![]() |
DTM 2009, max 18 wagens!
Quote:
Mocht di Resta in het DTM blijven dan is er geen plek op '09 wagen voor Schumacher. |
Maar 18 wagens, is DTM nog serieus te nemen?
|
Quote:
|
Quote:
Ik hoop op een 2009 mercedes voor Paffett, Diresta, Spengler en Green (3britten :eek: ) |
------
|
Quote:
Hij reed vorig jaar trouwens al een race met de R10. |
Quote:
|
De marketing mensen hebben beslist: Schumacher krijgt een 2009 Mercedes en een salaris van 3.5 miljoen eurie.
Betekent dit dat Paffett opnieuw in oud materiaal moet rijden? Belachelijk beslissing. |
Quote:
|
Di Resta naar GP2?
Quote:
|
Quote:
Wat betreft prestaties van Ralfie, de overgang van F1 naar Toer/Silhouette wagens schijnt gewoon lang te duren. Volgens de insiders heeft Schumacher het nog niet zo slecht gedaan. Dit jaar Reuter eens een analyse zien geven over Schumacher. Van die beelden waar ze twee wagens "mergen" ..........Schumacher reed nogal "hoekig" en de ander redelijk "smooth". Schijnt een typisch verschil te zijn tussen formule-coureurs en coureurs met een dakje. Zoiets schijnt te slijten met het stijgen van het kilometers met een dakje boven de kop. |
Frentzen had het in 2004 ook moeilijk in zijn eerste jaar, maar 2005 sloot hij wel af als beste opel rijder en stond zelfs 2 maal op het podium. Toen opel begin 2005 bekend maakte dat ze Dumbreck en Scheider lieten vallen, en hun laatste stoeltje aan Frentzen gaven was ik er ook tegen. Maar uiteindelijk wist hij toch 2 kaar op het podium te staan. Dit neemt niet weg dat Dumbreck of Scheider succesvoller had kunnen zijn dan Frentzen, maar uiteindelijk bracht Frenzen het er toch goed vanaf.
Hier ben ik bijna 100% zeker dat Paffett het beter zou doen met een 2009 spec dan Schumacher, maar na een leerjaar kan het zijn dat Ralf het stukken beter doet dan vorig jaar. We zullen wel zien wat 2009 gaat worden, misschien dat er trouwens toch nog een 2009 spec zitje voor Paffett in zit |
Audi's line up is bekend, alle rijders van vorig jaar buiten Albers rijden terug voor audi
http://www.touringcartimes.com/news.php?id=3140 |
En 5 2008 wagens.
|
De eerste test van het jaar is al 2 dagen bezig op het circuit van dijon.
De eerste dag wist Jarvis de snelste tijd te rijden. Bakkerud wist voor audi (kolles) een wagen opeen te rijden. Gisteren was kampioen Timo Scheider de snelste man. Verder gaan we ook in de dtm een spoiler zoals in het alms op de acura (?) zien. http://www.racing1.de/web/_img//dtm/...kfluegel_o.jpg |
Quote:
|
Mijn interesse in DTM is al laag en deze late seizoenstart maakt het nog minder interessant.
|
De mercedes line up is ondertussen ook bekend.
2009 wagen Paul di Resta Bruno Spengler Gary Paffett Ralf Schumacher 2008 wagen Jamie Green Susie Stoddart Mathias Lauda Maro Engel Paffett terug in een new spec. wagen :cool: ik ben eens benieuwd of hij nu sneller gaat zijn als di Resta voledige startlijst http://www.dtm.com/fahrer-liste.php toch 19 wagens :) |
Quote:
Geen Senna en Green gedegradeerd ten koste van Ralf Schumi :( |
Pff schandalig! Om toch maar een duitser in een 2009 spec mercedes te hebben...
|
Quote:
Dat senna niet meedoet is ook wel spijtig, maarja het is nu eenmaal zo. |
Vandaag was Scheider de snelste bij de testen, hij was wel maar nipt sneller dan Paffett. (0.020s)
Ralf viel weer tegen en was 1.3s trager dan de top. |
Quote:
|
Quote:
|
3x DTM Audi A4
2x LMS/Le Mans Audi R10 2x F3 Dallara-VW Niet normaal... |
Als ik me enkel op de resultaten baseer lijkt mercedes we'g geblazen door de audi troepen :eek:
|
En ARD heeft ook F3 euroseries coverage dit jaar. Qualy sessie 4 is een beetje te rommelig met alle 4 tegelijk in hun snelle ronde.
|
Quote:
"deelnemen is belangerijker dan winnen" :rolleyes: |
Quote:
|
Wat een finale van de race :eek: spijtig voor Eckstrom, en misschien ook voor Scheider (ik weet niet of hij nu wordt opgenomen in de uitslag)
Voor de rest vond ik het nogal een rommelige race met teveel "race inccidenten" |
Hoe slap zijn die dtm autos hun dak? Je kan die gewoon met de hand uitdeuken. Lijkt me niet zo veilig.
|
Quote:
|
Vandaag weer een race met een hoog "botsauto gehalte" achteraan het veld, vooral dan tussen audi's onderdling :rolleyes:
aan de kop van de race een knappe stategische zege voor de mercedes boys, ik vind het leuk om Paffett terug (met goed matriaal) vooraan te zien. Wel nog wat grappig naar het einde toe, Spengler wou blijkbaar nog blijven verder pushen, terwijl Paffett al wou beginnen te cruisen naar de zege. Maar goed dat de mercedes troeppen nog hebben ingegrepen, anders was er misschien nog een audi met de zege gaan lopen. Verder weer een schandalige race van Ralf, de 3 andere wagens rijden in de top 5 terwijl hij moeite heeft met de jahres wagens in te halen. Green heeft dan (samen met Engel) nog even laten zien hoe het wel moest. In het kampioenschap zit nog alles dicht bij elkaar, maar het was dan ook nog maar de 2de race vandaag. :) |
Quote:
Vervolgens van achteren starten en tiende worden. Pas op het einde draaide hij bijna dezelfde sectortijden als Paffett/Spengler. Iets wat Norbert Haug tijdens de persconferentie benadrukte en dat hij zich bij Ralf verontschuldigde voor de slechte motor |
Quote:
|
Misschien heeft men niet direct de toestemming gekregen van de DMSB om de motorwissel uit te voeren?
|
Alle dan, hij zal nog genoeg kansen krijgen om zich te bewijzen.
|
Op racingworld stond te lezen:
Quote:
Wel een mooie zege van Green, vooral het einde van de race was echt spannend, zeker toen ook de achterblijvers konden terug komen :eek: |
Dit zijn wedstrijden waarbij je op het puntje van je stoel/bank zit te kijken. Het bewijs dat je met twee merken en 2008 spec.-auto's boeiende wedstrijden kunt leveren is gisteren wel bewezen. Zowel Norbert Haug en Dr. Ulrich lieten het spel aan hun rijders over. Zij besloten in de slotfase geen radiocontact meer te hebben. Het was ieder voor zich. DTM Norisring 2009 gaat een klassieker worden. Het bewijs dat je veel merken voor een goed kampioenschap nodig hebt is afgelopen weekend wel om zeep geholpen.
|
Spot uw webmaster: http://www.dailymotion.com/video/xae...-dtm-2009_auto
|
All times are GMT +2. The time now is 10:48. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.