![]() |
Financial meltdown, wie moeten er allemaal stoppen?
Het zal niemand ontgaan zijn dat we in de laatste weken alleen maar zwaar negatief nieuws te verwerken krijgen. Euro's en Dollars verdampen alsof het niets is. Financiele instellingen vallen om of staan op de rand van omvallen. Dat kan volgens mij niet zonder gevolgen blijven voor de autosport.
De eerste die gaat stoppen is Team Essex Invest uit de LMS, officieel omdat de sportieve doelstllingen behaald zijn ;) Welke teams of series gaan nog zware klappen oplopen? |
Rollcentre met Deutsche Bank schijnt ook een onzekere toekomst te hebben.
|
Het volgende slachtoffer heeft zich aangediend:
Quote:
|
Quote:
Bron Autosport 02-10-08 |
Niet alleen teams..........
Het kan niet anders dat bepaalde fabrikanten programma's moeten opdoeken in WRC, WTCC, FIA GT, ALMS, LMS, NASCAR, F1 of in welke klasse dan ook. Misschien nog niet in 2009...............maar deze tik gaan we met zijn allen voelen. Quote:
|
Je kunt het lezen zoals je het wilt ;) Het ligt er maar aan welke bril je op je neus hebt :)
Quote:
|
Quote:
Interviews met Nelson v/d Pol en Dick Freebird staan hier en hier online. |
Geen AM's van Jetalliance in Argentinie "due financial reasons". Welke gevolgen gaat dat voor 2009 hebben? Is er nog een Citation Cup?
Virgo uit de LMS ziet zijn financier Jim McWhirter verdwijnen. Virgo wil doorgaan met funded drivers. Succes heren! Bron: autosport 30-10-08 |
Quote:
|
Niet alleen teams en organisatoren gaan op de fles, ook de leveranciers! Dit is toch wel een bekende naam: Grand Prix Racewear
Quote:
|
Het DTC was een van de betere toerisme kampioenschappen in Europa maar in de laatste paar weken hebben ze daar aardig wat slecht nieuws te verteren gehad.
Quote:
Quote:
Quote:
|
Quote:
|
Waar er winnaars zijn, zijn er ook verliezers, maar ook anders om.
zo meld pitstop.tv dat volkswagen record cijfers heeft gehaald met de verkoop van haar modellen. Wel opvallend is dat volkswagen zo goed als nergens in de autosport actief is, toch niet als fabrieks team, we hebben de dakar troepen, dan hebben we de scirocco's gehad tijdens de 24h van de nurburgring, voor de rest komt me niet direct een kampioenschap in me op waar ik fabrieks volkswagens heb zien rijden. :eek: |
------
|
Quote:
en dan heb je nog locale cups zoals in Amerika de Jetta TDI cup |
Quote:
Ik bedoelde gewoon, een merk hoeft niet noodzakelijk in autosport actief te zijn om te laten zien wat voor een goede wagens ze maken, het grootste deel van de bestuurders weet nog niet eens dat er een gelijkaardig model als het hunne ergens op een circuit raced. |
Quote:
Waarvoor dient de clio cup dan? Enkel en alleen omdat renault witl laten zien dat de clio een vinnig, sportief, cool autootje is hoor. |
Quote:
als je echt wilt laten zien dat het een sportieve, vinnige en coole auto is, dan laat je hem andere wagens uit het zelfde segment aftroeven. Ik kan ook 20 smartjes op het circuit los laten en zeggen dat het een vinnig en snel autotje is :rolleyes: |
Volgens mij doet Renault de Cliootjes en de rest omdat er geloof ik goed geld aan te verdienen is. Er zijn honderden race-Clio's en FR 2.0 te vinden, daar verdienen die Fransen heus wel een centje of twee aan. Die Clio's lopen zowat van de rollende band, ergens in Frankrijk.
|
Clio Cup, Megane Trophy, WSR, F. Renault, enzovoort geven het merk Renault natuurlijk een sportief imago, en zoals Mark al zegt zal het ook wel een paar centen opleveren. Off-topic: Renault, BMW en Porsche zijn, dankzij de vele privateers, breed actief in de autosport.Naar mijn mening een belangrijke reden voor hun succes. Waarom doet Mercedes dit niet? Met hun RWD aangedreven wagens moet dit toch ook een succes worden?
|
Team India uit de A1GP! .................. of kan dit team niet gestopt worden vanwege een bepaalde constructie?
Quote:
Overigens blijft A1GP Team Duitsland zijn debuut in het seizoen 2008-2009 maar uitstellen. Is daar ook rook te bespeuren? |
Quote:
|
Quote:
Dat is inderdaad een grote naam. Tot voor een paar geleden waren ze (dedeeltelijk?) eigendom van de FIAT groep, later is het volledig in handen gekomen van Sipsz. Schijnbaar is de WTCC deelname, vanwege ontbreken sponsors, eigenhandig gefiancieeerd door Sipsz. Het Formula Masters concept is inderdaad van N.Technology, dus het is afwachten of die ook nog gevolgen gaan ondervinden. |
volgens Italiaracing.net heeft N-Technology het racemateriaal + data (inclusief 2 Honda Accords) overgedaan aan Campos Racing (die zouden willen gaan deelnemen aan het WTCC) om te reorganiseren en zodoende het bedrijf te redden (lees: de boel failliet laten gaan om de verlieslijdende onderdelen te lozen/schuldeisers te dumpen... :rolleyes:).
|
Eentje uit Belgie:
Quote:
|
Quote:
|
Quote:
Quote:
|
Toch ook positief nieuws:
Quote:
|
Dit is dan weer minder:
Quote:
|
Dit klinkt dan toch weer beter:
Quote:
Quote:
|
Bij Lamborghini hebben ze blijkbaar weinig last van de kredietcrisis.
Check link (en video): http://www.autoblog.nl/archive/2009/...feo#post-20618 :drewl::drewl: |
Quote:
|
Quote:
|
Quote:
|
Toch wel een naam die bekend is in autosportland:
Quote:
|
Quote:
|
Quote:
Uiteindelijk staan ze voor 1.2 miljard in het krijt bij de banken. Kleine 4.000 man op straat en tienduizenden onverkochte wagens in opslag. Wie weet, heb je binnenkort voor een prikje een Cadillac. De Ferrari F1 wagens zijn in beslag genomen door de bank, stond op de lijst van de leasemaatschappij. Banken waren bang voor een crashke en dus nog meer miljoenen kwijt.......weg bedrijf, weg hobby. |
De start van het seizoen Porsche Supercup 2009 mag dramatisch genoemd worden, slechts 13 wagens aan de start in Bahrain. Dat is wel een zeer harde klap of onzachte landing.
Het is wel opmerkelijk om te zien waar de klappen vallen, er is niet echt een lijn te bespeuren. ALMS is dramatisch, LMS is stukken gezonder. BGTC en BTCS krijgen mokerslagen toegediend, DSMEC & Dutch GT4 groeien en bloeien. |
In de Speedcar Series is het licht ook gedoofd: de serie werd failliet verklaard.
Quote:
|
Quote:
|
All times are GMT +2. The time now is 12:26. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.