De Paddock

De Paddock (http://www.depaddock.eu/forum/index.php)
-   Formule 1 (http://www.depaddock.eu/forum/forumdisplay.php?f=2)
-   -   Piquet zegt bye bye... (http://www.depaddock.eu/forum/showthread.php?t=18993)

Finish 03-08-2009 19:30

Piquet zegt bye bye...

...nog voor Renault de kans kreeg om hem officieel een schop onder zijn kont te kunnen geven.

Als je de verklaring van Piquet op z'n website leest, is hij niet mals voor Flavio en Renault, en ondanks zijn naam, moet je hem wel nageven dat hij het zowiezo nooit makkelijk heeft gehad. Ronddraaien in een team dat maar rond één coureur draait, het is duidelijk iets waar enkele Brazilianen al mee hebben moeten leven. De nieuwe testlimieten van de FIA hebben hem ook geen deugd gedaan.

Aangaande Flavio, ik denk dat Kovalainen daar ook wel min of meer over kan meespreken na z'n F1-debuut in 2007.

Mark 03-08-2009 19:46

Quote:

Originally Posted by Finish (Post 250744)
...nog voor Renault de kans kreeg om hem officieel een schop onder zijn kont te kunnen geven.

Dat moet te herleiden aan zijn 50% Nederlandse bloed :D Is de kleine Piquet verloren voor de F1? Nee, zijn vader is reeds in gang geschoten:

Quote:

Zijn vader, drievoudig wereldkampioen Nelson Piquet sr, denkt erover om met renstal BMW-Sauber een doorstart te maken.

http://www.telegraaf.nl/telesport/au...t__.html?p=4,1

smiley 03-08-2009 20:48

Spijtig dat hij er niet meer bij is, maar van de andere kant maakt het niets uit.
Het draait daar toch alleen maar rond Alonso.
Ik zou Piquet wel eens willen zien in een wagen wat goed gaat, en een team waar hij zich goed in voelt.

Het zal nog eens een leuke bezigheid zijn om de stoelendans voor 2010 te volgen.

Mark 03-08-2009 20:56

Quote:

Originally Posted by smiley (Post 250755)

Het zal nog eens een leuke bezigheid zijn om de stoelendans voor 2010 te volgen.

Tijd voor een stoelendans 2010 topic ;)

Wat betreft Piquet Snr...............die zit eerste rangs bij BMW valt me nu in. Denk aan de wereldtitel met Brabham ergens in de vroege jaren tachtig. Zo gek is dat gerucht nog niet in de Telegraaf.

The Interceptor 04-08-2009 23:44

Quote:

Originally Posted by Mark (Post 250757)

Eigenlijk wel ja, er doen al zovele geruchten de ronde ... :)

Guido 05-08-2009 00:01

Quote:

Originally Posted by Mark (Post 250757)

Wat betreft Piquet Snr...............die zit eerste rangs bij BMW valt me nu in. Denk aan de wereldtitel met Brabham ergens in de vroege jaren tachtig. Zo gek is dat gerucht nog niet in de Telegraaf.

Zouden contacten meer dan 25 jaar ver dragen? Zou me verbazen. Het zal BMW wel vooral te doen zijn om wie brengt er het meeste geld mee en wie zorgt heeft de beste middenlange termijn garantie in zijn dossiertje staan. Niet?

gwyllion 25-08-2009 11:13

Ik heb de race dit weekend niet gezien, maar op papier heeft Grosjean het niet slecht gedaan: 10de tijdens vrije training op zaterdag, 14de tijdens kwalificatie, 15de tijdens race. 9de snelste ronde tijdens de race, sneller dan Alonso!

Geen slecht debut vooral als je vergelijkt met Badoer.

smiley 25-08-2009 11:22

Quote:

Originally Posted by gwyllion (Post 251305)
Geen slecht debut vooral als je vergelijkt met Badoer.

Das nog het ergste, een debutant met een slechtere wagen doet het beter dan badoer.. :crazy:

bwa ik zou nu niet te rap de prestaties van Grosjan en Piquet vergelijken, ik denk dat piquet heel wat meer kan, maar hij het niet kon laten zien bij renault.

marcel 25-08-2009 12:17

het verschil is dat Grosjean en Alguersuari dit jaar al competitief hebben gereden, Badoer heeft zelfs nauwelijks getest

Avalon 25-08-2009 18:47

Quote:

Originally Posted by Guido (Post 250791)
Zouden contacten meer dan 25 jaar ver dragen? Zou me verbazen. Het zal BMW wel vooral te doen zijn om wie brengt er het meeste geld mee en wie zorgt heeft de beste middenlange termijn garantie in zijn dossiertje staan. Niet?

Piquet heeft toch nog tot minstens laat de jaren '90 goede contacten met BMW blijven houden. Zie de deelnames in de 24 Uren van Le Mans en Francorchamps met de fabriekswagen...

Mark 30-08-2009 23:42

Opvallend: http://www.autosport.com/news/report.php/id/78195

Quote:

The FIA is to launch an investigation into the events at last year's Singapore Grand Prix, where Renault's Fernando Alonso claimed victory on the back of a crash by his team-mate Nelson Piquet.

gwyllion 31-08-2009 12:03

Na McLaren staat Renault blijkbaar op de shit lijst van FIA.

Finish 10-09-2009 22:45

okay, hier is iets vies aan de gang; het officiele statement van Nelson Piquet Jr. waarin hij bevestigt dat Renault hem vroeg te crashen in Singapore:

http://www.f1sa.com/index.php?option...075&Itemid=219

Tijd voor een nieuw schandaal.

Sennake 10-09-2009 23:03

Ik herinner mij dat er destijds wel gezegd werd "wat een geluk voor Alonso dat Piquet net dan crashte, maar zoiets kan je echt niet op voorhand plannen"...

Wèl dus. Aiaiai, als dat kan en gebeurt, durf ik er mijn hand niet voor in het vuur steken dat dit een taktiek is die misschien nog wel gebruikt geweest is... Wat een circus zeg!

Sennake 10-09-2009 23:09

Zo klonken we destijds:

Quote:

Originally Posted by Raceboy (Post 238421)
Is f1 dan toch gefixt?

Quote:

"Alonso bestelde als het ware een safety car. Hij ging als enigste in de 12de ronde pitten, en amper 2 ronden later kwakte zijn ploegmaat Piquet tegen de muur. Daardoor ging iedereen de pits binnen en maakte Alonso wel erg dankbaar gebruik van de 'ongelukkige' situatie van zijn stalgenoot", stelt Ferrari-teamchef Stefano Domenicali cru. "We moeten dit tot op het bot uitspitten."

http://www.hln.be/hln/nl/954/Formule...t-Piquet.dhtml

Quote:

Originally Posted by marcel (Post 238435)
Domenicali ziet gewoon spoken. hij kan gewoon niet verkroppen dat zijn team een paar keer ernstig geblunderd heeft.

Quote:

Originally Posted by Belle (Post 238437)
Een echte klucht is het...

Ik zie het al voor me dat Piquet braafjes met z'n hoofd 'ja' schudt wanneer ie de opdracht krijgt om z'n bolide in de muur te rijden. :rolleyes:

Goed bezig bij Ferrari... Nu voelen ze zich machteloos omdat de FIA hen hierbij niet kan helpen, zeker? :crazy:

Quote:

Originally Posted by smiley (Post 238452)
om eerlijk te zijn dacht ik al van bij het moment dat piquet de muur inknalde nadat alonso had gepit het zelfde als domenicali, dit is gelijkaardig aan wat schumi in onaco deed, was het nu een fout, of toch kwaad opzet...

Quote:

Originally Posted by Nicki_Mks (Post 238457)
Dat als fan voor je tv of op dit forum denken is één ding (het zou me eerlijk gezegd ook niet echt verbazen moest het waar zijn), dat als Ferrari-topman in de pers gaan rondvertellen is nog wat anders.

Finish 10-09-2009 23:25

Het kan ook een ongezonde manier van natrappen zijn van Nelsinho, maar dan lijkt het me eerder toch een maffia-praktijk. Ik vermoed dat dit verhaal dus echt nog wel klopt. Ik hoop wel dat Piquet weet dat ook hij gestraft zal worden als dit alles blijkt waar te zijn. De FIA heeft weliswaar nu twee opties:
1/ oftewel de zaak uitspitten en de sport op deze manier nog meer in diskrediet brengen (+ bedenk de gevolgen: sancties tegen Renault, Renault stapt uit de F1...dat kan de FIA best wel missen in deze crisistijden)
2/ oftewel de boel in de doofpot stoppen en het klasseren als 'wraakneming van een misnoegde ex F1 coureur'.

Het lijkt wel als kiezen tussen de cholera en de pest. Een soort gokchinees schandaal in de F1. En die opgeplofte ballonnekesbuik van een Briatore ziet er op z'n minst gezegd buiten een flamboyante playboy (Klum en Campbell ???) ook een doorgewinterde gangster uit.

Sennake 11-09-2009 07:40

Na aandachtige lezing van Piquet's verhaal kom ik tot het besef dat het idee om een ongeval te veroorzaken geen ingeving was die tijdens de race opgekomen is, maar wel degelijk iets wat vooraf gepland werd, tot zelfs de exacte plaats waar hij moest crashen toe, want daar stond geen kraan en dus was een SC zo goed als zeker!!!

marcel 11-09-2009 13:14

Renault start een gerechtelijke procedure tegen Jr én Sr:

http://www.autosport.com/news/report.php/id/78478

Marc 11-09-2009 16:49

Quote:

Originally Posted by Finish (Post 251780)
Ik hoop wel dat Piquet weet dat ook hij gestraft zal worden als dit alles blijkt waar te zijn.

Piquet is beloofd dat hij persoonlijk niet gestraft zal worden in ruil voor 'de waarheid'.

Quote:

Originally Posted by Finish (Post 251780)
1/ oftewel de zaak uitspitten en de sport op deze manier nog meer in diskrediet brengen (+ bedenk de gevolgen: sancties tegen Renault, Renault stapt uit de F1...dat kan de FIA best wel missen in deze crisistijden)

Wie brengt de sport in diskrediet: iemand die sjoemelt, of degene die het gesjoemel bestraft?

gwyllion 16-09-2009 13:45

Briatore en Symonds stappen op bij Renault. Ze geven dus impliciet toe dat Piquet met opzet gecrasht heeft.

bron: http://www.standaard.be/Artikel/Deta...MF16092009_027

Neo-242 16-09-2009 15:49

Na Ron Dennis een tweede tegenstander van Max Mosley die uit de weg geruimd is. Nu Di Montezemelo nog en dan is zijn wraak zoet, maar dat is een zwaarder kluif denk ik...:eek:

Heb Briatore altijd een kwal gevonden, maar het was wel een kleurrijke figuur.

Jan 16-09-2009 17:28

Quote:

Originally Posted by Neo-242 (Post 251907)
Heb Briatore altijd een kwal gevonden, maar het was wel een kleurrijke figuur.

United Colours of Benetton :rolleyes:

The Interceptor 16-09-2009 19:40

Nu nog de vraag waar Ecclestone paar weken geleden al mee afkwam, wordt dit niet de druppel die Renault uit de F1 doet stappen ...

McLarenboy 16-09-2009 19:45

euhm, das écht geen verlies! - dat een ander team maar snel in de plaats komt...

smiley 16-09-2009 20:08

Al van meteen na de race had ik het gevoel dat er opzet i het spel was, maar heb er verder nooit meer over nagedacht.

Wel goed dat de waarheid nu toch aan het licht komt, een schandaal meer of minder maakt in deze periode van de f1 toch niet meer echt uit.

Hmm het is echter wel redelijk stil rond dit verhaal. Na het Barrichello - Schumacher verhaal werd Ferrari beschuldigd als manipulators van de sport.
Wat zijn ze bij renault dan wel niet :crazy:

Ottooke 16-09-2009 22:26

Barrichello - Schumacher speelde zich af tijdens de titelstrijd. Renault speelt dit jaar niet mee in de titelstrijd.

Het aftreden van Briatore en Symonds, samen met de verklaring van Renault dat ze de uitspraak niet gaan aanvechten, is voor mij een volledige schuldbekentenis.
Briatore zal geen gemis zijn in de F1. Symonds kan gemist worden door Renault. Met hem vertrekt een pak ervaring uit het team.

Finish 17-09-2009 12:25

3 vragen gelden nu:
1/ Was Renault idd schuldig, want het is nog nergens formeel bevestigd, maar beide ontslagen gebeuren niet wanneer ze rotsvast overtuigd zijn van hun onschuld.
2/ Blijft Renault in de F1 ? Imago wordt zwaar beschadigd, F1 is zowiezo al verlieslatend voor de grote autoconstructeurs en de gloriedagen zijn nu onderwijl wel min of meer voorbij (2005 - 2006 en terug bergaf)
3/ En tenslotte voor mij de belangrijkste vraag: Wist Alonso van dit alles ? Indien ja; hypocriet om beide handjes in de lucht te steken op het podium en te genieten van een onverdiende zege. Merk ook op dat Alonso van Stepney-gate op de hoogte was, dus het lijkt me straf dat hij, mede dankzij de vreemde gekozen strategie tijdens de race, hier niks vanaf wist.

Wat een vuile bedriegerij allemaal. In de nieuwe eeuw lijdt elke belangrijke sporttak onder gokschandalen, doping, gesjoemel en corruptie. Enkel zware straffen kan dit oplossen. FIA: trap Renault zélf uit de F1 voor een jaartje. Jammer voor het al dan niet eerlijke personeel, maar laat dit optekenen als precedent indien dergelijke taferelen zich ooit nog eens zouden voordoen.

Finish 17-09-2009 13:50

extra geintje bij dit alles:
Massa lag aan de leiding toen Piquet crashte.
Had Ferrari de zege geboekt, had het nooit gekomen tot het 1 punt-verschil in Brazilië en hadden we in 2008 een Braziliaanse WK gehad.

tot hier een korte belachelijke zijnota !

gwyllion 17-09-2009 16:40

Tsja, maar als je Alonso schrapt uit de uitslag van die race was dan had Hamilton 2 punten extra gescoord t.o.v. Massa.

Dimi 17-09-2009 17:37

Quote:

Originally Posted by gwyllion (Post 251931)
Tsja, maar als je Alonso schrapt uit de uitslag van die race was dan had Hamilton 2 punten extra gescoord t.o.v. Massa.

Ja maar heel de race is "vervalst" he. De race zou helemaal anders verlopen zijn zonder die crash.

Avalon 17-09-2009 20:50

Quote:

Originally Posted by Dimi (Post 251933)
Ja maar heel de race is "vervalst" he. De race zou helemaal anders verlopen zijn zonder die crash.

Misschien moeten ze dan maar de hele race null-and-void verklaren. Dan wordt Massa toch nog kampioen '08 met vijf punten op Hamilton ;)

smiley 18-09-2009 00:29

Quote:

Originally Posted by Ottooke (Post 251924)
Barrichello - Schumacher speelde zich af tijdens de titelstrijd. Renault speelt dit jaar niet mee in de titelstrijd.

En omdat ze niet in de titelstrijd zaten is het geen vervalsing van de sport.
Iets als dit is gewoon dubel zo erg ! :crazy:

Sennake 18-09-2009 09:03

Quote:

Originally Posted by Avalon (Post 251943)
Misschien moeten ze dan maar de hele race null-and-void verklaren. Dan wordt Massa toch nog kampioen '08 met vijf punten op Hamilton ;)

Ha ja, en als ze dan toch bezig zijn: Schumacher diskwalificeren voor zijn accident met Hill in '94. Dan wordt Hill nog eens wereldkampioen... :crazy::crazy:

Ottooke 18-09-2009 10:13

Quote:

Originally Posted by smiley (Post 251945)
En omdat ze niet in de titelstrijd zaten is het geen vervalsing van de sport.
Iets als dit is gewoon dubel zo erg ! :crazy:

Het is evenzeer fout en brengt alweer schade toe aan de sport.
Wat mij betreft mag Renault op non-actief gezet worden. Dit zal waarschijnlijk niet gebeuren omdat de betrokkenen (Briatore, Symonds en Piquet Jr.) opgestapt zijn. Een enorme geldboete (zoals die voor McLaren) zou misschien wel mogelijk zijn.

Waar ik vooral op probeerde te wijzen ivm die titelstrijd is het feit dat dit incident door een team is veroorzaakt dat in het huidige kampioenschap niet meestrijdt voor de titel. Ook Alonso, die hier voordeel uit haalde, speelt niet mee om de wereldtitel te behalen.

gwyllion 21-09-2009 14:22

Vers van de pers. Alle schuld komt bij Briatore en Symonds terecht: http://www.autosport.com/news/report.php/id/78770

Ottooke 21-09-2009 14:50

Kort samengevat:
Voorwaardelijke straf voor Renault F1 van 2 jaar.
Permanente straf voor Briatore: hij mag geen teams leiden, geen manager van piloten zijn, strikt genomen mag hij zelfs niet meer op een circuit komen.
Straf voor Symonds: idem zoals die van Briatore, maar beperkt tot 5 jaar.

Briatore mag gaan rentenieren. Hiermee verdwijnt een flamboyant persoon uit de F1. Vroeger vond ik hem wel grappig, de laatste jaren vond ik hem vooral arrogant. Ik zal hem dus niet gaan missen.

gwyllion 21-09-2009 16:41

Ik vind dat Renault er gemakkelijk vanaf komt. McLaren moest voor wat spionagewerk (wat zeer frequent voorkomt in F1) een monsterboete van 100 miljoen dollar betalen. Alonso zal in de geschiedenisboeken blijven staan als winnaar van de race.

The Interceptor 21-09-2009 22:06

Quote:

Originally Posted by gwyllion (Post 252038)
Ik vind dat Renault er gemakkelijk vanaf komt. McLaren moest voor wat spionagewerk (wat zeer frequent voorkomt in F1) een monsterboete van 100 miljoen dollar betalen. Alonso zal in de geschiedenisboeken blijven staan als winnaar van de race.

Ik denk dat de FIA vooral wil dat Renault in de F1 blijft, daarmee deze voorwaardelijke straf...

fenixracing 21-09-2009 22:21

Is al de 2x dat renault zo er mee weg komt.

Mark 24-09-2009 00:04

Mocht ik in een volgend leven terugkeren op deze aarde, dan wil ik graag Flavio zijn:

Lees: http://www.bild.de/BILD/sport/motors...ie-frauen.html en de andere links op deze pagina :) Hoe heerlijk fout kan een mens zijn.

Wat betreft de straf, uiteraard te licht voor Renault maar anders waren die onbetrouwbare fransozen ermee gekapt. En Flavio, die gaat nog wel wat vuurwerk veroorzaken ;) Levenslang een ban als teammanager? akkoord! Een ban als manager van coureurs? Lijkt me een moeilijke zaak voor de FIA. Simpele oplossing? Flavio verkoopt zijn "aandeel" aan een nieuwe Ltd. .............en Flavio blijft op de achtergrond actief.

Zelfs de fans van de football club van Flavio komen in opstand tegen deze straf! Zij vrezen voor hun club als Flavio zijn inkomsten opdrogen vanuit de F1. Het was de afgelopen dagen een terugkerend item op Sky News. Soms komt de weerstand (of steun in dit geval) uit onverwachte hoek ;)

All times are GMT +2. The time now is 21:31.