![]() |
Ferrari de eerste 3 races met F1-2001
Bij Ferrari loopt de ontwikkeling duidelijk niet zoals gepland. De F1-2002 heeft al een aantal verschillende technische problemen gekend. Daarom is er nu besloten om te wachten mee de introductie van de F1-2002 tot in Imola.
Quote:
http://www.tifosi-club.com/images/news/winglet2002b.JPG airco |
de wagen van 2001 is goed genoeg om het nog drie races uit te houden tegen de concurrentie. en met hun nieuwe onderdelen, denk ik dat het nog moeilijk genoeg zal blijven voor de andere teams
|
Dat is mijn mening er ook over. Alhoewel we niet zullen moeten verwachten dat Ferrari iedereen overklast. Maar als Schumacher na 3 races 15 punten heeft, dan zal het gat met de leider hoogstwaarschijnlijk geen onoverkomelijke kloof zijn. Als ze met de F1 2002 zouden rijden, en die is idd supersnel, maar begeeft het 2 keer, dan hebben ze maar 10 punten.
Volgens mij de beste keuze die Ferrari kon maken. airco |
Ze kunnen bijvoorbeeld Barichello laten starten in de 2002.
Valt het mee, wint hij de eerste 3 races, nix verloren dan, concurrenten pakken minder punten. Begeeft hij het, neemt Schumacher toch gewoon zen punten. Vinnek persoonlijk wel ff een goede redenering :) :) |
Euhm, ik denk dat het reglement niet toelaat dat je met 2 'verschillende' wagens rijdt...
|
Ik zou niet weten waarom niet?
Trouwens, 2 identieke wagens bestaan niet! |
ik dacht dat ooit ergens gelezen te hebben... :confused:
|
Ferrari begint dus met het F2001b chassis dat Schumacher verleden jaar al gebruikte in Japan. En met succes.
Het is een doorge-evolueerd chassis met onderdelen van de F2002. Chsssis nummers voor Australie zullen zijn: 214 Reserve wagen 215 Michael Scumacher 216 Rubens Barichello |
Ik weet het nog zo net niet. Drie races met een "oude" wagen? Hmmmm... riskant. Hoewel het natuurlijk wel beter is dan drie races te moeten uitvallen.
Volgens mij zal het gat (als er al een is, natuurlijk), niet erg groot zijn. Ik zou zelfs durven zeggen dat de eerste rij in Australië rood en zwart-zilver zal zijn. (I am a dare devil, am I not :D ) *mod*: typo :rolleyes: |
In tegenstelling tot wat misshien vele denken zal et ni de ferrair van 2001 zijn die meerijdt, maar een 2001B, die volgens mij dicht zal aanleunen bij de 2002 versie.
Als ik me niet vergis is voor 2001B zelfs een volledig nieuw chassis gebouwt. Dus buiten Het motorblok en de Versnellingsbak zal de ferrari heel snel gaan, en zal er denk ik nog steeds een kloofje zijn tsn ferrari en de rest (wat ik absoluut niet hoop, ni omdak iets tegen ferrari heb, eerder omdak hoop op een spannende race) |
Volgens mij wordt het één grote catastroof voor Ferrari...ik weet nie wa ik zo moet denken van het starten met de b-versie van vorig jaar...
|
spanning alom en het seizoen is nog geeneens begonnen.
Wat willen we meer ? ;) |
Quote:
airco |
Ge gaat mij ni vertellen dat ferrari me dezelfde wagen als in suzuka gaat starten hé...
|
Quote:
|
Quote:
ffie een simplistisch voorbeeld: Maar ne nen Opel Astra kan je ook met veel verschillende spoilers kopen, andere uitlaten, andere motorisatie. Maar het is en blijft een opel Astra omdat het chasis hetzelfde is gebleven. ==> voor meer uitleg ==> Werner 333 ==> de chasisnummer-man. airco |
De wagen van 2001 is de F2001.
De F2001b is de wagen die op Suzuka gereden heeft en al een voorontwikkeling was/is van de F2002. Het chassis (= monocoque) is hetzelfde als dat van de F2001 waardoor, zoals reeds opgemerkt hierboven, geen nieuwe crashtest noodzakelijk is. Het aerodynamisch pakket van de F2001b verschilt wel van dat van de F2001, maar is niet zo extreem als dat van de F2002. Ook de ophanging van de F2001b is lichtjes anders dan dat van de F2001. Ik denk niet dat het mogelijk is om de nieuwe combinatie motor/versnellingsbak van de F2002 in de F2001b in te bouwen. Ferrari gaat voor betrouwbaarheid, en wie kan het hen kwalijk nemen? McLaren zaagt natuurlijk het hardst maar dat is alleen omdat ze bij Ferrari niet zo stom zijn als bij McLaren om het seizoen aan te vangen met een onbetrouwbare wagen. |
't Is me wat moois! Ferrari rijdt met nen "ouwen" bak, McLaren en Williams rijden met "ouwe" banden...
't Is percies een old-timer GP geworden!! (klein bekke overdreven maar allee...) |
En naar goede "oude" gewoonte gaat Ferrari gewoon door met winnen. :D :D :D
|
Quote:
Kheb weer iets in mind, een bepaald mogelijk scenario... |
Williams en McLaren 2 DNF's en Ferrari nen 1-2 finish.
Dan komek dus echt nie bij vant lachen dan zene. Alhoewel dak vrees dat da nie echt realiteit gaat worden. airco |
Quote:
Ferrari was vroeger nooit bij de eersten op de 1e GP... De laatste jaren wel natuurlijk... |
Met al dat oud materiaal heeft Minardi straks nog het modernste materiaal of zo :D .
|
nu ook niet overdrijven he ;)
de F1-2001B is nog geen antiek zene |
Als ik me niet vergis rijdt Sauber nog altijd met ferrari motoren. en dat zijn dan de motoren van het vorige seizoen, dit jaar dus de motor van 2001. En nu gaat ferrari ook van start met die motor ('t zal wel een evolutie zijn, maar toch). Dat zou in principe willen zeggen dat zij vergelijkbare snelheden halen...
Dus... zondag: top of the bill: M schumacher head to head met Massa :fight: |
Dat is inderdaad wel een unieke kans voor sauber. Maar Ferrari rijdt wel met een hybride motor de 050D.
dit is een stukje dat ik vond over de F12001b. Quote:
Quote:
airco |
verdomde interessant artikel :)
|
All times are GMT +2. The time now is 11:53. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.