![]() |
Spa Euro Race 2002
Dit vind ik een van de mooiste evenementen, samen met Racingfestival.
http://www.race-rally.be/2002/spaeurorace2002/ Timing9.doc 16/04/2002 Spa Euro Race – 7/8/9/06/2002 Thursday 6/06/2002 09.00-10.00 : Testing F Renault 10.20-11.20 : Testing F Monza 11.40-13.40 : Testing Clio 14.00-15.00 : Testing TVR – Belcar – Procar – Yaris – Mini 15.20-16.20 : Testing F Renault 16.40-17.40 : Testing F Monza Friday 7/06/2002 09.00-09.30 : Testing CAMPIONATO ITALIANO FORMULA RENAULT 09.50-10.20 : Testing FORMULA RENAULT MONZA ITALIA 10.40-11.25 : Free Practice MEDIAGROUP VAN DYCK BELCAR 2002 11.45-12.30 : Qualifying 1 NEW PROCAR 2002 12.50-13.20 : Qualifying 1 DUNLOP MINI CHALLENGE 13.40-14.10 : Qualifying 1 CARLUBE MOTOR OIL TVR TUSCAN CHALLENGE 14.30-15.00 : Qualifying 1 RENAULT SPORT CLIO ELF INT’ CUP 15.20-15.50 : Qualifying 1 CAMPIONATO ITALIANO FORMULA RENAULT 16.10-16.55 : Qualifying 1 MEDIAGROUP VAN DYCK BELCAR 2002 17.15-17.45 : Qualifying 1 RENAULT SPORT CLIO CUP ELF BELGIUM 18.05-18-35 : Qualifying TOYOTA YARIS CUP Saturday 8/06/2002 09.00-09.30 : Qualifying 2 NEW PROCAR 2002 09.45-10.15 : Qualifying 2 CARLUBE MOTOR OIL TVR TUSCAN CHALLENGE 10.30-11.15 : Qualifying 2 MEDIAGROUP VAN DYCK BELCAR 2002 11.30-12.00 : Qualifying 1 FORMULA RENAULT MONZA ITALIA 12.15-12.45 : Qualifying 2 RENAULT SPORT CLIO ELF INT’ CUP 13.10 : Race 1 NEW PROCAR 2002 1 20’ 13.50 : Race 2 CARLUBE MOTOR OIL TVR TUSCAN CHALLENGE 1 – 7 laps 14.45-15.15 : Qualifying 2 CAMPIONATO ITALIANO FORMULA RENAULT 15.30-16.00 : Qualifying 2 RENAULT SPORT CLIO CUP ELF BELGIUM 16.15-16.45 : Qualifying 2 FORMULA RENAULT MONZA ITALIA 17.05-17.35 : Qualifying 2 DUNLOP MINI CHALLENGE 18.00 : Race 3 TOYOTA YARIS CUP 1 – 30’ 19.00 : Race 4 NEW PROCAR 2002 2 20’ 19.50 : Race 5 MEDIAGROUP VAN DYCK BELCAR 2002 - 4 hours Sunday 9/06/2002 09.15 : Race 6 DUNLOP MINI CHALLENGE 8 laps 10.15 : Race 7 FORMULA RENAULT MONZA ITALIA 9 laps 11.15 : Race 8 TOYOTA YARIS CUP 2 – 30’ 12.15 : Race 9 CAMPIONATO ITALIANO FORMULA RENAULT 12 laps 13.10 : Race 10 NEW PROCAR 2002 3 20’ 13.50 : Show F Renault Bi-Place 14.25 : Race 11 CARLUBE MOTOR OIL TVR TUSCAN CHALLENGE 2 7 laps 15.25 : Race 12 NEW PROCAR 2002 4 20 minutes 16.15 : Race 13 RENAULT SPORT CLIO CUP ELF BELGIUM 1O laps 17.15 : Race 14 RENAULT SPORT CLIO ELF INT’CUP 12 laps Groetjes CKJ Distrispeed http://members.lycos.nl/racefrancorchamps/ |
Spa Euro Race 2002 Poster.
|
Ik ben er op Zaterdag en Zondag.
|
Quote:
|
Re: Spa Euro Race 2002 Poster.
Quote:
Hij rijdt natuurlijk ook voor Belgium Racing Service - Highway racing :) |
Ook ik ben het ganse weekend van de partij :-)
|
Quote:
|
Voorstel voor meetingplaats:
http://members.v3space.com/333sp/paddock/aerienne1.jpg Dat is aan de infokiosk aan de buitenzijde van het circuit. |
Hoe, en aan het frietkot dan, bij uw schoonpapa???
|
Niet alle mensen hebben toegang tot de paddock in Spa he. :D
|
hatelijk dan ben ik Wiskunde aant studeren :(
|
Er zullen volgens mij in Spa of in Francorchamps bij garagehouders kaarten liggen, zo was het vorig jaar tenminste ook.
Dus misschien kan ik wel wat kaarten regelen voor de algemene toegang. CKJ Distrispeed. |
ik ben er enkel op zaterdag wegens een schoolfeest van de kinderen
|
ik ben er niet wegens blok. :(
|
ik ben er...
2 dagen :D |
Ik vertrek donderdagavond :D :D :D
|
www.race-rally.be
Het drukste weekeinde van het jaar Veertien koersen, veertien starts waarvan negen alleen al op zondag, negen series, meer dan 400 wagens, een avondrace op zaterdag, de Spa Euro Race biedt alweer voor elk wat wils dit jaar. De fanaten van de promo-klassen hebben al langer 7, 8 en 9 juni met rood aangekruist in hun agenda. Sinds twee jaar zijn ook de twee koninginneklassen van het Belgische circuitgebeuren er bijgekomen. Kortom, een weekeinde om duimen en vingers bij af te likken. Beginnen we met het Belgische luik. Vier sprints van de New Procar. Twee op zaterdag en twee op zondag. Waarin we dus onder andere het eerste optreden te zien krijgen van de Seat Toledo ‘Silhouette’ van onze landgenoot Vincent Radermecker, die in zijn zog enkele Fransen meetroont. Hij neemt het op tegen BMW, Ford, Opel, Audi en Citroën. De Belcar kruidt voor het derde jaar nu al de zonsondergang. Met de vierde manche van het kampioenschap waarin Chrysler Viper, Porsche, Gillet Vertigo, Marcos, Audi en BMW om de hoogste eer strijden. Een race van vier uren, die sommigen, vooral buitenlanders, misschien zullen aangrijpen om de 24 Uren GT voor te bereiden. Of om alvast een voorsmaakje te krijgen. Ook onze twee promotieformules tekenen present. Zijnde de Toyota Yaris Cup, die twee races presenteert en een veertigtal auto’s. Plus de derde manche van de duurbevochten Renault Clio Belux Cup. Maar ook van over de grenzen komt er heel wat moois naar Francorchamps. Beginnen we met de Internationale Renault Clio Cup. Met in de voorste rangen onze landgenoten Viaene, Kuppens en Henry. Renault pakt ook uit met éénzitters, zijnde de Italiaanse Formule Renault. Italiaans, maar met een sterk internationaal gezicht. Zo komen Mike Den Tandt en Grégory Franchi het terrein verkennen voor de manche in het voorprogramma van de 24 Uren. Nog van Renault is er de nieuwe Formula Monza, waarin België ook vertegenwoordigd is. Een avant-première meteen van de bolide die in 2003 mag worden bestuurd door de laureaten van de RACB Formula Renault Academy. De selecties beginnen in juli in tien Belgische indoorkarts. En last but not least zijn er de races van over het Kanaal. Heel spectaculair zijn de Mini’s Cooper, die als English breakfast worden geserveerd. Net als een manche van de beruchte TVR Tuscan Challenge, krachtpatsers die niet veel pk’s moeten toegeven aan de monsters uit de Belcar. Wie geen vrijkaart kon bemachtigen voor dit bloedstollende weekeinde via de commerciële partners of de Belgische invoerders, weet dat een kaart voor het volledige weekeinde ook te koop is tegen 14 euro. Of, omgerekend, 1 euro per koers. Met 16 euro opleg kom je ook in de paddock. En je bent op tijd thuis om de GP van Canada Formule 1 op televisie te bekijken. CKJ Distrispeed |
Quote:
|
Het bovenstaande bericht over de Spa Euro Race is natuurlijk van de site www.race-rally.be dus niet dat daar straks verwarring over ontstaat.
CKJ Distrispeed. |
Ik zou wel eens willen weten hoe iedereeen van jullie zo'n weekend doorbrengd.
Kijken jullie alle races of zijn jullie alleen maar in de paddock te vinden?? Ik zelf ben het meeste in de paddock en op de busstop, vind ik de mooiste plaatsen op het circuit. CKJ Distrispeed. |
ik ben meestal in de pitsbox omdat het wandelen ik francorchamps mij veel te zwaar is vanwege een ziekte
|
Quote:
|
miljaar miljaar miljaar
examentijd in juni, da ze dat toch later in juni zetten, ik snap het niet ok er zal wel veel volk aanwezig zijn, maar de studenten zien toch af op die moment, tzelfde voor de wereldbeker in juni ?!? nog 3 jaar afzien en dan doe ik ze allemaal, te beginnen met LeMans natuurlijk ge moet er toch iets voorover hebben in t leven zenne, maar wees gerust beste studenten, onze tijd komt nog, denk maar aan die 2 (bij mij hopelijk 3) maanden vakantie, daar kan de rest alleen maar van dromen (alleen is er tijdens die 3maanden minder te doen dan in mei en juni) op het circuit ga ik het liefst toch even helemaal rond het circuit, in de paddock is het best wel aangenaam vertoeven, maar ik zie toch wel graag eens iets anders. het liefst doe ik de toer van het circuit (als de race lang genoeg). tis dak nog redelijk jong ben hé gegroet en sterkte mede-studenten en als het een troost mag zijn voor jullie lijden, ik mag 3 koersen niet meerijden wegens examens: beginnend op 11mei in Dijon (6u), dan 22-23mei of zoiets in Chimay (Trophee des Trappistes) en dan (het ergste) de 9de mei in Monza Italië ik kan u verzekeren dat dit afzien is, maar ja, studies voor alles hé maarten |
Quote:
Bruxelles(Rivage) is best een toffe plaats om foto's te nemen. Ik ge gewoonlijk via de Radillion naar Les Combes, dan Pouhon en dan binnendoor naar de busstop. Dit 2 keer op Zaterdag en 1 keer op Zondag. |
Waar en wanneer ontmoeten we elkaar nu?
Dan zie ik nog eens wat nieuwe gezichten. |
smiddags somewhere een een of ander fritkot ?? ;);)
|
Quote:
|
bwa alst nu goed weer is ... dan hebben we de oplossing ...
allemaal onze T-shirt aan, en klaar ... helaas zal het waarschijnlijk vollen bak regenen in de pispot van België dit weekend ... airco |
ik zal er op zatedag zijn ik heb een pet en blauwe hemd aan van moore international motorsport nu moet enkel nog weten wel uur en waar er wordt afgesproken
groetjes linda |
Volgens mij verwarren sommige mensen deze topic met die van de Spa Belpro van dit weekend? Spa Euro Race is pas in juni, das nog wa vroeg eh om daar nu al afspraken voor te maken denk ik zo...
|
Tot de tijd voor deze race hebben we wel een leuke ontmoetings plek gevonden denk ik.
Mij lijkt het beste om buiten de paddock af te spreken en dan op een tijdstip dat er even niet wordt gereden. Dan kunnen we ook even babbelen met elkaar. CKJ Distrispeed |
( effekes tussen haakjes ), ik zal er ook zijn. Geen hemd van Depaddock, geen dure pasjes, maar gewoon n'een auto die vol met stickers hangt van jullie allemaal.
Ik zal er zijn zaterdag en zondag |
hmmmm, rij je dan mee...of gewoon ter promotie?
|
Quote:
PS neem 3 litertjes extra mee, je weet nooit of ze van pas kunnen komen ;) ;) ;) |
Minstens acht Silhouettes en Belloc in New Procar
Na Zolder, Francorchamps en Chimay is Spa Euro Race de vierde manche van de New Procar. Met het gebruikelijke recept van 4 races : twee op zaterdag en twee op zondag. Telkens een wedstrijd van 20' en één van 25'. Het deelnemersveld weegt echter zwaarder dan bij eerdere gelegenheden. Vooral in Divisie 1, waar de forse Silhouettes de show stelen. Naast de vier habitués Stelandre-De Sordi (Ford Mondeo), Maes-Verbist (Opel Astra), Defourny-Lupant (BMW M3) en Hemroulle-Verbergt (Audi Quattro Light), zet in Francorchamps nog een tweede 'Belgische' Audi aan, met twee meisjes achter het stuur : Sylvie Delcour en Sabine Dubois. Naast de Audi komt de Seat Toledo Snobeck van Vincent Radermecker uit het Franse kampioenschap overwaaien. Met in zijn zog nog twee 'Franse' auto's. De Opel Astra van de Fransman Patrick Herbert, die bij ons al te zien was met een BMW FIA 2 liter, en nog een tweede BMW M3, klaargestoomd door het LO Racing van Olivier Lainé, bestuurd door de regerende wereldkampioen FIA GT, Jean-Philippe Belloc. Dat maakt in totaal 8 Silhouettes. Minstens 8, want MG Racing heeft de Citroën Xsara van Bas Leinders in het uitstalraam gezet. Allen daarheen, wel met 100.000 euro in de achterzak. Ook in Divisie 2 oogt het veld sterker dan gewoonlijk. Met twee bijkomende BMW's M3, voor Kenis, respectievelijk Heeren. Aardige tegenwind voor de VW Bora Tdi van Duchateau-Schuybroek. En nog twee klanten voor de New Procar die er al net zo indrukwekkend begint uit te zien als zijn Silhouettes. THIS MAILING LIST IS POWERED BY ------->WWW.CYBERNET.BE<------- CKJ Distrispeed |
Procar allemaal schoon, maar het evenement is toch de 4uur durende belcar race, das pas autosport :)
|
Hoi Heren!!
We moeten langzaam maar eens iets gaan afspreken hier, voor een ontmoetings plaats bij Spa Euro Race en waar we ons aan kunnen herkennen. Heeft iemand nog een goed idee?, laat het dan hier even weten. CKJ Distrispeed |
Zeg weten jullie niet meer waar Spa-Francorchamps ligt, of zijn jullie nog even vlug frans aan het leren??
of hebben jullie geen franse/belgiesche euro's. Ik ben er wel, maar willen jullie nog iets afspreken?? CKJ Distrispeed. |
Quote:
Nog 27 dagen en ik ben eindelijk weer in België !! :) :) Greetz, Vincentdb |
Quote:
ik kom enkel voor de belcar koers wegens examens. (dealke met ons ma ;)) |
All times are GMT +2. The time now is 16:18. |