De Paddock

De Paddock (http://www.depaddock.eu/forum/index.php)
-   Autosport algemeen (http://www.depaddock.eu/forum/forumdisplay.php?f=6)
-   -   Clio Cup: Toestand Pierre-Cedric Henry (http://www.depaddock.eu/forum/showthread.php?t=2333)

Sennake 12-05-2002 22:44

Clio Cup : zwaar ongeval

Juist telefoon gehad van Mistery die me de treurige boodschap wist mee te delen dat er in de Clio Cup een dodelijk ongeval gebeurd is...
We hadden al gezien dat er een erg ongeval gebeurd was in de Raiddillon, en vreesden het ergste voor de piloot die naar het ziekenhuis afgevoerd werd. Enkele minuten geleden is hij klinisch dood verklaard :(

Ik ben zo erg geschrokken dat ik zelfs de naam van die jongen niet meer meegekregen heb. Ik ben er helemaal ondersteboven van. God hebbe zijn ziel. Dit is echt een weekend om NOOIT meer mee te maken. Verschrikkelijk.

Oneliner 12-05-2002 22:51

pfffffffffffffffffffff :(
*Sprakeloos*

Innige deelneming vanwege de ganse Familie Van der Borght - Verhaegen aan de familie en kennisen van deze piloot...

Stipey 12-05-2002 23:03

godverdomme

Werner333 12-05-2002 23:09

....

Stipey 12-05-2002 23:15

al die ongevallen, al die crashes...en een dode. ik was er dan wel niet bij, maar ik ben er helemaal ziek van.

er gaan dingen moeten veranderen, maar in de eerste plaats zijn mijn gedachten nu bij de familie en vrienden van de piloot.

...verdomme

R@ce@holiC 12-05-2002 23:31

Jongens jongens wat een weekend...

Een dode bij de cliocup... slik

Inige deelneming met vrienden kenissen en familie van deze piloot vanwege de familie suffeleers-fabry

Alweer een dode teveel in de autosport, ik ben er kapot van. Ik die dacht autosport de tijden van vandaag is toch veilig was. Niet dus... of toch niet alle takken...

Rrubinio 13-05-2002 00:23

Bron: Autosport be. 13/05/02 -- 00u13

Zopas werd ons door Marc Scheffer bevestigd dat de onheilspellende berichten met betrekking tot de gezondheidstoestand van Pierre-Cedric Henry niet gegrond zijn.

Finish 13-05-2002 00:26

Laat dat bericht a.u.b. juist zijn !

Quote:

Er werden geen verlammingen vastgesteld. De geruchten als zou "PC" zijn overleden zijn totaal uit de lucht gegrepen" aldus Scheffer die nog preciseerde dat zijn rijder nog steeds tests ondergaat in het Luiks Universitair Ziekenhuis.
autosport.be

Sennake 13-05-2002 07:25

Ik hoop uit de grond van mijn hart dat er nog hoop is...

airco 13-05-2002 07:51

het volledige bericht van autosport.be

Quote:

Clio Cup: Toestand Pierre-Cedric Henry uiterst zorgwekkend, niet fataal

Zopas werd ons door teambaas Marc Scheffer bevestigd dat de onheilspellende berichten met betrekking tot de gezondheidstoestand van Pierre-Cedric Henry niet gegrond zijn.
"Pierre-Cedric zou een hoofdletsel hebben opgelopen en de tweede nekwervel zou gebroken kunnen zijn. Momenteel houdt men hem in een kunstmatige coma. Er werden geen verlammingen vastgesteld. De geruchten als zou "PC" zijn overleden zijn totaal uit de lucht gegrepen" aldus Scheffer die nog preciseerde dat zijn rijder nog steeds tests ondergaat in het Luiks Universitair Ziekenhuis.

airco 13-05-2002 08:59

heb eventjes titel van de post aangepast ...

zolang er nog hoop is gaan we niet gaan doom-denken ...

airco

Rallyloverke 13-05-2002 09:43

Ik hoop dat de hoop heel gegrond is ... één overlijden tijdens het afgelopen reace-weekend is al eentje te veel (zie mijn thread bij de Rally : Valkenswaard)

Mistery 13-05-2002 10:04

De info die mij werd doorgegeven (door iemand van de organisatie nota bene) , blijkt inderdaad geschoeid te zijn op een vergissing van de desbetreffende persoon. Zoals Marc Scheffer reeds bevestigde is het zo dat de piloot in een kunstmatige coma wordt gehouden.

De betreffende persoon van de organisatie heeft omtrent zijn uitspraak van gisteren dan ook hedenochtend bij mij zijn verontschuldigingen aangeboden en de stellige hoop uitgedrukt dat met PCH alles terug in orde komt.

Marc Scheffer, teambaas van de wagen van PCH, zal later op de dag een update van het medische bulletin vrijgeven.

TiBo 13-05-2002 11:09

Het nieuws wordt steeds beter, al is een gebroken nekwervel ook niet niks.
Aangezien in de nek de belangrijkste functies liggen betreffende hartslag en ademhaling en de piloot nog steeds in leven is, lijkt me dat al een goed teken!

We hopen dus op een volledig herstel!

Sennake 13-05-2002 11:16

Ik ben nog nooit zo blij geweest dat door mij verstrekte info niet strookt met de werkelijkheid.
Laat ons met zijn allen duimen voor PC Henry...

Stipey 13-05-2002 16:35

Inderdaad, zo'n hevige crash is natuurlijk allesbehalve leuk maar het lezen van dit nieuws toch wel.. Hopelijk komt het allemaal goed met de piloot in kwestie.

Ik ben echter bang dat Blanchimont en Eau Rouge ook nog eens tijdens de 24 uren of de F1 slachtoffers gaat maken. Als we eerlijk zijn moeten we toch toegeven dat het in de laatste jaren voornamelijk geluk was dat rijders als Burti en Villeneuve van ernstigere verwondingen hield...en bij een volgend ongeval zou het wel eens gedaan kunnen zijn met Spa op internationaal vlak.

Maarten 13-05-2002 16:52

één woord : OEF !
ik heb daar vorig jaar nog tegen gereden in de FunCup, jonge talentvolle piloot, zou verschrikkelijk zijn moest zijn carrière al over zijn

R@ce@holiC 13-05-2002 16:59

Dat zou ik niet zo direct durven zeggen dat het circuit niemeer word aangedaan op internationaal vlak aangezien het zo'n mooi circuit is , het mooiste van de wereld vindek toch ... maar dat zijn wel bochten die je met een berekend risico moet nemen denk ik zo. Ze zeggen toch : blanchimont : it's what seperates the boys from the men. Maar spijtig genoeg gebeuren daar ongevallen. Men kan die bocht op de limiet nemen eens erover gaat het mis...
Maar de crash van anthony daar heeft de circuitveiligheid in weze niets mee te maken, hij rijd per ongeluk over een stuk chassis, krijgt een klapband in blanchimont en vliegt in de banden. Zo kan je bij elke bocht van elk circuit beginnen.

greetz
r@ce

fordje 13-05-2002 17:24

Ik hoop van harte dat alles toch nog in orde komt.

Intussen heb ik deze thread ook doorgelinkt naar Sportplanet. Blijkbaar is daar hetzelfde verkeerde bericht gisteravond terecht gekomen

R@ce@holiC 13-05-2002 17:28

Ik hoop ook ten zeerste datr alles goed komt met hem.
Elk slachtoffer, zelfs elke gewonde is er 1 teveel...

Joosen 13-05-2002 17:46

Vanmiddag zouden complicaties opgetreden zijn. PCH heeft een gebroken nekwervel en zwaar hersentrauma ...

Laat ons hopen ...

Stipey 13-05-2002 17:50

Quote:

Originally posted by R@ce@holiC
Maar de crash van anthony daar heeft de circuitveiligheid in weze niets mee te maken, hij rijd per ongeluk over een stuk chassis, krijgt een klapband in blanchimont en vliegt in de banden. Zo kan je bij elke bocht van elk circuit beginnen.

Je kan het ook anders bekijken he; moesten de uitloopzones daar wat groter zijn dan zou je nooit zo hard crashen...

Voor mij zijn eau rouge en blanchimont uiteraard magisch, maar ze hebben ook een zeker risico...en wie weet wil de F1 die risico's zeer binnenkort wel helemaal niet meer nemen; de magie van F1 is immers toch ook al lang weg. En als er mensen beginnen te sterven begrijp ik dat eigenlijk ook ergens wel.

airco 13-05-2002 17:58

euhm tegen 250 of 300 km/h maakt de lengte van de uitloopzone niet meer veel uit zene, dan ga je er keihard af ... Je kan natuurlijk ook zorgen dat er 500 meter in de omtrek niks van hindernissen staat, maar ja ... dan kan je op alles klagen ...

Wat dan te zeggen van Melbourne, Monaco, Indianapolis, ...

airco

Driesco 13-05-2002 18:29

Geloof me jongens, ik heb vorig jaar men eerste race gereden op Francorchamps en het gaat loeihard. Ook ik ben er toen uitgegaan op Bruxelle maar zonder veel erg. Enkel een verkorte versie van de Megane.

Radillon, schitterend gevoel maar och zo gevaarlijk

JPMontoya 13-05-2002 21:42

PC is uit coma

airco 14-05-2002 00:02

Quote:

Originally posted by JPMontoya
PC is uit coma
voor den 1002de keer bronvermelding plz ...
je kopieert wel geen stuk tekst van een site, maar voor zulke belangrijke zaken geef je een bronvermelding die door anderen gecheckt kan worden ...

airco

Mistery 14-05-2002 07:52

Te lezen op www.autosport.be :

"BRS-baas Marc Scheffer kon ons opgelucht melden dat de gezondheidstoestand van zijn rijder gunstig evolueert. Pierre-Cedric Henry is ontwaakt uit de coma waarin hij sedert zijn crash in de Raidillon was verzonken. Toch nog goed/beter nieuws na een bijzonder zwarte week voor de Belgische autosport"

vincentdb2001 14-05-2002 14:49

Bron : www.pitstop.tv

Clio-rijder Pierre-Cedric Henry is uit zijn kunstmatige coma ontwaakt. De jonge Henry was afgelopen zondag betrokken bij een zware crash tijdens de race voor de Clio Cup in Francorchamps.

In een duel met Luigi Vroman aan de voet van de Raidillon schoof Henry met hoge snelheid achterwaarts de bandenmuur in. Henry was bij bewustzijn, maar ging na de klap in shock.

In de medische antenne werd Henry in kunstmatige coma gebracht om geen letsels aan het zenuwstelsel te veroorzaken. Met een helikopter werd hij dan overgebracht naar het ziekenhuis in Luik.

Scanners hebben geen verontrustende verwondingen aangegeven. Maar gisteren nog werd Henry half in coma gehouden, omdat hij bij momenten nog altijd in shock ging.
Vandaag is de piloot uit de coma gehaald.

Teambaas van Henry, Marc Scheffer, heeft intussen klacht ingediend tegen Luigi Vroman.
De beelden die Pitstop maakte van het incident, lijken eerder op een koersfeit te wijzen.

In dezelfde race ging Bruno Beulen zwaar overkop in een duel met Kees Vandermade. Beulen bleef ongedeerd.

Ook in de Yaris Cup vielen enkele zware ongevallen te noteren. Veel blikschade en hier en daar wat kneuzingen.

Uit de beelden van de Pitstop-onboards tijdens de Clio en Yaris Cup, blijkt dat er bijzonder agressief gereden is afgelopen weekend. Dar er niet meer gewonden zijn gevallen, mag een klein wonder heten.

Raceboy 14-05-2002 16:50

Quote:

Originally posted by vincentdb2001

Uit de beelden van de Pitstop-onboards tijdens de Clio en Yaris Cup, blijkt dat er bijzonder agressief gereden is afgelopen weekend. Dar er niet meer gewonden zijn gevallen, mag een klein wonder heten.

Indien dit zo is moeten renault sport en toyota strneg optreden. Het gaat hier nog altijd om een sport he.

Mistery 14-05-2002 17:06

De piloten van de Clio cup hebben voor aanvang van hun laatste wedstrijd te Zolder (New Race Festival) terecht een serieuze donderpreek gekregen van de mensen van Circuit Zolder. Blijkbaar hebben ze zich toen rustig gehouden, maar moesten ze zich zonodig weer eens uitleven afgelopen weekend. Ook in de Yaris Cup werd idd heef agressief gereden, ten bewijze de meerdere ongevallen.

Het mooie van de cupseries is dat men met gelijke wapens ten strijde trekt (althans : zo zou het moeten zijn...) . Dat sommige piloten dan de truckendoos bovenhalen en zelf niet beschaamd zijn om laffe streken uit te halen of zelfs afspraken maken om anderen gewoon de muur in te rijden, heeft de laatste race vorig jaar op Zolder bewezen.

Zowel Toyota als Renault staan voor de opdracht om ernstig in te grijpen na wat er al allemaal is gebeurd in deze series. Wat gestart is als een promotiecup is aardig op weg om een complete anti-reclame te worden voor de autosport in het algemeen en de betrokken constructeurs in het bijzonder. Jonge mensen een kans geven...of ...jonge mensen wegjagen van de circuits : een hemelsbreed verschil ...

Sennake 14-05-2002 18:03

100 % akkoord met Mistery :-)

fordje 14-05-2002 18:32

Is Clio en Yaris niet in het leven geroepen om jonge mensen naar de circuits te trekken. Zowel op de baan als er rond???

Als dit het gevolg is, is de realiteit ver van het ideaal !!.

In plaats van jonge piloten de kans te geven hun sport te beoefenen, gooi je de mensen voor de leeuwen. Ze spelen op dat moment met hun leven.

Gepast ingrijpen van zowel de promotieconstructeurs,maar OOK van koersorganisatie EN circuits is genoodzaakt in zulke gevallen.
Spelregels leef je na, of je gaat ERUIT !!
Zo haal je de rotte appels en onmiddellijk uit en geef je de kans aan diegene die het wel goed spelen om toffe en sportieve autosport te beoefenen en zich op eerlijke wijze met elkaar te meten.

Het is ongehoord dat mensenlevens worden bedreigd door een ongezonde vorm van "sport".

In elk geval ben ik blij te lezen dat de jonge piloot er in dit geval vrij goed vanaf komt. Alhoewel ik hem niet onmiddellijk meer in zijn wagen zie stappen na zulk een ervaring.

Conclusie; door stommiteiten van sommige mensen bedreig je niet alleen het leven van anderen, maar ontneem je hen ook hun idealen en ambities. En in het slechtste geval hun leven.
Is dat het waard ???????

(En dit laatste geldt niet alleen op circuits of voor autosport. Dit geldt ten allen tijde)

JPMontoya 14-05-2002 19:54

Quote:

Originally posted by airco

voor den 1002de keer bronvermelding plz ...
je kopieert wel geen stuk tekst van een site, maar voor zulke belangrijke zaken geef je een bronvermelding die door anderen gecheckt kan worden ...

airco

why should I , ik heb het nieuws vernomen rechtstreeks van BSR
denk eerst eens na voor je dat schrijft , waarom moet alle nieuws komen van een site die nota bene de info later als ik hadden

BRON : JPMontoya

Oneliner 14-05-2002 20:06

Quote:

denk eerst eens na voor je dat schrijft , waarom moet alle nieuws komen van een site die nota bene de info later als ik hadden

How how, tzal wel gaan zeker.
Wij moeten als forum proberen om "Ej, da nieuws komt van mij" te vermijden ten ALLEN tijde.

En is da nu zo'n moeite om te zeggen bron: BSR
En als ge iere commentaar op wilt geven, open dan een nieuwen thread in vraag aan admins als ge wilt.
DAn kan deze thread "rustig" verder gaan, on topic...

JPMontoya 14-05-2002 20:31

http://users.skynet.be/nascar/belpro...s/P5110006.JPG

voor die geen die t ni moeste weten dit is dus PC H.

foto raceboy .

-> ik blijf liever on topic maar dat moest me toch even van t hart

airco 14-05-2002 20:36

Quote:

omdat we in het begin van den thread al heel duidelijk een geval van verkeerde informatie hadden ...
Toen was Pierre-Cedric Henry naar het schijnt al dood, en nu zou hij dan ineens terug leven :rolleyes:

Dus nu kom jij met het bericht dat PC uit coma is ... ik wil je best geloven, maar ik wil het wel op 1 of andere manier willen checken ... Als je het mondeling van iemand vernomen hebt schrijf je dat er ook bij ... Als je het zelf te weten bent gekomen dan schrijf je inderdaad "bron: JPMontoya".
Dan geef je aan dat de door jou gewonnen info correct is, en dat je je eventueel later hiervoor kan verantwoorden

Ik wil niet het risico lopen om net als de vorige keer verwijten te krijgen van foutieve informatie te leveren. Voor hetzelfde geld is het bericht dat je gisterenavond post absoluut verkeerd, en krijg ik vandaag naar mijn oren ...

airco

flugel 14-05-2002 20:52

Quote:

Originally posted by vincentdb2001
[B]Bron : www.pitstop.tv

Teambaas van Henry, Marc Scheffer, heeft intussen klacht ingediend tegen Luigi Vroman.
De beelden die Pitstop maakte van het incident, lijken eerder op een koersfeit te wijzen.

ik heb het zien gebeuren, en Henry ging zeker ook niet vrijuit, zuiver raceincident, nie meer nie minder

Raceboy 14-05-2002 22:34

ik vind dat het tijd wordt om terug on topic te gaan. Alles over Henry:HIER, al de rest ergens anders.

fordje 14-05-2002 22:36

Gaan we hier niet te veel op de man spelen?? :(

Mss allemaal is over slapen en morgen verder posten.

Ken je die reclame van LEO ??

Take It Easy ;)

Sennake 14-05-2002 22:44

Quote:

Originally posted by raceboy
ik vind dat het tijd wordt om terug on topic te gaan. Alles over Henry:HIER, al de rest ergens anders.
Has been taken care of. We zitten terug on-topic nu.

All times are GMT +2. The time now is 06:36.