![]() |
ALMS 2010, een opleving?
Quote:
1 x grote LMP klasse waarin P1 en P2 aan elkaar gelijk worden gemaakt 1 x klasse GT2, daarin mogen ook GT1's met restrcities meedoen |
Klinkt leuk. :) Zal misschien wel vloeken worden voor teams die geïnvesteerd hebben in dure LMP1's terwijl ze verslagen kunnen worden door de (iets) goedkopere LMP2's. Zelfde verhaal voor GT1, al zullen de GT1's nu voor "een appel en een ei" verkocht worden.
|
LMP1 en LMP2 weer meer gelijkmaken zoals in het verleden is misschien een oplossing. Was toch een leuke strijd tussen de Audi's, Porsches en Acura's. Veel zal ook afhangen van Audi. Als die terugkeren dan ziet het er sowieso al een stuk beter uit.
Een enkele GT klasse voor GT2 wagens lijkt me logisch. Toevoeging van GT1's die restricties hebben vind ik overbodig vanwege het feit dat we, op de fabrieks Corvettes na, toch al bijna geen GT1's hebben gezien in de afgelopen jaren. Er zijn toch ook geruchten over een single make lmp klasse (zoiets als Formula Le Mans)? Een klasse met single make prototypes die aangedreven worden door Daytona Prototype motoren lijkt me ook wel iets. (ja, ik weet het dat is vloeken in de kerk ;)) |
Quote:
|
Quote:
|
Quote:
|
In de mogelijke opleving van ALMS zien we het team van Farnbacher-Loles niet meer terug. De reden? Loles heeft last van het Madoof-syndroom ;)
Kort verslagje: http://www.autoblog.com/2009/12/08/b...bezzled-funds/ Iets meer diepgang: http://www.nhregister.com/articles/2...9726016016.txt |
Quote:
|
The Goose op de RSR Jaguar (bevestigd door RSR zelf).
:champagne: |
Quote:
|
Zo een jaguar zou ook wel eens naar Europa mogen komen, met the goose natuurlijk :)
|
Quote:
|
Quote:
|
Quote:
Hoe zit het nu met die M3 GTR's, hebben die al een FIA homologatie? |
Dat Trans-Am verhaal is volgens mij niet waar.
|
Het probleem volgens John Hindhaugh van radio le mans is dat de wagen een double wishbone suspension heeft en de plaatsing van de versnellingsbak. Het team zou wel een aanvraag voor Le mans ingediend hebben.
|
Lijkt mij onzin, V8 Vantage GT2 heeft een double wishbone ... F430 GT2 idem ...
De 997 RSR heeft vooraan McPhersons en achteraan multilinks. Ik blijf erbij, het is een verkapte Trans-Am. |
Blijkbaar toch geen volledig seizoen voor Goossens, dit weekend in Long Beach rijdt hij niet mee
|
Spannende kwalificatie gehad in P blijkbaar met een miniem verschil tussen de Highcroft ARX01c en de Lola-Aston Martin. Hopelijk nog eens een magistrale race zoals we er in 2007 en 2008 een aantal hadden :).
|
Een zeer leuke race gezien van de ALMS zonet! Dyson en Muscle Milk blijven wel ontgoochelen dus ze zullen iets moeten vinden om de P-klasse spannend te maken de komende maanden. In GT andermaal de Falken-Porsche die mij in positieve zin verraste. Ik zie die wagen mits snellere stops nog races winnen dit jaar! Op naar Laguna Seca voor een nieuwe wedstrijd in het mooiste kampioenschap op aarde :gas:.
|
Die Muscle Milk Porsche is dan ook een erg oude wagen he.
|
Quote:
|
Ondertussen zijn er weeral een aantal wedstrijden voobij in de ALMS. Miscchien eens tijd om te polsen naar jullie meningen van het voorlopige seizoen?
Zoals te verwachten, is GT gewoon om te snoepen geweest :). Hopelijk zal de tweede Jag voor RSR hun meer aansluiting met de top van het veld geven. Wat me wel verraste was de meestal goede strijd in LMP (ondanks slechts 5 wagens ofzo in strijd). Bovendien hebben Muscle Milk, Dyson en Drayson nu elk een welverdiende overwinning binnengehaald! Laten we hopen op iets meer wagens voor LMP volgend jaar en dan komt het wel goed denk ik :). Tot slot de voorlopige/semi-speculatieve deelnemerslijst voor de Petit Le Mans: LMP1: 2x Peugeot 2x Audi 1x Autocon 1x Intersport 1x Drayson LMP2: 2x Oak Racing 1x Patron Highcroft 1x Cytosport 1x Dyson Racing 1x Libra Racing LMC: 10x Oreca GT1: 1x Atlas Saleen 1x Larbre Saleen GT2: 2x P&M Corvette 2x Flying Lizard Porsche 2x Risi Ferrari 2x RLR BMW 2x ESM Ferrari 2x RSR Jaguar 2x Robertson Racing Ford GT 1x Falken Tire Porsche GTH: 1x Porsche AG Hybrid GTC: 10x Porsche Van 10/10's... |
Meer dan 50 wagens? :eek: :champagne:
|
waarvan 20 in opvul-klasses (waarmee ik niet wil zeggen dat die klasses niet spannend kunnen zijn)
|
Quote:
Bovendien is in 2009, een zwak ALMS-jaar, duidelijk geworden dat de ALMS zonder Audi en Porsche fabrieksteams niet aan een voldoende groot LMP1/2-veld geraakt. De stappen die ze deze winter ondernomen hebben getuigen van een goede visie en genoeg realisme. Bovendien hebben, zoals je zegt, de Challenge-klasses dit jaar enkele zeer mooie gevechten gehad. Redenen genoeg voor mij om de klasses te laten voortbestaan :). |
De nieuwe panoz zal zijn debuut maken tijdens petit le mans
Quote:
|
Er gaan grote geruchten de ronde dat Audi naast de ILMC ook een volledige ALMS-campagne zou doen in 2011. Natuurlijk komen hierbij de namen Penske, Joest en Champion Racing terug in beeld. Tegelijkertijd natuurlijk ook gerucht omtrent Aston Martin in ALMS (Andrian Fernandez en zijn Lowe's sponsoring). Afwachten maar voor 2011...
|
is er in Amerika niemand die een Peugeot klantenversie wilt? of wilt Peugeot niet aan Amerika leveren?
t zou voor de ALMS alleszins interessant zijn, denk ik |
Ik weet het zo niet. De ALMS staat op dit moment bekend als een erg spannend kampioenschap, waar letterlijk tot op de meet wordt gevochten voor de algemene overwinning. Ik vrees dat een Peugeot dit wel eens zou kunnen verstoren, aangezien deze veel te snel is voor de Porsche RS Spyder, de Acura ...
|
BMW profileert zich steeds meer in de endurance racerij. Rahal Letterman Racing rijdt volgend jaar opnieuw de American Le Mans Series, maar de naam van het team wijzigt in BMW Team RLR om duidelijker de link met BMW te leggen. Het team zal ook nauw samenwerken met BMW Motorsport.
Rijders: Joey Hand, Bill Auberlen, Dirk Müller en nieuweling Dirk Werner. |
Quote:
|
Quote:
|
ondertussen is er een eerste foto gelekt van de ferarri 458 GT2: http://axisofoversteer.blogspot.com/...f+Oversteer%29 ik vond de 430 er toch beter uitzien
|
Milner jr. heeft onlangs al getest voor Corvette Racing, wordt gefluisterd dat Johnny O. zijn helm aan de wilgen hangt (misschien nog 3e rijder voor de enduro's?) en wordt vervangen door Tommy...
|
All times are GMT +2. The time now is 23:36. |