De Paddock

De Paddock (http://www.depaddock.eu/forum/index.php)
-   Formule 1 (http://www.depaddock.eu/forum/forumdisplay.php?f=2)
-   -   GP F1 2008: Canada: Montreal (http://www.depaddock.eu/forum/showthread.php?t=17583)

Ottooke 07-06-2008 20:50

GP F1 2008: Canada: Montreal

Zonet zijn de kwalificaties voor deze GP afgelopen.
Hamilton pakt de pole met een serieus tijdsverschil met Kubica, die een twintigtal seconden op pole heeft gestaan.
Alonso en Rosberg staan verrassend op de 4e en 5e plaats achter Raikkonen. Massa stelt teleur en start morgen pas als 6e. Ook Kovalainen presteerde slecht en start als 7e.
Hopelijk regent het morgen en wordt het weer een spectaculaire race zoals in Monaco.
En we duimen dit jaar voor een veilige race voor iedereen. Een crash zoals die van Kubica vorg jaar op dit circuit kunnen we wel missen.

Nicki_Mks 08-06-2008 11:39

Het verbaast me dat er in T10 geen enkele safety wijziging is aangebracht. Geen rijtje banden, geen hoger muurtje, niks.

Ferrari rules 08-06-2008 11:51

Raikkonen en Massa steken hun slechte quali op het circuit. Turn 10 zou in slechte staat zijn. Nochtans had Hamilton & co daar precies geen last van!
Dan heeft de wedstrijd leiding beslist om T10 te herstellen.

http://f1.gpupdate.net/nl/nieuws/200...rpin-montreal/

Moest alles nu eens zo rap gaan na een klacht....

Nicki_Mks 08-06-2008 21:10

Montreal doet de reputatie eer aan!

Top: Kubica: oververdiend... Eindelijk!
Flop: Hamilton: ongelooflijk stom, een WK-pretendent onwaardig.

smiley 08-06-2008 21:26

amaai wat een flop van hamilton :crazy: hij zal zich hebben opgejaagd toen hij zag dat kimi en kubica hem hadden ingehaald met de pitstop.. maar dan zo een fout :eek: maja fouten maken is menslenijk he..

super voor bmw :worship:
natuurlijk heeft kubica veel chance gehad met het pitlane inccident, maar wat hij daarna liet zien was wel echt knap ! een verdiende dubbel voor het bmw team

van een echte top en flop kan er niet gesproken worden, want het draaide een beetje rond geluk hebben vandaag..

de move van de dag was wel van massa toen hij in de haarspeld 2 wagens tegelijk inhaalde :gas: schitterend om te zien

Ottooke 08-06-2008 22:00

Foto van het incident:
http://www.formula1.com/photos/225x/...a/sunpic11.jpg

Ik heb het begin van de race gemist en dit incident dus niet gezien. Maar het lijkt wel alsof Hamilton mikt op Raikkonen. Kijk maar naar de remsporen. Als hij rechtdoor was gereden had hij Kubica uit de race gereden.

Ach, nu heeft Raikkonen hetzelfde gevoel als Sutil in Monaco. En nu is Kubica WK leider! Hij heeft het verdiend door altijd netjes in de punten te eindigen. Ook een pluim voor BMW die een degelijke wagen hebben ontwikkeld. Als ze nu nog iets sneller kunnen worden zonder aan betrouwbaarheid in te boeten kunnen ze volgend seizoen een topteam genoemd worden.

Ook een pechvogel vandaag: Nakajima. Hij rijdt zijn voorvleugel stuk tegen een andere wagen, haalt de pitlane nog, maar net dan komt die vleugel onder zijn wagen en kon hij niet meer sturen. Een onzachte aanraking met de betonnen muur besliste over zijn GP.

GT2-R 08-06-2008 22:03

Prachtige dubbel voor BMW en een verdiend podium voor Coulthard!!! Hopelijk zal BMW nog de lachende derde worden dit jaar :champagne: !

Grig-O 08-06-2008 22:03

Kubica zal ook gelachen hebben als hij Hamilton naast zich op Raikkonen zag knallen :applaus:

marcel 08-06-2008 22:13

Quote:

Originally Posted by Ottooke (Post 234814)
Foto van het incident:

Ik heb het begin van de race gemist en dit incident dus niet gezien. Maar het lijkt wel alsof Hamilton mikt op Raikkonen. Kijk maar naar de remsporen. Als hij rechtdoor was gereden had hij Kubica uit de race gereden.

als je dan toch op één van de 2 moet crashen, kan je maar beter een tactische keuze maken

Brecht 08-06-2008 22:35

Ik dacht net hetzelfde Marcel.

Hamilton "Damn, ik ga niet meer optijd stil staan! Wie neem ik met me mee? Goede vriend Kubica of concurrent nummer 1 Raikkonen?" :D

marcel 08-06-2008 22:46

Quote:

Originally Posted by Ferrari rules (Post 234790)
Raikkonen en Massa steken hun slechte quali op het circuit. Turn 10 zou in slechte staat zijn. Nochtans had Hamilton & co daar precies geen last van!
Dan heeft de wedstrijd leiding beslist om T10 te herstellen.

http://f1.gpupdate.net/nl/nieuws/200...rpin-montreal/

Moest alles nu eens zo rap gaan na een klacht....

ik herinner mij dat in de jaren '70 ook al eens de tarmac van een circuit tussen de kwalificaties en de race volledig vernieuwd werd, toen op Zolder :)

Finish 08-06-2008 23:24

Kubica en Rosberg mogen in Frankrijk tien plaatsjes naar achteren starten.

Toch ook geen consequente beslissing; Raikkonen knalt in Monaco even lomp op Sutil als Hamilton op Raikkonen hier. En Rosberg, tja, die volgde gewoon Hamilton, dus moet je hem daarom straffen ? Achja. Kunnen de Polen vandaag toch nog juichen voor hun F1-coureur.

Belle 08-06-2008 23:27

Quote:

Originally Posted by Finish (Post 234824)

Toch ook geen consequente beslissing; Raikkonen knalt in Monaco even lomp op Sutil als Hamilton op Raikkonen hier. En Rosberg, tja, die volgde gewoon Hamilton, dus moet je hem daarom straffen ? Achja. Kunnen de Polen vandaag toch nog juichen voor hun F1-coureur.

Waarom moet Kubica naar achteren? Moet dat niet Hamilton zijn?

Brecht 09-06-2008 00:04

Quote:

Originally Posted by Belle (Post 234825)
Waarom moet Kubica naar achteren? Moet dat niet Hamilton zijn?

Inderdaad ;)

Ook, toen ik vorig jaar in Montreal was voor de Grand-Am was het ook zo warm als het daar nu is. Ook toen hetzelfde probleem: Het asfalt kwam los in de hairpin. Toch wel een serieus probleem dat ze daar hebben in Montreal ;)

Sennake 09-06-2008 06:44

Quote:

Achja. Kunnen de Polen vandaag toch nog juichen voor hun F1-coureur.

F1: Polen-Duitsland: 1-0 (Kubica-Heidfeld)
EK: Polen-Duitsland: 0-2

Winnen die Duitsers toch weer zeker :frusty:

Mario 09-06-2008 08:01

Quote:

Originally Posted by Ottooke (Post 234814)
Foto van het incident:

Misschien ligt er in de pitlane wat meer stof dan op de baan en schuif je daardoor wat meer bij harde remmanoeuvres ?

Ferrari rules 09-06-2008 08:40

Quote:

De Crash in Monaco van Raikkonen werd beschouwd als race incident. Dit werd dan ook beslist door de wedstrijd leiding. Dit incident van Hamilton nu is gewoon een domme fout van de Brit... Hij moest toch ook weten dat onder de SC procedure de uitrit van de pitlane 'kon' rood staan? Nu, ik kan hem wel verstaan. Binnen komen als eerste en pas als derde weer buiten komen,... Hij wou waarschijnlijk zo vlug mogelijk er weer voorbij...:D

Top : ongetwijfeld Kubica maar er zijn er meerdere die hier op hun plaats zijn... Coulthard, Massa(ondanks een verloren pitstop toch nog een mooi race gereden) Glock, Barichello

Flop : Hamilton (geenuitleg) Kovalainen.

Brecht 09-06-2008 13:08

Als Ferrari fan zeg jij natuurlijk dat het Raikkonen/Sutil incident een race incident was, terwijl dat echt niet het geval was ;)

Ferrari rules 09-06-2008 13:24

Quote:

Originally Posted by Brecht (Post 234845)
Als Ferrari fan zeg jij natuurlijk dat het Raikkonen/Sutil incident een race incident was, terwijl dat echt niet het geval was ;)

Ik denk niet dat Raikkonen Sutil met opzet aangereden heeft...dus een race incident. Wat niet wegneemt dat ik het ongelooflijk jammer vind voor Sutil. Kimi dacht misschien dat hij hem wel eens rap zou voorbij steken...
Hamilton heeft dit zeker ook niet met opzet gedaan maar het was wel niet op het circuit zelf... hier kan je dan moeilijk zeggen dat het een race incident is hé , alleen een wat ongelukkige fout van de Brit. En wees gerust , hier baalt hij echt van ...
Ik ben inderdaad een echte Ferrari fan , maar kan evenveel genieten van andere topprestaties. Wanneer Ferrari in de fout gaat , ben ik de eerste die het zal toegeven.;)

Pascal 09-06-2008 20:28

Quote:

Originally Posted by Ferrari rules (Post 234848)
het was wel niet op het circuit zelf... hier kan je dan moeilijk zeggen dat het een race incident is hé

Bizar...

Sinds mensenheugnis zijn er pit-stops. Je gedrag in de pits hoort ook beschouwd te worden als "racen" met als gevolg ook een race incident.

Als ik me niet vergis zijn er meerdere wedstrijden en zelfs kampioenschappen beslist in de pitlane. Dus het hoort bij het racen. Volgens sommigen een noodzakelijk kwaad, maar je kan er niet buiten...

Gewoon mijn mening ;)

C U

senna's kingdom 09-06-2008 20:35

Ik vind het incident in Monaco een race incident.
Maar er is al voor minder een straf gegeven de laatste tijd bv een incident veroorzaken die te vermijden was. Tja, ieder incident is te vermijden;) .

Hamilton ging de fout in.
Maar ik zou het eerder een inschattingsfout noemen.
Ik denk dat hij eerst verbaasd was dat die 2 plots naast elkaar stil stonden en dan verstomd naar het rode licht keek.
Bovendien verspringt het rode licht telkens en zal hij misschien van uit gegaan hebben dat het groen werd tot... dat ander rood licht pinkt:rolleyes: .
Ze kunnen wel voor verwarring zorgen.

Ik vind dat Kimi daar ook niet naast Kubica hoort te staan.

fish88 09-06-2008 20:44

Quote:

Originally Posted by marcel (Post 234819)
als je dan toch op één van de 2 moet crashen, kan je maar beter een tactische keuze maken

Juistem een tacktiek die hij goed heeft afgekeken van Schumacher, als je toch al kansloos ben dan maar in je eigen voordeel laten beslissen (al was ik geen Schumi fan en wel Hamilton fan).

Ottooke 09-06-2008 20:46

Quote:

Originally Posted by Mario (Post 234834)
Misschien ligt er in de pitlane wat meer stof dan op de baan en schuif je daardoor wat meer bij harde remmanoeuvres ?

Je kan ook rechtdoor schuiven over stof ;) Hamilton wilde misschien wel links van Raikkonen stoppen, maar dat is dus niet gelukt.

Ik snap ook niet dat het team via de radio geen inlichtingen geeft dat het licht op rood staat.

Ferrari rules 09-06-2008 20:47

Quote:

Originally Posted by senna's kingdom (Post 234863)

Dat zou inderdaad moeilijk geweest zijn om samen te vertekken aangezien de uitrit van de pit in een trechter loopt... Maar Hamilton stak er een stokje voor.. of liever een voorvleugel.:D
Misschien nog een idee om een straf uit te vinden voor de FIA, achter elkaar in de pits , of anders....
Kimi had volgens mij het vuur aan Kubica zijn schenen kunnen leggen , Jammer...

smiley 10-06-2008 07:29

Quote:

Originally Posted by Ottooke (Post 234868)
Je kan ook rechtdoor schuiven over stof ;) Hamilton wilde misschien wel links van Raikkonen stoppen, maar dat is dus niet gelukt.

Ik snap ook niet dat het team via de radio geen inlichtingen geeft dat het licht op rood staat.

volgens f1 club is hamilton wel ingelicht..
http://www.f1-club.be/nieuws/verslag.php?id=1418

Rob 10-06-2008 08:54

Ik vind het raar dat Kimi naast Kubica gaat staan, Kubica reed voor Kimi naar het rode licht, en aangezien de Safety-car op de baan was had Kimi Kubica nooit mogen inhalen, ook niet door wat sneller te vertrekken aan het rode licht. Wat hamilton betreft, volgens mij heeft hij niet tegen Raikkonen gereden uit tactiek. Als hij plots merkt dat Kubica stil staat, en je kan niet meer stoppen achter hem is het maar normaal dat je je stuur omgooit om een uitweg te zoeken. Moest Kubica en Raikkonen nu op elkaars plaats gestaan hebben was Hamilton op Kubica gereden, nix tactiek dus. Dit incident maakt er wel een spannend kampioenschap van. Enkele jaren geleden was Schumacher nu al kampioen, terwijl op dit moment de 4de in de stand maar 6 punten achterstand heeft.

marcel 10-06-2008 10:53

toen Kimi zijn pitstall verliet, kwam hij al naast Kubica terecht, en hij is er gewoon naast blijven rijden

Thomaske 10-06-2008 10:55

Volgens mij ging Hamilton er naar uit dat Kubica stil was gevallen en dat Raikkonen hem ging passeren. Dit tot hij het rode licht zag.

Ipv in beide wagens te vliegen heeft hij alles dichtgegooid en naar links gestuurd. Spijtig genoeg heeft hij Raikonnen meegenomen in zijn acties, maar dat is racing.

Nu kan je zeggen dat hij naar links ging ipv naar rechts omdat Kimi daar stond. Dikke onzin, als hij alles dicht moet gooien en naar rechts gaan dan zit hij direct in de muur en heeft hij Kubica zeker mee. Met naar links te gaan bleef hij zeker uit de muur, daar die verder staat en was het niet zeker of hij Raikonnen ging meesleuren. Echter ging hij nog te snel en was het game-over voor de 2 topfavorieten.

Als 2 honden vechten om een been loopt de derde ermee heen :D

Mvg

kartboyke 10-06-2008 18:24

Quote:

Originally Posted by senna's kingdom (Post 234863)

Dat vind ik ook, als je de beelden bekijkt zie je duidelijk dat Kubica voorbij Kimi is en toch probeert Kimi er naast te blijven of zelfs in te halen.
Daardoor komen ze aan het einde vd pitlane naast elkaar te staan en is er geen enkele uitweg meer voor Hamilton.
Als je dan de onboardbeelden van Hamilton bekijkt, zie je dat hij zijn stuur volledig naar links draaide.
Mijn conclusie: -fout van Kimi van daar te staan
-Hamilton had beter moeten opletten

marcel 10-06-2008 19:22

er is, zover ik weet, geen regel die bepaalt dat je niet mag inhalen in de pitlanes. er is enkel de snelheidsbeperking

Ferrari rules 10-06-2008 20:01

Quote:

Originally Posted by marcel (Post 234921)
er is, zover ik weet, geen regel die bepaalt dat je niet mag inhalen in de pitlanes. er is enkel de snelheidsbeperking

:agree:
Trouwens , het is toch niet Kimi zijn schuld dat Lewis op hem inreed? Ik heb vorig jaar ook eens 2 piloten naast elkaar zien de pits uitrijden onder een groen pitlicht... Button en Fisichella als ik mij niet vergis... en het was tot er 1 op de rem ging staan om toch maar niet de volle witte lijn te raken. Dus de winner is ... juist ja ,die met het meeste lef!
That's whats racing is all about !

All times are GMT +2. The time now is 01:46.