![]() |
Dunlop Sport Maxx Endurance Cup 2008
Dunlop Sport Maxx Endurance Cup 2008 zo zal de BEC in 2008 gaan noemen.
Zaterdag zal er meer tekst en uitleg waaronder het regelement toegelicht worden. |
Al de info wordt gegeven op de briefing neem ik aan? Dan zal ik ook aanwezig zijn.
Mvg... |
Mooi:champagne: :champagne:
Wonder o wonder wie de hoofdsponsor zou zijn.:eek: |
ik had aan de andere post door dat de D voor Dunlop zou staan, maar nu weet ik ook waarvoor de SM voor staat.
Dunlop is zich precies aan het manifesteren. Heb nu ook al paar keer reclame met Peter Baert en Bas Leinders gezien op tv. |
Quote:
Ik kan zaterdag helaas niet aanwezig zijn i.v.m. andere verplichtingen, maar ben wel aan het overwegen om in 2008 hieraan deel te nemen; het zou mooi zijn als iemand volgende week de belangrijkste verschillen met het BEC2007 en eventueel nieuwe reglementen hier even zou willen noemen. Het valt me trouwens op dat hier over het algemeen vrij positief over het DSC geschreven wordt, terwijl een heleboel mensen die in die klasse rijden er stukken minder positief over zijn en zelfs rond aan het kijken zijn naar vergelijkbare klassen in buurlanden, misschien iets met gras dat toch altijd groener is aan de overkant? |
Quote:
|
De reglementen van de DSMEC zijn verschenen (www.dunlopendurancecup.be).
-De kostprijs voor een volledig seizoen bedraagt 4965EUR (hoeveel was het voor de BEC???). -Er zal geen pace car gebruikt worden. In plaats van de de pace car zal de zgn Code 60 gebruikt worden. Deze houdt in dat alle wagens zich aan een maximum snelheid van 60km/h moeten houden. Ik vermoed dat ze dan met de pitlimiter moeten rijden??? |
Net ff vlug die site gelezen... Ziet er op zich wel goed uit :)
|
Zo goed vind ik het precies niet meer naar wat ik gehoord heb.
Als je met andere banden rijd dan dunloop krijg je geen punten. Die inschrijvingsprijs is zowat dubbel van dit jaar. Ik denk dat dan veel kleine teams ( zoals galiocorse) gaan moeten passen en zien ergens anders te rijden. Ik vind het goed dat de serie nog gaat bestaan, daar heb ik niks op tegen. Maar waarom moet dat zoveel duurder worden?:fight: |
Het lijkt een mooi kampioenschap te worden maar wat ik me afvraag is: Wat gaat er met de 24u van Zolder gebeuren. Of is dat een op zichzelf staande race?
mvg |
De 24 uur maakt deel van de SRO Belcar GT3-kalender uit en zou terug naar augustus verschuiven.
Joost |
Ah k :) Dan kan ik toch nog elk jaar afzakken naar zolder om 36u nonstop racegeweld te aanschouwen
|
Quote:
Eindelijk, code 60 in BE! :applaus: Nu, nog de rest van de wereld. Hopenlijk passen ze deze regel "hard" toe. Rondjes dus van +/- 4 minuten........en ben je sneller, ff stilstaan in de pits. Voor de kleine teams uit de Zolder Touring Cup kan de overstap lastig zijn, maar ontevreden klanten uit de BTCS of Belcar kunnen met hun rollend materieel hier terecht. De eerste indruk is in ieder geval positief. |
Geweldig !
En laat nou Dunlop net de maat NIET hebben die ik nodig heb ....... :frusty: |
Hoe zit het met het geluid,is er nog steeds beperking tot 100 decibel.
|
105 decibel op Zolder
|
ik stel mij toch vragen bij die 'open' klasse.. dan gaan er toch enkele teams-rijders met een groot budget veel te goeie wagens kunnen inzetten.. vb = gt1 of dtm, v8 star,.... (natuurlijk met de nodige dempers :+) dan rijden die toch gewoon weg van de rest van het veld..
ik zou het liever als een kampioenschap zien voor beginnende teams, met kleinere wagens wat ook nog iets ofwat mee kunnen.. zeg maar een soort opstap klasse (lees 'goedkope' klasse) voor daarna btcs, of belcar te rijden.. das wel het enige minpunt wat ik er tot nu toe aan vindt.. voor de rest lijkt het mij een verbetering t.o.v da vorige jaren.. in het interview op pitstop.tv sprak men ook al van wat meer reclame voor het kampioenschap enzo.. dus :applaus: hoe zit het eigelijk met de sprinters en historics.. krijge die ook nog hun sprint koerskes of gaan ze wat langer op de baan moeten blijven om de eindstreep te halen ? |
Ik heb me (na een slopende 10h race) nog niet echt kunnen verdiepen in de reglementen, maar het eerste wat ik vernomen (gelezen) heb is dat het inschrijvingsgeld (weer eens) omhoog gaat! (blijkt een trend te zijn :rolleyes: )
Bovendien bestaat de mogelijkheid dat enkele auto's uit de belcar original of BTCS gaan afzakken wat het niveau in de dsmec weer wat omhoog brengt (goed voor het kampioenschap natuurlijk) maar ik ga nog wat meer achteraan rijden. Pluspunt is alvast de intentie om het kampioenschap wat degelijk te gaan promoten!! :applaus: Enfin, voordat we hier alles gaan afkraken eerst eens kijken wat het toekomstige (autosport)jaar ons precies gaat brengen. |
Quote:
|
In het persbericht van CEO-racing staat te lezen dat ze in 2008 met hun Porsches aan de DSMEC zullen deelnemen. Nogal vreemd want ze staan te koop?
http://www.racingcars24.com/anzeigen...ma/gt/seite/2/ |
Quote:
Als men de wagen krijgt verkocht kan men investeren in een andere wagen. Er zijn zelf teams die al hun wagens te koop aanbieden. Zodat ze kunnen blijven vernieuwen. Mvg... |
die open klasse; is open naar cilinderinhoud.
maar is deze ook open naar technisch reglement?? |
Toch even enkele puntjes verduidelijken.
@ Clubman - wij hebben wel degelijk de banden die u nodig hebt :) zitten bij ons zelfs op stock. Wat het inschrijvingsgeld betreft, dit hangt af van de tracktime die we moeten kopen op de circuits. Iedereen wil langere wedstrijden, dus het logische gevolg is dat het meer zal kosten. Misschien moet je zelfs nog MEER gaan betalen als de 24H erbij komt, maar dat zal iedereen dan weer logisch vinden. Tevens vinden alle wedstrijden plaats in TOP weekends met veel publiek en daar is de tracktime nog duurder. Tevens doet Dunlop een gigantische financiele inspanning om de autosport te ondersteunen, en dit op alle vlakken. Dunlop Motorsport heeft zich tevens geangageerd om de tarieven van de banden te behouden zoals deze vandaag van toepassing zijn. maw. de teams en piloten betalen de Dunlop sponsoring niet zoals bij sommigen wel het geval is. Een instapklasse is de sprinters cup, en zeker geen endurance kampioenschap. In 2004 hebben we zelf de 24h meegereden met een Clio tussen de Vipers en de Porsches, en ik kan je zeggen dat je als kleine wagen tussen alle grote van iedereen veel meer respect krijgt. Tevens rijd iedereen in zijn eigen klasse en is er geen algemene uitslag meer. De wagen van HRT kan dus perfect podia rijden in zijn klasse :) Over elke beslissing is zeer goed nagedacht, en alle zaken die ons de voorbije jaren stoorden hebben we vervangen. Door 5 maanden vroeger dan al de rest naar buiten te komen met alles zijn we er ook van overtuigd dat iedereen meer dan op tijd alle info bij elkaar heeft om wagens te bouwen en de nodige sponsors te vinden. Voor alle info kunnen jullie mij steeds contacteren of gebruik maken van de contact op onze website. |
Quote:
Mvg... |
Quote:
225-600-16 ? Interessante info . doe me maar een PB met prijzen aub. Wordt er niet overwogen te werken met klassen per gewicht/pk verhouding, zoals de DSC ? |
Quote:
maar wat over de 24h? toekomst of nabije toekomst of ooit ??? |
Quote:
|
Quote:
Last Race Truck GP 24 H Zolder |
Quote:
|
Quote:
|
Quote:
Gaan we dan niet het beeld krijgen van vorige jaren belcar. Dat er zo 2 a 3 wagens niet in te halen zijn? (ik heb het over de 2 corvette) |
Vind het wel jammer dat er geen algemeen klassement is.
|
Quote:
Op gebied van reglementen dus perfect mogelijk. |
Quote:
|
Quote:
|
Quote:
Over de r34. Zal er eens over denken:+ :p |
Quote:
|
Quote:
|
Toch niet Georges, ben ook aan het uizoeken wie ikke is.
|
Goe geprobeerd
|
All times are GMT +2. The time now is 18:48. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.