De Paddock

De Paddock (http://www.depaddock.eu/forum/index.php)
-   Toerisme wagens (http://www.depaddock.eu/forum/forumdisplay.php?f=36)
-   -   DTM 2009, max 18 wagens! (http://www.depaddock.eu/forum/showthread.php?t=18306)

Mark 18-01-2009 14:13

DTM 2009, max 18 wagens!
 
Quote:

Auch Audi reduziert ihr Aufgebot in der Saison 2009 auf neun Fahrzeuge. Die Piloten dürften dieselben sein wie im vergangenen Jahr.

Was Mercedes in der abgelaufenen Saison vorexerziert hatte, wird 2009 auch Audi tun und ihr DTM-Aufgebot auf neun Fahrzeuge zweier Jahrgänge reduzieren

http://speedweekmagazin.com/art_185.html
Zo te zien is Albers exit in de DTM, het team van Kolles komt wss niet terug. Het optreden van Ralf Schumacher kon weleens beperkt blijven tot 1 jaar in de DTM. Schumacher wil in een 2009 wagen van start gaan maar binnen MB is men er nog niet uit waar ze Paul di Resta gaan plaatsen.

Mocht di Resta in het DTM blijven dan is er geen plek op '09 wagen voor Schumacher.

FIRE 18-01-2009 14:44

Maar 18 wagens, is DTM nog serieus te nemen?

FIRE 18-01-2009 14:49

Quote:

Originally Posted by Mark (Post 242654)
Zo te zien is Albers exit in de DTM, het team van Kolles komt wss niet terug. Het optreden van Ralf Schumacher kon weleens beperkt blijven tot 1 jaar in de DTM. Schumacher wil in een 2009 wagen van start gaan maar binnen MB is men er nog niet uit waar ze Paul di Resta gaan plaatsen.

Mocht di Resta in het DTM blijven dan is er geen plek op '09 wagen voor Schumacher.

Op basis van zijn prestaties heeft Schumacher ook geen '09 wagen verdiend. Dus geen Duitser in een '09 Mercedes...

smiley 18-01-2009 16:49

Quote:

Originally Posted by FIRE (Post 242659)
Op basis van zijn prestaties heeft Schumacher ook geen '09 wagen verdiend. Dus geen Duitser in een '09 Mercedes...

:agree:
Ik hoop op een 2009 mercedes voor Paffett, Diresta, Spengler en Green (3britten :eek: )

FIRE 18-01-2009 17:31

------

smiley 19-01-2009 17:01

Quote:

Originally Posted by Mark (Post 242654)
Zo te zien is Albers exit in de DTM, het team van Kolles komt wss niet terug.

Vandaag staat op pitstop.tv te lezen dat Kolles 2 audi R10 exemplaren gaat kopen om te runnen in de lemans series en de 24h van lemans :gas: waarschijnlijk zal albers dus ook die richting verhuizen.
Hij reed vorig jaar trouwens al een race met de R10.

Mark 30-01-2009 22:34

Quote:

Originally Posted by FIRE (Post 242658)
Maar 18 wagens, is DTM nog serieus te nemen?

Bij Audi hebben ze dit bericht gelezen ;) Volgens de Autopsort van 29-01 is er een team dat de 2007 wagens wil kopen en inzetten. E.e.a. volgens de woorden van Ullrich.

gwyllion 11-02-2009 14:26

De marketing mensen hebben beslist: Schumacher krijgt een 2009 Mercedes en een salaris van 3.5 miljoen eurie.

Betekent dit dat Paffett opnieuw in oud materiaal moet rijden? Belachelijk beslissing.

klopklop1 11-02-2009 17:43

Quote:

Originally Posted by gwyllion (Post 243809)
De marketing mensen hebben beslist: Schumacher krijgt een 2009 Mercedes en een salaris van 3.5 miljoen eurie.

Betekent dit dat Paffett opnieuw in oud materiaal moet rijden? Belachelijk beslissing.

Dit is inderdaad een belachelijke beslissing, Shumacher heeft toch vOrig seizoen niets bewezen (behalve hoe traag en arrogant hij is):fight:, waarom moet Paffett hier de dupe van zijn :mad:

FIRE 11-02-2009 19:24

Di Resta naar GP2?

Quote:

Motorsport-Total.com estimates that Schumacher will earn approximately 3.5 million euro from Mercedes and other sponsorship deals in DTM 2009. If the figure is correct, it would mean that Schumacher earns more than all other Mercedes-drivers together.
:eek::eek::eek:

Mark 11-02-2009 22:21

Quote:

Originally Posted by klopklop1 (Post 243826)
Dit is inderdaad een belachelijke beslissing, Shumacher heeft toch vOrig seizoen niets bewezen

De beslissing vind ik niet belachelijk. Ja, er zijn coureurs die beter zijn en wellicht meer recht hebben op een 2009 wagen. Mercedes Marketing kan haar investeringen misschien beter rechtvaardigen met de naam Schumacher dan met de naam Paffet. Wees eerlijk, MB is en blijft duits. Liever de onder druk staande pr-centen naar een Duitser dan naar een Tommy aan de verkeerde kant van het kanaal ;)

Wat betreft prestaties van Ralfie, de overgang van F1 naar Toer/Silhouette wagens schijnt gewoon lang te duren. Volgens de insiders heeft Schumacher het nog niet zo slecht gedaan. Dit jaar Reuter eens een analyse zien geven over Schumacher. Van die beelden waar ze twee wagens "mergen" ..........Schumacher reed nogal "hoekig" en de ander redelijk "smooth". Schijnt een typisch verschil te zijn tussen formule-coureurs en coureurs met een dakje. Zoiets schijnt te slijten met het stijgen van het kilometers met een dakje boven de kop.

smiley 11-02-2009 22:33

Frentzen had het in 2004 ook moeilijk in zijn eerste jaar, maar 2005 sloot hij wel af als beste opel rijder en stond zelfs 2 maal op het podium. Toen opel begin 2005 bekend maakte dat ze Dumbreck en Scheider lieten vallen, en hun laatste stoeltje aan Frentzen gaven was ik er ook tegen. Maar uiteindelijk wist hij toch 2 kaar op het podium te staan. Dit neemt niet weg dat Dumbreck of Scheider succesvoller had kunnen zijn dan Frentzen, maar uiteindelijk bracht Frenzen het er toch goed vanaf.

Hier ben ik bijna 100% zeker dat Paffett het beter zou doen met een 2009 spec dan Schumacher, maar na een leerjaar kan het zijn dat Ralf het stukken beter doet dan vorig jaar.

We zullen wel zien wat 2009 gaat worden, misschien dat er trouwens toch nog een 2009 spec zitje voor Paffett in zit

smiley 18-02-2009 09:33

Audi's line up is bekend, alle rijders van vorig jaar buiten Albers rijden terug voor audi
http://www.touringcartimes.com/news.php?id=3140

gwyllion 18-02-2009 10:57

En 5 2008 wagens.

smiley 16-04-2009 09:26

De eerste test van het jaar is al 2 dagen bezig op het circuit van dijon.
De eerste dag wist Jarvis de snelste tijd te rijden. Bakkerud wist voor audi (kolles) een wagen opeen te rijden.
Gisteren was kampioen Timo Scheider de snelste man.

Verder gaan we ook in de dtm een spoiler zoals in het alms op de acura (?) zien.
http://www.racing1.de/web/_img//dtm/...kfluegel_o.jpg

gwyllion 16-04-2009 11:24

Quote:

Originally Posted by smiley (Post 246768)
Verder gaan we ook in de dtm een spoiler zoals in het alms op de acura (?) zien.
http://www.racing1.de/web/_img//dtm/...kfluegel_o.jpg

Zowel Audi als Mercedes gebruiken deze "zwanenhals" ondersteuning van de achtervleugel. Dit maakt de vleugel blijkbaar efficienter aangezien de luchtstroom onderaan minder verstoord wordt. Zowel Acura, Aston Martin-Lola als Audi passen de techniek toe in hun LMP1, dus het moet wel iets helpen.

FIRE 16-04-2009 11:47

Mijn interesse in DTM is al laag en deze late seizoenstart maakt het nog minder interessant.

smiley 17-04-2009 21:25

De mercedes line up is ondertussen ook bekend.

2009 wagen
Paul di Resta
Bruno Spengler
Gary Paffett
Ralf Schumacher

2008 wagen
Jamie Green
Susie Stoddart
Mathias Lauda
Maro Engel

Paffett terug in een new spec. wagen :cool: ik ben eens benieuwd of hij nu sneller gaat zijn als di Resta

voledige startlijst
http://www.dtm.com/fahrer-liste.php

toch 19 wagens :)

gwyllion 17-04-2009 22:13

Quote:

Originally Posted by smiley (Post 246864)
toch 19 wagens :)

8 Mercedes vs 11 Audis. Ok, de 2 Futurecoms zijn natuurlijk maar gridvulling.

Geen Senna en Green gedegradeerd ten koste van Ralf Schumi :(

R@ce@holiC 18-04-2009 18:24

Pff schandalig! Om toch maar een duitser in een 2009 spec mercedes te hebben...

smiley 18-04-2009 19:45

Quote:

Originally Posted by gwyllion (Post 246870)
Geen Senna en Green gedegradeerd ten koste van Ralf Schumi :(

het is inderdaad wel spijtig dat Green moet degraderen, maar van de andere kant heeft hij ook wel al enkele jaren de gans gehad. En meer dan wat pole positions en race overwinningen zat er toch niet in. Al ging het vorig jaar wel de goede richting uit. we zullen wel zien wat schumacher er van bakt in een 2009 wagen.

Dat senna niet meedoet is ook wel spijtig, maarja het is nu eenmaal zo.

smiley 28-04-2009 22:14

Vandaag was Scheider de snelste bij de testen, hij was wel maar nipt sneller dan Paffett. (0.020s)
Ralf viel weer tegen en was 1.3s trager dan de top.

gwyllion 29-04-2009 09:21

Quote:

Originally Posted by smiley (Post 247368)
Ralf viel weer tegen en was 1.3s trager dan de top.

En hij is in een bandenstapel gegaan.

Mark 30-04-2009 22:07

Quote:

de slotdag van de DTM-test en bevestigde wat wij gisteren als gerucht al meldden: de Roemeense Duitser zet in totaal drie 2007-Audi’s in voor de Tsjech Tomas Kostka, de Deen Christian Bakkerud en de Duitser Seidlitz, zodat het totale aantal auto’s in de DTM op 20 komt.

http://www.autosport.nl/news/17771/d...e_snelste.html
Kolles heeft een € goed jaar ;)

FIRE 30-04-2009 22:15

3x DTM Audi A4
2x LMS/Le Mans Audi R10
2x F3 Dallara-VW

Niet normaal...

smiley 16-05-2009 21:15

Als ik me enkel op de resultaten baseer lijkt mercedes we'g geblazen door de audi troepen :eek:

Raceboy 16-05-2009 22:33

En ARD heeft ook F3 euroseries coverage dit jaar. Qualy sessie 4 is een beetje te rommelig met alle 4 tegelijk in hun snelle ronde.

smiley 17-05-2009 10:57

Quote:

Originally Posted by FIRE (Post 247482)
3x DTM Audi A4
2x LMS/Le Mans Audi R10
2x F3 Dallara-VW

Niet normaal...

De filosofie bij Kolles is blijkbaar wel
"deelnemen is belangerijker dan winnen" :rolleyes:

FIRE 17-05-2009 11:31

Quote:

Originally Posted by smiley (Post 248173)
De filosofie bij Kolles is blijkbaar wel
"deelnemen is belangerijker dan winnen" :rolleyes:

:applaus::D

smiley 17-05-2009 15:15

Wat een finale van de race :eek: spijtig voor Eckstrom, en misschien ook voor Scheider (ik weet niet of hij nu wordt opgenomen in de uitslag)

Voor de rest vond ik het nogal een rommelige race met teveel "race inccidenten"

Raceboy 17-05-2009 23:51

Hoe slap zijn die dtm autos hun dak? Je kan die gewoon met de hand uitdeuken. Lijkt me niet zo veilig.

smiley 18-05-2009 09:00

Quote:

Originally Posted by Raceboy (Post 248233)
Hoe slap zijn die dtm autos hun dak? Je kan die gewoon met de hand uitdeuken. Lijkt me niet zo veilig.

De rijders zitten nog altijd in hun rolkooi he, denk maar aan de crash van Dumreck op zandvoort in 2004.

smiley 31-05-2009 16:57

Vandaag weer een race met een hoog "botsauto gehalte" achteraan het veld, vooral dan tussen audi's onderdling :rolleyes:
aan de kop van de race een knappe stategische zege voor de mercedes boys, ik vind het leuk om Paffett terug (met goed matriaal) vooraan te zien.

Wel nog wat grappig naar het einde toe, Spengler wou blijkbaar nog blijven verder pushen, terwijl Paffett al wou beginnen te cruisen naar de zege. Maar goed dat de mercedes troeppen nog hebben ingegrepen, anders was er misschien nog een audi met de zege gaan lopen.

Verder weer een schandalige race van Ralf, de 3 andere wagens rijden in de top 5 terwijl hij moeite heeft met de jahres wagens in te halen. Green heeft dan (samen met Engel) nog even laten zien hoe het wel moest.

In het kampioenschap zit nog alles dicht bij elkaar, maar het was dan ook nog maar de 2de race vandaag. :)

Mark 02-06-2009 19:23

Quote:

Originally Posted by smiley (Post 248691)

Verder weer een schandalige race van Ralf, de 3 andere wagens rijden in de top 5 terwijl hij moeite heeft met de jahres wagens in te halen. Green heeft dan (samen met Engel) nog even laten zien hoe het wel moest.

Geen fan van Ralf maar dit keer kon hij er niet veel aan doen. Op vrijdagmiddag bij de Roll Out begaf de motor het, Ralf heeft daardoor niet kunnen rijden. Team HWA moest toestemming van de DMSB hebben voor een motorwissel, tijdens de warm-up kwam men gereed met deze werkzaamheden.
Vervolgens van achteren starten en tiende worden. Pas op het einde draaide hij bijna dezelfde sectortijden als Paffett/Spengler. Iets wat Norbert Haug tijdens de persconferentie benadrukte en dat hij zich bij Ralf verontschuldigde voor de slechte motor

FIRE 02-06-2009 19:51

Quote:

Originally Posted by Mark (Post 248764)
Geen fan van Ralf maar dit keer kon hij er niet veel aan doen. Op vrijdagmiddag bij de Roll Out begaf de motor het, Ralf heeft daardoor niet kunnen rijden. Team HWA moest toestemming van de DMSB hebben voor een motorwissel, tijdens de warm-up kwam men gereed met deze werkzaamheden.
Vervolgens van achteren starten en tiende worden. Pas op het einde draaide hij bijna dezelfde sectortijden als Paffett/Spengler. Iets wat Norbert Haug tijdens de persconferentie benadrukte en dat hij zich bij Ralf verontschuldigde voor de slechte motor

Men heeft een vrijdagavond en zaterdag nodig gehad om een motor te wisselen?

Astra-fan 02-06-2009 19:57

Misschien heeft men niet direct de toestemming gekregen van de DMSB om de motorwissel uit te voeren?

smiley 02-06-2009 20:19

Alle dan, hij zal nog genoeg kansen krijgen om zich te bewijzen.

smiley 29-06-2009 13:35

Op racingworld stond te lezen:
Quote:

De Brit Jamie Green heeft zopas een historische overwinning geboekt op het ultrakorte circuit van de Norisring. Historisch want nog nooit haalde iemand een overwinning met een vorjährswagen (1 jaar oude wagen)
Ja, niet dus, Paffett wist al eerder met een jahreswagens te winnen (in 2007, en 2de werd toen DiResta met een 2 jaar oude wagen) :rolleyes:

Wel een mooie zege van Green, vooral het einde van de race was echt spannend, zeker toen ook de achterblijvers konden terug komen :eek:

Mark 30-06-2009 20:17

Dit zijn wedstrijden waarbij je op het puntje van je stoel/bank zit te kijken. Het bewijs dat je met twee merken en 2008 spec.-auto's boeiende wedstrijden kunt leveren is gisteren wel bewezen. Zowel Norbert Haug en Dr. Ulrich lieten het spel aan hun rijders over. Zij besloten in de slotfase geen radiocontact meer te hebben. Het was ieder voor zich. DTM Norisring 2009 gaat een klassieker worden. Het bewijs dat je veel merken voor een goed kampioenschap nodig hebt is afgelopen weekend wel om zeep geholpen.

Mark 07-09-2009 20:52

Spot uw webmaster: http://www.dailymotion.com/video/xae...-dtm-2009_auto


All times are GMT +2. The time now is 10:48.

Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.