De Paddock

De Paddock (http://www.depaddock.eu/forum/index.php)
-   Endurance (http://www.depaddock.eu/forum/forumdisplay.php?f=33)
-   -   24U van Spa 2010, de aanloop....... (http://www.depaddock.eu/forum/showthread.php?t=19337)

Mark 11-12-2009 23:46

24U van Spa 2010, de aanloop.......

Enkele hoogtepunten uit de persreutel op o.a. http://www.autosport.be/news/2009/12...nInContinuteit
  • Testdag op 7 juli
  • Parade op 28 juli
  • Stands in de oude boxen
  • Donderdag/vrijdag: gratis
  • weekend algemene inkom + tribune: € 15! Hele mooie prijs, een voorbeeld voor de tariefstelling op CZ m.b.t. de 24 uur.

Belle 11-12-2009 23:50

Blij te lezen dat er dit jaar weer een testdag op het programma staat!

Thomaske 16-12-2009 16:53

United Autosports normaliter met twee Audi R8 LMS bolides aan de start.

Bron: Endurance-info

Grig-O 14-01-2010 23:41

IMSA Performance met 2 Porsches aan de start. Net zoals dit weekend een toptrio op de eerste Porsche en een tweede Porsche 'en soutien'.

tarzancorner 10-02-2010 20:27

Grootte problemen voor de 24 uren er zijn te weinig deelnemers:mad:

http://sport.turbomagazine.be/index.php?pg=news&id=3237

marcel 11-02-2010 00:03

dan moeten ze de GT1's der maar bij steken :p

Integra 11-02-2010 10:03

Quote:

Originally Posted by marcel (Post 255902)
dan moeten ze de GT1's der maar bij steken :p

Als ze de GT4's er maar niet gaan bijhalen. :p

joost 11-02-2010 10:57

De GT4's zijn toegelaten :gas:

Grig-O 11-02-2010 19:32

Quote:

Originally Posted by tarzancorner (Post 255896)
Grootte problemen voor de 24 uren er zijn te weinig deelnemers:mad:

http://sport.turbomagazine.be/index.php?pg=news&id=3237

Vind het artikel niet???

joost 11-02-2010 22:19

Quote:

Originally Posted by Grig-O (Post 255927)
Vind het artikel niet???

Ga naar www.turbomagazine.be, dan klik je op NL (sport) en dan kan je lezen

Grig-O 11-02-2010 23:43

Ok sorry, zat op de Franse versie.. :o

joost 12-02-2010 09:10

Quote:

Originally Posted by Grig-O (Post 255933)
Ok sorry, zat op de Franse versie.. :o

pa de probleim. Mè ielniapas le meim artikle en francei. :bye:

tarzancorner 24-02-2010 18:13

Nog meer nieuws rond de 24 uren geen EK FIA GT2
dan krijgen we een open 24 uren even wat duitsers bellen.

http://sport.turbomagazine.be/index.php?pg=news&id=3340

Olivier Gouters 24-02-2010 18:33

Er zijn tot op heden slechts 4 inschrijvingen voor de FIA GT2

joost 24-02-2010 18:54

Quote:

Originally Posted by Olivier Gouters (Post 256295)
Er zijn tot op heden slechts 4 inschrijvingen voor de FIA GT2. Rede is dat iedereen gekant is tegen de komst van de "Vettes". Voor het overige zint mij het idéé van een 24h à la Nürburgring mij enorm! Hopelijk met een paar gt1's of mits aanpassing in de planning toch nog toevoegen aan de 24h, stefane ratel in ons landje nu toch wel wat verschuldigd met het wegvallen van de races ( GT2 ) in spa en zolder! Ook het passeren van Belgie voor de GT3 ( een van de meest hoogstaande kampioenschappen, auto's + piloten ) is pijnlijk voor ons Belgen met zo'n circuits en dito accommodatie!

Olivier

Het probleem is veel complexer, vooral dan de aanvaarding van Corvette, BMW enz. BMW stelt overigens meer problemen dan Corvette. GT1's zullen er sowieso niet starten, die zien we op de Ring ook niet. In principe gaat het om GT2, GT3 en GT4, aangevuld met de GT National.

@ Tarzan De beslissing is overigens nog niet zeker.

Grig-O 24-02-2010 19:52

Mag ik hieronder verstaan dat Spa nog altijd een competitief GT2-veld over de vloer zal krijgen, maar aangevuld met G2's en eventueel S1's, en dat dit dus kan zorgen voor kwantitatieve boost?

Wat gebeurt er dan met GT2-teams zoals Prospeed, BMS, Beechdean? Allen richting GT Open?

joost 24-02-2010 20:14

S1 niet, dat was toch al duidelijk? FIA GT2 (of desgevallend alle GT2's)-GT3-GT4-GT Nationaal.

Grig-O 24-02-2010 23:07

'k Heb dat artikel inderdaad gelezen, maar dacht dat er mss verandering in zou komen nu de 24h een 'open' race wordt. :)

Mark 24-02-2010 23:10

Quote:

Originally Posted by Grig-O (Post 256310)
'k Heb dat artikel inderdaad gelezen, maar dacht dat er mss verandering in zou komen nu de 24h een 'open' race wordt. :)

Dat ze er maar een soort "all-comers race" van maken, net zoals die van de Nordschleife.

Grig-O 24-02-2010 23:30

Quote:

Originally Posted by Mark (Post 256311)
Dat ze er maar een soort "all-comers race" van maken, net zoals die van de Nordschleife.

En moet het dan ook niet overzichtelijk blijven voor het publiek? Dat is één van de redenen waarom de Procar van '99-'00 zo bekritiseerd werd meen ik me te herinneren...

Mark 08-03-2010 22:15

Quote:

Originally Posted by Grig-O (Post 256317)
En moet het dan ook niet overzichtelijk blijven voor het publiek? Dat is één van de redenen waarom de Procar van '99-'00 zo bekritiseerd werd meen ik me te herinneren...

Bij de Procar in haar nadagen werd er per drie deelnemers een klasse opgericht zodat iedereen een podiumplek kon behalen. Veel klassen an sich hoeven geen belemmering zijn, als ze maar een aanvaardbaar nivo laten zien qua kwaliteit en kwantiteit.

Terug naar de 24 uur: Twee teams met een Audi R8 LMS Evo hebben deze wedstrijd specifiek op het programma staan. Mooi overzicht waar deze wagens terug te vinden zijn: http://www.autosport.nl/news/19841/d..._de_markt.html

Grig-O 07-05-2010 17:05

Naast de bevestiging van Black Falcon (autosport.be) met wss Keneth Heyer, schreef la DH maandag dat de FIA de nieuwe M3's aanvaardt heeft! De kans dat Schnitzer naar Spa komt bestaat dus weer.. :)

HaCo 08-05-2010 19:33

De Audi R8 LMS die terug zou deelnemen, is dat dan dezelfde versie als vorig jaar? Dat was toch geen GT3, wat mogen we het dan zelf noemen, GT2? Waarom kan Audi zo gemakkelijk een 'speciale' versie laten starten, terwijl BMW absoluut de aanvaarding van de FIA nodig heeft?
Deelname BMW is trouwens bevestigd: http://sport.turbomagazine.be/index.php?pg=news&id=4006

Wat gaan we nog zien in GT2? Prospeed? Iemand zin om een lijstje te maken? :)

Grig-O 08-05-2010 19:56

Quote:

Originally Posted by HaCo (Post 258493)
De Audi R8 LMS die terug zou deelnemen, is dat dan dezelfde versie als vorig jaar? Dat was toch geen GT3, wat mogen we het dan zelf noemen, GT2? Waarom kan Audi zo gemakkelijk een 'speciale' versie laten starten, terwijl BMW absoluut de aanvaarding van de FIA nodig heeft?
Deelname BMW is trouwens bevestigd: http://sport.turbomagazine.be/index.php?pg=news&id=4006

Wat gaan we nog zien in GT2? Prospeed? Iemand zin om een lijstje te maken? :)

Audi komt met de GT3, maar die zijn ondertussen even snel als de BMW's, Porsches en andere Ferrari's uit de GT2-klasse. Het is daarenboven niet uitgesloten dat andere GT3's (Porsche, Aston Martin, Lamborghini) vooraan zullen staan. Verwacht dus maar een strijd tussen Ferrari, Porsche, BMW en Audi in Spa, met enkele andere GT3's als outsiders. :)

Grig-O 09-05-2010 21:31

'k Weet niet of het de gewoonte is, maar toen Thomas Bastin vanmiddag over de Spyker praatte, voegde hij er dit aan toe: "Het zou toch wel mooi zijn deze wagen aan de start te zijn in de 24h van Spa!", net alsof hij iets meer wist.
Nu niet dat Spyker potten zou breken, maar welkom zijn ze zeker! :)

LamboFan 21-05-2010 22:25

Ik hoop dat de organisatie de Corvettes GT2 kunnen overhalen om te komen.
Dat zou mij iig wel overhalen om naar Spa af te reizen :).

Integra 24-05-2010 14:39

Quote:

Originally Posted by LamboFan (Post 258845)
Ik hoop dat de organisatie de Corvettes GT2 kunnen overhalen om te komen.
Dat zou mij iig wel overhalen om naar Spa af te reizen :).

Heeft de Corvette wel een FIA homologatie? De BMW's alleszins nog steeds niet. ;)

Grig-O 24-05-2010 15:24

Quote:

Originally Posted by Integra (Post 258882)
Heeft de Corvette wel een FIA homologatie? De BMW's alleszins nog steeds niet. ;)

Die rijdt dan ook in G2. ;)

Integra 24-05-2010 23:12

Quote:

Originally Posted by Grig-O (Post 258883)
Die rijdt dan ook in G2. ;)

Inderdaad. :)

Grig-O 03-06-2010 22:15

Is de wedstrijd dit jaar te zien op 2BE? Het logo is namelijk te zien op da affiche van de race...

marcel 10-06-2010 18:02

United Autosports zet 2 Audi R8's in.
De team-eigenaars Zak Brown en Richard Dean delen een wagen met Mark Blundell en Eddie Cheever, Stefan Johansson is voorlopig de enige naam op de andere.

bron: http://www.autosport.com/news/report.php/id/84279

Grig-O 12-06-2010 20:53

Quote:

Originally Posted by marcel (Post 259234)
United Autosports zet 2 Audi R8's in.
De team-eigenaars Zak Brown en Richard Dean delen een wagen met Mark Blundell en Eddie Cheever, Stefan Johansson is voorlopig de enige naam op de andere.

bron: http://www.autosport.com/news/report.php/id/84279

Sorry dat ik het zeg, maar dat nieuws is al màànden bekend. Maar er zullen inderdaad wel 3 (of 4?) ex-f1-piloten achter het stuur zitten, al denk ik wel dat alleen Johansson nog echt snel zal zijn. Ik kan me niet voorstellen dat Zak Brown wil winnen (zoals hij op E-I zei). Volgens mij wil hij eerder de show stelen door een vedettenteam aan de start te brengen. :)

De volledige line-ups: ° Blundell - Cheever - Brown - Dean
° Johansson - Li - Patterson - TBA

Grig-O 17-06-2010 20:05

Een (waarschijnlijk onvolledige) startlijst voor de komende 24h van Spa

GT2

2x Prospeed (Lieb, Westbrook, Holzer...)
2x IMSA (Lietz, Long, Narac, Pilet...)
1x BMS Scuderia Italia (Dumas, Ragginger...)

3x Vitaphone (VdPoele, Bartels, Bertolini, Bruni, Melo...)
1x AF Corse (Waltrip, Kaufmann, Cadei...)
2x CRS Racing (Kirkaldy, Mullen...)

1x JMW Motorsport (Bell, Turner...)

Totaal: (volgens Ratel) 12

GT National

2x Schnitzer Motorsport (Alzen, Müller, Müller, Lamy, Werner...)

3x WRT (Kumpen, Longin, Franchi, Mollekens, Bouvy, Lemeret...)
2x United Autosports (Cheever, Blundell, Johansson, Li, Brown, Patterson, Dean...)
1x Black Falcon
1x Phoenix Racing (Fässler...)

1x VDS (vdStraten, Al-Azhari, Close, Qvik)

1-2x Level Racing (Muytjens, Brody, Ladas...)
1x JetAlliance

GT3

1x GDL Racing (De Lorenzi, Borghi...)
2x Prospeed
2x Mühlner
1-2x Trackspeed

1x Kessel Racing

1x Schubert Motorsport

2x Marc VDS (Martin, De Doncker, Leinder, Maxwell, Palttala, Kuppens, Baguette)

1-2x AMR Barwell (Renard, Wauters, Van Hooydonk, Verbergt...)

2x Gulf Team First (Giroux, Goethe...)
1-2x Argo Racing (Kox, Hayek, Heyer...)

1x Gravity Racing

1x Preci Spark

2x Sport Garage

GT4

1x Rhesus Racing (Meijer...)
1x Jota Sport (Dolan, Hancock...)
1x Barwell Motorsport

1x DVB Racing
1x 'Duits team'...

1x RJN Motorsport 1x Corvette
1x Ginetta

1-2x Speedlover
2x JMB Racing

Mark 17-06-2010 23:02

Quote:

Originally Posted by Grig-O (Post 259391)
Een eerste blik op de eventuele deelnemers kwam er gisteren in een persbericht van RACE.

Zoals altijd worden er meer namen gepresenteerd voor een 24 uur dan er daadwerkelijk gaan deelnemen. Er vallen altijd namen af. Als ik goed tel komen we nu niet aan de 40 deelnemers. Gaan we er dan uiteindelijk 30 stuks overhouden? Dan zitten we weer op nivo 2001 toen men het Toerisme-concept verruilde voor het GT-concept.

En ja, bepaalde journalisten/websites zullen dan weer beginnen over kwaliteit i.p.v. kwantiteit.........pfff, ik wil gewoon bomvolle velden zien want de charme van het endurance racen zitten hem nu eenmaal in de "kleine deelnemer" ;)

tarzancorner 18-06-2010 08:43

Misschien is het een idee om de 24 uren mee te laten tellen voor het EKGT3 kampioenschap,teams zijn verplicht om minimaal 1 auto in tezetten dan begin je al me een basis van ongeveer 18 auto's.
De rest aangevuld met de GT2 uit de LMS en Open GT de GT4 deelnemers en natuurlijk andere GT3 deelnemers uit andere nationale kampioenschappen.

RKG 18-06-2010 10:44

als je het gaat laten meetellen voor een kampioenschap, zou je ook verwachten dat het dan de topklasse van de race is. Door GT2 dan toe te laten, heb je dat niet.

Is dat trouwens ook niet ooit eens voorgesteld voor de 24u van Zolder toen men van de belcar een gt3 kampioenschap maakte.

tarzancorner 18-06-2010 11:13

Quote:

Originally Posted by RKG (Post 259410)
als je het gaat laten meetellen voor een kampioenschap, zou je ook verwachten dat het dan de topklasse van de race is. Door GT2 dan toe te laten, heb je dat niet.

Is dat trouwens ook niet ooit eens voorgesteld voor de 24u van Zolder toen men van de belcar een gt3 kampioenschap maakte.

Het is ook afwachten wat er met de GT2 gaat gebeuren komt er een EK
volgend jaar zoals men dit jaar eigenlijk ook wilden.
Of wordt de GT2 alleen nog toegelaten in de LMS,met de vele fabrieks teams
in de LMS GT2 kunnen deze wel eens gaan kiezen voor de LMS aangezien
dit kampioenschap volgen jaar wereldwijd wordt en Le Mans meetelt.
Dat er met de 24 uren van Spa wat veranderd moet worden is nu wel zeker
misschien toch een open 24 uren ala de Nordschleife:applaus:

marcel 18-06-2010 18:25

Quote:

Originally Posted by Mark (Post 259406)
Zoals altijd worden er meer namen gepresenteerd voor een 24 uur dan er daadwerkelijk gaan deelnemen. Er vallen altijd namen af. Als ik goed tel komen we nu niet aan de 40 deelnemers. Gaan we er dan uiteindelijk 30 stuks overhouden? Dan zitten we weer op nivo 2001 toen men het Toerisme-concept verruilde voor het GT-concept.

En ja, bepaalde journalisten/websites zullen dan weer beginnen over kwaliteit i.p.v. kwantiteit.........pfff, ik wil gewoon bomvolle velden zien want de charme van het endurance racen zitten hem nu eenmaal in de "kleine deelnemer" ;)

altijd weer een positieve instelling, die Mark

Grig-O 18-06-2010 19:34

Quote:

Originally Posted by marcel (Post 259416)
altijd weer een positieve instelling, die Mark

Er komen zo meteen al wat namen bij, nieuwe press release op de officiële site... :rolleyes: Jammer voor jou, Mark!

EDIT: Kreeg vandaag een mailtje binnen van RACB, blijkbaar toch een Spyker aan de start.

kenneth91 21-06-2010 23:38

press release

waar kan ik die press release vinden want de voorlopige entry lijst kan ik niet bekijken die is bij mij voorledig wit :(

All times are GMT +2. The time now is 06:39.