![]() |
Dodelijk ongeval F2 Brands Hatch 2009, Surtees Jr. is niet meer.
Zie de beelden:
http://www.youtube.com/watch?v=e820GpQsgo8 De beste jongen kon er niets aan doen, hij was volstrekt kansloos. Een nare combinatie van omstandigheden. Het verhaal: http://www.autosport.com/news/report.php/id/77088 |
Dit is echt vreselijk nieuws... Ik kan ni anders dan denken aan John Surtees, wat een knak moet dat zijn voor die man. Daar moet je zelf zo oud voor geworden zijn... Autosport is per definitie een gevaarlijke sport, maar dit is wel een ontzettend lullig ongeval om voor van de wereld te moeten gaan :mad:
|
Ben net terug van Brands Hatch en lees jammer genoeg dat hij bezweek aan zijn verwondingen. Wat een stom (maar tragisch) ongeval...
|
1 Attachment(s)
Henry Surtees in actie tijdens de Spa Euro Races op zaterdag:
http://www.depaddock.eu/forum/attach...6&d=1248041809 |
Inderdaad een bijzonder jammer ongeval. Wat ik me hierbij wel afvraag, is het alleen in de F1 dat de wielen van kabels voorzien zijn om te vermijden dat ze een eigen leven gaan leiden bij ongevallen? Het risico is in de lagere kategoriëen toch niet minder :confused:
|
:(
Quote:
|
Quote:
|
Hoe werkt dat eigenlijk die kabels? Waar zijn de hechtpunten? Is me eigenlijk nog nooit opgevallen als je een wagen van dichtbij bekijkt...
|
Quote:
Quote:
|
Quote:
Ondertussen heb ik ook het ACO reglement voor LMP1 en LMP2 nog eens nagelezen, en ik vind daar geen enkele clausule die verwijst naar een dergelijk veiligheidssysteem (tenzij ik te snel gelezen heb natuurlijk ;)) |
Quote:
Het statement van Jonathan Palmer, Chief Executive of MotorSport Vision Quote:
|
triestige zaak.
Je moet er op letten. Palmer zijn wielen braken allemaal af en die van Surtees ook. Terwijl Surtees zijn contact met de muur niet zo bijzonder hard was. gebrek aan veiligheid blijkbaar. 3de plek op zaterdag toont dat hij toch potentieel had om net te begonnen te zijn met eenzitters. |
Ik lees nog maar net het berichtje van deze bizarre crash, dat je zo om het leven moet komen ...
Als ik het berichtje las, moest ik meteen denken aan Tom Pryce, die op een ietwat gelijkaardige, bizarre manier om het leven kwam, ondertussen reeds 32 jaar geleden. R.I.P. Henry! |
Een bizar ongeval , vergelijkbaar met de, ook fatale, crash van Markus Höttinger in de Formule 2 op de Hockenheimring in 1980.
Mijn gedachten zijn ook vooral bij John Surtees, Ex-Wereldkampioen Formule 1 en teambaas. Henry had alles in zich om het Surteesverhaal verder te zetten. Het heeft niet mogen zijn. Zo een triest afscheid van de autosport heeft John zeker niet verdiend. |
In 1996 ontmoette ik John Surtees op het circuit van Zolder. Ik had net een modelletje gebouwd van John, staande naast zijn Ferrari 312, en vroeg hem om het te signeren. Hij vond dit zo leuk dat hij me uitnodigde in zijn VIP-tent, en ik genoot er het privilegie om samen met John naar een race te kijken met Ferrari's 333. Daar liep toen ook een ventje rond van een jaar of 5, dat op een gegeven moment naar John liep en hem vastpakte, zeggende: "That's my daddy!". Ik besef nu dat dit ventje Henry Surtees moet geweest zijn, en ik ben er echt kapot van te weten dat het dit kereltje is dat ondertussen verongelukt is in een racewagen. Ik voel echt mee met de familie Surtees. Zo'n stom ongeluk, en zulke tragische gevolgen. Vreselijk, vreselijk jammer. Man, wat kan het noodlot hard zijn...
|
Gaan Williams & Head wederom jaren naar de rechtbank?
Quote:
|
Dat lijkt me straf. Het proces Senna/Williams kwam in gang omdat er in Italië andere regels gelden betreffende autosport.
|
Ik kom net terug van Spa en lees nu pas dit ongelooflijk slecht nieuws. Na de tranen van vreugde voor PK in Francorchamps, zijn het nu tranen van verdriet voor iemand die het nog ver had kunnen schoppen. :(
|
All times are GMT +2. The time now is 01:52. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.