![]() |
Ford Coupe Devastator - AMT - 1/25
Gegroet,
De winter komt eraan , al zouden we een zomer gehad hebben, dus tijd om me op die periode voor te bereiden. Ok , de CRX is nog niet klaar :o Maar dit onderwerp heeft me écht wel te p(L)akken. Met nog meer zin dan die aan de 2CV zie ik dit project tegemoet. Het moet te doen zijn in dezelfde tijdspanne. 7 maand in totaal , 2 om te bouwen,5 om te schilderen. Maar,we zien wel. Waar komen de pics vandaan? Warneton. Echt een aanrader om daar eens een dagje voor uit te trekken. (al heeft het weinig of niks met autosport te maken) Ge kunt es gaan zien op de site: http://www.camso.com/ Waarover gaat het eigenlijk? "tromgeroffel" Meet the devastator http://i384.photobucket.com/albums/o...1/DVCI0246.jpg http://i384.photobucket.com/albums/o...1/DVCI0250.jpg http://i384.photobucket.com/albums/o...1/DVCI0254.jpg Zo, dat gaat em worden! Hopelijk in ongeveer dezelfde staat. Gaandeweg worden er meer pics van het échte spul gepost ,met het model ernaast. van de wagen heb ik ongeveer een 100 tal pics Dus aan referentiemateriaal zal het niet liggen ! Da was het voor nu. Grtz, G ;) |
Ik heb je model al eens kunnen aanschouwen en ik weet nu al zeker dat het weer een "beauty" gaat worden! :champagne:
|
Bespreking van de "box"-inhoud ;
Eerst nog even wat "technische" info. Het model op foto (1/1) is een Ford Custom crestliner van Bj 1950. Het schaalmodel is een Ford Coupe van Bj 1949. (1/25) Het is niet écht hetzelfde...maar komt dicht genoeg in de buurt. Wie brengt dit model op de markt? AMT... Eerst even de inhoud van de box laten zien ; http://i384.photobucket.com/albums/o...P1010018-2.jpg En effe "bespreken" Het lijkt wel of ook de inhoud in het jaar 1950 gemaakt is ,dit is echter een model wat pas in 2008 ontwikkeld / op de markt gebracht is. (of althans dat wil men ons laten geloven :D ) De kwaliteit is nét iets minder goed dan een 'year 2010 Tamiya' Alles zit vol "sinkmarks", Flash is er in overvloed en de details zijn.....onbestaande. trouwens het Chroom gedeelte ... man,man,man Is dit alles een probleem? Tuurlijk nie ! Ik ga toch de helft maar gebruiken vanuit de kit. en de wagen (1/1) daaruit is alles weggehaald ,da is dus een meevaller. Zelfs decals komen er nie op. Bouwtechnisch verwacht ik bijgevolg ook weinig problemen... Grtz, G ;) |
Aha, eindelijk kunnen we de bouw van jouw nieuw project gaan volgen.
Ik ben echt niet nieuwsgierig, maar wel heel benieuwd. (of is dat hetzelfde:+) |
En zowaar een "banger"liefhebber op dit forum.
Nooit gedacht trouwens dat iemand dit ooit zou bouwen. Ik ga deze met grote interesse volgen! BTW: Ga je dikwijls naar Waasten, Gert? Ik ben er meerdere malen per jaar te vinden. |
welkom terug, ik ben benieuwd :)
|
kijk alvast uit wat je ervan gaat maken
|
als je de zelfde inzet zal geven als die met je 2CV.... dat beloofd!:champagne:
|
@ Tim : Afwachten maar...der kan nog héééél veel mis lopen !
@ vanni : (wat is eigenlijk uw voornaam?) Het was de allereerste keer dat ik de "bangers" gaan bekijken ben. Ik verklap bij deze dat het zéker niet de laatste keer geweest is ! Als enige happening neem ik het Europees mee in Warneton,dit enkel vanwege de afstand. Mol - Warneton is toch al snel een kleine 200 km. (en Ieper - Warneton is iets dichter nie ?) Update Ondertussen heeft de Devastator al enkele uren op de operatietafel gelegen. Het hak- en breekwerk kent maar geen einde ! (keitof :D ) De bodemplaat krijgt ondertussen "vorm". Zoals je kan zien heb ik gekozen om een 'racekuip' in te bouwen ipv een stoel uit een hedendaags (want dat is het) voertuig. ( in de originele crestliner stond een bank...) Dit heb ik gedaan om de nadruk te leggen op het feit dat er effectief mee geraced is. Bijkomend is er dan ook het voordeel van het inbouwen van een driepuntsgordel die op zich dan weer kleur brengt in het geheel. Pics ; http://i384.photobucket.com/albums/o...1/DVCI0261.jpg http://i384.photobucket.com/albums/o...1/P1010027.jpg Verder is ook reeds de "kas" langs de chirurg geweest... De hoedenplank -of wat er nog van over is- is toegevoegd aan het model. De eerste verstevigingen langs de binnenkant van de 'body ' zijn aangebracht. Om bouwtechnische redenen zal ook hier en daar een opoffering nodig zijn ivm het origineel. Zoals reeds aangehaald is de kwaliteit ver zoek en dient de "kas" van het onderstel gescheiden te blijven om de schilderwerken tot een goed einde te brengen. Pics ; http://i384.photobucket.com/albums/o...1/DVCI0259.jpg http://i384.photobucket.com/albums/o...1/P1010028.jpg Grtz, G ;) |
Ik vind het tof wat je gaat bouwen,maar die racekuipzetel dat zou ik niet gedaan hebben,dan kan je er ook racevelgen onderzetten enz.
Ik zou het oudijzer origineel houden zoals op de fotomet een gewone zetel. Maar wie ben ik???? |
Quote:
:agree: Sorry Gert, maar wat de zetel betref moet ik Racer gelijk geven, zeker als je hem zo getrouw mogelijk wil nabouwen. Oké, je carrosserie is nu ook niet helemaal correct, 2-deurs ipv 4-deurs, maar daar kan ik nog mee leven wegens gebrek aan een juiste kit. Ik denk dat het jouw bedoeling is om die wagen, in zoverre dat het mogelijk is, zo getrouw mogelijk wilt nabouwen. Deze kuipzetel zal dan ook afbreuk doen aan je model, zeker als je de referentie-foto's ernaast legt. Maar, het is en blijft jouw model, dus jij bepaalt zelf wat en waar je wil afwijken. Have fun and I stay tuned.;) |
Eerlijk? Ik vind die standaard stoel veel leuker dan de zoveelste kuipzetel, en zeker ook een grotere uitdaging, met dat opbergvakje erbij en de structuur van de stof... En ja, ook wat natuurgetrouwheid betreft moet ik Racer en Nismo gelijk geven... Als opbouwende kritiek bedoeld hoor, Gert.
|
Hmmm...
Ne "gewone" stoel ipv een kuipke... K'zal es zien of ik zoiets liggen heb... (en anders kan ik waarschijnlijk wel op jullie rekenen zekers?) Grtz, G ;) |
Ik heb er zat liggen, dus geef maar een gil. Een normale stoel staat inderdaad beter, de kuip die je wilde gebruiken ziet er veel te 'high-tec' uit
|
Hey Gert,
Daar is hem zie. Ga deze zeker volgen en veel succes met de bouw. En ja hoor, die race-stoel der zeker uit smijten.;) |
Quote:
Ik zal morgenvroeg eens kijken of ik nog iets heb liggen dat kan dienen.;) |
Het zal dus een "gewone" stoel worden.
Ik heb nog iets liggen van Revell (trabant) wat hiervoor dienst kan doen. Hier en daar nog wa aanpassen, moet lukken. @ Johny : ik ben écht wel liever lui dan moe hoor ! De plaat -op het dak- ter bescherming v/d piloot is hierbij ook aangebracht... Het origineel ; http://i384.photobucket.com/albums/o...1/DVCI0301.jpg en het model ; http://i384.photobucket.com/albums/o...010018-1-2.jpg Heel erg leuk om doen vanwege de verschillende details die je kan aanbrengen! De Pewter-sheet kan naar hartewens gebogen worden en er is gebruik gemaakt van verschillende soorten vijzen. Da wordt leuk om schilderen! Grtz, G ;) |
Die "pewter-sheet", waar kan je dat krijgen en hoe dik is het?
|
@ Tim : Pewter-sheet is iets wat ik enkel in Engeland nog maar gevonden heb...:rolleyes:
Het is iets lood/tin-achtig waarvan men een blad maakt ipv soldeerdraad. Waarvoor het gebruikt wordt : :confused: Het is zéker niet goedkoop dit jaar nog twee stuks meegebracht van over het water en was € 40 kwijt :mad: Indien je interesse hebt delen we wel een stuk ! Handig voor "vanallesennogwat", echt waar ! Grtz, G ;) |
Knap! Maar hoe ga je die builen en putten in je plastiek maken? Hmm, ben benieuwd... Afwachten frederic, de Gert niet te veel opjagen!:p
|
1 Attachment(s)
Quote:
http://www.depaddock.eu/forum/attach...1&d=1289384394 Als je er iets van kan gebruiken, laat maar horen, Gert. Ik breng het eventueel volgende week vrijdag mee naar de meeting.;) |
Quote:
|
@ Johny ; bedankt voor het zoeken / posten ! :)
lees maar verderop. @ Tim ; Ja daarmee kan je het vergelijken,alleen dit materiaal is nog iets "stijver" maar laat zich wel goed behandelen ! Update 10-11 Aangezien een foto ....en de rest kent ge wel éh... http://i384.photobucket.com/albums/o...1/SAM_0024.jpg http://i384.photobucket.com/albums/o...1/SAM_0026.jpg De twee vorige pics laten zien hoe de "kas" er zal uitzien. Ze is (bijna) definitief klaar. http://i384.photobucket.com/albums/o...1/SAM_0025.jpg Op vorige zie je dat er achter de plaats waar de koplamp normaal zit detail is bijgevoegd. Dit om een soort van 3D schildereffect te verkrijgen... of het iets gaat worden, we zien wel ervaring heb ik hier nog niet mee. http://i384.photobucket.com/albums/o...1/SAM_0027.jpg Hier kan je zien hoe de kas volledig is doorgeroest. dit is verkregen door het plastiek flinterdun te frezen met een dremel en vervolgens met een superfijn freeske te "doorprikken". http://i384.photobucket.com/albums/o...1/SAM_0029.jpg Dit gaat de stoel worden ipv een kuipke... Als jullie nog een beter alternatief hebben hoor ik het wel zeker ? Tot de volgende, Grtz, G ;) |
Quote:
|
@ Guido ; Regenweer :confused: , regent het dan :frusty:
Ach wat : "ideaal" modelbouw-weer !!! Update 13-11-2010 De rolkooi maken... De (aangepaste) stoel passen... De vering plaatsen... http://i384.photobucket.com/albums/o...1/SAM_0030.jpg http://i384.photobucket.com/albums/o...1/SAM_0031.jpg http://i384.photobucket.com/albums/o...1/SAM_0032.jpg http://i384.photobucket.com/albums/o...1/DVCI0516.jpg En nu : de "badkuip" maken. Tot update's Grtz, G :) |
Quote:
|
@ Frederic ; Neen zo wordt hij niet...
Het model gaat gebouwd worden voor de race. Nu even "lassen"... Nodig; DURO is het product. Kneden, rollen, met een tandenstoker aanbrengen, Klaar. Pics; http://i384.photobucket.com/albums/o...1/SAM_0034.jpg http://i384.photobucket.com/albums/o...1/SAM_0033.jpg Grtz, G ;) |
De rolkooi is erg goed gelukt.
Persoonlijk zou ik een iets dikkere diameter hebben gebruikt, maar dat is persoonlijke smaak denk ik. Het kan best zijn dat deze diameter precies op schaal zit, maar mij lijkt hij wat te dun. Af en toe is het beter "op zicht" te werken dan "op schaal". Verder geen commentaar. Nog van dattum! |
Hej dominique,
T'ja modelbouw.... De dia. die gebruikt is komt overeen met duimse buis op schaal 1/1. Deze wordt dan ook gebruikt bij (dit model) de bangers. Persoonlijk heb ik ook zoiets van, t'ziet der toch maar dun uit... als oplossing ga ik der nog armaflex rond doen op bepaalde plaatsen en schept me waarschijnlijk wél voldoening. Merci voor het meedenken ,het is goed dat we als bouwers op dezelfde golflengte zitten ! Grtz, G ;) |
Na een namiddagje te hebben "gelast" en armaflex te hebben aangebracht :
http://i384.photobucket.com/albums/o...1/SAM_0035.jpg http://i384.photobucket.com/albums/o...1/SAM_0036.jpg http://i384.photobucket.com/albums/o...1/SAM_0037.jpg http://i384.photobucket.com/albums/o...1/SAM_0039.jpg tot de volgende, Grtz, G ;) |
Hey, een milieubewuste lasser. Met groene lasbaguetten:p:saythat:
Serieus, ziet er goed uit en die armaflex geeft meteen meer volume aan de kooi. Goe gezien.:applaus: |
Update 15-11
De V8 is onder handen genomen. Spijtig da ge der eigenlijk "gen bal" van zie eens ingebouwd...:rolleyes: De wielbouten met bijhorende ventieldopkes zijn ook geplaatst. Der pics: http://i384.photobucket.com/albums/o...1/SAM_0040.jpg http://i384.photobucket.com/albums/o...1/SAM_0042.jpg http://i384.photobucket.com/albums/o...1/SAM_0044.jpg Grtz, G ;) |
Update 16-11
De achterophanging is vervangen wegens "trok op niks wa in de kit zat". http://i384.photobucket.com/albums/o...1/SAM_0048.jpg Voor het eerst op 4 wielen, met en zonder de kas. http://i384.photobucket.com/albums/o...1/SAM_0050.jpg http://i384.photobucket.com/albums/o...1/SAM_0045.jpg De uitlaten, ze steken nu nog wat ver achteruit maar der komt nog een achterbumper aan éh. http://i384.photobucket.com/albums/o...1/SAM_0047.jpg Grtz, G :) |
Update 17-11
De badkuip... :D De kuip rond de kooi werd opnieuw gemaakt en voorzien van de nodige gaten,buizen en vijzen. De achterliggende "kas" gaat ook geschilderd en verweerd worden zodoende dat ik het verhoopte 3D-effect krijg... Ah ja , alles is natuurlijk demonteerbaar (nu nog) om het geheel te kunnen schilderen ! We zien wel waar we uitkomen ! Grtz, G ;) Pics: http://i384.photobucket.com/albums/o...1/SAM_0052.jpg http://i384.photobucket.com/albums/o...1/SAM_0056.jpg |
Update 18-11
Vandaag de stroomvoorziening gedaan, de benzinetank en wat kabelkes gelegd. Zo ziet het eruit; http://i384.photobucket.com/albums/o...1/SAM_0058.jpg http://i384.photobucket.com/albums/o...1/SAM_0059.jpg http://i384.photobucket.com/albums/o...1/SAM_0057.jpg Nu zondag is het Beurs in Lier. De devastator is daar ingeschreven in de categorie "naked kit". Wat dient er nu nog te gebeuren? het aanbrengen / bijwerken van het dash bord en het stuur... Morgen heb ik lekker een dagje verlof en dan is er nog de zaterdag om te bouwen! T'zal wel wreed moeten tegenzitten wil het model niet tijdig "naked" klaar zijn. Tot morgenavond. Mvg, G :) |
Quote:
:saythat: |
Quote:
In ieder geval veel succes. ;) |
Final update 20-11
model finished "naked" Vandaag de laatste looooootjes (lees +/- 14 uur gebouwd) gelegd aan de bouw van de Devastator. Morgen neemt hij deel aan de wedstrijd in Lier bij de gebouwde,ongeschilderde modellen. Voor mij is ie goed,maar oordeel zelf. Grtz, G :) http://i384.photobucket.com/albums/o...1/SAM_0062.jpg http://i384.photobucket.com/albums/o...1/SAM_0066.jpg http://i384.photobucket.com/albums/o...1/SAM_0071.jpg http://i384.photobucket.com/albums/o...1/SAM_0072.jpg |
Ik ben er ook bij in Lier!!Wel veel militair schijnt't:frusty:
Nu, ik ga je banger es van dichtbij aanschouwen!! |
Awel, dat van die gordels heb je goed opgelost. :applaus:
Je ziet, je hebt daar gene kuipzetel voor nodig die overigens je model niet ten goede zou komen, zeker niet na het bekijken van je referentiefoto. Succes morgen.;) |
All times are GMT +2. The time now is 17:35. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.