![]() |
GP F1 2008: Belgium : Spa - Francorchamps.
Doodse stilte op het forum over onze eigen GP.
Ik zal het dan wel lezen op maandag zeker. Nog effe goeiendag zeggen en dan zijn we weg. See you @ ... Combes. C U |
ik hoop dat kimi terug kan slaan dit weekend, alle ferrari in het algemeen eigelijk.. maar kimi heeft het wel wat nodig, en het is wel een circuit wat hem ligt. maarja voor het zelfde geld wordt het een race met wisselvallig weer en krijgen we een spektakel race met een deel verassingen.
|
Quote:
|
Ikzelf zak niet af naar Spa. Veel te veel heisa...
De race kijk ik in de Wheels te Zolder en zo kunnen we misschien nog eens met een grote glimlach buiten gaan :D (Is een insider hooor) Mvg |
Quote:
Quote:
Quote:
Bruxelles is links. De eerste knik naar Bruxelles? Dat is dan Pouhon mijn inziens....Waar is het nu echt gebeurd? |
Quote:
De linkse bocht hierna is de Speakers Corner.. |
Quote:
Speakers corner = Bruxelles |
Quote:
|
Quote:
|
Stavelot heet inmiddels anders:
Quote:
|
achteraf gezien, hadden ze beter die bocht na Bruxelles/Rivage zo genoemd :p
spijtig dat de naam Stavelot zo verloren gaat op het circuit |
Iedereen heeft het over de bochten, terwijl de kwalificatie ondertussen gereden is.
P1: Hamilton P2: Massa P3: Kovalainen P4: Raikkonen Het zal dus een strijd gaan worden tussen McLaren en Ferrari. Of gaat het twijfelachtige weer een andere piloot helpen? Om terug te komen op de bochten: Ik dacht dat Rivage de trage rechtse was. Hierna komt Bruxelles (speakers corner) en dan Pouhon (double gauche). Of zit ik helemaal verkeerd? |
Rivage en Bruxelles zijn dezelfde bocht, zo'n beetje als Pouhon en Double Gauche, of zoals Fagnes soms ook de Pif-Paf genoemd wordt ;)
|
Mooi zeg; de tijden van de eerste en de laatste verschillen amper 1,2 seconde of zo en dat op zo'n lang circuit. :)
|
Waar die laatste wel met lege tanks heeft gereden.
|
Ik vind het kwali-formaat intussen zo idioot dat ik er live niet meer naar kan kijken. Eigenlijk is enkel de laatste ronde die telt voor de snelste piloten. Voor de rest moeten ze vooral zien erbij te zijn. Geen zak is er nog te beleven tijdens de kwali. Hamilton & Massa verdelen de poles...:rolleyes:
Ik hoop dat het morgen bakken regent! |
De site Formula1.com is overbelast. Geen live timing te volgen:mad:
Nog iemand dit probleem? |
ik krijg bij de livetiming alleen het java logo
edit: nu werkt het wel |
Save the best for last :applaus:. Wat een geweldige race om zien, zeker de laatste 2 ronden. Kimi wel onsportief in de busstop door de deur nog toe te gooien voor Hamilton terwijl die er al langst zat.
En dan crasht de Fin er nog vanaf ook, Iceman was zijn bijnaam, toch? :rolleyes: Ook al staat het incident tussen Hamilton en Raikkonen nog "under investigation". Ik denk dat er eerder een straf of berisping inzit voor Kimi dan voor Hamilton. Ook een goede keuze van Heidfeld om nog over te schakelen van slicks naar regenbanden, wat hem de 3de plaats opleverd :) |
Amaai! Francorchamps zeker op de F1-kalender tot 2050! :champagne:
Wel spijtig dat Raikkonen eraf ging, da's toch een titelkandidaat minder.. |
Quote:
Ik vond integendeel dat Hamilton wel bijzonder weinig terug gaf aan Raikkonen na zijn uitstapje en zo meteen terug kon inhalen. |
Geweldige start van Raikkonen en hij was hierdoor goed op weg om de beste van de race te worden. Helaas staat hij nu nergens.
Hamilton kwam in de laatste ronden snel terug. Hij kon zelfs een foutje maken en die verloren tijd nog binnen een ronde ongedaan maken. Hij wist naast Raikkonen te komen in de Busstop maar koos voor de run-off area in plaats van Raikkonen te raken. Hamilton liet Raikkonen weer voor hem komen en wist in La Source toch voorbij hem te gaan. De actie van Hamilton in de Busstop vond ik ok, die van Kovalainen was veel optimistischer. De situaties in Fagnes en Blanchimont waren schitterende televisie. Faire strijd en twee piloten die niet willen opgeven. Spijtig voor Raikkonen dat hij de muur raakte, ik had hem graag op het podium zien staan en hij had het zeker verdiend. |
Hamilton is zijn zege kwijt. Mijns inziens wordt het hoog tijd dat de FIA klaarheid schept door een artikel aan het sportreglement toe te voegen dat het voor grijze auto's verboden maakt om rode auto's in te halen.
Verdere bedenking: ik zou nog graag een oneliner willen bedenken, maar het enige waar ik kan opkomen is :frusty:. |
Wat een idioten bij de FIA. Dan had Massa in VAlencia ook een straf moeten krijgen voor dat pitlane incident.
|
Ik vind het een dwaze beslissing, Hamilton sneed de chicane af enerzijds omdat Raikonen hem dwong anderszijds om het gras te vermijden. Daarna laat hij Raikonen terug voor omdat het zo hoort en de bocht later kan hij de fin terug inhalen en dan zou dat niet mogen.... bizar
|
Ik vind het niet meer dan terecht. De vraag is immers niet: heeft hij Raikkonen opnieuw doorgelaten? De vraag is wel: heeft hij voordeel gehaald uit het afsnijden van de chicane? En op die laatste vraag is het antwoord weldegelijk "ja", gezien hij de bocht verder al voor Raikkonen zat. Had hij de chicane niet afgesneden en was hij achter Raikkonen de chicane ingegaan, dan was hij onder geen enkel beding als eerste uit La Source gekomen.
Bas Leinders vond het ook erover en ik deel die mening. |
Hij heeft raikkonen doorgeltaen enzo zijn voordeel niet gehaald. Op het moment dat raikkonen hem voorbij gaat heeft Raikkonen meer snelheid dan Hamilton. Als HAmilton er dna in slaagt om tegen LA source onieuw ernaast te zitten dan heeft dat niets meer met het voordeel van dat afsnijden te maken (in tegenstelling tot wat Leinders er dan mag van beweren). Dan ligt dat aan het beter presteren van de McLaren/Hamilton dan de Ferrari/ Raikkonen.
|
Ondertussen zou McLaren in beroep gaan.
|
Trouwens toen Raikkonen in de Dubbele linkse helemaal naast de piste reed maakte hij daar zoveel snelheid dat hij veel sneller reed dan HAmilton die toch nog min of meer de piste gevolgd had. Zelfs zonder stuntpiloot Nakajima had hij in Fagnes er voorbij gegaan. Dat mag dan wel?
|
Ik ben blij dat Hamilton gestraft is voor zijn zwakke actie. Van mijn part mag deze ongeduldige dikkenek nog meer op zijn plaats gezet worden:champagne:
|
Quote:
Ongeduldige dikkenek? Je weet niet wat je zegt man... |
Sorry jongens, maar ik ben van oordeel dat Ferrari weer maar eens wordt bevoordeeld, en dat is niks nieuws.
Ik vind dat als men Hamilton bestraft, men Raikkonen de volgende koers ook maar eens 10 plaatsen achteruit zet bij de start, maar ja, in Monza zal dat wel niet gebeuren hé.:mad: Wat was ook weer de afkorting van FIA. En wat Leinders betreft, hij zal morgen in het belang van Limburg Hamilton wel weer afbreken zekers, terwijl hij vorige week er ook niks van bakte. |
Hamilton had Kimi kunnen pakken in de volgende ronde bij het uitkomen van de Raidillon, maar nee, altijd ongeduldig zoals hij vorig jaar ook meermaals bewees.
Ik zie niet in waarom Raikkonen straf zou moeten krijgen. Hamilton zat er niet eens volledig voorbij. Het was niet de juiste plaats om in te halen en daar betaalt hij nu de prijs voor:applaus: |
Had Hamilton dan gewoon tegen Raikkonen moeten oprijden ipv de chicane af te snijden en hem terug voor te laten?
Hamilton heeft Raikkonen terug voorgelaten en zo zijn voordeel terug afgestaan. Wat mij betreft een puur race-incident dat niet bestraft diende te worden... |
Quote:
Het laten passeren van Raïkonnen was eerder een opportuniteit om onmiddelijk in de slipstream te kruipen dan een daad van 'sportmanship'. Verder een beetje domme overhaaste actie van Hamilton aangezien hij in de 2 resterende ronden makkelijk de maat had kunnen nemen van Raïkonnen. |
Op de vraag of Hamilton voordeel heeft gehaald uit het afsnijden van de chicane is het antwoord: Nee.
Hamilton zat achter Raikkonen voor de chicane en hij zat er nog steeds achter na de chicane. En natuurlijk gaat Hamilton direct in de slipstream van Raikkonen rijden, daar zat hij ook al voor de chicane. Hamilton speelde op safe en koos voor het afsnijden van de chicane in plaats van het rammen van Raikkonen. Hij wist dat hij sneller was dus hij zou er zeker voorbij zijn gegaan. Hamilton moet immers aan het kampioenschap denken. Raikkonen speelde "alles of niets". Of 10 punten of geen punten. 8 punten was niet genoeg voor Raikkonen. Dit heeft hij zelf gezegd in de post race interviews. Mij maakte het niet uit wie van deze 2 won, ik had ze liever beiden op het podium zien staan. Het was toch heerlijk om zien (tot Raikkonen in de muur ging, onverdiend). Ik ben blij dat de F1, en het F1 forum hier weer interessanter zijn geworden :) Eindelijk weer ouderwetse discussies. |
Quote:
Hamilton zat naast Raikkonen in de chicane.Als Hamilton niet uitwijkt is er een crash tussen de 2 wagens.Hij laat Raikkonen terug voorbij door duidelijk van het gas te gaan en toch is hij sneller aan de source.Heb je ook gezien wat Raikkonen doet in de source?Hij remt daar gewoon op de achterbanden van Hamilton. |
Neo-242 toch altijd met zijn leuke bijdrages tot het forum. Mods, zegt het woord "ban" jullie iets? :)
|
Quote:
Voor mijn part mag je voor Ferrari supporteren en tegen Hamilton zijn, maar hier zit je gewoon uit je nek te kletsen. Mijn mening over het gebeuren : Hamilton haalde wel degelijk voordeel uit de situatie door zo vlug in de slipstream van Raikkonen te duiken. Hij had langer moeten wachten om opnieuw aan te pikken. 25 seconden straftijd is echter serieus overdreven als sanctie. Daarenboven ging Raikkonen ook niet volledig vrijuit bij de eerste actie, dus die had men ook een sanctie mogen opleggen. Op die manier wekt de FIA wel zelf de indruk dat men Ferrari wil bevoordelen. En wat dan te zeggen van Nakajima die opeens terug de baan opschoot voor Hamilton en Raikkonen. Was dat dan geen sanctie waard? Door die hele heisa achteraf zou je bijna vergeten wat een bloedstollende twee laatste ronden we in deze GP hebben meegemaakt. Dit is nu al een klassieker uit de F1-geschiedenis. Francorchamps heeft zijn reputatie weer alle eer aangedaan. |
natuurlijk gaat Hamilton meteen in de "slipstream". er is toch geen regel die zegt hoeveel lengtes je moet laten voor je weer op het gas mag? Hoeveel slipstream-effect is er eigenlijk op dat korte stuk?
trouwens, als Raikkonen bij het remmen voor de source op zijn lijn blijft, dwingt hij Hamilton daar naar de buitenkant, en kan hij misschien zijn positie behouden. maar hij wringt zich er nog, waardoor Hamilton toch binnendoor kan, en de positie wint. |
All times are GMT +2. The time now is 10:59. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.