moeten "uit-scannen". Jij weet ook dat op bepaalde plaatsen geen "scanners" staan. Dus als ik dan een controlepost tegenkom zeggen die mensen: O, u bent al ingescand! En jawel, we zijn weer vetrokken voor een circus-voorstelling ;) Kijk, de achterliggende gedachte van dat scan-systeem begrijp ik heus wel. Best een handige tool voor marketing-activiteiten en andere doeleinden. Ooit eens met een medewerker van CZ op het terras van Hotel de Pits dit thema besproken. (naam verkrijgbaar via pm). CZ wil o.a. de aanwezigheid weten wie wanneer aanwezig is. Prima, niks op tegen, die mensen willen weten wie er binnen het domein actief is. Alleen, CZ / NKBK weet reeds weken op voorhand welke BK op welke dag aanwezig is. Reeds weken voor de start van een event moet ik bij mijn ploegoverste aangeven welke dagen ik aanwezig ben. Die lijsten gaan dan naar mijn eindverantwoordelijke (JA). Op de dag zelf moet ik in alle vroegte nogmaals mijn aanwezigheid bevestigen aan de inschrijftafel van MCZ. En om het geheel af te ronden moet ik op het dagrapport nogmaals mijn aanwezigheid aangeven. U leest het goed, ik moet driemaal mijn aanwezigheid bevestigen! Zoals u ziet, ze willen wel heel graag weten of de "hollander" binnen de poorten is. Ik kan u bevestigen: Ja, dat is ie :D |
Het scan systeem, trek er mijn bek niet over open. In Duitsland hebben ze bij de Top10 dit systeem jaren gehad: niets dan heibel.
Ter inlichting: het identieke systeem hebben ze nu te Zolder. Ofwel was je volgens dat rot ding al binnen, terwijl je net kwam aangereden op de omloop, ofwel was je buiten terwijl je al dagen niet meer buiten was. Ze hebben van pure ellende die rommel afgeschaft. Ik, ook zo'n irritant kereltje in het oranje pakje (mijn eigen mening voor iemand zich aangesproken voelt), kan vele mishapjes van dit systeem opsommen in Zolder. Maar ik pak alle problemen natuurlijk diplomatiek aan. Bij de Champcar 's morgens heeft de brave meneer van de kontrole wel 25 keer getracht te scannen en moest me dan wel zo binnen laten; hij probeerde wel 45 minuten later me weer 25 keer uit te scannen. :confused: Natuurlijk doen de meeste van de kontroleurs gewoon hun job op vriendelijke manier, maar soms zitten er muggezifters tussen. (Ik moet dit doen van 7u26 tot 19u12 1/2.) Het scan systeem is er eigenlijk gekomen omdat vooral die oranje kereltjes en de teams te veel kaarten doorgaven aan buitenstaanders. Juist ja, ik rij binnen met mijn gewone kaart, rij terug buiten om die dan aan iemand anders te geven. Eigenlijk is dit alles een aanval op mijn privacy. Tss, tss! :D |
Een toestel zetten dat er altijd staat waarmee je je gewoon kan uitscannen, zonder dat er mensen moeten bijstaan, enkel mensen zetten voor het in scannen.
|
En dan komt de eerste dronken persoon en slaat dat ding (scanner) tegen de grond. Volgens mij een gewoon simpel armbandje, geen armbandje niet binnen. En de toegang zal ook veel vlotter verlopen.
|
All times are GMT +2. The time now is 00:26. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.