![]() |
WRC : Acropolis
Loix goed begonnen :
(bron Rally-Action) SS2 - Karoutes 1 DRIVER/CO-DRIVER TEAM TIME ----------------------------------------------------------------------- 1 RADSTROM/GIRAUDET Automobiles Citroen 11:56.5 2 LOIX/SMEETS Hyundai Castrol World Rally Team +00:00.6 3 SCHWARZ/HIEMER Hyundai Castrol World Rally Team +00:01.6 4 SOLBERG/MILLS Subaru World Rally Team +00:02.2 5 MARTIN/PARK Ford Rallye Sport +00:03.8 6 LOEB/ELENA Automobiles Citroen +00:07.9 7 GRONHOLM/RAUTIAINEN Peugeot Total +00:09.8 8 BURNS/REID Peugeot Total +00:10.8 9 SAINZ/MOYA Ford Rallye Sport +00:11.3 10 DELECOUR/GRATALOUP Marlboro Mitsubishi Ralliart +00:12.7 15 MCRAE/SENIOR Marlboro Mitsubishi Ralliart +00:15.1 Standings after SS 2 1. Markko Martin Ford Focus WRC 2. Armin Schwarz Hyundai Accent WRC at 17.1 sec 3. Freddy Loix Hyundai Accent WRC at 18.8 sec |
Colin McRae heeft Gisteren tijdens de verkenning trouwens stevig naar zijn vijs gekregen van de Koersdirectie ....
Colin McRae was verkeerd gereden. Hij had een van de pijlen (die zaterdag voor de toeschouwers bedoelt zijn) geïnterpreteerd als een wegwijzer voor hem en was hierdoor als een spookrijder op het circuit gekomen. Met alle risico's vandien. Bron: VRT teletekst |
In de Groep N was Colsoul tweede op de eerste proef en Duval reed daar de scratch in de Super 1600.
|
colsoul out in ss2
|
SS3 : LOIX SCRATCH
LOIX de scratch op SS3 !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Prachtig Prachtig .... |
Freddy heeft de scratch gereden in de derde chronorit
en de tweede plaats algemeen. Laat het aub eens goed gaan voor freddy greetz wilmai www.corsa-racing.be |
Duval heeft ook de scratch in SS3 gehaald. Het cliché dat belgen asfalt specialisten zijn wordt nog maar eens tegengesproken: waar staat Juha???
|
Kankkunen rijdt rond op een anonieme 13de plaats , Thiry rijdt ergens rond de 20ste plaats.
|
kankunnen heeft wel technische problemen ze...
|
:eek:
loix na vier ss derde algemeen! duval nog altijd 1ste in super1600 grote dag voor belgië moet ik zegge |
Het geval Loix zou het toch kloppen dat talent niet vervaagt? Wel kleine opmerking die Accent WRC³ begint echt wel goed te lopen op onverhard dit jaar!
|
TUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUURLIJK heeft Fast Freddy nog niets aan talent ingeboet! :D
|
Freddy tweede tijd op SS5 na de ongenaakbare Martin
Freddy terug op tweede plaats algemeen Armin derde |
Quote:
|
Duimen maar dat Freddy nu een keertje geluk heeft ... 't Zou schitterend zijn ... Liever dat dan de Belgen die Brazilië verslaan, dan komt er misschien eindelijk wat meer van op 't nieuws ...
|
de reden dat Schwarz en Loix geswitcht zijn van posities ligt in het feit dat Schwarz een straf van 20 seconden heeft gekregen wegens het te laat verlaten van de service area
|
Opgave Tommi Makkinnen.
Wiel verloren op SS6 en weg acropolis |
1. 6 MARTIN-PARK Ford Focus A8 1h43'01"600 79.4 km/h 1 1
2. 18 LOIX-SMEETS Hyundai Acc A8 1h43'52"300 + 00'50"70 2 2 3. 5 C.McRAE-GRIST Ford Focus A8 1h43'54"600 + 00'53"00 3 3 4. 3 ROVANPERA-PIETI Peugeot 206 A8 1h43'57"400 + 00'55"80 4 4 5. 17 SCHWARZ-HIEMER Hyundai Acc A8 1h43'58"700 + 00'57"10 5 5 6. 4 SAINZ-MOYA Ford Focus A8 1h44'11"000 + 01'09"40 6 6 7. 1 BURNS-REID Peugeot 206 A8 1h44'13"300 + 01'11"70 7 7 8. 2 GRONHOLM-RAUTIA Peugeot 206 A8 1h44'18"400 + 01'16"80 8 8 9. 21 LOEB-ELENA Citroen Xsa A8 1h44'22"300 + 01'20"70 9 9 10. 20 RADSTROM-GIRAUD Citroen Xsa A8 1h44'31"300 + 01'29"70 10 10 Fast Freddy krijgt nu wel de hete adem van Ford en Peugeot in zijn nek ... toch nog 2e overall |
2-10 liggen very close bij mekaar wel.
Spannend wel zo :) |
Pavliani (ss1 én ss2) ligt loix precies niet telkens meer dan 20 sec verloren. Op andere ss telkens top 6 tijd.
Duval 1e in super 1600. Sterckx 2e in group n (telt wel niet voor wereldkampioenschap group n) Thiry 16e. Loix had vandaag wel een uitstekende startpositie... maar als ik me niet vergis starten de eerste 15 (of 10 ?) morgen in omgekeerde volgorde dus kan hij daar morgen weer van profiteren ! http://a324.g.akamai.net/f/324/3595/...diapoa_021.jpg http://a324.g.akamai.net/f/324/3595/...diapoa_005.jpg http://a324.g.akamai.net/f/324/3595/.../diapo_002.jpg http://a324.g.akamai.net/f/324/3595/.../diapo_008.jpg http://a324.g.akamai.net/f/324/3595/.../diapo_020.jpg Ford Puma driver François Duval holds the advantage in the FIA Junior World Championship category but as expected, the Greek roads have inflicted a high rate of attrition on the series young guns in their 1600cc cars. Daniel Sola, who triumphed on the last round in Catalunya, lost time when he stopped to change a puncture, and others to hit trouble included Roger Feghali (water leak), Juha Kangas (accident) and Gianluigi Galli (broken battery). Duval's nearest challenger is Simon Jean-Joseph's Renault but the Martinique driver is not registered for the Junior WRC series, so the closest threat to Duval claiming a maximum score is Finn Jussi Valimaki in a Citroen Saxo. Juha Kankkunen's Accent WRC3 lost boost pressure at all but the highest engine revs on this morning's opening two stages, costing the Finnish veteran time in the twistier sections of road. His car's engine lapsed onto three cylinders in SS3 and SS4, pointing to an electrical problem. He racked up road penalties as the Hyundai team tried to cure the glitch. Armin Schwarz's has been reliable in the stages but the team discovered a loose water pipe late in the afternoon service halt and lost 20 seconds of road penalties as the mechanics tried to fix it. Freddy Loix's Accent has been reliable, however. Sporting: Armin Schwarz and Freddy Loix have both been pleased by recent development work on the Accent WRC3 and they put it to good use on the swept-clean roads that they faced this morning. Loix was fastest on the third stage and the Belgian was a regular in the top six on the timesheets as he proved the most consistent challenger to leader Markko Martin. As a result, he ended the day in second overall, 51s off the lead. Armin Schwarz would have been closer to his team-mate but his Hyundai team found a loose water pipe late in a service halt and he picked up 20 seconds of penalties for arriving at the exit control two minutes late. The German is still in contention, though - he holds eighth overnight. The third Accent driver Juha Kankkunen lost time with engine problems today and the Finnish veteran lies well outside the top ten as a result. Quotes: Freddy Loix said: "I have to say that I haven't been taking big risks today but it's all come together really well for us. I have a good feeling with the car and with the road position tomorrow I don't see why we can't keep this sort of speed." (Bron: dusty@worldrallychampionship.com ]) |
Is het op stoffigere rally's niet beter om als eerste te starten, wegens het betere zicht dat je dan over hebt ??? Allé ik weet niet he, ik ben een beetje rally-leek, maar zou het toch logisch vinden ...
airco |
Starten pas om de minuut (of zelfs 2 minuten) dus geen last van stof. Dus enkel wanneer je véééél sneller bent dan een voorganger last van stof. (b.v. wanneer je op dag 1 pech kent als WRC en de 2e dag, wegens slechte eindpositie op dag 1, ergens midden tussen groep N en super 1600 moet starten)
Diegene die eerst moet rijden heeft wel last van vele losse steentjes => weinig grip. Die losse steentjes zijn voor een groot deel schoongeveegd wanneer er een paar auto's gepasseerd zijn => meer grip = sneller Op asfalt is het dan weer meestal omgekeerd. De eerste wagens hebben een propere weg. Maar wanneer er een paar wagens gepasseerd zijn komen er steentjes, zand en modder op de weg door het "couperen" (= bocht af snijden). |
dag 2 iets minder: na ss8
Loix uit top 6 Duval out in ss8 http://a324.g.akamai.net/f/324/3595/.../diapo_104.jpg |
stoem stoem stoem
hopelijk nog punten voor FF (=Fast Freddy nt Fast Fons hé) |
Zoals het er nu uitziet wel....
FF trug opgeschoven naar plaats 5. Martin wegens probs 3.30 minuten verloren op SS9 |
Het is en blijft wel close in de top 10 me dunkt!
|
SS 10 cancelled due the amount of spectators => teveel volk dus :)
|
Was dat niet omdat er een auto ferm in de weg stond?
|
S10, the fourth stage of the second leg of the Acropolis Rally, has been cancelled due to the large number of spectators on the route as well as poorly parked spectators cars which would make it dangerous for the crews remaining in the Greek event. The crews have therefore just driven through the stage in order to reach their next service park, but did compete in SS10.
This is not the first time this year that stages have been cancelled as a result of these problems. However in the interest of everyone's safety organisers feel it is best to avoid the stages that are overcrowded rather than risk anyone's life. The rally will get underway again with SS11, which is set to begin at 15H34 local time. (Bron: www.rally-live.com) Als er slechts 1 auto in de weg staat... dan zou die er bij een rally niet lang staan denk ik... http://a324.g.akamai.net/f/324/3595/.../diapo_211.jpg |
HYUNDAI Technical: Armin Schwarz's Accent WRC3 was reliable until today's final pair of stages, when a brake calliper connector broke. Team mate Freddy Loix's car lost oil from its left-front damper in the long stage, giving the Belgian a difficult-handling car for the last six kilometres of the stage. Juha Kankkunen retired this morning, meanwhile, when the team changed the car's wiring loom in a final attempt to solve the Finnish veteran's engine problems. Upon leaving service Kankkunen reported no improvement and Hyundai elected to withdraw him. The team now suspects a problem with the engine's valves or valve seats. Sporting: Armin Schwarz has struggled with a badly-upset stomach today, although the German put his slower pace this morning down to a tyre choice that left him short of grip. He and Loix also complained of a lack of power in places, particularly in the steep uphill section at the start of SS8. Schwarz was hit by late brake problems too and he slipped back outside the top ten to 11th, while Loix (who also lost more time with a leaking front damper in SS9) holds fifth. The third Accent driver Juha Kankkunen was withdrawn this morning when the Hyundai team elected to search for the engine problem that had blighted his efforts since yesterday, instead of risking an engine failure and a loss of crucial information. Quotes: Freddy Loix said: "The uphill sections were really hard, because we almost had to change down to first gear and when you do that, you get lots more wheelspin and it hurts the tyres. This is still a long event, though, and we're still in with a good chance of some points." (Bron: www.wrc.com) |
duval is er dus niet meer bij, of heb ik dat misgelezen?
|
ge hebt dat goed gelezen :)
|
|
damn, het blijft wel tegenzitten voor loix :(
|
spijtig, maar toch al chique van loix en hyundai om zolang mee te draaien, en redelijk sterk mee te draaien hé, het moet gezegd!
|
idd, maar toch nog altij gen punte.
|
bwah, gans de rallywerled heeft al wel door dat de hyundai een enorm potentieel heeft.
Als ze zo blijven evolueren zie ik ze nog straffe toeren uithalen. Zeker volgend seizoen, dan zullen ze er volledig staan met een goed uitgeruste WRC. |
Het is te hopen dat ze nu ook terug door hebben welk potentieel Freddy heeft...
|
Technical: Freddy Loix's hopes of a points finish ended after this morning's second stage. The Belgian had hit a large rock and cracked the sump guard, and his Accent's engine went sick shortly afterwards. He reached the end of the test but the damage to the car's crank sensor meant that he could proceed no further. Armin Schwarz's car, meanwhile, has run reliably today. Sporting: Freddy Loix lost his fifth position on the second stage this morning, when the Belgian hit a rock and damaged his crank sensor beyond repair. Although he reached the end of the test, he was unable to continue. Armin Schwarz, meanwhile, has felt better today after he was troubled by an upset stomach for much of yesterday. The German didn't like his Accent's handling in the more rutted conditions but he still brought the car home in ninth, scoring a manufacturers' point for Hyundai. Quotes: Armin Schwarz said: "It's been a hard event for us - if we hadn't had the problems on Friday then we'd have had a better road position for yesterday, and we could have been higher up. But we've shown good pace again and it's good to get a point for the team." Freddy Loix said: "I know we drove very well on this rally and the car was excellent. I'm just sorry that I wasn't able to get the finish for everyone in the team who'd worked so hard." (Bron: dusty@worldrallychampionship.com) |
Spijtig voor Loix ... Maar wat hij daarvoor heeft laten zien ... INDRUKWEKKEND!!!!!!!! De combinatie Hyundai-Loix wordt een winning-team ... :D
|
All times are GMT +2. The time now is 02:46. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.