![]() |
Maleisië: Pole voor Schumacher
Quote:
Het gaat hier om een circuit dat op aangeven van Schumi ontworpen is, waar hij de voorbije drie jaar steeds magistraal heeft gereden, in een wagen die ook nu nog de referentie is. De enige verassing is voor mij de tweede plaats van Montoya, al vraag ik me af hoe lang het zal duren voor zijn BMW-motor het zal begeven?! Om en bij de 900 PK op 19.000 RPM en dat in Maleisië in handen van Monty ..... 'an accident waiting to happen' :D |
Daar gaat McLarens voorsprong van gisteren ;)
Toch een veelbelovende startgrid, aangezien het verschil tussen Ferrari en Williams aanzienlijk kleiner is. Dat belooft voor morgen. |
Toch is de pole van dit jaar niet zo veel sneller als de meeste van ons dachten.
|
01. M Schumacher Ferrari (B) 1:35.266 09
02. JP Montoya BMW.WilliamsF1 (M) 1:35.497 0.231 11 03. R Barrichello Ferrari (B) 1:35.891 0.625 12 04. R Schumacher BMW.WilliamsF1 (M) 1:36.028 0.762 12 05. K Raikkonen McLaren-Mercedes (M) 1:36.468 1.202 11 06. D Coulthard McLaren-Mercedes (M) 1:36.477 1.211 12 07. N Heidfeld Sauber-Petronas (B) 1:37.199 1.933 10 08. J Button Renault (M) 1:37.245 1.979 09 09. G Fisichella Jordan-Honda (B) 1:37.536 2.270 12 10. M Salo Toyota (M) 1:37.694 2.428 11 11. HH Frentzen Arrows-Cosworth (B) 1:37.919 2.653 12 12. J Trulli Renault (M) 1:37.920 2.654 11 13. J Villeneuve BAR-Honda (B) 1:38.039 2.773 11 14. F Massa Sauber-Petronas (B) 1:38.057 2.791 10 15. T Sato Jordan-Honda (B) 1:38.141 2.875 12 16. E Bernoldi Arrows-Cosworth (B) 1:38.284 3.018 10 17. P de la Rosa Jaguar-Cosworth (M) 1:38.274 3.008 12 18. O Panis BAR-Honda (B) 1:38.390 3.124 07 19. A McNish Toyota (M) 1:38.959 3.693 10 20. E Irvine Jaguar-Cosworth (M) 1:39.121 3.855 12 21. M Webber Minardi-Asiatech (M) 1:39.454 4.188 12 22. A Yoong Minardi-Asiatech (M) 1:40.158 4.892 12 |
Dat belooft weer voor de eerste bocht!
|
Ik vind het alweer spijtig dat Jaguar zo slecht aan het presteren is. Voor de rest denk ik dat de rijders deze keer volgens hun waarde (lees kunnen) gerandschikt zijn voor het vertrek van morgen. En inderdaad ook ik ben bang voor de BMW motor. Volgens mij gaat JPM hem niet sparen ( lees rijden lijk ne gek) om MS achter zich te houden ( ja MS laat hem bij de start voorbij en laat JPM zelf zijn doodvonnis tekenen ). We zullen zien morgen maar dit is nu eens mijn gedacht van de race van morgen.
|
Quote:
|
Sennake, met doodvonnis bedoel ik dat niet letterlijk hoor......
|
Die tijden zijn maar een kwart secondeke verbeterd tov vorig jaar. Khad wel meer verwacht. Kheb der natuurlijk wel weer niets van gezien van de qualifs (thx to you know who), dus kweet niets van de omstandigheden
|
Quote:
We zien in Brazilië de F2002! |
Quote:
Voor de rest is en blijft McLaren toch wel bedroevend. 1,2 seconden trager weeral. Opent niet echt perspectieven op titelambities. Williams kan in het spoor van Ferrari blijven, alhoewel ik wel denk dat ze veel aan de BMW-motor te danken hebben. Plaats waar we dat vooral zullen opmerken (Monaco). airco |
Het zal voor Coulthard toch wel weer "zeer" doen dat z'n teammaat Raikkonen netjes voor hem staat.Voor de rest is alles zo'n beetje dat ik had verwacht,behalve de nieuwe prachtprestatie van Salo met de Toyota!
|
Quote:
airco |
Quote:
Bovendien McNish :frusty: Bovendien iets wat me net opvalt. Was Schumi weeral zeker dat hij de pole zou hebben ?!? Slechts 9 laps gereden, dus nog 1 stint over om zijn tijd te verbeteren indien nodig. Iemand die de quali's gezien heeft die hier meer uitsluitsel over kan brengen?? airco |
We gaan een zéér intressante GP zien volgens mij ; als de logica wordt gerespecteerd en alles goed gaat zou JPM toch de leiding moeten nemen aan de 1e bocht . Maar wat vooral zo leuk is dat het gat met Ferrari zeer intressant is . We zijn nog maar aan de 2de gp van het seizoen en het wordt al duidelijk wie er voor de titel zal gaan vechten !!!
En Ja , als men verliest morge bij ferrari dan zal men niet aarzelen om de F2002 in te zetten in Brazilie . |
Quote:
Quote:
;) |
Quote:
Bovendien ben ik niet eens zo zeker van je uitspraak alsof moest Ferrari pas 2e of 3e worden dat ze dan zeker en vast met de F1-2002 naar Brazilië zouden komen. Geloof mij dat ze er bij Ferrari op gerekend hadden de eerste race heel wat punten te verliezen tov van Williams en McLaren. Eens 2e of 3e worden is absoluut geen drama wetende dat over enkele races de F1-2002 er is. Onlangs hebben ze de F1-2001(in de huidige spec) getest tegelijk met de f1-2002. De F1-2002 was op een rondje mugello toch een slordige 9 tienden sneller dan de wagen die nu in Maleisië aan het werk is. Ze zullen de F1-2002 pas brengen als ze er naar Ferrari-normen volledig mee klaar zijn. En zelfs al moesten ze tegen die tijd 10 punten achterstaan, dan zal de F1-2002 op topniveau het zaakje nog wel rechtzetten. En nu nog even realistisch. Als ik het artikel'tje op F1racing.net (dank u Finish ;) ) lees van schumi die weeral naast de wagen staat. Dan ben je niet het uiterste uit je qualify'ing aan het halen he. Dan ben je gewoon zeker dat je op pole zult staan, en doe je verder geen moeite meer. Bovendien zegt iedereen dat dit een Schumi circuit is ... Ik zou eerder zeggen een Michelin circuit en gezien de 2 stevige joekels van rechte lijnen misschien ook nog wel een BMW-circuit. Nee, ik ben absoluut niet onder de indruk van de concurrentie van Ferrari. airco |
Mjah, hopelijk gaat Montoya eerst de eerste bocht in, en kan de rest daarvan profiteren en eblijft het veld dicht bij elkaar.
Zo zien we misschien nog een spannende race met veel inhaal manoevres. Enja ,voor de rest, proficiat voor schumi, voor de rest weinig aan toe te voegen... ;) |
ik gok op een crash tussen montoya en m schumacher in de eerste bocht
die mannen gaan er alletwee kost wat koste voor om eerst door die bocht te gaan, ik denk met de nodige gevolgen vandien wat mij serieus opvalt is de tijd van Button !!!!!!! zeer sterk gereden heb ik de indruk, talent té over is nu nog maar eens bevestigd. hij heeft trulli toch een plaatsen achter hem gezet, en het is geweten dat trulli vooral dan in qualifying zeer snel is, maw hoedje af voor de jonge Brit ps:heeft Irvine iets voorgehad ofzo, want dit vind ik een zeer matige prestatie! hopelijk een toffe grandprix, morgenochten om 7.35u op laDeux maarten |
Quote:
|
Quote:
Verslechterd zal je bedoelen! Pole vorig jaar : 1' 35" 220 Pole dit jaar : 1' 35" 266 |
En nee hoor, schumi gaat niet koste wat kost die eerste boch tals eerste in wille gaan.
Welk nut heeft hij erbij?? Hij zal Montoya wel laten voorgaan en em dan, heel hard onder druk zetten en hopen op een foutje (hopen dat deze er niet komt). Ik zie echt niet in waarom schumacher zo speciaal als eerste door die eerste bocht zou willen gaan :confused: :confused: |
Quote:
Sorry ze, ik had me gebaseerd op volgende pagina op f1-live: http://www.f1-live.com/en/archives/r...1/sepang.shtml die bevat blijkbaar een typfout. Als je verder klikt kom je wel de goede tijd tegen. Tis dus inderdaad verslechterd. Misschien door de temperaturen ofzo :confused: Ofwel is de FIA goed op weg om de snelheden naar beneden te halen ;) |
Ik hoop net dat ze niet crashen in de eerste bocht. Dan krijgen we misschien nog een spannende race daarna.
Ze mogen eventueel wel crashen in de laatste bocht, zodat Mclaren met de punten kan weglopen :D :D :D (just kidding) |
Quote:
|
een 'specialiststarter' omdat hij vorig jaar nooit de leiding moest 'behouden' omdat hij die toen eenvoudigweg niet had.
Dan is pakweg Heidfeld of Fisichella ook een specialiststarter eh... |
Quote:
|
Irvine heeft ook verklaard dat zls jaguar de R2 had meegebrachthij 7de was geweest.
http://www.crash.net/news_detail.asp...5&language_id= |
Ik zou niet durven praten over piloten die specialiststarters zijn, eerder wagens die specialiststarters zijn. De start is misschien wel het zwakste punt van de huidige ferrari. En ik vind dat vooral de Williams altijd snel weg is. Het zou mij niks verwonderen als Montoya als eerste door de eerste bocht gaat. Schumi weet ook dat JPM niet langs de kant gaat gaan en dat ze eruit liggen als hij risico's neemt.
|
Weet iemand nog hoe onze Specialststarter vorig jaar in Spa gestart is ??????????
|
Quote:
wordt vervolgd... Dit wist Mr LAUDA te vertellen in een interview op de Duitse RTL. C U |
All times are GMT +2. The time now is 19:12. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.