![]() |
F1 Nieuwtjes en weetjes
Artikel van het nieuwsblad: Testrijder Badoer na dertien jaar weg bij Ferrari
|
Eigenlijk te verwachten na het debacle in Duitsland dit jaar: Afschaffing teamorders
|
Men spreekt nu weer over een GP in Vietnam, een project van de zakenman Hans Geist, die ook achter het plan voor een GP in Korea zat. (bron: Autohebdo)
|
Krijgen we weer echte cowboys in de F1?
Quote:
|
Heb de indruk dat Montezemolo zijn hoofd op hol geslagen is, komt met nog meer straffe uitspraken:
" Ferrari dreigt opnieuw met vertrek uit Formule 1" http://www.gpupdate.net/nl/f1-nieuws...uit-formule-1/ |
Quote:
|
Nou als ze het niet eens zijn stappen ze maar op. Continue die dreigementen die uiteindelijk loos blijken te zijn maakt Ferrari niet echt geloofwaardig.
|
Quote:
Opzich wel goed dat ze voor zich zelf opkomen, maar met dreigen alleen zijn ze niet veel. En met de komst van nieuwe teams aan de top zou de afwezigheid van ferrari misschien niet eens zo opvallend zijn. Dus kunnen ze misschien toch maar zulke dreigementen achterwegen laten. |
De Formule 1 moet spannender, daarom voorstel om vanaf 2013; kleinere vleugels, terug een bodemplaat met downforce,grote banden.
http://www.racexpress.nl/index.php?n...ikel&nid=29504 |
Quote:
|
Quote:
|
Quote:
Dat ze nu eens een paar jaar (5 bijvoorbeeld) dezelfde basis behouden i.p.v. dit soort van paniekvoetbal. |
Red Bull, heeft een contract voor 2 jaren getekend met Renault voor motor. Daarna is alles open zegt Dietrich Mateschitz, zelfs het ontwikkelen van een eigen motor behoort tot demogelijkheden. (bron: Autohebdo)
|
Quote:
Anno 2011 denk ik dat het echter omgekeerd is; "Ferrari heeft de Formule 1 nodig". De Ferrari-dreigementen om de F1 te verlaten beginnen intussen al tot de folklore te behoren. Het hoort er gewoon bij, maar niemand die het nog echt au sérieux neemt. |
http://en.espnf1.com/ferrari/motorsp...ory/37447.html
Zo zie je maar, bij Ferrari win je als een team maar bij verlies wordt er steeds met de vinger gewezen. Dyer heeft een mooi cv opgebouwd bij de Italianen maar als een titel verloren gaat betekent dit volstrekt niets meer voor hun. Mooi hoor, je zo profileren - prachtige normencultuur. De concurrentie lacht zich een bult waarschijnlijk en de overwinning van Red Bull smaakt nu nog veel zoeter. Zo openlijk aantonen het verlies van de titel niet te kunnen verwerken... |
McLaren gaat de kleur van zijn wagen wijzigen. Nu Mercedes in de Formule 1 zit is de verwijzing naar de zilverpijl voor McLaren zinloos, integendeel McLaren beweert zelfs dat Mercedes een deel van hun identiteit ingepikt heeft. Er zijn heel wat speculaties over het nieuwe kleurenschema, Oranje (zoals eerste Mc Larens), zwart of zelfs rood-wit.
|
Quote:
Ik ben trouwens wel eens benieuwd naar de wagens van 2011. |
Quote:
ik vind teams die trouw blijven aan een livery toch een streepje voor hebben. het is toch je belangrijkste identiteitskaartje, en om dat dan om de haverklap te gaan veranderen... |
Quote:
|
Quote:
De livery en kleuren zijn inderdaad een identiteits kaart van een team, maar er valt nog altijd mee te spelen he..:) |
Narain Karthikeyan meldt op zijn twitter-pagina dat hij een contract heeft met HRT om volgend jaar te racen in F1.
|
Quote:
Wauw rood wit of oranje zou wel heel leuk zijn. Want met dat zilver chrome gedoe vond ik het al jaren geen mooi zicht meer. Ach, waar is de tijd gebleven dat tabaksreclame nog mocht. Lesley |
ongetwijfeld al opgemerkt op andere sites, maar de livery blijft gewoon - pak van mijn hart, super design gewoon
|
Eigenlijk vind ik het jammer dat ze niet terugkeren naar het oranje van vroeger... want geef toe, het zilver verwijst eigenlijk alleen maar naar Mercedes en aangezien die nu met een eigen team op de grid staan...
Al vond ik de laatste livery's in het chroom zeer mooi! |
Rome werpt de handdoek in de ring, geen Grand Prix daar. Eclestone wil geen twee GP's per land meer, wel meer races in economische groeilanden. Nochtans was hij de aanzetter voor twee GP's in Duitsland in volle Schumi rage.
http://www.autosport.com/news/report.php/id/89031 |
en de GP in Valencia.
Als het geld opbrengt, zal Bernie het steunen. Als die opbrengst wegvalt, laat hij het ook helemaal vallen. |
Paul di Resta zou overmorgen als nieuwe rijder bij Force India aangekondigd worden.
bron: RaceXpress |
Zuid-Afrika heeft plannen voor een GP op een nieuw stratencircuit dat zou komen in Kaapstad.
http://www.racexpress.nl/index.php?n...ikel&nid=30228 |
De nieuwe F1 wagen van Ferrari zal F150 noemen.
Bron: alle F1 sites |
|
Maandag tijdens de persvoorstelling van de Lotus Renault R31 wordt Romain Grosjean aangekondigd als derde rijder.
|
Quote:
|
Volgens http://adamcooperf1.com/2011/01/31/b...ve-at-renault/ is Senna de eerste reserve rijder.
|
Te hopen zal senna ook enkele vrijdagen mogen rijden. Ik zou hem graag eens aan het stuur van een betere wagen willen zien.
Morgen eindelijk de eerste testdag, ik ben eens benieuwd naar de machtsverhoudingen aan de top. Verder ben ik ook benieuwd naar welke stap voorwaarts de 'nieuwe teams' hebben gemaakt ten opzichte van vorig jaar. |
Het is blijkbaar niet de bedoeling dat het legertje Renault test- en reservepiloten op vrijdag gaat rijden.
Quote:
|
Het is misschien toch wel gewenst dat er sprake is van objectieve verslaggeving ;) Als je bepaalde schreeuwerige koppen leest (ze lijken de Telegraaf wel!) denk je bijna dat er een wonder is geschied. Tijd voor een kritische noot :)
Quote:
Quote:
De feiten:
Zowat iedere coureur had in een 2010 spec wagen sneller gereden dan Schumacher in de kakelverse nieuwe Mercedes spec 2011 met 15 rondjes op de teller. Al met al, makkelijk scoren voor de schrijvende BE pers. Mogen we het bestempelen als non-nieuws? |
Het zou inderdaad wel mooi zijn maar lezers van HLN (met geringe autosportachtergrond) zullen nu extra hoge verwachtingen hebben bij de eerste GP en dan zien dat Jerome verre van een 7de tijd zal behalen (wel indien er een klein wonder gebeurt).
En tuurlijk wil ik een Belg zien schitteren tijdens in de Formule-1, maar met een Virgin moeten we natuurlijk realistisch blijven ook. Vettel zou er ook geen potten mee breken, hé. ;) |
Quote:
|
Quote:
|
Quote:
En dat gebeurt in elke sport, zowel bij voetbal, wielrennen, ..... en ga zo maar door. Mensen met enige interesse die de F1 volgen weten ook wel hoe de vork in de steel zit, maar als de journalisten zich niet de moeite getroosten om ter plaatse zich te informeren, tja, dan krijg je zulke krantekoppen. Het is te hopen dat onze landgenoot zich kan manifesteren binnen de F1 met hier en daar een uitschieter.;) |
All times are GMT +2. The time now is 14:16. |