De Paddock

De Paddock (http://www.depaddock.eu/forum/index.php)
-   Endurance (http://www.depaddock.eu/forum/forumdisplay.php?f=33)
-   -   FIA GT 2010: De eerste nieuwe kandidaten. (http://www.depaddock.eu/forum/showthread.php?t=18410)

Mark 22-02-2009 12:39

FIA GT 2010: De eerste nieuwe kandidaten.
 
Levensvatbaar? Geen idee, wel exotisch. From Russia with love ;)

Quote:

Das angepeilte Ziel des elektronischen Supersportwagen ist eine Reichweite von 400 Kilometern. Darüber hinaus wagt das Unternehmen die Prognose, dass sein GT-Bolide in fünf Sekunden von null auf 100 Kilometer pro Sekunde beschleunigt, während sich der Preis im Bereich von 100.000 Dollar bewegen soll. Des Weiteren sind erste Auslieferungen an Kunden für nächsten Herbst in Planungen, darunter auch Rennversionen für einen Einsatz in der FIA-GT1-Weltmeisterschaft, die ab dem Jahr 2010 ausgetragen wird. Für diese Rennversion müssten allerdings einige Modifikationen vorgenommen, da in der FIA-GT gegenwärtig derartige Motorisierung nicht regelkonform sind.


http://www.gt-eins.at/cms/index.php?...=3602&Itemid=1

http://www.marussiaclub.ru/netcat_fi...a04fca38ddddca

foto: www.marussiaclub.ru
Benieuwd wat er uitendelijk terecht gaat komen van deze plannen.

Neo-242 22-02-2009 13:03

Een op een MC12 gebaseerde snuit met bling bling velgen eronder...

Viper GTS-R*** 22-02-2009 15:00

afvoeren naart stort van mij part, bwuhkes vieze auto naar mijn mening

GT2-R 22-02-2009 18:56

Zit Fomenko hier niet voor iets tussen?

Jakke.be 23-02-2009 22:00

Exotisch, dat wel.
Verder is het een copy/paste van diverse supercars vind ik...
Meer iets voor een Chinees...:)

Mark 28-04-2009 19:16

Lange leve Klaas Zwart, standbeeld voor die man!

Quote:

Die Firma Ascari plant für 2009 die Konstruktion eines nach dem neuen GT1-Reglement der FIA aufgebauten GT1-Wagens. Entwicklungs- und Einsatzteam soll dabei die Luxemburger Gravity Racing Mannschaft sein, die in der Vergangenheit auch schon Ascari-Wagen zum Einsatz brachte und in der abgelaufenen Saison u.a. in der belgischen GT-Meisterschaft Mosler GT3 als Einsatzfahrzeuge betreute

http://www.gt-eins.at/cms/index.php?...=3824&Itemid=1
Geschrieben von Harald Gallinnis
Sonntag, 26. April 2009

Een summiere vertaling:
Quote:

Een Duitse website meldt vandaag dat Gravity International Racing, het Belgische team dat vorig seizoen onder meer de Mosler van Anthony Kumpen en Bert Longin in de BGT inzette, en Ascari, het sportwagenmerk van de Nederlandse multimiljonair Klaas Zwart, aan een GT1-project voor 2010 aan het werken zijn

http://www.autosport.be/news/2009/04...arVoorWkFiaGt1

27.04.2009 , 13:58

FIRE 28-04-2009 22:27

Bericht mbt Ascari GT1 & Gravity van vorig jaar wordt nu dus nog een keer bevestigd. :)

Mark 08-05-2009 20:22

http://www.prospeed.be/partnership/G...ership_GT2.pdf en dan naar slide 49.

Hoe moet ik dit nu lezen? Gaat ProSpeed naar GT1 of blijven ze nu in GT2? Je kunt het op verschillende manieren lezen, vandaar de vraag......

Gèrre 09-05-2009 12:22

Zoals ik het begrijp blijven ze in GT2 rijden. Ze zeggen dat naast het FIA GT kampioenschap een andere cup voor de GT1's zal georganiseerd worden en dat zij daardoor in de hoogste klasse van het FIA GT kampioenschap zullen rijden. Dus GT2 :)

FIRE 09-05-2009 13:14

Quote:

Originally Posted by Gèrre (Post 247845)
Zoals ik het begrijp blijven ze in GT2 rijden. Ze zeggen dat naast het FIA GT kampioenschap een andere cup voor de GT1's zal georganiseerd worden en dat zij daardoor in de hoogste klasse van het FIA GT kampioenschap zullen rijden. Dus GT2 :)

Stephane Ratel wil:
GT1 in FIA GT WK
GT2 in FIA GT EK

Dus racen in hoogste klasse van FIA GT is niet waar, wel in de hoogste klasse van het FIA GT EK.

Gèrre 09-05-2009 13:19

Van ratel's plannen was ik niet op de hoogte. Dan neem ik aan dat ze het EK gaan rijden met Porsche.

Mark 06-06-2009 22:23

Weer een bericht over Ascari-Zwart-Gravity: http://www.speedactiontv.be/FIA_GT__...0_-2837-1.aspx

Raceboy 29-06-2009 23:57

Wss geen 24 uren meer voor de GT1's wel 2x 1 uurs race op dat weekend. De 24 uren zijn voor GT2 en GT3. De tweede GT1 race willen ze op zondag na de 24 uren doen. Al vind ik dat een slecht idee, iedereen is moe.

bron: autosport

marcel 30-06-2009 00:06

een 24u met GT2's en GT3's? waar hebben we dat nog gehoord? voer dan nog richttijden in, en het plaatje is compleet.

Grig-O 30-06-2009 16:28

Audi komt blijkbaar ook met een GT1-versie, en die geruchten worden versterkt door het feit dat Phoenix in Spa een Audi inzet 'die nog meer geëvolueerd is dan de R8 LMS op de Nürburgring'...

Mark 04-07-2009 16:01

Sinds deze week is het FIA WK GT1 wagens 2010 officieel !! Ratel/SRO hebben voldaan aan de minimale eisen van de FIA:

-4 merken
-18 wagens
-3 continenten

Volgens het stukje in Autosport is nog niet alles getekend. De FIA gaat ervan uit dat alles goed gaat komen. Op deze manier ligt Ratel/SRO 5 maanden voor op schema. Kan dus alleen maar in de kaart spelen van SRO/teams/coureurs om hun plannen voor 2010 vorm te geven.

Merken waarvan bekend is dat ze bezig zijn met GT1 wagens spec 2010
  • Nissan (nieuw)
  • Ford GT1 (upgrade GT3 Matech)
  • Lambo (nieuw)
  • Corvette (downgrade huidige GT1)
  • Ferrari (upgrade GT2)
  • Aston Martin (upgrade GT2? Downgrade GT1?)
  • Ascari (zie nieuwssprokkels in deze thread)

Grig-O 04-07-2009 16:46

Quote:

Originally Posted by Mark (Post 249713)
Sinds deze week is het FIA WK GT1 wagens 2010 officieel !! Ratel/SRO hebben voldaan aan de minimale eisen van de FIA:

-4 merken
-18 wagens
-3 continenten

Volgens het stukje in Autosport is nog niet alles getekend. De FIA gaat ervan uit dat alles goed gaat komen. Op deze manier ligt Ratel/SRO 5 maanden voor op schema. Kan dus alleen maar in de kaart spelen van SRO/teams/coureurs om hun plannen voor 2010 vorm te geven.

Merken waarvan bekend is dat ze bezig zijn met GT1 wagens spec 2010
  • Nissan (nieuw)
  • Ford GT1 (upgrade GT3 Matech)
  • Lambo (nieuw)
  • Corvette (downgrade huidige GT1)
  • Ferrari (upgrade GT2)
  • Aston Martin (upgrade GT2? Downgrade GT1?)
  • Ascari (zie nieuwssprokkels in deze thread)

Ascari mag geschrapt worden denk ik... Upgrade van de GT3 zou onmogelijk zijn. Verder zijn er wel geruchten over Audi...

Mark 04-07-2009 16:55

Quote:

Originally Posted by Grig-O (Post 249717)
Ascari mag geschrapt worden denk ik... Upgrade van de GT3 zou onmogelijk zijn. Verder zijn er wel geruchten over Audi...

Waarom als basis de Ascari GT3? Klaas Zwart was enkele jaren terug te gast tijdens een Belcar-testdag (2004? 2005?) met een GT1-achtig model. Misschien stoffen ze die wel af ;)

Grig-O 04-07-2009 17:02

Quote:

Originally Posted by Mark (Post 249718)
Waarom als basis de Ascari GT3? Klaas Zwart was enkele jaren terug te gast tijdens een Belcar-testdag (2004? 2005?) met een GT1-achtig model. Misschien stoffen ze die wel af ;)

Tja, zal het artikel proberen op te zoeken, Mark. ;)

EDIT: Dat ging snel. :gas:
http://www.speedactiontv.be/Loris_de...rs-2869-1.aspx

Quote:

"La motorisation de l'Ascari ne permet pas un développement optimal en GT1, et il a donc été décidé de ne pas aller plus loin que le GT3. Même dans cette catégorie, cette voiture semble avoir vécu, dans la mesure où on ne la voit même plus en FIA GT3. Il s'agit donc d'un projet qui ne verra pas le jour..."

FIRE 04-07-2009 17:23

Achter de Corvette's zit schijnbaar Toine Hezemans.

Ook Spyker wordt genoemd als mogelijke kandidaat voor deze klasse.

Thinlane_T 14-07-2009 10:26

Ik hoop inderdaad dat de Corvette gewoon een downgrade GT1 van dit jaar is. Een geupgrade GT2 (LG Motorsports in de ALMS) zou ik minder fraai vinden.

Raceboy 14-07-2009 13:23

Aston Martin gaat de DBR9 downgraden

joost 14-07-2009 14:22

Voor Corvette is het een kit voor de bestaande C6.R GT1, waarbij alle actieve GT1-teams uit de FIA GT1 samengewerkt hebben, dus niet alleen T. Hezemans.

Grig-O 14-07-2009 14:28

Quote:

Originally Posted by joost (Post 250041)
Voor Corvette is het een kit voor de bestaande C6.R GT1, waarbij alle actieve GT1-teams uit de FIA GT1 samengewerkt hebben, dus niet alleen T. Hezemans.

Als elk team 2 wagens moet inzetten, krijgen we dan samenwerkingen tussen bv. SRT en PK Carsport?

Grig-O 16-07-2009 19:05

Mogen er ook meer dan 4 of 6 merken zijn? Want met Nissan, Ford en Lamborghini, hebben we nu blijkbaar ook Audi, en staat Spyker ook klaar om te racen dit seizoen (italiaracing.net). Waar moeten Aston, Corvette en Ferrari dan naartoe?

fenixracing 25-07-2009 12:59

De niewe lambo is voor gesteld ziet er wel goed.

fotos staan op de officele website van de fia gt. http://www.fiagt.com/newsitem.php?key=2117

Jakke.be 25-07-2009 15:35

Quote:

Originally Posted by fenixracing (Post 250327)

Holy.... wat een beest man!! Lekkeeeeeuuuuurrrrrr:drewl:

HaCo 26-07-2009 11:43

Ik hoop dat Ferrari ook een GT1 bouwt, de 550 (of 575) mag gerust eens vervangen worden door een nieuwe GT :-)

racing'72 27-07-2009 13:13

Quote:

Originally Posted by fenixracing (Post 250327)
De niewe lambo is voor gesteld ziet er wel goed.

fotos staan op de officele website van de fia gt. http://www.fiagt.com/newsitem.php?key=2117

Ratel heeft tijdens de persconferentie vrijdag in Francorchamps ook de prijs bekendgemaakt: 480 000€

Audi (bij monde van Phoenixbaas) deed toch zeer mysterieus over het al dan niet ontwikkelen van een GT1. En hun "testweekend" was toch zéér geslaagd!Volgens mij zien we Phoenix volgend jaar met Audi in GT1...

Grig-O 27-07-2009 15:08

Volgens mij wordt het een GT2 ;)

Mark 27-07-2009 21:23

Quote:

Originally Posted by racing'72 (Post 250450)

Audi (bij monde van Phoenixbaas) deed toch zeer mysterieus over het al dan niet ontwikkelen van een GT1. En hun "testweekend" was toch zéér geslaagd!Volgens mij zien we Phoenix volgend jaar met Audi in GT1...

In de Autosport van vorige week stond een kort berichtje over dit project op Spa met de GT3 R8. Volgens Dr. Ulrich kwam er zeker geen Audi GT1 in 2010! Dat zegt dan weer niks over 2011 en verder. Wellicht een prive initiatief van Phoenix in 2010? Maar dat lijkt me onwaarschijnlijk gezien de sterke band tussen Phoenix en Audi.

FIRE 27-07-2009 21:53

Quote:

Originally Posted by Mark (Post 250476)
In de Autosport van vorige week stond een kort berichtje over dit project op Spa met de GT3 R8. Volgens Dr. Ulrich kwam er zeker geen Audi GT1 in 2010! Dat zegt dan weer niks over 2011 en verder. Wellicht een prive initiatief van Phoenix in 2010? Maar dat lijkt me onwaarschijnlijk gezien de sterke band tussen Phoenix en Audi.

De DTM Audi TT van Abt in 2000... ;)


Maar nu de banden tussen Porsche en VAG steeds nauwer worden lijkt me een GT2 ook uitgesloten (tenzij Porsche richting GT1 of LMP1 gaat).

Mark 02-08-2009 17:41

Volgens een berichtje in de Autosport van afgelopen donderdag zouden er 4 Corvettes in aantocht zijn voor de GT1. Downgrades van de huigige wagens. PK/Carsport met 2 stuks en Ratel zou werken aan een fusie tussen SRT en DKR waarbij 1 wagen in de braziliaanse kleuren staat en de andere in argentijnse kleuren.

Grig-O 02-08-2009 21:27

Quote:

Originally Posted by Mark (Post 250694)
Volgens een berichtje in de Autosport van afgelopen donderdag zouden er 4 Corvettes in aantocht zijn voor de GT1. Downgrades van de huigige wagens. PK/Carsport met 2 stuks en Ratel zou werken aan een fusie tussen SRT en DKR waarbij 1 wagen in de braziliaanse kleuren staat en de andere in argentijnse kleuren.

Zoiets zat er natuurlijk aan te komen, al had ik eerder gedacht aan een fusie PK/SRT en DKR/LAA, maar dit is natuurlijk ook dik in orde! ;) LAA zal natuurlijk weer voorrang geven aan het uiterst competitieve LMGT1... :rolleyes:

Lopez en Russo samen met Bernoldi en Streit bij DKR? :)

Integra 02-08-2009 21:32

Quote:

Originally Posted by Grig-O (Post 250702)
Zoiets zat er natuurlijk aan te komen, al had ik eerder gedacht aan een fusie PK/SRT en DKR/LAA, maar dit is natuurlijk ook dik in orde! ;) LAA zal natuurlijk weer voorrang geven aan het uiterst competitieve LMGT1... :rolleyes:

Lopez en Russo samen met Bernoldi en Streit bij DKR? :)

Wie zegt dat er een LM GT1 zal zijn? Volgens mij moet ACO nog steeds bekend maken wat de plannen voor volgend jaar zijn. (GT1? regs? GT2?)

Grig-O 02-08-2009 22:06

Quote:

Originally Posted by Integra (Post 250704)
Wie zegt dat er een LM GT1 zal zijn? Volgens mij moet ACO nog steeds bekend maken wat de plannen voor volgend jaar zijn. (GT1? regs? GT2?)

Ik heb gelezen (op 10/10's?) dat de kans bestaat dat LMGT1 volgend jaar nog welkom is in LMS... Weet er iemand meer?...

Coach Ep 02-09-2009 18:00

Quote:

Originally Posted by Mark (Post 249713)
Sinds deze week is het FIA WK GT1 wagens 2010 officieel !! Ratel/SRO hebben voldaan aan de minimale eisen van de FIA:

-4 merken
-18 wagens
-3 continenten

Volgens het stukje in Autosport is nog niet alles getekend. De FIA gaat ervan uit dat alles goed gaat komen. Op deze manier ligt Ratel/SRO 5 maanden voor op schema. Kan dus alleen maar in de kaart spelen van SRO/teams/coureurs om hun plannen voor 2010 vorm te geven.

Merken waarvan bekend is dat ze bezig zijn met GT1 wagens spec 2010
  • Nissan (nieuw)
  • Ford GT1 (upgrade GT3 Matech)
  • Lambo (nieuw)
  • Corvette (downgrade huidige GT1)
  • Ferrari (upgrade GT2)
  • Aston Martin (upgrade GT2? Downgrade GT1?)
  • Ascari (zie nieuwssprokkels in deze thread)

Het lijstje zoals het er nu uit zou moeten zien:
  • Nissan GT-R (nieuw)
  • Ford GT (upgrade GT3 Matech)
  • Lamborghini Murcielago SV (nieuw)
  • Corvette C6.R (downgrade huidige GT1)
  • Aston Martin DBR9 (downgrade huidige GT1)
  • Maserati MC12 (downgrade huidige GT1)

De Maserati is nog niet officieel goedgekeurd maar schijnt een kwestie van tijd te zijn.

Daarmee is het maximum aan deelnemende fabrikanten bereikt en zijn 'vermeende' projecten van Audi, Ferrari, Jaguar, Alpina BMW en Ascari dus (nog) niet levensvatbaar gebleken.

Veel blijft bij het oude; spijtig dat het aantal fabrikanten gelimiteerd is...:confused:

FIRE 02-09-2009 18:09

Ik blijf in herhaling vallen maar ik zie nog steeds het nut niet van deze nieuwe GT1 klasse, zeker niet als dit veelal gedowngrade GT1 wagens zijn. Waarom niet gewoon 1 GT klasse (dus huidige GT2)?

Mark 02-09-2009 23:35

Quote:

Originally Posted by FIRE (Post 251507)
Ik blijf in herhaling vallen maar ik zie nog steeds het nut niet van deze nieuwe GT1 klasse, zeker niet als dit veelal gedowngrade GT1 wagens zijn. Waarom niet gewoon 1 GT klasse (dus huidige GT2)?

Ook ik blijf in herhaling vallen :) Jawel, Ratel/SRO komen hun aankondigingen/uitspraken wederom niet na! Nieuwe fabrikanten/modellen? Dat was geen enkel probleem volgens die Fransoos. En nu? We zien gewoon oude meuk voorbij komen. Laat staan de aanstaande soap rondom het minimaal verplichte aantal straatwagens en de MC12 van Maserati.

Mark 24-09-2009 20:26

Tot op heden maar 1 echte nieuwe "2010 wagen", namelijk de Nissan. De Ford is niet meer te koop en de Lambo is nieuw plaatwerk op oude buizen ;)

Tot heden, Lexus is met iets bezig! Nog niet zeker dat dit voor het FIA GT1 is. Echter hoop doet leven ;)

Zie:
Quote:

Nach Nissan steht nun der nächste Hersteller aus Japan bereit für ein Debüt eines GT1-Autos. Lexus wird sich als nächste japanische Marke an die Homologation eines Modells nach den 2010´er GT1-Regeln machen. Hintergrund ist die Umstellung der Japanischen Super GT Meisterschaft auf die neuen GT-Vorgaben.

www.gt-eins.de
Welk model ze op het oog hebben? Onbekend maar deze LF-A heb ik zelf zien rijden in de VLN van dit jaar;

http://www.depaddock.eu/forum/attach...3&d=1238866112


All times are GMT +2. The time now is 21:57.

Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.