![]() |
Silverstone: De Race
wel ...
best amusante race Michelin die les krijgen van Bridgestone Bij McLaren mag de volledige pitcrew aan de deur. 1 keer vergissen ... OK ... maar consequent iedere pitstop blunders maken ... :rolleyes: ... Als ze zo voortdoen kunnen ze volgend jaar aan de strijd tegen de Jaguar's beginnen. Ferrari was weer de geoliede machine. Zo uitgekookt dat zelfs starten vanop plaats 21 geen probleem is. Prachtige prestatie van Rubens Barrichello. JP Montoya heeft een knappe race gereden. Zolang Ferrari niet begint te blunderen zal plaats 1 en 2 nog voor een tijdje buiten bereik blijven. airco |
ask toch ff mag reclameren op ferrari, mor kzal mor opletten dak ier weer ni vanalles naar mijne kop gegooid krijg...
ik dacht da inhalen in de pits ni mocht(en da heeft schumacher dus wel degelijk gedaan) |
euhm ... renault had 2 wagens in de pits staan ... waardoor Button in de pitlane stil stond. Je kan moeilijk verwachten dat Schumacher er nog 5 of 10 seconden blijft stilstaan he.
je moet de regels interpreteren waarvoor ze gemaakt zijn he ... Dit lijkt me niet echt een overtreding tegen de regel van niet inhalen in de pits. |
Quote:
enfin ja vr mij blijft inhalen inhalen, mor da zalwel zijn omdakik ni rv ferrari ben zeker? |
Ik vond het toch ne plezant koerske vooral wat Frentzen uit aan het vreten was voordat hij uitviel! Trouwens iets te weten gekomen over Allister Gibs lollypopman bij BAR zijn vrouw is aan het bevallen op dit moment... :D
|
Quote:
En welke taal spreek jij juist? |
Quote:
De race dan: Aangenaam. Niet denderend, maar toch wel wat gezien, dankzij de weergoden die in Engeland bijna zo erg zijn als in België. Topteams zien flateren, enkel Ferrari blijft eeuwig overeind. Als zelfs het weer hun al niet tegen kan houden, dan moet er nog een mirakel gebeuren voordat die vijfde niet binnen is. TOP: *Ferrari: Barrichello 21->2. (te danken aan superieure Ferrari) Schumacher zoals Schumacher nu eenmaal is, Brawn op z'n best,....het zit gewoon allemaal perfect......spijtig... *Montoya: Heeft gedaan wat hij kon. 3de plaats is in feite een overwinning *BAR: Eindelijk. *Frentzen: Waarom moet Arrows eigenlijk betalen voor zo'n pokkemotoren ? Frentzen gaf het beste van zichzelf, had zelfs zicht op een 6de plaats in het begin van de race. FLOP: *McLaren: 1) Regen. Iedereen naar de pits, Coulthard niet 2) Coulthard gaat uiteindelijk de pits in, niemand staat klaar 3) Coulthard gaat de baan af 4) Coulthard spint 5) Coulthard gaat de pits in, niemand staat klaar, trage pitstop 6) Coulthard gaat de baan af 7) Raikkonen moet opgeven --> Waar zijn die met bezig ? *Williams (en dan vooral dat bijtanksysteem dat 2 weken geleden ook niet echt wou werken) *Toyota: McNish ? Ach ja, die reed een jaar bij Toyota. Nooit meer iets van gehoord achteraf. *Massa: Jong en snel, maar niet echt ervaren *Jaguar: vanaf de volgende race vermeld ik Jaguar niet meer bij de FLOPS, iedereen zal wel weten dat zij er elke keer bijhoren. Leuke race. Ik heb al beter gezien, maar liever dit dan een Tour de France rit met Michel Wuyts of een finale tussen Hewitt en een onbekende Argentijn... Next race: Magny Cours. Winnaar: M. Schumacher http://a324.g.akamai.net/f/324/3126/...02_220x200.jpg |
Een extra top bij uwe lijst vinnek toch wel raikonnen...
Prachtige race heeft diene gereden zenne :p Voor de rest kan ik u enkel maar gelijk geven |
JPM kan blijkbaar niet weerstaan aan druk of heb ik alleen die scuivers gezien, eerst als michael achterhem was op het droog en daarna met rubens.
Ik weet niet of dit een toekomstige kampioen is, als ge ziet wat kimi laat zien of die andere jonge kerels. |
Ge moet diene williams ni vergelijken met de stabiliteit van de ferrari's hé, maar eerder met die van zijn teamgenoot.
En als ge dan ziet wat Montoya heeft klaargespeeld, dan moet ik zeggen dat hij een mooie race gereden heeft! |
Dat vind ik ook, het opzet van JPM deze race was eerst en vooral aankomen, eventueel met punten en als het echt meezat ook nog een podiumplaats. Dus naar mijn insziens was dit een geslaagde race voor hem. Ferrari was weer oppermachtig, dus veel viel er na de eerste x-aantal rondjes niet meer te beleven.
|
Quote:
jonge rijders : Massa ??? onozelaar int gras gaan rijden en veel schuivers -> zwak Kimi -> uitgevallen en gewoon genaderd omdat MS & JPM aant vechten waren Sato -> pech ! al bij al zwak presteren van de rookies dit weekend |
Quote:
Kvind u manier van interpreteren soms wel raar... |
Het feit dat Raikkonen de vechtende Schumacher en JPM kon bijbenen, kwam doordat JPM Schumacher ophield. Maw: Raikkonen was even snel als JPM's Williams, en zelfs sneller dan Ralfke's Williams. Als je dan naar Coulthards' prestaties kijkt, kan je bezwaarlijk zeggen dat Kimi deze race ondermaats presteerde. Zijn pitcrew was spijtig genoeg ook niet van de snelste, en de McLaren gaf de geest na 3/4de van de race te hebben doorstaan. Niets op Raikkonens' prestatie aan te merken.
Ook Coulthard kan je eigenlijk niets verwijten; pitstopstrategie van McLaren was gewoon vreselijk, hij was er het slachtoffer van; de verkeerde banden en 2 keer van de baan + 1 spin. Sato is net als Massa een keer van de baan gegaan, dus als Massa 'zwak' is, verdient Sato deze stempel evengoed. Sato die net als Yoong en McNish toch beter een andere autosporttak opzoekt, naar mijn mening. |
http://f1onboard.absolutelysensation...gimages/09.jpg
Vraag: bestaat er eigenlijk een bepaalde regel omtrent inhalen in de pits ? Ik herinner me dit seizoen nog duidelijk een gevecht tussen een Renault en een Sauber -denk ik-, in de pits, zij langs zij |
ivm met de conclusies die hier worden getrokken van de rookies en JPM.
==> Niet naar het interview gekeken dat op de VRT met David Coulthard ... ik citeer: Quote:
Als je conclusies trekt over het hele seizoen, zal je een iets geloofwaardiger beeld krijgen ... beoordelen enkel op deze race van silverstone, om dan te besluiten dat ze beter een andere job zoeken is een beetje foolish |
Quote:
|
Quote:
|
Quote:
Martin Brundle zei dat hij hetzelfde als Coulthard zou geprobeerd hebben in die situatie... Slechts op het einde heeft Coulthard toch die intermediate banden erop laten leggen waarschijnlijk een bandentest... :p |
Quote:
|
Gisteren op VTM-Laat gehoord: Micheal Schumacher heeft de grote prijs van Enegland gewonnen voor z'n teamgenoot Barrichello. Montoya werd derde in zn McLaren :eek:
Ik viel bijna uit mijne zetel ( en nie van de slaap) |
Quote:
|
Quote:
en derbij, schumacher wacht geduldig af....sry ze, da was toch mor nipt en in de pits zijn er nu eenmaal grote risico's dus volgens mij blijft et onreglementair:p wle goeie foto finiz:) |
aw ja, fotootje bron: f1onboard.com
|
Gelezen in De Standaard: BAR punten dankzij helicopter. Ze hadden een helicopter tegenwind gestuurd om de wolken in het oog te houden om zo te bepalen welke banden te leggen. Betreft hier een verklaring van de Team baas van BAR.
Slim gevonden, mischien een tip voor McLaren in het vervolg? Greetz, De Laskaat |
Quote:
Veel teams hebben afhankelijk van hun budget zulke oplossingen. airco |
Heb inmiddels een goeie 35 ronden van de GP gezien, en toegegeven, tot dusver best een prettige race. Absolute helden tot op dat punt zijn Kimi en Heinz-Harald. Hoewel, misschien had HH wel teamorders gekregen om zich zo goed mogelijk in de kijker te rijden (om de overlevingskansen van het team wat op te krikken) zonder daarbij het materiaal te sparen. Raikkonen en Coulthard worden verraden door de Mc Laren "organisatie" (of het gebrek eraan, als de mecano's maar "cool" blijven)
Ook bijzonder duidelijk dat Bridgestone meer nattigheid verdraagt dan Michelin. Toyota boert stevig achteruit na het hoopgevende seizoensbegin. Om van Jordan maar te zwijgen. Barichello remonteert fantastisch van 21 naar 2, nu ja, da's helemaal niet verwonderlijk met het huidig niveau dat de Ferrari haalt. Ik bedoel maar, Schumi, JPM, DC en nog vele anderen zouden met hetzelfde materiaal niet minder hebben gekund. Straks verder kijken, of valt er in de tweede racehelft niks meer te beleven??? jan |
|
ik heb op het forum van pitstop (dank u daarvoor) een foto gevonden die toch wel wat meer duidelijkheid schept vind ik persoonlijk
http://a324.g.akamai.net/f/324/3126/.../diapo_338.jpg Schumacher begint z'n manoeuvre al voor het muurtentje van Sauber, dan moeten ze nog voorbij Sauber én Jordan vooraleer Button kan afslagen: als die nie onreglementair is weet ik het ook nie meer! maarja sommige mogen duidelijk wat meer als de rest :rolleyes: |
Wat je niet op die foto te zien krijgt is dat Trulli ondertussen ook in de pits staat! Button kan echter niet op zijn pitstop wachten zonder een ander team te blokkeren, dus bolt hij rustig uit in de pitlane zodat hij niet te lang voor de crew van Jordan moet stilstaan (die ongetwijfeld ook een pitstop aan het plannen waren)
Schumacher komt achter Button aan de maximum pitsnelheid (veel sneller dan de uitbollende Renault dus), en Button gaat sportief aan de kant omdat hij aan het uitbollen is. Je mag niet inhalen in de pits, d.w.z. "een duel uitvechten", maar dit was een volledig andere situatie. Je kan zulke regels niet letterlijk interpreteren en toepassen, zo werkt de wereld niet. |
Quote:
Wat vind je trouwens hier van: http://f1onboard.absolutelysensation...7_heidfeld.avi En dit is dan nog een duel voor een positie, iets wat bij Schumacher en Button niet het geval is. Meer zelfs, een coureur die gedubbeld wordt, mag feitelijk nooit in de weg rijden van degene die hem dubbelt. Een blauwe vlag in de pits bestaat wel niet ;) |
All times are GMT +2. The time now is 03:39. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.