![]() |
FIA GT 2010: De eerste nieuwe kandidaten.
Levensvatbaar? Geen idee, wel exotisch. From Russia with love ;)
Quote:
|
Een op een MC12 gebaseerde snuit met bling bling velgen eronder...
|
afvoeren naart stort van mij part, bwuhkes vieze auto naar mijn mening
|
Zit Fomenko hier niet voor iets tussen?
|
Exotisch, dat wel.
Verder is het een copy/paste van diverse supercars vind ik... Meer iets voor een Chinees...:) |
Lange leve Klaas Zwart, standbeeld voor die man!
Quote:
Quote:
|
Bericht mbt Ascari GT1 & Gravity van vorig jaar wordt nu dus nog een keer bevestigd. :)
|
http://www.prospeed.be/partnership/G...ership_GT2.pdf en dan naar slide 49.
Hoe moet ik dit nu lezen? Gaat ProSpeed naar GT1 of blijven ze nu in GT2? Je kunt het op verschillende manieren lezen, vandaar de vraag...... |
Zoals ik het begrijp blijven ze in GT2 rijden. Ze zeggen dat naast het FIA GT kampioenschap een andere cup voor de GT1's zal georganiseerd worden en dat zij daardoor in de hoogste klasse van het FIA GT kampioenschap zullen rijden. Dus GT2 :)
|
Quote:
GT1 in FIA GT WK GT2 in FIA GT EK Dus racen in hoogste klasse van FIA GT is niet waar, wel in de hoogste klasse van het FIA GT EK. |
Van ratel's plannen was ik niet op de hoogte. Dan neem ik aan dat ze het EK gaan rijden met Porsche.
|
Weer een bericht over Ascari-Zwart-Gravity: http://www.speedactiontv.be/FIA_GT__...0_-2837-1.aspx
|
Wss geen 24 uren meer voor de GT1's wel 2x 1 uurs race op dat weekend. De 24 uren zijn voor GT2 en GT3. De tweede GT1 race willen ze op zondag na de 24 uren doen. Al vind ik dat een slecht idee, iedereen is moe.
bron: autosport |
een 24u met GT2's en GT3's? waar hebben we dat nog gehoord? voer dan nog richttijden in, en het plaatje is compleet.
|
Audi komt blijkbaar ook met een GT1-versie, en die geruchten worden versterkt door het feit dat Phoenix in Spa een Audi inzet 'die nog meer geëvolueerd is dan de R8 LMS op de Nürburgring'...
|
Sinds deze week is het FIA WK GT1 wagens 2010 officieel !! Ratel/SRO hebben voldaan aan de minimale eisen van de FIA:
-4 merken -18 wagens -3 continenten Volgens het stukje in Autosport is nog niet alles getekend. De FIA gaat ervan uit dat alles goed gaat komen. Op deze manier ligt Ratel/SRO 5 maanden voor op schema. Kan dus alleen maar in de kaart spelen van SRO/teams/coureurs om hun plannen voor 2010 vorm te geven. Merken waarvan bekend is dat ze bezig zijn met GT1 wagens spec 2010
|
Quote:
|
Quote:
|
Quote:
EDIT: Dat ging snel. :gas: http://www.speedactiontv.be/Loris_de...rs-2869-1.aspx Quote:
|
Achter de Corvette's zit schijnbaar Toine Hezemans.
Ook Spyker wordt genoemd als mogelijke kandidaat voor deze klasse. |
Ik hoop inderdaad dat de Corvette gewoon een downgrade GT1 van dit jaar is. Een geupgrade GT2 (LG Motorsports in de ALMS) zou ik minder fraai vinden.
|
Aston Martin gaat de DBR9 downgraden
|
Voor Corvette is het een kit voor de bestaande C6.R GT1, waarbij alle actieve GT1-teams uit de FIA GT1 samengewerkt hebben, dus niet alleen T. Hezemans.
|
Quote:
|
Mogen er ook meer dan 4 of 6 merken zijn? Want met Nissan, Ford en Lamborghini, hebben we nu blijkbaar ook Audi, en staat Spyker ook klaar om te racen dit seizoen (italiaracing.net). Waar moeten Aston, Corvette en Ferrari dan naartoe?
|
De niewe lambo is voor gesteld ziet er wel goed.
fotos staan op de officele website van de fia gt. http://www.fiagt.com/newsitem.php?key=2117 |
Quote:
|
Ik hoop dat Ferrari ook een GT1 bouwt, de 550 (of 575) mag gerust eens vervangen worden door een nieuwe GT :-)
|
Quote:
Audi (bij monde van Phoenixbaas) deed toch zeer mysterieus over het al dan niet ontwikkelen van een GT1. En hun "testweekend" was toch zéér geslaagd!Volgens mij zien we Phoenix volgend jaar met Audi in GT1... |
Volgens mij wordt het een GT2 ;)
|
Quote:
|
Quote:
Maar nu de banden tussen Porsche en VAG steeds nauwer worden lijkt me een GT2 ook uitgesloten (tenzij Porsche richting GT1 of LMP1 gaat). |
Volgens een berichtje in de Autosport van afgelopen donderdag zouden er 4 Corvettes in aantocht zijn voor de GT1. Downgrades van de huigige wagens. PK/Carsport met 2 stuks en Ratel zou werken aan een fusie tussen SRT en DKR waarbij 1 wagen in de braziliaanse kleuren staat en de andere in argentijnse kleuren.
|
Quote:
Lopez en Russo samen met Bernoldi en Streit bij DKR? :) |
Quote:
|
Quote:
|
Quote:
De Maserati is nog niet officieel goedgekeurd maar schijnt een kwestie van tijd te zijn. Daarmee is het maximum aan deelnemende fabrikanten bereikt en zijn 'vermeende' projecten van Audi, Ferrari, Jaguar, Alpina BMW en Ascari dus (nog) niet levensvatbaar gebleken. Veel blijft bij het oude; spijtig dat het aantal fabrikanten gelimiteerd is...:confused: |
Ik blijf in herhaling vallen maar ik zie nog steeds het nut niet van deze nieuwe GT1 klasse, zeker niet als dit veelal gedowngrade GT1 wagens zijn. Waarom niet gewoon 1 GT klasse (dus huidige GT2)?
|
Quote:
|
Tot op heden maar 1 echte nieuwe "2010 wagen", namelijk de Nissan. De Ford is niet meer te koop en de Lambo is nieuw plaatwerk op oude buizen ;)
Tot heden, Lexus is met iets bezig! Nog niet zeker dat dit voor het FIA GT1 is. Echter hoop doet leven ;) Zie: Quote:
http://www.depaddock.eu/forum/attach...3&d=1238866112 |
All times are GMT +2. The time now is 21:57. |