![]() |
Ferrari één-twee: GP San Marino
Quote:
Verslag: 1 dikke, grote ZZZZZZZZ. Bijna niets interessants gezien, complete dominantie en perfecte strategie bij Ferrari, vreselijke 'afgang' voor McLaren (gedubbelde Coulthard, technische problemen Raikkonen), prachtig werk van Button en Renault waardoor McLaren zelfs mag vrezen voor plaats 3 in het constructeurskampioenschap. Commentaar afwisselend gevolg op rtbf en vrt, ik moet zeggen, Lammens en Goossens doen het helemaal niet slecht, maar Vigneron en Tassin toch nog dat tikje beter. Wel een enorme DANKU aan de vrt voor de persconferentie nog uit te zenden. Binnen 2 weken Barcelona; mét kwalificaties én live aanwezig ! Benieuwd wat ze er daar van bakken. Italiaanse regie was hoedanook hét voorbeeld van hoe het moet; mooie beelden, oog voor actie. TOP: *Schumacher en Barrichello/Ferrari: Onklopbaar, dominant, snelle pitstops, alles klopt gewoon binnen het team. *Renault: Als je vergelijkt met waar ze vorig jaar stonden een ongelooflijke vooruitgang en reeds nu een schitterend seizoen *BAR/Villeneuve: Prachtige race, spijitig genoeg niet beloond met punten FLOP: *Montoya: Reed hij mee ? Imola ligt JP niet echt. *Jordan: Verschrikkelijk slecht. Eddie Jordan moet dringend eens wat 'hervormingen' doen, want zo raak je nooit aan punten *Sauber: Pitstopcrew had serieus wat werk vandaag ! *Jaguar: De La Rosa die moeite had een Minardi te volgen. Moet pijnlijk zijn voor Niki Lauda *Arrows: Jos Verstappen kan blij zijn dat hij niet in zo'n bak zit. *Toyota: eerste kater voor Salo en McNish 1 grote, lange zzzzzzzzzzzzzzzzz. 'k Heb eigenlijk meer genoten van de ontlading van het italiaanse publiek tijdens het podium, dan de eigenlijke race zelf. Hopelijk biedt Barcelona terug wat actie en inhaalmanouevres. Nu: Op naar Parijs-Roubaix :D http://208.50.7.92/files/photos/2002...nday/pic01.jpg |
Wat een drama voor Jaguar, Jordan en Arrows...
alsook voor Mc Laren eigenlijk Ferrari blijft top, dan Williams... dit jaar ligt het al voor mijn part al grotendeel vast..... :rolleyes: we zullen nog wel strijd zien tussen Mc Laren, Renault en Sauber hopelijk schuift Bar ook aan die subtop, allé vandaag kwamen ze toch dichtbij. |
samenvatting van de race : SAAI
|
*geeuw*
Ow damn, al 18:00hr... De eerste ronden kon ik nog een beetje wakker blijven met Renault en Sauber en beetje verder BAR. Maar na de pitstops was et vat af. Ik hoopte op een 5-stop strategie bij ferrari maar die kwam er duidelijk niet. Bij Sauber daarentegen klopte die strategie wel... :p |
Hoe moetu dan voelen als ge daar speciaal voor naar imola zijt gereden, "loser vd maand" ofzo....
LOL Sennake & co! |
idd spijtig voor Sennake / Werner & Alain ; zo ver rijden om misschien wel de zwakste gp v/h jaar te zien
|
Achja, al de werner zal zich wel uitgeleefd hebben :p
En alain ook wel denk ik :p |
Ik zou mij toch met veel plezier loser v/d maand laten noemen hoor als ik naar Imola zou kunnen geweest zijn. Toch veel beter dan voor tv; niets van spanning.
|
Re: Ferrari één-twee: GP San Marino
Quote:
C U |
ahja en de gridgirls waren er ook weer :D
maar jammer genoeg gene gezien op tv |
Loser van de maand? Niet echt. Voor jullie was de F1 het enige wat er te zien viel, en dat was voor ons idd even saai, maar de rest hebben jullie niet gezien en daar hebben we wel van genoten...
Dat zullen de foto's wel bewijzen... vrije trainingen, warm up, F3000, Porsche super cup, a, b, c, en d-cup... teveel om op te noemen. De sfeer is onbeschrijflijk en de sound, geur en "gevoel in de buik" van een voorbij razende F1 krijg je op TV niet mee. Om nog maar te zwijgen over het "op het circuit lopen" en het verzamelen van grind uit de grindbak :-) Al bij al een aanrader en als je op voorhand zou kunnen weten of de GP die je gaat bezoeken spannend wordt, is er iets mis mee denk ik... We weten WEL waar de goede plaatsen nu zijn om te zitten, en zelfs welke rij je niet moet nemen is geweten. We hebben zelfs gezien hoe je met gewone entree te betalen op de hoofdtribune kan komen zitten... |
Heu, dat grind, verzamelde je dat voor iemand speciaal??? Dacht je aan iemand dan?
|
ik heb dus niks gemist maw.
*Den Airco was dit weekend met zijn PC'ke op stap naar een lan-party. Maar als ik de reacties zo hoor, en eens naar de stand kijk, staat de wereldkampioen weeral ver vast. Zeker omdat Ferrari dit weekend toch duidelijk een stuk sneller was. Zo een kloof dichten doe je niet op 2 weken, dus ik verwacht de komende races nog meer van dit. airco |
Krikke, u vraagt, wij draaien! En ook voor onzen hof op te fleuren eh! We hebben wel slechts 10 kg kunnen meepakken. Enneuh... hou u maar vast want de babe-opdracht is ook uitgevoerd zelle!
We zullen ze naar u PM sturen want er zitten hier teveel klein mannen die deze foto's niet mogen zien (verboden onder de 18)... |
Positief, je vertrekt toch nog deze avond? En op de bundesbahn leg je maar een steen op het pedaal, ik kan niet wachten....
|
Quote:
|
Ja DIE, maar nu was het vèèèèèèèèèèèèèl warmer...
|
Mag kik mee volgend jaar?
|
Tuurlijk datte. Als je betaalt natuurlijk eh.
We gaan SLUITEN! Tot morgen! |
zeer saaie gp....maar ik had die zeer saaie gp wel graag live willen zien :D :D
Er gaat niets boven het vertoeven op een circuit..hoe interactief de F1 op tv ook mag worden. Wat betreft die babe-pics,,,,,kunenn we op de "nieuwe paddock" geen adult-id krijgen? :D |
Hela, die Babe-opdracht laten zien aan ALLE +18's he!:D
En, inderdaad, al is een GP zelf saai, de sfeer moet ge voor een deel toch zelf maken en ongetwijfeld zijn onze mannen ter plaatse daar goed in geslaagd,n na Francorchamps en andere Paddock-meetings twijfel ik daar niet aan! Ik heb jullie wel nie op TV gezien ... da had toch goeie Paddock-reklame geweest ... |
Saai? Om te beginnen waren de qualifs helemaal niet saai (prachtige beelden). Alleen had ik zo wat gemengde gevoelens bij de manier waarop Schumi zijn suprematie aan Baricello duidelijk maakte, zo van, kijk eens broekje, met twee vingers in de neus ben ik nog sneller dan jij.
En dan de race: idd bijzonder weinig inhaalmaneuvers vooraan, toch genoten van het treintje Coulthard, Button, Trulli, Heidfeld, Massa. Ook bijzonder knap hoe de jonge Massa aan de binnenkant voorbijging (bij wie was het ook alweer, zal toch half geslapen hebben). Wat was er toch met Heidfeld aan de hand?? Renault doet het nog steeds goed, maar wat een tragische afgang voor Jordan, Arrows, Jaguar, en ja het eerste echte falen van de Toyota. In zekere zin toch nog een verrassende uitslag van Baricello als je rekening houdt met de nogal lange tweede stop en de afstoppingspoging van Irvine (ik kon mij niet van de indruk ontdoen dat die het met opzet deed om het tweede rijderschap van Bari nog maar eens in de verf te zetten). In elk geval betekent het dat de BMW (en de anderen ook uiteraard) een maat te klein was voor de Ferrari's op Imola, en wie weet waar nog allemaal. Tenslotte: Montoya, heeft die meegereden???? Sennake, Werner en Alain hebben hem waarschijnlijk gezien, wij niet! Sluu jan |
Zet bij die tragische afgang ook maar McLaren bij ...
Als je in het begin van het seizoen titel-ambities koestert, dan gedubbelt worden door Ferrari (toch de grote concurrent) dan vind ik de afgang die dit top-team maakt veel groter dan de afgang van arrows jordan en jaguar zene. airco |
Je hebt verdomd gelijk Airco, aanvankelijk stonden ze gewoon bij in het rijtje van de tragische ondergangen, alleen het feit dat DC toch een punt gepakt heeft mij zover gekregen om over Mc Laren gewoon niets te zeggen.;)
jan |
Mclaren is gewoon zielig ; ze steken véél geld in een nieuw motorhome ; ze zouden beter hun geld steken in ontwikkeling van de wagen
maar het echte probleem is volgens mij Mercedes ; mercedes is ter plaatse aan t trappelen en Newey z'n toverformule is nu ook wel uitgewerkt |
FF wat zaken in de rand van de Grand Prix
1. Michael reed met de wagen van Barrichello de race en Barrichello met de wagen van Michael 2. - Er heeft zich na afloop van de Grand Prix van San Marino een verbaal steekspel tussen Rubens Barrichello en Eddie Irvine afgespeeld. Inzet van het akkefietje was de moeizame manier waarop Barrichello voorbijging aan Irvine toen deze op een ronde gezet werd. Nadat Irvine eerst Ralf Schumacher voorbijliet zat Barrichello enkele bochten vast achter de Jaguar van de Noord-Ier. De opgestoken middelvinger van Barrichello sprak voor zich. Daarom bestempelde de Braziliaan zijn collega na afloop van de race als 'een oude man.' Irvine op zijn beurt toonde zich van zijn beste kant door onmiddellijk in het verweer te gaan. "Ik mag dan wel ouder dan Rubens zijn, maar ik zal nooit zo lelijk zijn als hij", aldus het commentaar van Irvine. "Hij is gewoon weer veel te emotioneel, zoals altijd. Ik had Ralf al voorbij gelaten en toen ik in mijn spiegel keek en Rubens zag aankomen wilde ik hetzelfde doen. Maar hij nam geen enkel initiatief. Hij moet bovendien leren tellen, want hij heeft maar twee bochten achter me gezeten." Eddie Irvine heeft zich met zijn openlijke kritiek al vaker impopulair gemaakt. Alleen zijn voormalig teamgenoot Michael Schumacher kan altijd rekenen op positief commentaar van Irvine. http://home.formule1.nl/M/news/april02/barface_300.jpg Rubinho lelijk - Oordeel zelf formule1.nl 3.As Sunday's San Marino Grand Prix began to draw to a close there was frantic activity at the Ferrari garage, and not because the team's personnel was running to pit wall to catch a glimpse of the eventual Ferrari 1-2, but rather because their number one driver Michael Schumacher was having a few problems with his steering wheel. As the German came up to complete the final few laps of the race his engineer was spotted carrying a spare steering wheel and it seemed possible that Schumacher may have to stop for a third time to change his wheel which would have cost him the victory. However thanks to some words of advice from the team's technical director Ross Brawn the four-time world champion was able to bring his new car home for his third victory of the season, and the F2002's second. According to Brawn the problem arose when Schumacher's steering wheel, which had recently undergone a few changes to the controls, failed to respond as it should have. But luckily for Schumacher and Ferrari he did not have to pit for a new steering wheel, and was still able to win the race ahead of his teammate, Rubens Barrichello, handing Ferrari a 1-2 on Italian soil. Brawn said: “You try and keep cool and look after everything because you can get paranoid at that stage of the race, and everything had gone so well. Drop the revs, drop the temperature and just take everything easy. We did a couple of changes to his wheel that we didn't do what we expected them too. We turned the revs down, and we changed the control, but it didn't respond, so we were a little bit worried that we might have had a problem. So we put the spare wheel to one side just in case.” f1-live.com |
Quote:
airco |
Het voordeel van ter plaatse aanwezig te zijn : er wordt nergens gesproken van het probleem van Barrichello. Volgens ons had ie het nog maximum vijf ronden kunnen uithouden alvorens zijn wagen aan de kant te moeten zetten.
Tijdens de laatste ronden ging er iets mis met het opschakelen. Bij het uitkomen van rivazza klonk het net alsof hij tweemaal moest klikken om de volgende versnelling te vinden. Het ging alleszins met horten en stoten, hetgeen de sterke terugval naar RS verklaart. Daarbij schakelde hij ook veel sneller op dan normaal, er zat bijna geen pauze tussen de selectie van versnelling. |
En ja hoor, de eerste foto's staan ondertussen online. Hier kan je een foto vinden van elke piloot (uitgezonderd Bernoldi en Panis, die schijn ik een weekend lang gemist te hebben).
Meer foto's van de wagens en ook "randgebeuren" foto's zullen volgen van zodra ik meer tijd en webspace heb. Ook foto's van de F3000 volgen, alsook een foto-reportage van het bezoek aan Maranello... http://www.depaddock.eu/sennake/gpf1/imola.htm |
mooie foto's sennake:)
|
All times are GMT +2. The time now is 12:22. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.