![]() |
Piquet zegt bye bye...
...nog voor Renault de kans kreeg om hem officieel een schop onder zijn kont te kunnen geven.
Als je de verklaring van Piquet op z'n website leest, is hij niet mals voor Flavio en Renault, en ondanks zijn naam, moet je hem wel nageven dat hij het zowiezo nooit makkelijk heeft gehad. Ronddraaien in een team dat maar rond één coureur draait, het is duidelijk iets waar enkele Brazilianen al mee hebben moeten leven. De nieuwe testlimieten van de FIA hebben hem ook geen deugd gedaan. Aangaande Flavio, ik denk dat Kovalainen daar ook wel min of meer over kan meespreken na z'n F1-debuut in 2007. |
Quote:
Quote:
|
Spijtig dat hij er niet meer bij is, maar van de andere kant maakt het niets uit.
Het draait daar toch alleen maar rond Alonso. Ik zou Piquet wel eens willen zien in een wagen wat goed gaat, en een team waar hij zich goed in voelt. Het zal nog eens een leuke bezigheid zijn om de stoelendans voor 2010 te volgen. |
Quote:
Wat betreft Piquet Snr...............die zit eerste rangs bij BMW valt me nu in. Denk aan de wereldtitel met Brabham ergens in de vroege jaren tachtig. Zo gek is dat gerucht nog niet in de Telegraaf. |
Quote:
|
Quote:
|
Ik heb de race dit weekend niet gezien, maar op papier heeft Grosjean het niet slecht gedaan: 10de tijdens vrije training op zaterdag, 14de tijdens kwalificatie, 15de tijdens race. 9de snelste ronde tijdens de race, sneller dan Alonso!
Geen slecht debut vooral als je vergelijkt met Badoer. |
Quote:
bwa ik zou nu niet te rap de prestaties van Grosjan en Piquet vergelijken, ik denk dat piquet heel wat meer kan, maar hij het niet kon laten zien bij renault. |
het verschil is dat Grosjean en Alguersuari dit jaar al competitief hebben gereden, Badoer heeft zelfs nauwelijks getest
|
Quote:
|
Opvallend: http://www.autosport.com/news/report.php/id/78195
Quote:
|
Na McLaren staat Renault blijkbaar op de shit lijst van FIA.
|
okay, hier is iets vies aan de gang; het officiele statement van Nelson Piquet Jr. waarin hij bevestigt dat Renault hem vroeg te crashen in Singapore:
http://www.f1sa.com/index.php?option...075&Itemid=219 Tijd voor een nieuw schandaal. |
Ik herinner mij dat er destijds wel gezegd werd "wat een geluk voor Alonso dat Piquet net dan crashte, maar zoiets kan je echt niet op voorhand plannen"...
Wèl dus. Aiaiai, als dat kan en gebeurt, durf ik er mijn hand niet voor in het vuur steken dat dit een taktiek is die misschien nog wel gebruikt geweest is... Wat een circus zeg! |
Zo klonken we destijds:
Quote:
Quote:
Quote:
Quote:
Quote:
Quote:
|
Het kan ook een ongezonde manier van natrappen zijn van Nelsinho, maar dan lijkt het me eerder toch een maffia-praktijk. Ik vermoed dat dit verhaal dus echt nog wel klopt. Ik hoop wel dat Piquet weet dat ook hij gestraft zal worden als dit alles blijkt waar te zijn. De FIA heeft weliswaar nu twee opties:
1/ oftewel de zaak uitspitten en de sport op deze manier nog meer in diskrediet brengen (+ bedenk de gevolgen: sancties tegen Renault, Renault stapt uit de F1...dat kan de FIA best wel missen in deze crisistijden) 2/ oftewel de boel in de doofpot stoppen en het klasseren als 'wraakneming van een misnoegde ex F1 coureur'. Het lijkt wel als kiezen tussen de cholera en de pest. Een soort gokchinees schandaal in de F1. En die opgeplofte ballonnekesbuik van een Briatore ziet er op z'n minst gezegd buiten een flamboyante playboy (Klum en Campbell ???) ook een doorgewinterde gangster uit. |
Na aandachtige lezing van Piquet's verhaal kom ik tot het besef dat het idee om een ongeval te veroorzaken geen ingeving was die tijdens de race opgekomen is, maar wel degelijk iets wat vooraf gepland werd, tot zelfs de exacte plaats waar hij moest crashen toe, want daar stond geen kraan en dus was een SC zo goed als zeker!!!
|
Renault start een gerechtelijke procedure tegen Jr én Sr:
http://www.autosport.com/news/report.php/id/78478 |
Quote:
Quote:
|
Briatore en Symonds stappen op bij Renault. Ze geven dus impliciet toe dat Piquet met opzet gecrasht heeft.
bron: http://www.standaard.be/Artikel/Deta...MF16092009_027 |
Na Ron Dennis een tweede tegenstander van Max Mosley die uit de weg geruimd is. Nu Di Montezemelo nog en dan is zijn wraak zoet, maar dat is een zwaarder kluif denk ik...:eek:
Heb Briatore altijd een kwal gevonden, maar het was wel een kleurrijke figuur. |
Quote:
|
Nu nog de vraag waar Ecclestone paar weken geleden al mee afkwam, wordt dit niet de druppel die Renault uit de F1 doet stappen ...
|
euhm, das écht geen verlies! - dat een ander team maar snel in de plaats komt...
|
Al van meteen na de race had ik het gevoel dat er opzet i het spel was, maar heb er verder nooit meer over nagedacht.
Wel goed dat de waarheid nu toch aan het licht komt, een schandaal meer of minder maakt in deze periode van de f1 toch niet meer echt uit. Hmm het is echter wel redelijk stil rond dit verhaal. Na het Barrichello - Schumacher verhaal werd Ferrari beschuldigd als manipulators van de sport. Wat zijn ze bij renault dan wel niet :crazy: |
Barrichello - Schumacher speelde zich af tijdens de titelstrijd. Renault speelt dit jaar niet mee in de titelstrijd.
Het aftreden van Briatore en Symonds, samen met de verklaring van Renault dat ze de uitspraak niet gaan aanvechten, is voor mij een volledige schuldbekentenis. Briatore zal geen gemis zijn in de F1. Symonds kan gemist worden door Renault. Met hem vertrekt een pak ervaring uit het team. |
3 vragen gelden nu:
1/ Was Renault idd schuldig, want het is nog nergens formeel bevestigd, maar beide ontslagen gebeuren niet wanneer ze rotsvast overtuigd zijn van hun onschuld. 2/ Blijft Renault in de F1 ? Imago wordt zwaar beschadigd, F1 is zowiezo al verlieslatend voor de grote autoconstructeurs en de gloriedagen zijn nu onderwijl wel min of meer voorbij (2005 - 2006 en terug bergaf) 3/ En tenslotte voor mij de belangrijkste vraag: Wist Alonso van dit alles ? Indien ja; hypocriet om beide handjes in de lucht te steken op het podium en te genieten van een onverdiende zege. Merk ook op dat Alonso van Stepney-gate op de hoogte was, dus het lijkt me straf dat hij, mede dankzij de vreemde gekozen strategie tijdens de race, hier niks vanaf wist. Wat een vuile bedriegerij allemaal. In de nieuwe eeuw lijdt elke belangrijke sporttak onder gokschandalen, doping, gesjoemel en corruptie. Enkel zware straffen kan dit oplossen. FIA: trap Renault zélf uit de F1 voor een jaartje. Jammer voor het al dan niet eerlijke personeel, maar laat dit optekenen als precedent indien dergelijke taferelen zich ooit nog eens zouden voordoen. |
extra geintje bij dit alles:
Massa lag aan de leiding toen Piquet crashte. Had Ferrari de zege geboekt, had het nooit gekomen tot het 1 punt-verschil in Brazilië en hadden we in 2008 een Braziliaanse WK gehad. tot hier een korte belachelijke zijnota ! |
Tsja, maar als je Alonso schrapt uit de uitslag van die race was dan had Hamilton 2 punten extra gescoord t.o.v. Massa.
|
Quote:
|
Quote:
|
Quote:
Iets als dit is gewoon dubel zo erg ! :crazy: |
Quote:
|
Quote:
Wat mij betreft mag Renault op non-actief gezet worden. Dit zal waarschijnlijk niet gebeuren omdat de betrokkenen (Briatore, Symonds en Piquet Jr.) opgestapt zijn. Een enorme geldboete (zoals die voor McLaren) zou misschien wel mogelijk zijn. Waar ik vooral op probeerde te wijzen ivm die titelstrijd is het feit dat dit incident door een team is veroorzaakt dat in het huidige kampioenschap niet meestrijdt voor de titel. Ook Alonso, die hier voordeel uit haalde, speelt niet mee om de wereldtitel te behalen. |
Vers van de pers. Alle schuld komt bij Briatore en Symonds terecht: http://www.autosport.com/news/report.php/id/78770
|
Kort samengevat:
Voorwaardelijke straf voor Renault F1 van 2 jaar. Permanente straf voor Briatore: hij mag geen teams leiden, geen manager van piloten zijn, strikt genomen mag hij zelfs niet meer op een circuit komen. Straf voor Symonds: idem zoals die van Briatore, maar beperkt tot 5 jaar. Briatore mag gaan rentenieren. Hiermee verdwijnt een flamboyant persoon uit de F1. Vroeger vond ik hem wel grappig, de laatste jaren vond ik hem vooral arrogant. Ik zal hem dus niet gaan missen. |
Ik vind dat Renault er gemakkelijk vanaf komt. McLaren moest voor wat spionagewerk (wat zeer frequent voorkomt in F1) een monsterboete van 100 miljoen dollar betalen. Alonso zal in de geschiedenisboeken blijven staan als winnaar van de race.
|
Quote:
|
Is al de 2x dat renault zo er mee weg komt.
|
Mocht ik in een volgend leven terugkeren op deze aarde, dan wil ik graag Flavio zijn:
Lees: http://www.bild.de/BILD/sport/motors...ie-frauen.html en de andere links op deze pagina :) Hoe heerlijk fout kan een mens zijn. Wat betreft de straf, uiteraard te licht voor Renault maar anders waren die onbetrouwbare fransozen ermee gekapt. En Flavio, die gaat nog wel wat vuurwerk veroorzaken ;) Levenslang een ban als teammanager? akkoord! Een ban als manager van coureurs? Lijkt me een moeilijke zaak voor de FIA. Simpele oplossing? Flavio verkoopt zijn "aandeel" aan een nieuwe Ltd. .............en Flavio blijft op de achtergrond actief. Zelfs de fans van de football club van Flavio komen in opstand tegen deze straf! Zij vrezen voor hun club als Flavio zijn inkomsten opdrogen vanuit de F1. Het was de afgelopen dagen een terugkerend item op Sky News. Soms komt de weerstand (of steun in dit geval) uit onverwachte hoek ;) |
All times are GMT +2. The time now is 21:31. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.