![]() |
KL Minardi Asiatech : THE END ?
Stoddart: fighting to keep his team afloat
Minardi boss Paul Stoddart has told this week's AUTOSPORT that his team does not have the money to complete the season. Less than four months after Prost Grand Prix went bankrupt, Stoddart has revealed he is fighting to prevent his team being forced out of the sport in the second half of the season, which begins at July's British GP. AUTOSPORT.COM |
Quote:
Dat ze maar gauw korte metten maken met Phoenix. enough is enough :mad: |
tja dat zou wel heel stom zijn natuurlijk ... dat door de avonturen van een spookteam er nog een extra team na prost verloren zou gaan.
airco |
Indien ik Stoddart was, zou ik toch niet te veel rekenen op de solidariteit van de andere teams.
|
ik denk dat de enige dwarsligger is Walkinshaw met zijn Phoenix
Alle andere teambazen hebben hun akkoord al gegeven dat minardi het geld van Prost moet krijgen. Helaas is er een bepaling in het CONCORDE-aggreement dat zegt dat alle teambazen akkoord moeten zijn ... En dat is Walkinshaw op dit ogenblik niet ... Dus als het geval Phoenix voorbij is, zijn ook de urgente problemen voor minardi voorbij. airco |
Misschien schrappen we best Minardi en/of Arrows!
- Ik zie meer in een kampioenschap met 10 kapitaalkrachtige teams die elk 3 wagens inzetten. Een grid met 30 wagens die dan elk gesteund worden door een goede motorleverancier! Dan zou een derde kampioenschap misschien nog de moeite zijn. - Schroef het aantal GPs terug tot 15 met 10 vaste waarden en 5 wisselcircuits. De klassiekers blijven erin, en andere landen krijgen de kans om een GP te organiseren, pakweg elke 2 a 3 jaar. - De wintertests blijven behouden, maar het aantal tussentijdse tests wordt sterk ingekort! De wagens moeten dus sterk aan het seizoen beginnen. Alles wat daarna ontwikkeld wordt gaat in de windtunnel en tijdens het GP-weekend moeten worden uitgetest. |
Het zou toch jammer zijn als we het gentlemen-team minardi zouden moeten missen (dan toch vooral hun pitbabe)! :mad:
|
Quote:
Ferrari, Toyota, BMW-williams, McLaren-mercedes eventueel jaguar nog .... maar dan zitten we al aan de teams waar de besparingen al serieus bezig zijn ... Jordan, Bar, sauber, ... Bovendien geldt voor de bovengenoemde kapitaalkrachtige teams nog het volgende ... Bij die geïnvesteerde bedragen MOET er succes komen, anders kunnen de technische partners die investeringen niet verantwoorden aan hun aandeelhouders .... Nu draait het bij mercedes al een jaar of 3 wat minder .... Geloof je dat Mercedes er geldt in blijft pompen als resultaat uitblijft, en ze jaar op jaar rond hun oren krijgen van BMW ??? Ik niet ... dan doe die zoals Peugeot, en gaan ze ergens hun succes zoeken ... Al die grote automerken willen gerust een massa geld in de F1 steken zoals de topteams het geld nu opsouperen ... Maar voor dat geld eisen ze resultaat ... Dat is ook de reden waarom er geen 11 teams met dat budget kunnen rondrijden ... ze kunnen niet alle 11 resultaat boeken. Dus er zal in de toekomst (als de F1 zich verder als hightech sport ontwikkelt) een deel van de teams komen dat er geld voor heeft ... en een stuk dat er geen geld voor heeft, en dus oncompetitief is. airco |
Wat heb je nu aan een Minardi of een Arrows? Ze zijn al jaren niet vooruit te branden en ze zullen, als je eerlijk bent, in de komende jaren ook geen potten breken!
Jaguar staat ook nergens, maar je weet dat als daar de juiste mensen komen, de verbeteringen er zullen komen! Het verschil is dat Jaguar mensen kan houden en dat Arrows of Minardi steeds een springplank zijn! Hoelang zat Hill bij Arrows? Hoelang zat Fisichella of Trulli bij Minardi? Waar zat Brunner en wie kocht hem weg? Hoelang zie je Frentzen nog bij Arrows? Schrijf die teams toch af, ze vergroten alleen maar de hoop tot 11 teams. Het enige wat Mosley nog wil zien is een volle grid met 24 wagens. Trouwens, de geruchten om tot 3 wagens terug te keren doen zich al lang voor en zijn trouwens in de Concorde overeenkomsten opgenomen. Bij te weinig wagens staan er 3 wagens per team op de grid. |
Ik denk dat deze teams juist als springplank zeker een functie hebben. Bovendien was het bijvoorbeeld toch schitterend als iemand als webber in de top 6 kan eindigen, dat geeft toch nog iets extra (allez da vind ik toch). Bovendien vraag ik mij ook af of de budgetten zo hoog zullen blijven. Fiat is zo goed als failliet en het zou kunnen dat ze om te overleven ferrari zouden moeten verkopen. Als het mclaren team niet terug kan meespelen binnen enkele jaren zal mercedes ook wel afhaken denk ik. Bovendien krijgt men ook niet meer zo hog televisie gelden. Net als in het voetbal zal men ook wel ooit merken dat op die manier de F1 niet meer haalbaar is. met 4 teams met een enorm budget en 8 wagens is het ook niet aantrekkelijk meer. En ik denk niet dat er nog enorm veel meer merken zo een budget kunnen ophoesten. Ja eventueel psa, de volkswagen groep, GM met degenen die er vandaag zijn en dan heb je het wel ver gehad vrees ik...
FF |
Quote:
|
Quote:
|
*zucht*
gaan we daar nu in elken thread over zeveren ... ok, het irriteert mij ook, maar om er nu te pas en te onpas over te beginnen :no: airco |
baai baai Saelens F1-droom
|
ach ... Minardi heeft al zo vaak op de rand van de afgrond gestaan ... ook nu zullen ze niet vallen.
airco |
ze hebben zelfs getest afgelopen week met als rijder Bobbi
|
Saelens zijn test-contract met minardi begint maar in Juni ;)
|
morgen dus
|
Quote:
|
Ja, weer een verrijking voor de f1... :s
|
hee, Deletraz is weer alive...........mijn god wat een bloedarmoede..........
"concentrate on aerodynamic work in his testing for Minardi" dat is dus alleen in rechte lijn rijden op een vaag vliegveld........... |
Minardi verkoopt niet enkel ritjes met de 2-zitter, maar blijkbaar ook met de 1-zitter :-) Ze hebben het geld nodig veronderstel ik..
Je kan dit zelfs als 'goed' nieuws interpreteren. Meer geld = hogere overlevingskans voor Minardi = meer kans op testteam = werk voor Saelens? :-) |
ik zou het eerder anderom bekijken ... nog meer testers bij Minardi ... nog minder kans om te rijden.
airco |
//
|
Zoals Marshal al terecht opmerkte is "aerodynamic work" een mooie naam voor wat domme rechte lijn-testjes hier of daar (en misschien wel eens wat circuitrondjes voor de fun, omdat hij goed betaalt, maar ik kan me niet voorstellen dat ze met hem ook écht gaan 'testen' zoals ze dat met Webber, Yoong of Saelens? zouden doen).
|
who says dat ze Saelens bij Minardi ook niet bekijken als een coureur goed voor wat rechtelijntests. Als Minardi in geldproblemen zit zal de persoon met heel wat geld rijden ... of die dan de betere is, is dan bijzaak .... struggle to survive.
airco |
Maar als Minardi geldproblemen heeft, gaan ze ook niet uitgebreid testen :-)
Saelens brengt geen cent mee, dat is het grote verschil... |
minardi heeft het geld niet ... saelens brengt het niet mee ==> geen test
minardi heeft het geld niet ... Malcharek brengt het mee ==> Malcharek zal testen in ruil voor zijn centen ... Saelens blijft aan de kant staan. want Minardi zal enkel een paar testjes doen om Malcharek te vergoeden ... al de rest van het geld zal opgespaard worden om te kunnen overleven ... |
en de grote rat die wellicht gedeeltelijk verantwoordelijk is voor Minardi's ellende:
bron fastcompany.nlArrows heeft deals gesloten met een nieuwe grote sponsor en enkele aandeelhouders. Daarmee dekt Tom Walkinshaw zijn team in tegen de financiële moeilijkheden in Formule 1. De Schot vindt dat Arrows en Minardi niet de enige teams zijn met geldproblemen, maar dat alle teams momenteel moeite hebben met het vinden van sponsors. Nieuwe sponsor en aandeelhouders voor Arrows Tom Walkinshaw heeft zijn team ingedekt tegen de financiële malaise in Formule 1. Dat zei de mede-eigenaar en Directeur van OrangeArrows in een vraaggesprek met het Britse tijdschrift Autosport. De Schotse zakenman heeft twee nieuwe contracten gesloten, waarvan één met een nieuwe grote sponsor. De andere overeenkomst is met verschillende investeerders om een belang in het team te nemen. Walkinshaw wilde geen details prijsgeven, maar volgens geruchten is oud-British American Racing-directeur Craig Pollock bij de deal betrokken. Arrows en Minardi niet enige met geldproblemen Het hele seizoen wordt al gespeculeerd over Arrows-Cosworth als één van de twee teams – het andere is KL Minardi Asiatech – die het einde van het seizoen niet halen. Terwijl Minardi inderdaad grote geldproblemen heeft, weersprak Tom Walkinshaw de geruchten. “Ik denk niet dat deze commentaren één van de teams in het middenveld goeddoen, want ze zijn zo onverantwoord,” zei Walkinshaw, die van mening is dat alle teams problemen hebben. “Als je met welk team op de grid ook praat, zal het je hetzelfde vertellen – sponsors vinden in de huidige [economische] omstandigheden is niet gemakkelijk. Ik geloof niet dat het beter zal worden totdat een overeenkomst is gesloten met de automobielfabrikanten en [grootaandeelhouder] Kirch.” |
Quote:
Maar in het geval van Malcharek zijn het "aerodynamische" plezierritjes, geen 'echt' testwerk. Het is al enige tijd gewoon een feit dat, van zodra Minardi een echt testteam zou krijgen, Saelens hiervan deel zal uitmaken. Hij zou misschien nog gepasseerd kunnen worden door een betalende piloot van het type Bas Leinders, maar dat is een hele andere categorie dan Malcharek die op geen enkele manier in het vaarwater van Saelens komt. Als het testteam er niet komt, zal dat enkel vanwege financiële redenen zijn - en dat ziet er momenteel zo naar uit :/ |
All times are GMT +2. The time now is 10:41. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.