![]() |
VLN 2009 seizoen thread
Vandaag is het seizoen 2009 van de VLN op gang geschoten met de Test- und Einstellfahrten. Foto's o.a. hier te vinden: http://www.vln.de/fotoalbum.de.php?r...-03-28&count=0
Volgende week zaterdag de eerste wedstrijd, ik ga kijken en hoop de volgende primeurs te zien: Audi R8 GT3, BMW B6 GT3 en BMW M3 GT4. .........en nu nog ergens een deelnemerslijst vinden. |
Zijn dat nou echte GT3's of hebben ze flinke aanpassingen ondergaan? Ik meen het laatste.
|
Quote:
|
Quote:
|
Deelnemerslijst staat online.
www.vln.de |
Blijkbaar toch geen aprilgrap, Mattias Ekström op de Land-Porsche zaterdag .. Als je die deelnemerslijst bekijkt kan het wel een mooie race worden ;)
|
2 x Lexus van Gazoo uit Zaventem met een bus Japanners erop? Wie weet meer?
Er zitten wel aardige nieuwtjes en feitjes in deze lijst. Carlo van Dam en Nick de Bruijn wel aan de start, geen Dirk Schoysman (reed die vorig jaar nog?) Op naar VLN en Schnitzels in Breidscheid a.s. zaterdag :) |
Quote:
Ook geen Bert Lambrecht, die rijdt toch ook al enkele jaren VLN. En vorig jaar toch steeds goed voor top 5 samen met JF Hemrouille. Gazoo heeft vorig jaar ook al meegereden. Maar ziet er toch een redelijk Japans team uit. http://www.gazoo.com/racing IK kijk toch het meest uit om die BMW Alpina is te zien, heb iemand gesproken die vorige week op de testdag was en zij toch dat die snel was. Ook de Mamerow Porsche is terug van de partij En idd, die schnitzels daar gaan zeker en vast smaken. Moet je ook eens naar dat schnitzel restaurantje gaan aan de ingang van de burcht van Nurburg ( of hoe zeg je dat ) Ook niet slecht daar. |
Quote:
Wat betreft Gazoo: COPYRIGHTŠ1998-2009 TOYOTA MOTOR CORPORATION. All Rights Reserved. Welk onderdeel is dit van Toyota? |
|
Eerste race was echt wel de moeite. Mooi deelnemersveld, alleen vond ik de R8 een beetje tegenvallen .. Spinde in de eerste bocht, tijdje binnen gestaan, dus het resultaat was er niet echt, maar toch een heel mooie wagen!
En het was wederom Manthey die aan het langste eind trok met Tiemann/Bernhard en een toch wel mooie 4de plaats voor Muhlner met Schmickler/Kainz .. |
2 Attachment(s)
Quote:
Welke Toyota/Lexus is dit? |
volgens de uitslag een Lexus LF-A .. Die ging ook vrij goed vond ik ..
Ja het geluid van de R8 viel inderdaad wat tegen, had echt beter verwacht. De Alpina maakte dan toch een mooier geluid vind ik .. |
1 Attachment(s)
Quote:
|
3 Attachment(s)
De drie wereldpremieres van vandaag:
Alpina B6 GT3 Audi R8 GT3 BMW M3 GT4 |
Ik vind de M3 eigenlijk mooier dan een B6 (M6), dus had liever een M3 GT3 gezien. Al is het voor de veelzijdigheid wel leuk dat het geen M3 GT4, M3 GT3 en M3 GT2 is.
|
Toch ook een minpunt aan deze seizoensopener, de Raeder Lamborghini heeft een serieuze brand gehad .. Hopelijk niet te erg .. Hier een FOTO
|
Quote:
|
Quote:
Leuke race gezien. Leuk om de Astra aan de leiding te zien rijden! Maar toch nogal een politiek getinte race vond ik. Als ik me niet vergis, zei Strycek op de radio dat de Manthey RSR op een gegeven moment expres vertraagd heeft, zodat de Opel op kop zou rijden, als soort van protest tegen de nieuwe reglementen die de RSR zouden benadelen. Maar 't was een leuke dag alleszins :). Goed weer, goede sfeer en wederom een mooi deelnemersveld! Spijtig dat Alzen, Land en de Zakspeed Viper vrij vlug wegvielen. Ook jammer dat de Audi en Alpina niet lang vooraal meefietsten. Aleja, de Audi is wel gespind in de 1e bocht, maar toch :D. Volgende keer zijn wij opnieuw van de partij ;)! |
Heb ook een leuk weekendje gehad.
Vrijdagavond toegekomen, schnitzel gaan eten, daarna rond het kampvuur met wat Duitsers en voldoende drank. Zaterdag leuke race gezien in prachtig weer. Alleen jammer dat een paar topwagens iets te vroeg uitgevallen zijn. Ook weer een massa toeschouwers aanwezig. Zaterdagavonds zelf nog een rondje op de ring gereden ( jammer dat het elk jaar duurder wordt, 22 Euro's ) Binnen 2 weken ben ik zeker terug van de partij. Nog een paar foto's http://www.facebook.com/home.php?#/a...&id=1554742887 |
Inderdaad jammer van de vele uitvallers .. Als je op de startgrid bent geweest heb je waarschijnlijk ook gezien dat er veel audifans daar waren, niet alleen voor de R8 maar ook voor Ekstrom, en hij heeft in koers geen meter gereden, spijtig ..
Was wel een beetje verrast door de Zakspeed viper, die de leiding nam en tot na de eerste pitstop op kop bleef .. Spijtig dat in de beginfase de toppers van vorig jaar niet echt konden volgen .. Ook de Alzen porsche is iets minder spectaculair, hoewel Uwe dat door zijn kunsten helemaal goed maakt ;) Hopelijk een even mooi deelnemersveld voor de volgende race .. Hopelijk ook met R8 |
Knappe foto op turbomagazine.be:
http://sport.turbomagazine.be/photos...0406113848.jpg |
Deelnemerslijst van de 2de race, nu Zaterdag staat online hier
Geen Land Porsche, geen Raeder Lambo (waarschijnlijk nooit meer?) en geen Zakspeed Viper .. Wel de R8 met Basseng/Stippler, Dumas en Tiemann bij Manthey en Vanina Ickx met Peter Terting op de VW Scirocco .. |
Er doen nog meer Belgen mee dit weekend.
Olivier Muytjens en Patrik Chaillet op een mini cooper. Ook TES Racing is er bij met hun toyota auris. En ook de aston van de familie Herreman samen met Dujardin is er bij. Ook Jan Ullrich komt net als 2 weken geleden weer meerijden met een BMW. Voor de rest toch weer een mooi deelnemersveld, hier is van de crisis niets te merken. Kijk al uit naar zaterdag. |
Ik denk dat we de Land Porsche een tijdje niet gaan zien .. Is gisteren zeer zwaar gecracht, ook de piloot (Toto Wolff) ligt redelijk zwaar gewond in het ziekenhuis met een "Schädel-Hirn-Trauma" .. Hier een FOTO
|
Zonde! :( :(
|
Quote:
Hij is dus niet ernstig gewond volgens de beelden (al zegt dat natuurlijk niet alles) en renn.tv Blijft een prachtig circuit. |
Ziet er inderdaad niet heel erg uit precies .. Raar dat ze dat nieuws verspreiden dan als het in werkelijkheid niet zo erg is ..
|
Gisteren weer een leuk raceke gezien.
Heel andere weersomstandigheden als 2 weken geleden. Toen het zonnetje, nu regen. De Mamerow Porsche heeft van start tot finish aan de leiding gereden. De Phoenix R8 was mooi 2de, dus al veel beter als de vorige race. 3de is de Manthey Porsche geworden na ee mooie inhaalrace. Heeft tijdens de quali geen tijd neergezet door technische problemen. Moest dus als laatste van groep 1 vertrekken, en is toch maar met 38sec achterstand geeindigd. Binnen 2 weken is het weer vln. Het is een verlengd weekend en vrijdag rijden er oude DTM wagens op het gp-strecke. Vrijdag trouwens gratis inkom voor paddock en tribunes. En zaterdag rijden ze 3 demoronden op de Nordschleife. Is tussen quali VLN en race VLN. Alle info hierover: www.tourenwagen-revival.de |
Dit weekend staat de 3de wedstrijd van de VLN op het programma.
De laatste voorbereidende race voor de 24 uur binnen een 20 tal dagen. Audi komt met hun 4 R8 deelnemen, dus ook JF Hemroulle. Voor de rest, Land doet nog steeds niet mee. Reader heeft hun Lambo ingeruild voor een Ford GT De rest van het startveld is hier te vinden. http://www.vln.de/rennen.de.php?id=2009-05-02 |
Die Zakspeed Viper GTS-R niet meer terug te vinden op die lijst...?
|
Quote:
|
Als je die deelnemerslijst bekijkt gaat het weer een schoon koerske zijn denk ik ;) laat ons hopen ..
|
Quote:
|
Quote:
|
De zakspeed viper GTS-R moest dacht ik zoveel gewicht meer meezeulen en zoveel hoger gelegd worden, dat die niet meer competitief zou kunnen zijn door de huidige regels... spijtig! :(
|
Quote:
|
Quote:
|
Maar Zakspeed heeft nu toch een GT3 ipv de GTR-S?
|
Quote:
|
All times are GMT +2. The time now is 06:07. |