![]() |
F1 2008 RACE 2 : Grand Prix van Maleisië
nog even en de kwalifikatie begint weer..
in de testen lijkt ferrari het toch iets beter te doen dan in australie (kan ook moeilijk slechter :rolleyes: ) al was het wel heidfeld wat in de laatste training nog de snelste tijd draaide.. ik ben eens benieuwd wat dat seffes gaat geven :) |
Hallo,! nog ne hevige fan die opstaat om te kijken! Laat ons hopen op een spannende kwalificatie.:gas:
|
Massa neemt pole met een tijd van 1.35.208.
Raikkonen 2de met 1.35.408. Kovalainen 3de en Hamilton 4de. Dit mag voor mij morgen ook:champagne: :gas: :applaus: Al voorspellen ze regen... Het zal een interesante wedstrijd worden:drewl: |
Kovalainen en Hamilton worden vijf plaatsen achteruit gezet wegens het hinderen van Heidfeld op het einde van Q3, wat ik 100% terecht vind. Ik ging hier zelfs komen verkondigen dat ik dat nodig vond voor ik dit las. Maar waarom blijven de Ferrari's weer onaantastbaar, daar waar Massa het ergst van iedereen een rijdende chicane vormde, en Heidfeld hem enkel per toeval op een plaats tegenkwam waar hij er makkelijk rond kon?
|
Ik heb de kwalificatie niet gezien, maar wel het stukje waar Heidfeld de McLarens moest passeren. Ik vind niet dat hij gehinderd werd. Hij moest wel van de ideale lijn afwijken, maar het was op een recht stuk.
De spannende race met beide Ferrari's en McLarens op de eerste twee startrijen zal morgen dus iets minder spannend zijn. Ik vermoed dat de wagens op P3 - P7 de McLarens lang genoeg gaan vertragen zodat de Ferrari's gemakkelijk kunnen wegrijden. Dit maakt het kampioenschap wel spannender. Of krijgen we morgen een moessonregen? Dan zou het spektakel helemaal compleet zijn :) |
Nog spannender: Hamilton start achter Alonso ;)
|
[QUOTE=Ottooke;231010]Ik heb de kwalificatie niet gezien, maar wel het stukje waar Heidfeld de McLarens moest passeren. Ik vind niet dat hij gehinderd werd. Hij moest wel van de ideale lijn afwijken, maar het was op een recht stuk.
Het gebeurde dan misschien wel op een recht stuk maar het gebeurde zo dicht bij een bocht dat hij niet op een ideale manier kon remmen en de bocht kon ingaan. Je zegt het zelf, als je van de ideale lijn afmoet word je sowiezo gehinderd. Hamilton en Kovalainen hadden geen enkele reden om op de ideale lijn te blijven rijden. |
Hamilton reed op het moment dat Heidfeld hem passeerde volledig rechts van de baan en dus niet op de ideale lijn. Kovalainen daarintegen wel.
|
eens benieuwd wat dat gaat geven morge.. alonsoa zal, denk ik, niet zo graag de mclarens voorbij laten.. :D
te hopen kunnen de ferraris morgen terein goed maken op de mclarens in het kampioenschap.. |
Quote:
Pas nadat Heidfeld gepaseerd was is Hamilton naar rechts uitgeweken , juist voor Alonso zijn neus. (zie filmpje) http://f1.gpupdate.net/nl/nieuws/200...aren-coureurs/ Zou dit met opzet zijn geweest? Ik denk het niet , maar als een team als McLaren zo'n fouten maakt.... Ferrari reed misschien ook op de ideale lijn , maar er waren geen snellere auto's achter hun... Dus terechte straf vind ik. |
De McLarens moesten allebei rechts op de baan rijden in theorie. Dat deden ze niet dus...
|
lap, we zitten weer in de startblokken ...
:gas: Go Kimi , Go felipe! :gas: |
TOP
ferrari = schiiterende race, en ze hadden met gemak een 1-2 kunnen halen KIMI = prachtig hoe hij de wedstrijd contoleert en de leiding over neemt BMW = al 2 keer op rij het 2de beste merk op het podium, ze staan duidelijk nog een stapje dichter bij ferrari en mclaren dan in 07 toyota = zeer sterke race :eek: gevecht tussen coulthard,aonso en heidfel (als ik me nie vergis) hellemaal aan het begin.. met 3 langs elkaar op die haarspeld af :applaus: flop massa = 2 races op rij er af gaan door een stuur fout.. :mad: nuja, misschien lag het dit keer wel aan iets anders ofzo, maar toch.. ferrari had nog meer kunnen goed maken als hij als 2de was uitgereden williams = ze lieten het vandaag toch precies wat afweten.. |
Kimi is back on track !!!:applaus:
Kimi reed precies dezelfde wedstrijd als Hamilton in Melbourne... Zo zie je maar dat de kwalificatie van levensbelang is om in de race niet in het verkeer te zitten. Hamilton had precies veel last van downforce en ...Weber!:applaus: Die haald meer uit de Red Bull dan wat je zou verwachten. - Hamilton : is top wanneer hij op kop rijd . - Hamilton : is niet zo sterk wanneer hij moet achtervolgen of met druk moet omgaan ! En wat gezegd van Kubica?! Zal zeker nog een rol spelen in het titelgevecht tussen Kimi en Lewis. Voor Massa wordt het stillaan tijd dat hij zich gedraagd als een Ferrari-rijder hoor!:mad: Hij stelt mij behoorlijk teleur... En vooral Ferrari , kost veel punten en geld aan zijn Team. |
De McLarens waren gewoon (op dit circuit) een maatje te klein voor de Ferrari's.
Zo zie je maar dat 1) Hamilton geen wonderkind is en 2) dat het 90% van de wagen afhangt |
Quote:
oei, iemand wat in zijn eerste seizoen formule 1 vice kampioen wordt met 1 punt verschil is naar mijn mening toch wel een serieus talent hoor oké hij kreeg meteen een wagen wat kampioen kon rijden, maar ook de 2voudig en regerende wereld kampioen van toen, fernando alonso, kreeg die wagen.. maar werd wel verslaan door debutant hamilton !! en als hamilton die slechte pitstop niet had gehad, zou hij ongetwijfeld op het podium hebben gestaan. een iets mindere race en ze beginnen hem al vanalles te verwijten :no: amaai waar gaat de wereld naar toe, ik de ferrari fan in hart en nieren begin hier hamilton te verdedigen :crazy: |
Na de smaakmaker van verleden week, was dit een behoorlijk saaie race.
Maar......de uitslag is wel weer interessant voor het kampioenschap ;) Een bemoedigend resultaat voor Toyota (Trulli) en Red Bull (Webber) die zich niet belachelijk heben gemaakt temidden van de Mc Laren's en de BMW's. |
Quote:
Op RTBF hadden ze een interessante bedenking. Het is nu het 2de jaar op rij dat Bridegstone huisleverencier is en het 2de jaar op rij dat de specs van het rubber niet veranded zijn. Hierdoor zit het veld korter op elkaar waardoor - indien je zoals McLaren nu 5 plaatsen terug wordt gezet - het veeel moeilijker is om je weg naar voren te banen. Het veld wordt compacter en als je enkele plaatsen laat vallen, krijg je ze niet meer zo makkelijk terug. Als je dan Ferrari of McLaren heet, betaal je dat stante pede cash. Komt het kampioenschap alleen maar ten goede. Masse mist zijn TC en Barichello mist zijn "pit lane limiter". :D |
Quote:
|
Top: Kubica.
Flop: Massa. Wat hadden de HR-mensen van Ferrari op toen ze die contracteerden? |
Quote:
|
Quote:
Toppers zouden geen last mogen hebben van het rijden zonder TC. Massa heeft hier duidelijk last van (zowel in Melbourne als in Sepang) terwijl al een 3-tal maanden getest wordt zonder TC. En dit wanneer hij op een geruststellende 2de plaats reed.... Jammer , want ik heb het iets meer voor Massa dan voor Kimi. |
Hey Ferrari man.
In je reacties merk ik duidelijk op dat je serieus door een rode bril kijkt:champagne: . Massa deed het met de electronische hulpmiddeltjes het bijzonder goed. Daar was hij zelfs in staat om Schumacher het vuur aan de schenen te leggen. Maar Massa is al ruime tijd gewend aan auto's met tractiecontrole. Hij was 1 van de weinigen die klaagde over het verdwijnen van zijn favoriete speeltjes op zijn wagen. Het was de gom die hij gebruikte om zijn foutjes weg te moffelen. Hij kan snel gaan op een recht stuk, en als de wagen zich zelf opvangt (zoals te vroeg op het gas, te snel terug schakelen, etc) dan kon die op de limiet rijden. Nu lijkt het dat hij die grens niet goed kent. De jongens die onlangs uit de GP2 en andere klasses komen kunnen beter overweg met deze wagens dan hij. Raikkonen zal geen tegenstand hebben van Massa dit seizoen. En ik denk dat Massa eind dit seizoen zijn laatste voor ferrari rijd. Hij heeft al enkele domme, zelfs beschamende fouten gemaakt. Ik schat hem niet hoog in. Zet Alonso volgend jaar maar in die ferrari, of een Vettel, Bourdais, Webber, Kubica, Rosberg... Zoveel rijders die in klasse veel meer zijn dan Massa. Maar zoontje todt is manager van Massa...:rolleyes: |
Quote:
Zo heb je in jou reactie 100 procent gelijk , Massa is niet echt de die-hard piloot zoals Schumi , Alonso , Kimi , Senna , enz... Voor mij mogen ze gerust iemand zoals Vettel aannemen. Alonso zou volgens mij geen goed gedacht zijn. 2 wereldkampioenen in 1 team zou niet aan te raden zijn volgens mij... Zo zou je wel grote kans maken op het constructeurskampioenschap , maar niet op de rijderstitel... je Weet wel , "als 2 honden vechten om een been..." |
wat de kwalif betreft, ik vind het raar dat zowel ferrari, als mclaren als kubica vertragen op het moment dat ze nog 1 ronde kunnen rijden alsof ze allemaal tevreden zijn met hun tijd. Ik vind het nog gekker dat de FIA die tegenwoordig alles verbied dit wel toe laat, ik kan me voorstellen dat als Heidfeld tegen 250 per uur iemand voorbijschiet die tegen 50 aan het rondbollen is hij toch ook wel even uit zijn concentratie geraakt, daarvoor moeten die andere echt niet op de ideale lijn rijden.
|
Quote:
http://www.pitpass.com/fes_php/pitpa...s_art_id=34300 |
Quote:
Er zijn blijkbaar nóg mensen die Zolder, mei 1982 niet vergeten zijn. Moet het eerst echt fout gaan vooraleer rijders van de nieuwe lichting (vb. Hamilton...) een voorvechtersrol opnemen binnen de GPDA :confused: http://www.pitpass.com/fes_php/pitpa...s_art_id=34298 |
Quote:
Quote:
Quote:
|
Quote:
misschien is mijn rode bril stuk ! snel naar PEARLE ! ;) |
All times are GMT +2. The time now is 18:22. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.