![]() |
Champcar terug naar Circuit Zolder in 2008!
Mooie nieuws:
Quote:
Gaat Circuit Zolder toch weer de promotor spelen? Kan me een persbabbel van Rogerke herinneren dat CZ terug moest naar de core-business. Baantje verhuren, niets meer en niets meer minder. Is de nieuwe koers alweer gewijzigd? Heeft men de gouden bergen van Assen gezien? Het staat in ieder geval haaks op eerdere beweringen van Roger / CZ. Gaarne een verklaring ;) Verdulleme, de RACB die meewerkt? Hebben die het licht gezien? Maak dat mee..........kan me nog zo'n clubje herinneren uit begin 2007 die toch wel heel erg rammelde met de voeten van bepaalde personen rondom de organisatie van de eerste Champcar GP. Ach als partime-azijnpisser moet ik toch af en toe een kritische vraag stellen. RACB en CZ zijn hebben de ervaring op bepaalde vlakken, als fan mag je dus een vlekkeloze organisatie verwachten. Sterker nog, dat kunnen we simpelweg eisen! Ze zorgen er maar voor dat alles werkt naar behoren. Eerlijke ticketverkoop met vermelding van de correcte prijzen. Zilver zit op zilver, brons op brons.........noem maar op. Ze hebben het drama van Buuren van dichtbij gezien en de back-up daarvan staat op dit forum ;) Heren, maak er wat moois van in 2008.........anders is het bijltjes-dag op 9 juni! Het enige wat ze niet in de hand hebben is de kwaliteit/kwantiteit van Champcar 2008. Voer voor een andere discussie ;) |
Quote:
Klagen en kritiek geven is toch makkelijk voor enkele mensen op dit forum vooral als het naar organisatoren is . Je vooral blij met dit evenement in België dat zal doorgaan op 1 juni 2007 ondanks wat minder toeschouwers dit jaar . Bekijk het eens van de positieve kant jij hoort of verneemt iets en altijd maar kritiek op bepaalde personen en organisatie Probeer de mensen van CZ eens wat milder te bekritiseren en je zal er veel meer van terug krijgen . Nota bene misschien eerst posten als je de juiste datum weet . Mvg |
Quote:
Quote:
Keer op keer krijgen we de deksel op onze neus als vrijwilliger op CZ. Vrijwilligers-management kent men niet op CZ. Heb ooit eens een poging gewaagd om bepaalde mensen te overtuigen van het nut van vrijwilligers...........is me niet gelukt. Misschien een tekortkoming van mij ;) Betaal me € 200,00 per dag netto (en dat is dan een vriendenprijsje :) ) en ik gedraag me als de voorbeeldige medewerker van CZ (of welk circuit dan ook). Altijd handig om te weten uit welk perspectief iemand een mening heeft gevormd ;) Quote:
Zie mijn bron: http://www.pitstoptv.info/pitstop/?p=3414 => Peter Baert op 5/11/2007 om 17:54 Mijn bericht: http://forum.depaddock.eu/showthread.php?t=16515 => 05-11-2007, 19:43 De uiteindelijke datum: http://www.pitstoptv.info/pitstop/?p=3416 => Peter Baert op 5/11/2007 om 21:32 Yannick88, heb je een glazen bol voor me? |
200€ per dag? moest het een full time job zijn, zou dat je aan 4000€ per maand helpen
ja, daarvoor zou ik ook wel perfect in de maat lopen. maar aan 200€ per dag ben je wel geen vrijwilliger meer, me dunkt |
Quote:
Betaal je die vrijwilliger een leuk bedrag? Ja, dan mag je ook eisen dat dergelijke pipo's hun snaveltje dichthouden over de interne keuken van een circuit of organisator/promotor. € 200 per dag netto in het weekend per werkdag van 8 uur? Geen raar bedrag, als ik een monteur tijdens het weekend inzet factureer ik vrolijk € 128,00 per uur door aan de klant. Het is overigens geen rocket-science waarmee ik bezig ben van maandag tot vrijdag ;) Een simpel marshal dagje neemt al gauw 10 actieve uren beslag. Rekensommetje is niet zo moeilijk....... Ik zal maar zwijgen over veiligheidsrisico's en dergelijke. Als ik dat moet doorrekenen dan is de FIA per direct op de fles. Heb de verzekeringspolis van de RACB (begin dit jaar) eens vluchtig doorlopen en dat rammelt aan ALLE kanten. Door prettige omstandigheden heb ik geen tijd om op dat punt het vuur aan de schenen te leggen van bepaalde personen. En voor 2008 hebben die gasten ook geluk, 2008 zal voor mijn een autosportjaar in standby-modus worden :) Neemt niet weg dat bepaalde personen / organisaties onaanvaarbare risico's nemen op dit gebied. Dat gaat hoe dan ook iemand de kop kosten in de komende jaren ;) Maar nu terug naar de Champcars @ Zolder ;) |
Lief - Stout Mark(ske),
Als het jou toch allemaal zo hoog zit met het vrijwilligerswerk op het CZ. Stop er dan gewoon mee en ga met je hond wandelen. Want alle opmerkingen - bemerkingen hebben volgens mij niet de bedoeling om een positieve bijdrage te leveren om bepaalde problemen op bemerkingen op te lossen. Ik ben al meer dan 20 jaar actief als vrijwillige medewerker op het CZ. En doe dit nog altijd met evenveel zin en in het belang van de autosport. Als jij een bericht maakt of schrijft hier is het om meer dan 80 procent om kritiek te leveren. Misschien moet je dan maar in je eigen landje voor baanpost gaan spelen. Eens weten of je dan ook zo'n grote bek zal opentrekken. Ik ben jou uitlatingen aan het adres van andere vrijwilligers en medewerkers van het CZ meer dan spuigzat. En zeker de arrogantie die jij aanneemt. Maar blijkbaar ben jij de (super)man die alles kan oplossen, voorstellen formuleert die alle problemen oplossen. Een Hollander (sorry die zitten normaal alleen boven de moerdijk) die ons komt vertellen wat wij moeten doen. Mark doe mensen een plezier, praat over autosport in de positieve zin, laat alle die onnozele opmerkingen achterwegen of blijf in het vervolg in jou land. |
En daar heb ik niks meer aan toe te voegen!
|
Dit is de nagel op de kop
|
Quote: "praat over autosport in de positieve zin"
Dan zal men niet veel te vertellen hebben. Heer Moderator, organisator, mentor of wat het ook moge zijn van deze website: DOE ZO VOORT. Ik heb lak aan ja-knikkers; aan piloten welke na een overwinning niets relevants te zeggen hebben " Whaw, what a great race and what a great car I had; and I thank my crew, my wife, my mother in law and yeah, my sponsor is great for all the millions he gives me bla bla bla.... Ik heb lak aan piloten, welke op een podium staan en zich buitengewoon geweldig en interessant vinden; welke hun prestatie buitenaards vinden, maar waarvoor zich geen kat interesseert buiten vader, moeder, schoonmoeder en nog een paar profiteurs, welke rond de vedette zweven om toch maar een kruimeltje te kunnen opvangen. Bis repetita: Mark doe zo voort, al is het maar voor mij alleen! |
Quote:
Mvg... |
Ah, de kritiekloze maatschappij, daar zullen veel mensen rijkhalzend naar uitkijken. Een maatschappelijke tendens tot het 'neersabelen' van zij die kritiek hebben, is duidelijk waarneembaar - en in mijn ogen uiterst teleurstellend. De stelling: "als je het er niet mee eens bent, zout je maar op" kom je meer en meer tegen. Alsof het de bedoeling is dat iedereen het met iedereen eens is?? Mark zal zijn grieven en ongenoegens over zijn niet-dagelijkse maar wel bijna wekelijkse activiteiten ongetwijfeld al ontelbaar aantal keren intern hebben geuit maar helaas altijd aan dovemansoren gericht. Dan is het niet zo vreemd dat ie daar met behulp van een hedendaags uiterst populair medium als een internetforum het nodige in de openbaarheid spuwt. Waarbij hij zich bij mijn weten keurig houdt aan de algemeen gehanteerde fatsoensregels: geen gescheld, geen gedreig of wat al niet meer zij. Ja, hij levert kritiek - en fors ook zo nu en dan. En wat dan nog? Mag hij het niet oneens zijn met iemand anders (of met iedereen in het uiterste geval)? Als alles perfect was, had ie niets te klagen, er zal dus wel aanleiding zijn voor zijn gezever.
En belachelijk trouwens om Mark's gedrag te wijten/danken aan zijn Nederlanderschap! Alsof het hebben van kritiek van iemands nationaliteit of land van herkomst afhangt.....Ga je schamen! :mad: O ja, sorry voor het :Offtopic: gaan. Misschien titel tread aanpassen? |
P.S. In Nederland hebben ze zeker geen behoefte aan kritische baanposten. En je krijgt er niet eens een dagvergoeding - laat staan een reëele kilometervergoeding die Mark in het geval van dienst doen in zijn vaderland, o zo broodnodig heeft ;) .
|
Exact Ep!! Ik had het zelf kunnen neerpennen....:)
Uiteraard mag Wilmai ook zijn kritiek hebben, maar dit gaat te ver aan het adres van Mark. 'Blijf in je land'!!: Wat een armzalige mening...! :mad: |
Oproep aan het duo Leterme/Reynders.
ALS HET U BELIEFT: ik zit nederig op mijn knieën en smeek U: Ga niet verder met de splitsing van België, want als het wat tegenvalt wordt ik verwezen naar Wallonië, waar ik woon, en mag ik hier op dit forum mijn kritisch snaveltje niet meer roeren en kan ik alleen nog met de massa meehuilen: autosport is groot, autosport duldt geen kritiek, we all love you. |
Quote:
Ik heb wel een enorm probleem met altijd de kritiek op de vrijwilligers van het CZ (waartoe MARK en ikzelf behoren). Iedereen mag zijn mening verkondigen maar ik vind persoonlijk dat mensen die proberen (op vrijwillige basis) iets goed te doen niet hoeven beklad te worden of besmeurd te worden. Ik doe ook voorstellen aan de desbetreffende diensten met de bedoeling op een postieve manier te zaken te benaderen en voor een oplossing te zoeken die voor iedere vrijwilliger een meerwaarde kan betekenen. Openlijk bepaalde vuile was buiten hangen zal niet leiden tot een constructieve oplossing van bepaalde problemen. En arrogantie zeker niet en dat is waar ik een groot probleem mee heb met MARK. Want voor het geld moet ik het niet doen want dit is maar een peulschil. Mijn hart zit op de juiste plaats voor vele gemotoriseerde sporten. En voor de rest heb ik weer mijn mening verspreid en wens hierbij te benadrukken dat problemen en bemerkingen enkel kunnen opgelost worden met een constructieve samenwerking tussen de verschillende personen waardoor we, zowel de mederwerkers, vrijwilligers als zeker de toeschouwers een positieve benadrukken en wedstrijden kunnen voorleggen. Voor al die mensen die echt denken dat ik een ja kikker :mad: ben laat dit maar even het tegenbewijs zijn. Met de sportieve groeten Ignace |
Quote:
|
Quote:
Hopelijk gaan ze deze keer wel een sterk neven programma uitwerken met andere (europeese) series rond de champcar, want dit maakt of kraakt een top weekend... Wel k*t van de datum, want ik had net gepland om in 2008 naar de GP in Pau te gaan en die is tuurlijk in het zelfde weekend... :Offtopic: (Is er hier toevallig iemand die al eens de GP van Pau (WTCC - F3) gedaan heeft? en die me het event kan aanraden of afraden...) |
Quote:
ik moet op mijn werk soms tot 12 actieve uren werken. als ik dat op een zondag, 's nachts doe, haal ik misschien 150-160€ bruto. dus als een vrijwilliger 200€ netto per dag vraagt, frons ik mij even de wenkbrauwen. (maar eigenlijk is dat een ander onderwerp) |
Nootje van kritiek 'on topic':
Op 1 juni 2008 staan voorlopig ook de Spa Euro Races gepland met naar verluid o.a. de Euro GT (= International GT Open?) en de zojuist aangekondigde DSC + Mosler Challenge combo. Spijtig dat de verantwoordelijken voor de evenementen in België niet iets voordeliger kunnen plannen :( . (En laat dat weekend ook nu net de testdag van de 24 uren van Le Mans zijn....). |
Hey maatje Mark,
blijf nog vele jaren bij ons :applaus: en laat je niet afkakken (sorry voor de uitdrukking) door deze mensen :+ , je bent en blijft een kerel uit de duizend :worship: , wie jou echt kent zou nooit zo'n kritiek op jou geven, maar ja, daar dient het forum nu eenmaal voor. Doei mijn sympatieke Nederlander. :D :D :D |
Quote:
Die Mark zal een uiterst goede en opperbeste kerel zijn. Daar geloof ik jou op jou woord. Maar wat meer inlevingsvermogen om het werk van de vrijwilligers te respecteren zouden we allen beter van worden. Ik hoop ten stelligste dat jij meer vat hebt op hem hebt tijdens de wedstrijd. Hou het plezierig morgen misschien als ik tijd heb kom ik wel eens langs. Dan zien jullie in levende lijve deze Belg. |
Ik zal op 1 juni midden in de examens zitten. Desondanks zal ik mij moeilijk kunnen bedwingen om niet te gaan kijken. En zelfs als ik niet ga kijken zit met een ander probleem: aangezien ik vlakbij CZ woon zal er niet bepaald een rustige leeromgeving zijn. Ik zorg dat ik tijdens het weekend van 1 juni zo ver mogelijk van CZ verwijderd ben!
:Offtopic: BTW: kan dat hele gedoe rond de kritiek van Mark ns stoppen? Volgens mij mag iedereen in dit land zoveel kritiek uiten als hij wil.:Offtopic: |
Quote:
|
Quote:
|
En het spel zit weer op de wagen... Er zijn geruchten dat de RACB haar handen van de organisatie aftrekt, en Zolder staat niet op de FIA-kalender voor de CCWS.
|
Quote:
Quote:
|
All times are GMT +2. The time now is 00:19. |