De Paddock

De Paddock (http://www.depaddock.eu/forum/index.php)
-   Endurance (http://www.depaddock.eu/forum/forumdisplay.php?f=33)
-   -   Terugloop bij de FIA GT3 /GT4 (http://www.depaddock.eu/forum/showthread.php?t=19960)

tarzancorner 18-09-2010 12:07

Terugloop bij de FIA GT3 /GT4
 
Dit weekend is het circus in Portugal wat me opvalt is het aantal deelnemers
betekend dit het einde van het Europees GT3/GT4 kampioenschappen.
Kiezen de teams nu voor de nationalen series vanwegen de kosten.?
En dan wil de SRO volgend jaar ook nog een endurance series opzetten voor GT2/3/4 een beetje als de GTO open.

GT2-R 18-09-2010 20:21

Quote:

Originally Posted by tarzancorner (Post 261828)
Dit weekend is het circus in Portugal wat me opvalt is het aantal deelnemers
betekend dit het einde van het Europees GT3/GT4 kampioenschappen.
Kiezen de teams nu voor de nationalen series vanwegen de kosten.?
En dan wil de SRO volgend jaar ook nog een endurance series opzetten voor GT2/3/4 een beetje als de GTO open.

Er zit zeker een grond van waarheid in je opmerking! Maar toch moet je ook in acht nemen dat Portimao geen populair circuit is bij de teams. Verre verplaatsing (zonder oliedollars zoals in Dubai) voor 2x een uurtje te rijden. Zelfs LMS heeft het dit jaar kunnen ondervinden...

Mark 25-09-2010 23:56

De laatste duiken er wel veel rare verhalen op rond SRO. Of ze allemaal waar zijn? Geen idee maar het kan nooit goed voor een organisatie als de goe-gemeente zo over je praat. Ik krijg een beetje het A1GP deja-vu gevoel.

Lage aantallen in Portimao? De truckie van het team is zowat twee weken onderweg voor 2 x 60 minuten racen. Op basis van gewerkte uren een dure trip. Benieuwd of we in Zolder een volle bak zien voor de GT3.

HaCo 26-09-2010 08:53

Ik hoop dat ik in Zolder geraak die dag, en uiteeraard: hopelijk full fouse! :D

Mark 03-10-2010 22:49

25 wagens voor Zolder? http://sport.turbomagazine.be/news_N...in_Zolder.html

Dat is een tegenvaller!

Europees GT3 was toch 6 fabrikanten met 6 wagens en eigenlijk 6 kampioenschapjes?

tarzancorner 04-10-2010 11:40

Dat is zeker een tegenvaller ik krijg steeds meer de indruk dat de rijders en teams kiezen voor de nationalen series mede door de hoge kosten van verplaatsing en de tijd die het kost.
De teams kiezen ook eerder om bv op nordschleife te racen en nationaal te rijden en bv de 24 uren van Spa er bij te doen Volgend jaar heeft men er over om deze alleen voor GT3/4 te laten tellen.
Ik benieuwd hoe dat volgend jaar gaat vooral de GT4 is zeer dun bezet.

FIRE 04-10-2010 18:59

- Hoge kosten; Toestaan van updates is de grote fout die SRO gemaakt heeft bij GT3. Ook toetreden van Audi, BMW en nu Mercedes is ook niet in het voordeel m.b.t. het kosten aspect.
- Het nieuwe is er vanaf.
- Nationale kampioenschappen die open staan voor GT3.

Mark 11-10-2010 22:30

Zijn er nog mensen in Zolder geweest? Ik kan nergens lezen hoeveel toeschouwers er zijn geweest op zondag. Zaterdag was het slappe hap maar dat is gebruikelijk op zowat elk circuit de laatste tijd.

Beelden op Motors TV waren overigens van slechte kwaliteit maar het waren wel leuke races op TV.

crosserke 11-10-2010 23:38

Quote:

Originally Posted by Mark (Post 262412)
Zijn er nog mensen in Zolder geweest? Ik kan nergens lezen hoeveel toeschouwers er zijn geweest op zondag. Zaterdag was het slappe hap maar dat is gebruikelijk op zowat elk circuit de laatste tijd.

Beelden op Motors TV waren overigens van slechte kwaliteit maar het waren wel leuke races op TV.

Ik was er rond 10.00 zondagmorgen en de parkings stonden toen al goed vol.Toen ik op het circuit aankwam vroeg ik me wel af waar al dat volk was.Aan een schatting ga ik me niet wagen,ben er niet goed in.

Wat ik wel jammer vind is dat de Belgische teams weer bestraft worden.Zijn deze wagens in de belcar wel conform?Kumpen spak over barsten in zijn remschijven na de belcarrace!Laat het nu juist de remschijven zijn die afgekeurd zijn door de fia.
Ik zeg niet dat er gesjoemeld wordt,maar door deze verhalen gaan ze zeker niet meer toeschouwers naar het circuit lokken lijkt me.

JCE.72 11-10-2010 23:52

Ik was eerder verbaasd van het aantal toeschouwers, niet dat het de grote massa was maar het was toch vrij gevuld. Tijdens de hoofdraces waren de berg aan de chicane en de zone aan de Villeneuve chicane toch vrij druk bevolkt, en er liep toch een aanzienlijk aantal kijkers rond. Minder VIP gedoe dan anders, dat viel toch op. Het mooie waar zal er wel voor iets tussengezeten hebben, maar ze moeten dan toch nog 10 of 15 Euro neergelegd hebben...

Jakke.be 12-10-2010 09:10

Vorig jaar stonden we op de E314 al aan te schuiven in de file. Dit jaar liepen we om 09.45 uur al rond binnen het circuit. Veel minder volk op de baan...
Vorig jaar had ik bij momenten echt de indruk van "wow, er is een massa volk aanwezig". Dit jaar niet. Veel minder toeschouwers...
Neemt niet weg dat ik mij erg goed heb geamuseerd. Ik zie ze graag rondrijden die gt's. Zeker toen ik op de 'supercars parking' stond aan de chicane en de ene gt3 achter de andere schuivend en tollend voorbij kwam. En ja, ik ben een beetje een ramptoerist. Animo mag er best bij zijn...
Wat mij ook opviel bij de fiagt3 was dat de wagens tot bij de eerste pitstops goed bij elkaar bleven. Makkellijk om de posities te volgen en mooi om het treintje gt's voorbij zien te vlammen. Eens de eerste wagens binnenkomen is het 'volgen' weer onbegonnen werk. Ik ben ook tot de conclusie gekomen dat ik sprintraces verkies boven endurance...
Soit, als ze volgend jaar willen/mogen terugkomen, sta ik opnieuw naast de baan!

Jan 12-10-2010 09:57

Jaren geleden dat ik nog eens een Belcarwedstrijd live heb gezien, maar van deze editie heb ik wel genoten. Toegegeven, mijn keuze viel op een beperkt programma van Belcar en GT3 op zondagnamiddag, maar beide wedstrijden waren voldoende boeiend. Vooral de strijd voor de derde plaats in GT3 heeft mij kunnen bekoren, helaas werd de Audi R8 van WRT voorlopig uit de uitslag geschrapt. Eenzelfde lot onderging ook de winnende Prospeed Porsche. Mooiste verschijning in de GT3 is wat mij betreft de BMW Z4, ook de klank mag er best zijn, en hun competitiviteit hebben ze wel bewezen.
Als we het dan toch over sound hebben, dan vallen de Corvettes in GT3 versie bijzonder tegen. Die kenmerkende diepe brom van de GT1 (en zelfs GT2) is helemaal verdwenen :(

Vermits ik al lange tijd geen Belcarwedstrijd meer had gezien, ben ik misschien slecht geplaatst om te oordelen over bezoekersaantallen. Toch vond ik het een gezellige drukte, de tribune aan de Jackie Ickx zat vol, aan de Sacramentsheuvel en de Villeneuve stond behoorlijk wat volk, en aan de buitenkant van de eerste linkse stond zelfs veel publiek. ‘k Denk niet dat er reden was tot klagen, te meer daar 10 oktober 2010 als een echte zomerdag mag beschouwd worden :D

Grig-O 24-10-2010 18:03

24h Spa worden volgend jaar enkel georganiseerd voor GT3-GT4-GTN (oudere GT3's). Ik vermoed dat de GT2's (BMW M3, Porsche 997 RSR, Ferrari 430) vervangen zullen worden door de GT3-versie van het merk (BMW Z4, Porsche 997 GT3, Ferrari 458 GT3). Lijkt mij wel boeiend te worden, zeker nu ook Mercedes komt. :)

Grtz.

Bron: Turbomagazine november

RKG 25-10-2010 07:43

En dat terwijl men altijd heeft geroepen dat GT3 wagens niet gemaakt zijn voor endurance

tarzancorner 25-10-2010 09:01

Quote:

Originally Posted by Grig-O (Post 262621)
24h Spa worden volgend jaar enkel georganiseerd voor GT3-GT4-GTN (oudere GT3's). Ik vermoed dat de GT2's (BMW M3, Porsche 997 RSR, Ferrari 430) vervangen zullen worden door de GT3-versie van het merk (BMW Z4, Porsche 997 GT3, Ferrari 458 GT3). Lijkt mij wel boeiend te worden, zeker nu ook Mercedes komt. :)

Grtz.

Bron: Turbomagazine november

Ik weet niet of BMW dit zo leuk gaat vinden ze hebben toch heel wat geld en tijd in de nieuwe M3 gestoken en dat was niet alleen voor de LMS
Als BMW naar Spa wil zullen ze denk ik al met de races van de VLN op de Nordschleife met een fabrieks Z4 moeten gaan komen om deze verder te gaan ontwikkelen.:applaus:

Grig-O 25-10-2010 17:25

Quote:

Originally Posted by tarzancorner (Post 262636)
Ik weet niet of BMW dit zo leuk gaat vinden ze hebben toch heel wat geld en tijd in de nieuwe M3 gestoken en dat was niet alleen voor de LMS
Als BMW naar Spa wil zullen ze denk ik al met de races van de VLN op de Nordschleife met een fabrieks Z4 moeten gaan komen om deze verder te gaan ontwikkelen.:applaus:

Dat zijn ze nu ook aan het doen. De officiële BMW Z4 (met Müller en Adorf denk ik) eindigde onlangs derde in VLN achter een Mercedes en een Porsche. ;)

NetForce84 25-10-2010 23:38

Eerst de GT1's weg uit de 24H van spa, nu geen GT2's meer .... dat zal het deelnemersveld niet ten goede komen.

Bart.Vandecavey 26-10-2010 09:03

Quote:

Originally Posted by NetForce84 (Post 262647)
Eerst de GT1's weg uit de 24H van spa, nu geen GT2's meer .... dat zal het deelnemersveld niet ten goede komen.

ze willen mischien de 24u samenvoegen met de 24u 2cv...

Grig-O 26-10-2010 19:34

Quote:

Originally Posted by Bart.Vandecavey (Post 262652)
ze willen mischien de 24u samenvoegen met de 24u 2cv...

De huidige GT3's zijn imposanter dan de GT1's uit 2001 hoor... Alleen heb je nu een veel grotere belangstelling van de constructeurs. En ik verwacht toch nog altijd 45 auto's aan de start. Wees toch eens positief, dank u. :bye:

Niels 22-12-2010 17:21

In het persbericht dat de kalender van het Dutch GT4 kampioenschap voorstelt staat het volgende te lezen:
"Na twee evenementen in Zandvoort, staan er twee weekeinden in België gepland, die samen met de GT4 European Cup gereden worden. Op 9 juli verschijnt de Nederlandse koningsklasse op de startopstelling van het fameuze circuit van Spa-Francorchamps. Een week later, 17 juli, rijdt het HTC Dutch GT4 op Circuit Zolder "

Dus versta ik hierbij dat we FIA GT4 krijgen in Zolder (Superleague)

Niels 22-12-2010 20:51

Inderdaad:
In 2011 the HTC Dutch GT4 will share the track with the GT4 European Cup on four occasions. At Spa-Francorchamps (July 9), Zolder (July 17), Assen (September 18) and Zandvoort (October 16) the European and Dutch teams will go head to head.

http://www.planetlemans.com/2010/12/...2011-calendar/

A.J. 23-12-2010 10:34

Quote:

Originally Posted by Grig-O (Post 262655)
De huidige GT3's zijn imposanter dan de GT1's uit 2001 hoor... Alleen heb je nu een veel grotere belangstelling van de constructeurs. En ik verwacht toch nog altijd 45 auto's aan de start. Wees toch eens positief, dank u. :bye:

Hoezo zijn de huidige GT3's imposanter?
De Larbre en Carsport Vipers, de Raffanelli Ferrari of de Lister Storm waren toch zeker zo imposant en de 1'30"9 als pole in Zolder was toch zeker niet slechter dan wat de GT3's draaien...
http://en.wikipedia.org/wiki/2001_FIA_GT_Zolder_500km

nu zal de term imposanter wel subjectief zijn...

Brecht 23-12-2010 18:20

Quote:

Originally Posted by Grig-O (Post 262655)
De huidige GT3's zijn imposanter dan de GT1's uit 2001 hoor... Alleen heb je nu een veel grotere belangstelling van de constructeurs. En ik verwacht toch nog altijd 45 auto's aan de start. Wees toch eens positief, dank u. :bye:

Kan deze nog geregistreerd worden voor domste uitspraak op het forum van 2010? :crazy::crazy:

Dit zegt toch genoeg, niet? :)
http://www.youtube.com/watch?v=8m3Ts...129673&index=7

Pegasus 23-12-2010 19:19

A Lister Storm has GT3's for breakfast...

En GT3 is ondertussen ook al zijn oorspronkelijke doel aan het ontgroeien, benieuwd hoelang het gaat duren vooraleer ook deze categorie 'onbetaalbaar' gaat worden.

HaCo 23-12-2010 21:14

Geef mij toch ook maar GT3!

Belle 23-12-2010 22:15

Quote:

Originally Posted by HaCo (Post 264599)
Geef mij toch ook maar GT3!

Serieus? Ja, over geuren en kleuren hé... :)

Qua uiterlijk vind ik ze allebei even imposant maar qua sound komt er toch geen enkele GT3 in de buurt van een GT1, hoor. Denk maar aan de muzikale V12 sounds komende van de DBRS9 en Murciélago! No, GT3 just doesn't come near...sorry. :)

Neo-242 23-12-2010 23:01

Ik leerde GT1 kennen dankzij de Belcar, de jaren van de SRT Corvette met Goossens, en heb toen zelden een GT race gemist op Belgische bodem. Vorig jaar buiten de Belcar launch en de GT klasse in de 1000km van Spa naar niets gaan zien. Het is maar slappe hap geworden, vooral op gebied van geluid zoals Belle al aangeeft.

Grig-O 23-12-2010 23:53

Quote:

Originally Posted by Brecht (Post 264592)
Kan deze nog geregistreerd worden voor domste uitspraak op het forum van 2010? :crazy::crazy:

Als jij vindt dat alleen jouw mening telt, dan mag je dat gerust doen. Maak een lijstje op met alle domme uitspraken en zet mij bovenaan. Als jij je dan goed voelt. ;)

Mark 24-12-2010 00:11

Quote:

Originally Posted by Brecht (Post 264592)
Kan deze nog geregistreerd worden voor domste uitspraak op het forum van 2010? :crazy::crazy:


Mag deze uitspraak geregistreerd worden voor forum-hufter van het jaar 2010?

Brecht 24-12-2010 00:18

Quote:

Originally Posted by Mark (Post 264608)
Mag deze uitspraak geregistreerd worden voor forum-hufter van het jaar 2010?

Ik wil je plaats niet afpakken hoor Mark :)

Grig-O 24-12-2010 00:35

Quote:

Originally Posted by Mark (Post 264608)
Mag deze uitspraak geregistreerd worden voor forum-hufter van het jaar 2010?

Dank je ;)


All times are GMT +2. The time now is 02:34.

Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.