![]() |
De presentaties van de 2009 wagens, Ferrari als eerste vandaag.
|
Inmiddels grotere foto's te vinden via http://www.pitstoptv.info/pitstop/?p=6665. Aparte oplossing voor de spiegels......
|
Quote:
Een reglementswijziging mbt de vleugels zou ik dan ook ten zeerste op prijs stellen. ;) |
Inderdaad het gaat wennen worden met zo'n klein achtervleugeltje en dan zo'n grote voorvleugel. De body daar in tegen vind ik wel mooi vooral op de foto met bovenaanzicht.
|
Op de kleine achtevleugel na is het best wel een mooie wagen :eek:
zeker nu al die flappen weg zijn. Al lijkt hij nu wel wat meer op een gp2 auto of iets dergelijks. Ochja zolang we maar mooie gevechten en een spannend kampioenschap krijgen, dan zijn die kleine achtervleugels rap vergeten :champagne: |
Quote:
De site: http://f60.ferrariworld.com/ Qua looks meevallen? Als je via deze site op "video gallery" doorklikt, awel de eerste foto van de auto, weet je waar die op lijkt? Een Tamiya kit met een Revell vleugeltje erop. Precies op die schalen: auto op 1/20ste met een vleugeltje op 1/24ste. Trekt met andere woorden dus gewoon op .... NIKS! Maar dat geldt voor de rest van het veld wellicht net zo. De voorkant ziet er wel mooi uit. |
Quote:
Heb jij al eens een GP2 (of iets "dergelijks"...) van dichtbij bekeken??? F1 en GP2 wagens leken vroeger al niet op elkaar en nu waarschijnlijk nog veel minder! |
Quote:
|
Voor vele mensen is de F1 het toppunt van technologie. Zo ook voor mij. En wat mij betreft mag het er ook duidelijk aan te zien zijn. Ondanks dat de F1 in 2009 nog steeds op technologisch vlak het beste zal zijn zal het voor vele mensen niet meer duidelijk zijn wat nu het verschil is tussen en F1 en een GP2. Voor mij mochten ze de aerodynamische wedloop dus rustig z'n gang laten gaan...
|
Quote:
Verder stel ik aan de technologie freaks altijd de vraag wie er nu echt daadwerkelijk rijdt met de grote technologische vindingen die de F1 de laatste 10 jaar heeft voortgebracht. Ik denk dat 95% van de forumgangers hier nog braafkes rijdt met een handgeschakelde vijfbak op naft of diesel. Wie hier heeft er een "naadloze" versnellingsbak, halfautomatische sequentieel, paddle shifts of rijdt er op bio brandstoffen? Het zullen er bitter weinig zijn en dan zitten we hier echt nog met een groep van zeer geinteresseerde mensen die hiervoor ontvankelijk zouden zijn. Alles is dus redelijk relatief. |
Vandaag wer de toyota gepresenteerd, naar mjn mening blijft de ferrari de 'mooiste' tot nu, ik vind de spiegels op de best wel mooi eigelijk, ook de neus op de ferrari is stukken mooier als die van de toyota.
Maar dat is natuurlijk smaak he, er bestaat geen schoon geit en geen lelijk lief hé. :p |
Op de zij flanken staat nog altijd van lelijke flappen op .
Was dat niet verboden ? |
Quote:
Zie deze foto eens: http://www.pitstoptv.info/pitstop/wp...09/01/toy2.jpg bron: www.pitstoptv.be Kijk vooral naar de achterband. Die mannen mogen weleens naar een avond van onze modelbouw afdeling. Zeer duidelijk is die lelijke gietnaad te zien, die mannen van ons schuren dat af met apart schuurpapier. Of is het budget op bij Toyota? ;) :D |
Quote:
|
Vandaag was het de beurt aan mclaren.
http://images.gpupdate.net/large/117046.jpg |
Voorlopig vind ik de McLaren wel de mooiste wagen. Hierbij vallen voor mij de onjuiste verhouding van achter- en voorvleugel ook het minste op. Ik denk dat dit vooral door de livery komt.
Wat me bij McLaren opvalt is de luchtinlaten in de sidepods. Ovaal gevormd, en ze lijken zeer klein in vergelijking met de andere twee gepresenteerde wagens. En de gepresenteerde wagen was ook niet geheel dezelfde als de wagen waar nog persfotos van vrijgegeven zijn. Met name de voorvleugel bedoel ik dan: de zijplaatjes van de voorvleugel zijn bij de persfotos dubbelwandig. Lijkt me toch vreemd. Wat zouden ze hier mee willen bereiken? Een luchtstroom recht op de voorbanden om deze wat te koelen? http://images.gpupdate.net/large/117040.jpg bron: f1.gpupdate.net |
Quote:
Quote:
;) |
De renault heeft precies een enorme grote neus. Wel een opvallende liverie dit jaar.
|
Quote:
toen ik em net zag op racing1.de dacht ik eerst dat het om een nieuwe versie van de formule renault 2.0 ging, GENE ZEVER :rolleyes::eek: Stel u nu eens voor dat zo ne playmobile auto kampioen wordt, welk imago gaat de F1 dan wel nie krijgen ?? ook de williams werd vandaag aan het volk getoond, deze valt toch nog iets of wat mee. http://images.gpupdate.net/large/117100.jpg Misschien kan bmw terug zijn walrus neus boven halen :crazy: |
Ik vind de Renault echt niet mooi, zeker die neus niet. Wat is me dat voor een gedrocht ??
|
Quote:
|
Quote:
Weinig sponsoring op de Williams. Opnieuw een jaar met verlies voor Williams? |
Quote:
|
Quote:
|
Quote:
Verbaas me wel dat banken als ING en RBS vrolijk (mogen) doorgaan als sponsor. Alletwee zwaar aan de doping (lees: injecties van de overheid). Tijd voor kamervragen ;) |
Quote:
|
De nieuwe BMW (naast de oude):
http://images.gpupdate.net/large/117221.jpg |
Haha das om de mensen eraan te laten herinneren dat ze ook wagens kunnen maken waarvan de verhoudingen wel kloppen :+
De neus op de bmw heeft toch wat weg van de walrus enkele jaren terug. |
Quote:
|
o de nieuwe formule BMW
|
Quote:
|
met het risio van in herhaling te vallen...
Maar als ik de foto op deze pagina bekijk, dan snap ik er echt "de ballen" van, van wat ze hebben willen bereiken met deze nieuwe reglementering. Iedere proportie is toch gewoon zoek... :confused: Duidelijk dat de fotografen tijdens persvoorstellingen slechts onder bepaalde hoeken de foto's nemen om de gedrochten toch nog enigszins te camoefleren. Actiesfoto's zijn veel minder verbloemend... http://www.flickr.com/photos/coldtra...n/photostream/ |
http://www.motorsport.com/news/article.asp?ID=317202
artikel over de nieuwe wagens. lees vooral de laatste paragraaf over het belang van "looks" |
Quote:
|
Quote:
|
Ze hadden beter iedereen dezelfde brede aluminium achtervleugel gegeven.
Minder downforce maar toch een mooie look. |
Quote:
|
Quote:
Bovendien meen ik mij te herinneren dat jij geen voorstander was van de aero-oorlog van de voorbije jaren. Nu beweer je dat de mensen moeten opkijken naar een F1. Wel, ik verzeker je wat de mensen meer opkijken naar zo'n complexe wagens als die van de vorige jaren dan naar de huidige wagens die voor bijna iedereen er hetzelfde uitzien als een Formula BMW, Formula Renault,... Een F1 was vorig jaar een auto waar je naar kon blijven kijken en elke keer dat je er opnieuw naar keek vond wel iets opmerkelijks wat je tot dan toe niet gezien had. Nu ben ik eerlijk gezegd na 10 seconden uitgekeken op een F1-bolide. We hebben gewoon een stap terug gezet denk ik. Het spectakel zal misschien toenemen maar deze wagens hebben totaal geen maatschappelijk nut meer (dat hebben ze al een tijdje niet meer). De enige juiste maatregel voor dit seizoen zou wat meer motorische vrijheid zijn. Dan zouden er misschien terug revolutionaire ontwikkelingen kunnen komen zoals bijvoorbeeld de Turbo. |
Ik beweer niet dat constructeurs mooie wagens moeten ontwerpen in plaats van snelle, ik reageer alleen op de uitspraak van Volano die stelt dat niemand wakker gaat liggen van het feit dat het lelijke wagens zijn als ze maar spannende koersen leveren. Ik zal er alvast al wél wakker van liggen; voor de rest van de wereld kan ik uiteraard geen uitspraken doen (zal wel aan mijn modelbouwers-ingesteldheid liggen). Overigens wil ik niet de indruk creëren dat ik de F1's vorig jaar wél mooi vond; ik vind ze al lelijk sedert de reglementsveranderingen na de dood van Senna.
|
Ik ben geneigd om Sennakes zeide te kiezen... Neem nu GrandAm: zo te zien toch behoorlijk wat racen op het scherpst van de snede, maar wie is er nu eigenlijk gepassioneerd door die wagens?
|
All times are GMT +2. The time now is 01:16. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.