![]() |
24h van Dubai 2009
Nog dik een half jaar voor de start van de 24h van Dubai maar toch al dik 50 ingeschreven teams!
Enkele opvallende inschrijvingen: -Vitaphone Racing met een Porsche (997RSR vermoed ik?) -Thierry Boutsen met twee Renault Méganes -Motorsport International met de Jaguar -... http://dubai.24hseries.com/default.a...hID=1&p_ID=161 Ziet er al mooi uit moet ik zeggen! |
Zitten al boven de 80 en gaan richting 90 deelnemers.
De 1ste race van het jaar lijkt alvast niet veel problemen te hebben met de financiële crisis. voorlopige deelnemerslijst: http://www.24hseries.com/teams/creat...str=&eventID=2 |
Alhoewel bepaalde namen weer bepaalde fronsen opleveren op de huid van mijn voorhoofd ;) PMB met twee wagens?
|
Quote:
Waar zie jij die Porsche voor Vitaphone??? |
Quote:
Toch ben er redelijk zeker van dat Vitaphone toen op de voorlopige entry list stond. Ik geloof dat ze het op endurance-info zelfs in één van hun artikels geschreven hebben. |
Ah ok, maar op de entry list staat hij er niet op. :)
|
Quote:
|
Quote:
Quote:
|
Ze spreken daar over dik 50 auto's, dat is wat anders dan 80 tot 90. We zullen zien of het tweede seizoen 24 uurs kampioenschap meer succes kent dan het eerste ;)
|
Evo X op de lijst. Ben eens benieuwd of die auto potten kan breken. Ze staan tenslotte bekend als rally auto.
|
Quote:
Mvg |
Ook in de 24 uur van Nurburgring doen een aantal Subaru's en Mitsubishi's mee.
|
Quote:
Nu blijken er idd. op dit moment op hun voorlopige entry list nog veel open zitjes te zijn. Zo zijn er bij Prospeed hun 2 Porsches nog geen namen ingevuld. Misschien wel een ideetjes voor Bert en Anthony, want zei hebben alvast een vraag achter zitjes gedaan op de site! http://www.24hdubai.com/default.asp?page=68 Weet er toevallig niemand iets meer over de Prospeed's deelname dit jaar waarom er nog steeds geen namen zijn ingevuld de dag voor de trainingen gaan beginnen? |
Bij Kumpen/Longin is het voor 24H Dakar.
|
Quote:
|
Staat inderdaad ook op de site van AD
|
Quote:
|
Quote:
|
Quote:
Quote:
|
Quote:
|
Hoe kan dat nu: op zo een mooi circuit rijden en dan zelf er niks van leren.
|
moest hij elke keer met een circuit van 22 km afkomen, t zou mooi zijn, maar de FIA had al lang een andere ontwerper gezocht
|
Quote:
|
Inderdaad, je hoeft niet Tilke te heten om een mooi circuit aan te leggen.
Er zijn zelfs Belgen in het buitenland die dat kunnen.:applaus: |
Quote:
|
Wat me ook opvalt is de enorm slechte kwaliteit van de foto's.
Triestig dat zo'n fotograaf foto's mag/kan maken voor de organisatie. Mvg |
Weet iemand waar je de race kunt volgen op tv ofzo ?
|
Quote:
Best kun je volgen op 24hdubai.com en op de live ticker klikken. Hier is alvast de kwalificatie: http://www.raceresults.nu/uitslagen/...lification.htm Dat Autorlando op Pole staat is geen verassing, dat PBM met beide wagens alle sessies heeft gereden is dat wel :cool: |
Quote:
|
Quote:
Aucune liste d'engagés à jour, des classements farfelus qui diffèrent en fonction du site de l'organisateur ou de celui du chronométrage officiel... Nous aurions aimé vous livrer le résultat de la séance qualificative disputée en ce début d'après-midi sur le circuit de Dubaï. Le hic, c'est qu'en fonction des sources, le classement des équipages belges varient du tout au tout. ... Les partisans du Gravity Racing tiendront eux d'avantage compte du classement livré par le site du chronométrage, qui renseigne le 10e meilleur chrono de la Mosler MT900 GT3 partagée entre Vincent Radermecker, Ho-Pin Tung, Loris De Sordi, Eric Lux et Gérard Lopes. Bref, un magnifique n'importe quoi. (www.turbomagazine.be) Précisons encore que les Porsche ProSpeed Competition, annoncées hier sur ce site, n'ont jamais pris la direction de Dubaï, tandis que le site de l'organisation semble ne pas être en mesure de proposer un classement final complet des qualifications, la Mosler Gravity apparaissant dans certaines hiérarchies, et ne figurant pas dans d'autres. Bref, pas grand chose n'a changé par rapport à l'an dernier... (www.speedactiontv.be) Blijkbaar heeft men bij Creventic nog steeds niet gesnapt dat tijdens een dergelijk evenement de live-coverage de belangrijkste vorm van directe communicatie is naar de buitenwereld toe... Bovendien wordt er vanuit diverse hoeken gefluisterd dat de omgang tussen teams en organisatie bijlange niet meer zo vlot verloopt als bij de vorige edities. Een Belgische deelnemer verklaarde mij zelfs: "Creventic was vroeger een schoolvoorbeeld van hoe het moest in de omgang met de teams en de rijders, nu is het gewoon een geldmachine geworden waarbij de teams/rijders enkel nog belangrijk zijn bij het betalen van het inschrijvingsgeld. Daarna tel je bijna niet meer mee. Het moge duidelijk zijn dat deze 24H Dubai de nodige centen moet opleveren om de putten te vullen die Creventic gedolven heeft met de 24H Series. Nu, voor mij is het duidelijk: mij zien ze niet meer terug..." Diverse andere reacties van aanwezige rijders bevestigen deze uitspraak. Harde woorden, waarover wij als thuisblijvers natuurlijk moeilijk kunnen oordelen. Maar gezien de wind bij zowat alle reacties uit de zelfde richting waait, zal er toch (op zijn minst) een grond van waarheid zitten in de reacties... E.e.a. veroorzaakt ook een vrij hilarische situatie in de verslaggeving op de diverse websites, waarbij men soms de twee versies van de uitslagen door elkaar haalt. Bvb: in de tekst staat 'A' en in het bijhorende beeld van de uitslag blijkt 'A' plots 'B' geworden te zijn. Fout van de journalisten in kwestie? Nee, die mensen moeten zich ook op iets baseren, en als die basis niet blijkt te kloppen dan wordt het voor de journalisten wel heel moeilijk... Of beter: men doet zoals de Waalse collega's: de kritische pen ter hand nemen en schrijven dat men onmogelijk een correct verslag/resultaat kan brengen, aangezien de organisatie niet in staat is eensluidende uitslagen af te leveren. Eindresultaat van het verhaal: een prachtig staaltje van hoe een organisator/promotor zich ronduit belachelijk maakt door foutieve communicatie van de uitslagen :applaus: (Deze post staat in de Thread '24U Dubai', aangezien het als reactie is op de eerder geopperde kritiek over de foto's, maar had even goed bij de 'Blunders op het internet' kunnen verschijnen ;)) |
Quote:
Ook na meer dan 7 uren wedstrijd blijft de deelnemerslijst hopeloos achterhaald en onvolledig. :confused: |
Ik zit ook al even te zoeken naar een recente deelnemerslijst. Maar geen update te vinden. :rolleyes: Kan toch niet...
|
Quote:
|
Quote:
|
Quote:
|
Quote:
|
Quote:
Te weinig wagens die richting Dakar gingen na de 24u van Dubai wegens schade enz... dus werd ons door de organisatie meegedeeld dat Dakar niet doorging. Dan maar de container richting Rotterdam geladen, mss wordt er nog een 6 of 12 uur gereden in Dakar georganiseerd door de uitbaters van het circuit alginds. Kwestie organisatie anders daar ter plaatse, geen slecht woord van mijn kant, alles verliep perfect en georganiseerd ! |
Nou, beperkte kalender dus voor de met veel trommelgerof aangekondigde 24H Series. Nog één race dit jaar, doch geen 24U race: 9-10 October 2009: 2nd edition 12h Hungary, Budapest, Hungaroring F1-circuit en dan meteen op naar 2010: 14-15-16 January 2010: 5th Anniversary 24h Dubai, Dubai Autodrome
|
Officieel vind ik er nog niets van terug, maar de 24 uur van Dakar zou zijn opgeschoven ipv geannuleerd... 20-21-22 maart !
Ik kan niets met zekerheid bevestigen, heb alleen de vraag gehad of ik me dan kon vrijmaken om mee te gaan... |
Ah, het weekend van Sebring. ;) Komt er helemaal geen pers meer op af :D
|
All times are GMT +2. The time now is 12:27. |