![]() |
Mercedes 190 SL "Custom/Hotrod" - Revell - 1/25
zoals al enkelen van jullie weten vertoef ik al langer hier op de site, en dit zonder zelf enkele (wip) projecten te posten wegens zeer weinige tijd voor het bouwen/internetten door verbouwingen (huis) en ook wel een beetje omwille m'n zeer beperkte computerkennis:o
Maar dit is de ideale kit om de stap te zetten,waarom?Deze kit is namelijk een heruitgave (ter ere Revell's 50jarig bestaan) van de allereerste doos die ik gebouwd heb. maar zoals heb ik momenteel weinig tijd en zal deze wel eentje van lange adem worden;) http://img215.imageshack.us/img215/8964/sdc10316.jpg de inhoud http://img215.imageshack.us/img215/9317/sdc10320y.jpg het koetswerk dat volledig uit losse panelen bestaat http://img101.imageshack.us/img101/5410/sdc10327.jpg |
Er is iets mis met de twee laatste foto's, ik heb geprobeerd om ze zichtbaar te maken maakt het schijnt niet te lukken. Kan je eens nakijken of de links wel kloppen?
|
de hele carrosserie staat echt letterlijk vol met sinkholes die hier op de foto met stiftje gemarkeerd zijn en dus allemaal moesten geplamuurd worden.
http://img14.imageshack.us/img14/83/sdc10330k.jpg http://img16.imageshack.us/img16/2889/sdc10332s.jpg de hele carrosserie is in elkaar gestoken en geplamuurd en de ruimte achter de zetels werd opgevuld met behulp van een stukje van de achterwand uit de wagen die 16jaar geleden gemaakt heb. http://img16.imageshack.us/img16/692/sdc10336s.jpg http://img14.imageshack.us/img14/7849/sdc10337zb.jpg http://img705.imageshack.us/img705/4586/sdc10360i.jpg |
Quote:
|
Deze carrosserie bestaat bijna uit zoveel onderdelen als dat je er in sommige bowdozen tegenkomt.
Ziet me er een leuke oldtimer uit. Veel plezier ermee en welkom.;) |
Diccy,
Welkom op het forum. Tof model. Ik hoop dat je de tijd kan vinden om tussen al je werkzaamheden even tot rust te komen en te bouwen. Schuurwerk ga je zéker nog hebben !!! Tot de volgende posting, Grtz, G |
Quote:
schuurwerk voldoende inderdaad, de sinkholes werden opgevuld met gewone putty en voor naden waar de carrosseriedelen aan elkaar gezet zijn heb ik eens Tamiya's light curing gebruikt voor wat extra sterkte. En ik moet toegeven, die light curing putty is toch een fijne putty, droogt super snel mits voldoende zonlicht (TL licht bleek bij mij niet te werken) en is steenhard maar toch vrij goed schuurbaar. Verder werden de panellines uitgekrast en de bumper bevestigingen verwijderd en de eerste primerlagen aagebracht om de laatste foutjes te kunnen opsporen. http://img403.imageshack.us/img403/9410/sdc10448.jpg en verder viel de velgenkeuze op een setje van pagasus die ik ooit eens gekocht had maar veel te klein uitvielen voor meeste kits ondanks hun zogenaamde 19" afmeting, maar door de kleine afmetingen van de mercedes zijn deze perfect van diameter. http://img222.imageshack.us/img222/7296/sdc10458.jpg http://img194.imageshack.us/img194/3231/sdc10455l.jpg |
De velgen zijn dan wel geschikt qua diameter maar de breedte is iets te breed, en als oplossing hiervoor heb ik een stukje van het profiel van de banden gesneden en vervolgens de velgbreedte hierop aangepast.
http://img19.imageshack.us/img19/691/sdc10376g.jpg maar met de koplampen weet ik eigenlijk niet meteen raad, en vroeg me af wat jullie ermee zouden aanvangen, deze zijn namelijk volledig uit 1 stuk gegoten (behuizing+glaasje) en lijken erg speelgoed-achtig . (dank bij voorbaat) http://img64.imageshack.us/img64/6035/sdc10453f.jpg de volgende stop zal waarschijnlijk het verwijderen van de vorenste chassisbalken en het opbouwen van een buizenchassis en ophanging. groeten Diccy |
mooie werken al:applaus:
dat ding van tamiya waar je de carro op spuit en kunt draaien hoe heet dat en waar kan je die kopen |
|
Quote:
Enkele antwoorden stonden er ook bij. Maar goed, TvD is de aandrager van dienst deze keer, waarvoor dank natuurlijk. :worship: |
De laatste tijd af en toe eens de kans gehad om nog wat te modelbouwen en dus de mercedes nog eens onder handen genomen.
Zoals de titel al aangeeft moet deze een customcar - hotrod worden en aangezien die altijd een potigere motor,remmen en ophanging toebedeeld krijgen vond ik het hoge tijd om het chassis eens onder handen te nemen. Om plaats te maken werden de chassisbalken vooraan verwijderd en vervolgens ben ik begonnen met het bouwen van buizenframe en de draagarmen en schokbrekers komen uit de onderdelendoos maar de remschijven worden wel nog vervangen (deze zijn tijdelijk geplaatst als hulp voor de uitlijning). Aangezien ik zo veel mogelijk Mercedes onderdelen erin wou gebruiken viel de keuze voor de motor op een V6 (2.4 denk ik) die stiekem uit een ouder model genomen werd (C-klass DTM) en later wel nog enkele aanpassingen zal krijgen. http://img198.imageshack.us/img198/2119/sdc10386n.jpg http://img535.imageshack.us/img535/8341/sdc10393.jpg http://img88.imageshack.us/img88/8664/sdc10391.jpg http://img21.imageshack.us/img21/7382/sdc10395h.jpg laat maar horen wat jullie er van denken of waar er verbeteringen mogelijk zijn. Grtz Diccy |
Mooi gedaan maar ik heb een vraagje,
Gaat de carroserie en nu nog op ? Je bent wel breed gegaan vooraan e gtrz Jorniieboy |
De'r is behoorlijk wat aan geknutseld, aan die voorkant. Ziet er niet verkeerd uit. Het dezelfde vraag een beetje als jorniieboy, maar ga er vanuit dat je het allemaal wel al doorgepast hebt.
Keep it up! |
Als er verbouwingswerken bij gemoeid zijn, dan ben ik geďnteresseerd...
De uitlijning zit volgens mij goed. Ik zou een iets dunnere diameter hebben gebruikt, maar over het algemeen is het zeker OK. Steeds goed in het oog houden dat alles blijft kloppen zoals hierboven al aangegeven. Laat de updates maar komen. :) |
@Dominique, achteraf bekeken had mss inderdaad iets dunnere diameter niet slecht geweest zijn, toen ik er aan begon wist ik eigenlijk ook ni echt wat voor diameter men op 1/1 zou gebruiken voor zulke aanpassingen.
Quote:
enkele foto's met koetswerk erbij http://img163.imageshack.us/img163/5099/sdc10480b.jpg http://img704.imageshack.us/img704/162/sdc10481l.jpg http://img99.imageshack.us/img99/2897/sdc10482e.jpg en nog ééntje ter verduidelijking van de velgenkeuze, deze zouden zogenaamd 19" moeten zijn maar hier op foto staan ze naast 18" tamiya's. aan de kleine kant dus, maar perfecte grootte voor deze wagen. http://img683.imageshack.us/img683/6562/sdc10503l.jpg |
en dan nu een echte update.
even het radiatorrooster onder handen genomen, deze was, net zoals zo vele dingen in deze kit, nogal aan de speelgoed-achtige kant, en om dit te verhelpen heb ik deze open gemaakt door de achterzijde net zo lang te schuren tot ik erdoor zat. later zal deze nog een mesh en een nieuw laagje chrome krijgen. voor http://img215.imageshack.us/img215/3079/sdc10463q.jpg na http://img156.imageshack.us/img156/1224/sdc10484a.jpg http://img208.imageshack.us/img208/4972/sdc10485.jpg |
ondertussen was ook m'n bestelling toegekomen
http://img688.imageshack.us/img688/9355/sdc10500c.jpg deze doos mocht meteen dienst doen als donor-doos, die de achteras moest afstaan. Die as heeft wel enkele aanpassingen nodig zoals bv. het versmallen ervan alsook het chassis mocht onder het kapmes (alweer:p) http://img718.imageshack.us/img718/9361/sdc10489r.jpg http://img266.imageshack.us/img266/8740/sdc10499.jpg http://img341.imageshack.us/img341/7065/sdc10505k.jpg |
kleine preview van dry-fit
http://img697.imageshack.us/img697/1831/sdc10508p.jpg http://img64.imageshack.us/img64/8662/sdc10506e.jpg Grtz Diccy |
Zo'n werken verdienen alleen maar respect!:worship:
|
Kitbashen is precies de nieuwe trend aan het worden hier.
Ik blijf dit project met de nodige nieuwsgierigheid volgen. ;) |
Quote:
|
tijd voor nog eens een kleine update.
De naad waar de achter ophanging is ingekort en gelijmd werd inmiddels geplamuurd dus werd het ook tijd om de achterbrug in te korten en om zeker te zijn dat deze niet te kort zou worden of asymmetrisch heb ik ervoor gekozen om de cardan assen af te knippen, vervolgens het differentieel uit te boren en de assen hierin te schuiven, op die manier kon de lengte aangepast worden zoals bij de antenne van een radio, en kon alles mooi symmetrisch verlijmd worden. http://img831.imageshack.us/img831/6815/sdc10750.jpg ook heb ik me een hele tijd suf gepiekerd over wat ik zou doen met die o zo speelgoed-achtige koplampen maar na enkele testjes heb ik dan toch een oplossing gevonden waar ik best tevreden over kan zijn. Eerst werden ze op het koetswerk gekleefd voor wat meer stevigheid, om dan uit te boren met een steeds groter boortje. Nadien werd er aan de achterzijde een stukje styreen geplakt en in de voorzijde wat 2komponenten lijm gedaan, de 2k lijm hechtte zowel aan de achterzijde als de zijkanten wat resulteerde in een concaaf (hol) en glad vlak, net zoals de achterse spiegelwand van een echte koplamp. http://img408.imageshack.us/img408/7747/sdc10767w.jpg http://img441.imageshack.us/img441/5756/sdc10770j.jpg http://img691.imageshack.us/img691/9038/sdc10783o.jpg |
Ik heb nog wat wat modelbouw-tijd kunnen vrij maken en heb het chassis dan maar eens verder onder handen genomen.
de cardan tunnel werd verbreed om plaats te maken voor de uitlaten door het vrij dikke plastic te schuren , de openingen waar de deurpanelen in passen werden afgedekt en alles kreeg een laagje primer. http://img207.imageshack.us/img207/4527/sdc10777y.jpg http://img560.imageshack.us/img560/8391/sdc10774.jpg http://img717.imageshack.us/img717/7030/sdc10782v.jpg Zoals jullie al op de bovenstaande foto's konden zien komt er later ook een 2é, en zelfs een 3é:fight: met name een standaard oldtimer, een hotrod, en een verwaarloosde roestbak ( rebuilt van m'n aller eerste kit waar de nodige beschadigingen aan zitten en meerdere onderdelen van vermist zijn) , zo iets als The Good, The Bad and The Ugly :champagne: http://img694.imageshack.us/img694/3513/sdc10793j.jpg Ook heb ik besloten om toch maar een ander setje velgen te nemen, dus deze moesten ook smaller gemaakt worden. http://img64.imageshack.us/img64/1222/sdc10816v.jpg http://img267.imageshack.us/img267/6354/sdc10810i.jpg Grtz Diccy |
Het blijven serieuze werken die je hier blijft uitvoeren, maar mij niet gelaten zunne.;)
|
't heeft lang geduurd, maar dan nu een mini-update
Na de voorlichten werd het ook eens tijd om de achterlichten aan te pakken en ik wou gladde en verzonken lichten bekomen dus werden de originele naar de prullenbak verwezen en moest ik op zoek naar een alternatief, en deze heb ik gevonden in 2 rechthoekige rode leds, het is echter niet de bedoeling deze te laten verlichten of dergelijke, maar in deze leds zag ik de perfecte afmetingen en ze zijn reeds transparant rood wat het enkel makkelijker kan maken. Deze leds werden vervolgens in de juiste kromming geschuurd en in het koetswerk werden openingen geschuurd waar deze in komen te zitten, enig opkuiswerk is wel nog aan de orde http://img225.imageshack.us/img225/2972/sdc10812q.jpg http://img854.imageshack.us/img854/11/sdc10814.jpg ook het chassis kreeg nog een kleine behandeling, achteraan werden de schokdempers en veren geplaatst en kregen al enkele delen een kleurtje http://img535.imageshack.us/img535/8954/sdc10823o.jpg ook de motor kreeg z'n eerste aanpassing, naden werden geplamuurd en geschuurd en de rechtse uitlaatcollector werd al ingekort en kreeg 3in1 adapter die gemaakt werd door 3 ronde staafjes samen te kleven en vervolgens conisch te schuren http://img860.imageshack.us/img860/6233/sdc10756.jpg grtz Diccy |
All times are GMT +2. The time now is 20:57. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.