![]() |
- - - 25 U Vw Fun Cup - - -
ik zal hieronder wat info geven over de 25uren
voorlopig weet ik dat de timing van de 25u vanaf vandaag terug te vinden is op de officiële website, zijnde: www.vwfuncup.com onze auto wordt deze week gespoten in de nieuwe kleuren de 25 uren VW Fun Cup hebben dit jaar plaats op 20-21 juli 2002. het is reeds de vierde maal dat Perdieus Motorsport (voorheen red&green racing) deelneemt aan deze toch wel beroemde en unieke race. deze race is met zijn 25u de langste officiële race ter wereld (bij mijn weten toch). ook het deelnemersveld is indrukwekkend. dit jaar werden er nog 20 fun cups extra aangekondigd, komende van de kampioenschappen van italië en engeland. dit maakt dat er gedurende 25u zo een 130 wagens (met vrije uitlaat, veel lawaai dus) over het circuit gaan scheuren. 's nachts lijkt het dan op een heuse kermis met echt wel altijd een auto binnen je gezichtsveld. zwarte gaten vallen er dus nooit, en als ik nooit zeg, dan bedoel ik nooit. I've been there, I've seen it, It's true!! laat ons hopen dat we het resultaat van vorig jaar (16de op 110) kunnen evenaren. de truc is zoals bij ieder uithoudingswedstrijd om zo weinig mogelijk in de pits te staan, dit is dan ook tevens onze taktiek, lijkt me logisch uiteraard. wij zien het volledig zitten, maar de autosport blijft een mechanische sport, dus we moeten nog altijd de finish afwachten hé! |
Succes! als ik tijd heb kom is zeker is langs
|
I'll be There :D
|
En dan nu nog bang afwachten op den uitslag morgen zekers! Of is vader al een beetje bijgedraaid?
|
ik weet het nog nie
ik hoop dak nog kan meerijden, want ik heb wel degelijk zwaar gefaald vier op vier van mijn eerste kan terug opnieuw, dat wordt even afwachten |
Re: - - - 25 U Vw Fun Cup - - -
Quote:
|
ist dan ook ni in Magny Cours F1 ? moeilijke keuze
|
JP ge kunt toch altijd zaterdag de start komen zien? of kunt ge de kwali's ook ni missen?
|
F1 of onze Maarten . ik zou het wel weten :)
|
ik bedoel naar MC gaan é
|
Maarten,
ik hoop dat ik kan langs komen want den 20ste gaat mijn neef trouwen, dus als ik mij een beetje kan inhouden met zuipjes doen en als ik er in slaag van zondag zoder kater op te staan moogt ge mij verwachten!! µHopelijk meer geluk als ik vorig jaar en zeker zo goed als jullie vorig jaar!!! SUCCES!! :D Serge |
ik mag meerijden
zit op deze moment in Naples, Florida warm vochtig en geen zon, maar wel 28graden raar weer dus ik verwacht jullie idd allemaal op de 25u stuur mij een mail als je nog een kaart wil, ik zorg ervoor als ik thuis kom maandag greetz from usa today maarten |
Ik zal er zijn en wens iedereen een super weekend toe voor de 25uur VW Fun-Cup.
CKJ Distrispeed http://members.lycos.nl/racefrancorc...istrispeed.htm |
|
Zaterdag kom ik zeker al langs. Misschien blijf ik tot zondag.... (afhankelijk van weer & aantal padockers dat aanwezig is )
Iemand die wil meerijden moet maar iets laten weten! |
Heeft er iemand de timing van de 25u?
Verschiet nie, de Busstop ligt er een beetje anders bij (metname de uitgang) en de F1-pitlane vertrekt nu pas achter de 1ste chicane vd Busstop (en de vangrail van die pitlane is helemaal weg) |
Peter Baert zat er bijna in met de BMW 320i van RBM vorige week!
De busstop is echt wel serieus sneller geworden bij het uitkomen, de rondetijden zullen wel een stukje zakken nu! |
wij pakten die toch al planchée (de busstop)
maar het zou wel kunnen dat er een secondje afgaat bij ons ook ik zal het morgen weten |
Ik denk dat ik er ook naartoe ga gaan, maar dan alleen maar de zaterdag.
De vrijdag namiddag (moet dan niet werken, maar morgen wel om 6u00 beginnen...) en de zondag ben ik dan zeker op Zolder terug te vinden !! Vincentdb |
Programma :
Jeudi 18.07.2002: Installation dans les paddocks à partir de 08h00 14.00 – 18.00 h Essais libres payants (350 euro hTVA) Vendredi 19.07.2002: 08.00 - 08.45 h. Contrôles administratif & sportif pour les pilotes Uniroyal, français, italiens, hollandais et anglais 08.00 - 09.45 h. Contrôles administratif, sportif et technique VW Lupo Cup 08.00 - 12.00 h. Contrôle technique VW Fun Cup 08.45 - 09.45 h. Cours théoriques pour les pilotes des voitures incentives Uniroyal, français, italiens et hollandais 08.45 - 12.00 h. Contrôles administratif & sportif VW Fun Cup 09.00 - 09.30 h. Essais officiels 1 Monoposto (30’) 09.45 - 10.30 h. Cours pratiques pour les pilotes des voitures incentives Uniroyal, français, italiens, et hollandais 10.00 h. Briefing VW Lupo Cup 11.00 h. Briefing VW Fun Cup pour les pilotes français, italiens, hollandais, anglais et Uniroyal 10.45 - 11.15 h. Essais officiels Toyota Yaris Cup (30’) 11.30 - 12.00 h. Essais libres VW Lupo Cup (30’) 12.15 - 14.15 h. Essais officiels VW Fun Cup (120’) 14.30 h. Briefing VW Fun Cup pour les pilotes belges 14.30 - 15.00 h. Essais officiels 2 Monoposto (30’) 15.30 - 16.00 h. Course 1 Toyota Yaris Cup (30’) 16.15 - 16.45 h. Essais officiels VW Lupo Cup (30’) 17.00 - 19.00 h. Essais libres VW Fun Cup (120’) Samedi 20.07.2002: 07.00 - 08.30 h. Vérifications GDC 08.00 - 08.15 h. Warm up VW Fun Cup (15’) 08.30 - 09.30 h. Essais officiels GDC (60’) 10.00 - 10.30 h. Course Monoposto (30’) 11.00 - 11.30 h. Course 2 Toyota Yaris Cup (30’) 12.00 - 14.00 h. Course GDC (120’) 14.30 - 15.00 h. Course VW Lupo Cup (30’) 15.00 h. Début procédure 25 Heures VW Fun Cup 16.00 h. Départ 25 Heures VW Fun Cup bron : www.vwfuncup.com |
artikel van autosport.be http://www.autosport.be/page.asp?p=shownews&id=912
|
Ik ben juist terug (22u00 => met bus, trein en fiets...), en het was echt leuk !!!
Ik ben dankzij een kennis (een marshall van op het forum van www.racingbelgium.com), juist achter de muur aan post 14 mogen gaan staan, en amai, om de 5 minuten was er daar een spin of een wagen in de zandbak !!! Je kon er overal (paddock, tribunes,...) gratis binnen, is ook wel fijn ! De Yaris Cup race was echt spannend, en ook sportief deze keer. Leuk ! De Lupo's waren spectaculair. Ik zat aan de bus stop chicane tijdens de races, en een paar crashes gezien. De eerste 3 waren 3 Junior's ! De GDC (wist nog eens niet dat dat bestond...) was ook leuk om naar te kijken. Radical's, Clio's, Porsches en andere racen daar allemaal samen !! De Radical's gewonnen, natuurlijk. Foto's volgen nog. Vincentdb |
gisteren ook in francorchamps geweest, schitterend weer voor de verandering en een paar mooie wedstrijden gezien, wat mij wel opviel was dat er bij het begin v/d 25u serieus gevochten werd voor een plaatske en dat terwijl er toch nog zo'n slordige 24.5uur volgden ;) 't was echt de moeite...
|
veel pech gehad, maar toch op een mooie 33ste plaats geëindigd op 110 deelnemers
het uitgebreide verslag volgt, als ik nog eens nagekeken heb wat we allemaal hebben voorgehad, het waren prullen, maar met zo een lange pitlane kost dat al snel een pak tijd |
Ja Maarten, het zijn niet altijd de snelsten die vooraan eindigen tijdens de 25 hr hé.
Onze 15° plaats hebben wij te danken aan een volledig probleemloze race. En dit terwijl 1 onzer piloten slechts een enkele keer onder de 3'20 dook. Buiten een set remblokken (vooraan) is alles op onze wagen nog zoals bij de start. Ik ben jullie spijtig genoeg nooit tegen gekomen op het circuit. Succes in Engeland!!! |
Mijn foto's van de Fun Cup staan on-line.
Spijtig genoeg waren de batterijen van mijn foto toestel leeg, dus veel foto's van de fun cup heb ik spijtig genoeg niet... Foto's Vincentdb |
http://www.spa-francorchamps.be/gfx/...s/460b0602.jpg
http://www.spa-francorchamps.be/gfx/...s/460b0112.jpg B.Lorquet Diffusion:::Photos J.Letihon bron : http://www.spa-francorchamps.be |
ik mis iets op die tweede foto :)
|
Quote:
nee de spoiler idd :) |
tweede foto is van donderdagtraining toen we de motor aan het inrijden waren, eerste foto is van de kwalificatie of training op vrijdag
heeft er niemand een foto met de rode voorspoiler van tijdens de koers? dan is de wagen m.i. nog knapper, ik zet mijn foto's online van zodra ik ze heb (iemand anders heeft er digitale getrokken dus moet ik nog even op het cd'ke wachten) wat vinden jullie er trouwens van, van het design? (ps: it's me op de tweede foto, manfred op de eerste) |
seg maarten die foto in de sig is nu dus wel ou(t)(d) he ;) tijd voor een vervanging :D
|
Maarten, aan die tweede foto te zien, zit jij behoorlijk scheef, zitten er dan geen gordels in ?
|
De centrifugaalkrachten met Maarten aan het stuur zijn zo hoog dat de gordels en de zetel van een Funcup het niet houden, vandaar. :D A propos dit is onze wagen:
http://www.spa-francorchamps.be/gfx/...s/460b0143.jpg http://www.spa-francorchamps.be/gfx/...s/460b0117.jpg B.Lorquet Diffusion:::Photos J.Letihon 20/07/2002 www.spa-francorchamps.be |
Quote:
|
ik heb er iets van gemerkt
niet te doen dat er zelfs in de fun cup al drugcontroles zijn ongelooflijk gewoon ik ken er éne die mee is moeten gaan, en die heeft de volle twee uur in dat medisch centrum kunnen zitten, en dat was tijdens de koers, hij moest snel terug worden gebracht omdat het zijn beurt was om te rijden! dat ze zoiets dan voor of na de koers doen, maar toch niet er middenin! |
Raceverslag Perdieus Motorsport
donderdag training: nieuwe motor inrijden - oliedop liet olie door - motor kwam maar niet los
vrijdag kwalificatie: té weinig power in de motor ondanks afstelling door een specialist dubois van de carburator gevolg 62ste startplaats op 110 deelnemers vrijdag vrije training: carburator van oude motor geplaatst - twee seconden sneller maar toch nog niet overtuigend zaterdag morgend: warm up en na de warm up werd door een andere specialist van dubois de nokkenas juist afgesteld, deze stond blijkbaar verkeerd afgesteld! er wordt een scheur in de carter vastgesteld (dit is een nieuwe motor van bij dubois ????), mannen van dubois brengen een pasta om de scheur dicht te werken!! zaterdag start: manfred vertrekt en stijgt op drie kwartier van de 62ste naar de 24ste plaats algemeen, na drie kwartier bolt mafred voorbij de pits en stopt aan de pitsuitgang. de motor wil niet meer, manfred duwt de wagen terug tot over de lijn van de pits, mecaniekers foefelen een beetje aan vanalles en wagen start opeens weer, zonder reden 75ste plaats terug vertrokken, manfred komt op het einde van zijn relais binnen en laat weten dat de motor spruttelt, mecano's steken een nieuwe motor en kijken alles nog eens na. pieter neemt over, de motor draait aanvaardbaar maarten neemt over, krijgt de pace car die op die moment al voor de vierde keer de baan opkomt, veel olie op de baan en veel gele vlaggen marc neemt over, manfred rijdt daarna een dubbele relais, rotor moet voor de tweede maal vervangen worden, want de motor spruttelt weer pieter rijdt (ondertussen al vol in de nacht) slechts een enkele stint maarten neemt over en rijd een dubbele stint, wint 15 plaatsen en perdieus motorsport staat op de 25ste plaats algemeen. tijdens deze dubbele stint barst er een immens zwaar onweer los boven het circuit, zichtbaarheid is 0 (mede danktzij losvliegende brokstukken van auto's die ervoor gezorgd hebben dat maarten 2u30 met slechts één xenon en 1 mistlicht (allebei rechts) moet rijden (maarten merkt dit evenwel niet, en rijdt samen met de leider Maes&Zoon, en haalt deze zelfs in op het einde van de tweede relais) vader marc pakt over bij het ochtendgloren, krijgt nog wat regentips van maarten en draait direct goede tijden. marc rijdt de wagen (na de wissel teruggevallen tot een 28ste positie) terug binnen op de 25ste positie manfred neemt over en komt twee keer binnen met motorproblemen, de rotor wordt voor de tweede maal vervangen de remmen vooraan worden voor de eerste maal vervangen, maarten neemt over en rijdt samen met navicom nummer 10 en draait toptijden 3'10, maar wordt tegen het einde van de relais in de tweede knik van de dubbele linkse geramd door een blauwe italiaanse funcup en belandt tegen de vangrails, gelukkig alleen spoiler vooraan weg, maarten komt binnen om rest van de spoiler onder de wagen uit te trekken, wagen heeft last van onderstuur en te weinig downforce op het rechte stuk m.a.g. tragere tijden rond 3'14 pieter neemt over, maar klaagt ook over te weinig toeren op het rechte stuk, evenals marc. ondertussen is de pasta op de motor gelost en loopt er dus zeer langzaam olie weg, kris ( chef mecaniek) kijkt bij iedere pitstop olie na, en kapt er indien nodig een busje bij! maarten neemt opnieuw over en de mechaniekers monteren een nieuwe voorkap met spoiler al op. maarten jaagt op een podiumplaats in de light categorie. rukt op van 30ste naar 23ste positie met tijden van 3'10-3'11, maar hij wordt té laat binnengeroepen en valt zonder benzine na de dubbele linkse in de toer in dewelke hij wilde binnenkomen, wagen wordt na een 20tal minuten wachten binnengesleept, volgetankt en pieter neemt over op de 33ste plaats pieter rijdt de race uit op een gematigd tempo en zo eindigt perdieus motorsport na een incidentrijke race op een 33ste plaats zonder de motorproblemen en het benzine-incident zat er veel, heel veel meer in. MAAR ALS ONS KAT EEN KOE WAS, KONDE ZE MELKEN!! volgend jaar beter organiseren, op tijd de wagen prepareren en op het podium eindigen dus !!! dank aan het ganse team voor de toffe race, spijtig van de slecht geprepareerde motor door de mensen van dubois! |
Hier zat klaarblijkelijk heel wat potentieel in!!!!
Proficiat perdieus!! |
mja moet kostelijk grapke geweest zijn azo ...
|
juist gehoord van ons vader dat ik op het moment dat ik zonder naft ben gevallen, derde (en dus op het podium) stond in de lightklasse, dit maak alles nog eens erger ... :frusty: :frusty: :frusty:
trouwens de uitslag en de klassementen staan op de officiële site, u allen ongetwijfeld reeds bekend! we staan in het belgisch kampioenschap 24ste algemeen, is dus nog niet zo slecht, maar der had zoveel meer in gezeten hé :frusty: :frusty: :frusty: gegroet |
Is het normaal dat er in het begin van de wedstrijd zo gestreden wordt vooraan in de wedstrijd, 't leek bij momenten meer op een sprintwedstrijd dan op een endurance wedstrijd ;)
|
All times are GMT +2. The time now is 18:15. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.