De Paddock

De Paddock (http://www.depaddock.eu/forum/index.php)
-   Formule 1 (http://www.depaddock.eu/forum/forumdisplay.php?f=2)
-   -   Silverstone: De Race (http://www.depaddock.eu/forum/showthread.php?t=2814)

airco 07-07-2002 15:43

Silverstone: De Race
 
wel ...
best amusante race

Michelin die les krijgen van Bridgestone

Bij McLaren mag de volledige pitcrew aan de deur. 1 keer vergissen ... OK ... maar consequent iedere pitstop blunders maken ... :rolleyes: ...
Als ze zo voortdoen kunnen ze volgend jaar aan de strijd tegen de Jaguar's beginnen.

Ferrari was weer de geoliede machine. Zo uitgekookt dat zelfs starten vanop plaats 21 geen probleem is. Prachtige prestatie van Rubens Barrichello.

JP Montoya heeft een knappe race gereden. Zolang Ferrari niet begint te blunderen zal plaats 1 en 2 nog voor een tijdje buiten bereik blijven.

airco

Hakki 07-07-2002 15:45

ask toch ff mag reclameren op ferrari, mor kzal mor opletten dak ier weer ni vanalles naar mijne kop gegooid krijg...
ik dacht da inhalen in de pits ni mocht(en da heeft schumacher dus wel degelijk gedaan)

airco 07-07-2002 15:50

euhm ... renault had 2 wagens in de pits staan ... waardoor Button in de pitlane stil stond. Je kan moeilijk verwachten dat Schumacher er nog 5 of 10 seconden blijft stilstaan he.

je moet de regels interpreteren waarvoor ze gemaakt zijn he ...
Dit lijkt me niet echt een overtreding tegen de regel van niet inhalen in de pits.

Hakki 07-07-2002 15:52

Quote:

Originally posted by airco
euhm ... renault had 2 wagens in de pits staan ... waardoor Button in de pitlane stil stond. Je kan moeilijk verwachten dat Schumacher er nog 5 of 10 seconden blijft stilstaan he.

je moet de regels interpreteren waarvoor ze gemaakt zijn he ...
Dit lijkt me niet echt een overtreding tegen de regel van niet inhalen in de pits.

jamor, da was ni just vr de inrit van renault eh, da was er nog een stukkie voor, dieje renault moest ton mor vr zijnen inrit wachten of daar schumacher vrlaten(ok, mss was er iemand anders geblokkeerd dan, mro daar hebbik ni op gelet)
enfin ja
vr mij blijft inhalen inhalen, mor da zalwel zijn omdakik ni rv ferrari ben zeker?

Bart.Vandecavey 07-07-2002 16:04

Ik vond het toch ne plezant koerske vooral wat Frentzen uit aan het vreten was voordat hij uitviel! Trouwens iets te weten gekomen over Allister Gibs lollypopman bij BAR zijn vrouw is aan het bevallen op dit moment... :D

Stipey 07-07-2002 16:06

Quote:

Originally posted by Hakki

jamor, da was ni just vr de inrit van renault eh, da was er nog een stukkie voor, dieje renault moest ton mor vr zijnen inrit wachten of daar schumacher vrlaten(ok, mss was er iemand anders geblokkeerd dan, mro daar hebbik ni op gelet)
enfin ja
vr mij blijft inhalen inhalen, mor da zalwel zijn omdakik ni rv ferrari ben zeker?


En welke taal spreek jij juist?

Finish 07-07-2002 16:12

Quote:

Originally posted by Hakki

jamor, da was ni just vr de inrit van renault eh, da was er nog een stukkie voor, dieje renault moest ton mor vr zijnen inrit wachten of daar schumacher vrlaten(ok, mss was er iemand anders geblokkeerd dan, mro daar hebbik ni op gelet)
enfin ja
vr mij blijft inhalen inhalen, mor da zalwel zijn omdakik ni rv ferrari ben zeker?

Ja dat is omdat je niet voor Ferrari bent. Dit leek me totaal niet inhalen, Button (of Trulli) reed op de moment dat Schumacher hem 'inhaalt' z'n pitplaats in. Dit is gewoon zo snel mogelijk, zonder tijdsverlies die Renault proberen voorbij te raken.

De race dan:

Aangenaam. Niet denderend, maar toch wel wat gezien, dankzij de weergoden die in Engeland bijna zo erg zijn als in België. Topteams zien flateren, enkel Ferrari blijft eeuwig overeind. Als zelfs het weer hun al niet tegen kan houden, dan moet er nog een mirakel gebeuren voordat die vijfde niet binnen is.

TOP:
*Ferrari: Barrichello 21->2. (te danken aan superieure Ferrari) Schumacher zoals Schumacher nu eenmaal is, Brawn op z'n best,....het zit gewoon allemaal perfect......spijtig...
*Montoya: Heeft gedaan wat hij kon. 3de plaats is in feite een overwinning
*BAR: Eindelijk.
*Frentzen: Waarom moet Arrows eigenlijk betalen voor zo'n pokkemotoren ? Frentzen gaf het beste van zichzelf, had zelfs zicht op een 6de plaats in het begin van de race.

FLOP:
*McLaren: 1) Regen. Iedereen naar de pits, Coulthard niet
2) Coulthard gaat uiteindelijk de pits in, niemand staat klaar
3) Coulthard gaat de baan af
4) Coulthard spint
5) Coulthard gaat de pits in, niemand staat klaar, trage pitstop
6) Coulthard gaat de baan af
7) Raikkonen moet opgeven
--> Waar zijn die met bezig ?
*Williams (en dan vooral dat bijtanksysteem dat 2 weken geleden ook niet echt wou werken)
*Toyota: McNish ? Ach ja, die reed een jaar bij Toyota. Nooit meer iets van gehoord achteraf.
*Massa: Jong en snel, maar niet echt ervaren
*Jaguar: vanaf de volgende race vermeld ik Jaguar niet meer bij de FLOPS, iedereen zal wel weten dat zij er elke keer bijhoren.

Leuke race. Ik heb al beter gezien, maar liever dit dan een Tour de France rit met Michel Wuyts of een finale tussen Hewitt en een onbekende Argentijn...

Next race: Magny Cours. Winnaar: M. Schumacher

http://a324.g.akamai.net/f/324/3126/...02_220x200.jpg

Oneliner 07-07-2002 16:24

Een extra top bij uwe lijst vinnek toch wel raikonnen...
Prachtige race heeft diene gereden zenne :p

Voor de rest kan ik u enkel maar gelijk geven

Megane 07-07-2002 22:01

JPM kan blijkbaar niet weerstaan aan druk of heb ik alleen die scuivers gezien, eerst als michael achterhem was op het droog en daarna met rubens.
Ik weet niet of dit een toekomstige kampioen is, als ge ziet wat kimi laat zien of die andere jonge kerels.

Oneliner 07-07-2002 22:48

Ge moet diene williams ni vergelijken met de stabiliteit van de ferrari's hé, maar eerder met die van zijn teamgenoot.

En als ge dan ziet wat Montoya heeft klaargespeeld, dan moet ik zeggen dat hij een mooie race gereden heeft!

Beemer 07-07-2002 22:53

Dat vind ik ook, het opzet van JPM deze race was eerst en vooral aankomen, eventueel met punten en als het echt meezat ook nog een podiumplaats. Dus naar mijn insziens was dit een geslaagde race voor hem. Ferrari was weer oppermachtig, dus veel viel er na de eerste x-aantal rondjes niet meer te beleven.

JPMontoya 07-07-2002 23:05

Quote:

Originally posted by Megane
JPM kan blijkbaar niet weerstaan aan druk of heb ik alleen die scuivers gezien, eerst als michael achterhem was op het droog en daarna met rubens.
Ik weet niet of dit een toekomstige kampioen is, als ge ziet wat kimi laat zien of die andere jonge kerels.

prijzen worden pas uitgedeeld aan de finish !

jonge rijders : Massa ??? onozelaar int gras gaan rijden en veel schuivers -> zwak
Kimi -> uitgevallen en gewoon genaderd omdat MS & JPM aant vechten waren
Sato -> pech !

al bij al zwak presteren van de rookies dit weekend

Oneliner 07-07-2002 23:23

Quote:

Originally posted by JPMontoya
Kimi -> uitgevallen en gewoon genaderd omdat MS & JPM aant vechten waren

Wel toevallig dat enkel kimi kon naderen hé.
Kvind u manier van interpreteren soms wel raar...

Finish 07-07-2002 23:38

Het feit dat Raikkonen de vechtende Schumacher en JPM kon bijbenen, kwam doordat JPM Schumacher ophield. Maw: Raikkonen was even snel als JPM's Williams, en zelfs sneller dan Ralfke's Williams. Als je dan naar Coulthards' prestaties kijkt, kan je bezwaarlijk zeggen dat Kimi deze race ondermaats presteerde. Zijn pitcrew was spijtig genoeg ook niet van de snelste, en de McLaren gaf de geest na 3/4de van de race te hebben doorstaan. Niets op Raikkonens' prestatie aan te merken.

Ook Coulthard kan je eigenlijk niets verwijten; pitstopstrategie van McLaren was gewoon vreselijk, hij was er het slachtoffer van; de verkeerde banden en 2 keer van de baan + 1 spin.

Sato is net als Massa een keer van de baan gegaan, dus als Massa 'zwak' is, verdient Sato deze stempel evengoed. Sato die net als Yoong en McNish toch beter een andere autosporttak opzoekt, naar mijn mening.

Finish 08-07-2002 00:07

http://f1onboard.absolutelysensation...gimages/09.jpg

Vraag: bestaat er eigenlijk een bepaalde regel omtrent inhalen in de pits ? Ik herinner me dit seizoen nog duidelijk een gevecht tussen een Renault en een Sauber -denk ik-, in de pits, zij langs zij

airco 08-07-2002 00:13

ivm met de conclusies die hier worden getrokken van de rookies en JPM.
==> Niet naar het interview gekeken dat op de VRT met David Coulthard ...
ik citeer:
Quote:

een piloot zijn reputatie en kwaliteiten kunnen niet beoordeelt worden op basis van 1 race of enkele races ... you have to look at the bigger picture ...
well right is he ...
Als je conclusies trekt over het hele seizoen, zal je een iets geloofwaardiger beeld krijgen ... beoordelen enkel op deze race van silverstone, om dan te besluiten dat ze beter een andere job zoeken is een beetje foolish

JPMontoya 08-07-2002 00:20

Quote:

Originally posted by Finish
http://f1onboard.absolutelysensation...gimages/09.jpg

Vraag: bestaat er eigenlijk een bepaalde regel omtrent inhalen in de pits ? Ik herinner me dit seizoen nog duidelijk een gevecht tussen een Renault en een Sauber -denk ik-, in de pits, zij langs zij

je kan dit bezwaarlijk inhalen noemen , de renault wil afbuigen en schumacher gaat er gewoon voorbij

Bart.Vandecavey 08-07-2002 08:54

Quote:

Originally posted by JPMontoya


je kan dit bezwaarlijk inhalen noemen , de renault wil afbuigen en schumacher gaat er gewoon voorbij

Dat is dus wel duidelijk inhalen, want rechts zie je de Jordan-crew staan en niet die van Renault die staat nog veel verder...

Bart.Vandecavey 08-07-2002 08:57

Quote:

Originally posted by Finish
Ook Coulthard kan je eigenlijk niets verwijten; pitstopstrategie van McLaren was gewoon vreselijk, hij was er het slachtoffer van; de verkeerde banden en 2 keer van de baan + 1 spin.
Het probleem is gewoon dat Bridgestone schitterende intermediate banden heeft en die van Michelin trekken op niks...

Martin Brundle zei dat hij hetzelfde als Coulthard zou geprobeerd hebben in die situatie... Slechts op het einde heeft Coulthard toch die intermediate banden erop laten leggen waarschijnlijk een bandentest... :p

Finish 08-07-2002 11:15

Quote:

Originally posted by airco
ivm met de conclusies die hier worden getrokken van de rookies en JPM.
==> Niet naar het interview gekeken dat op de VRT met David Coulthard ...
ik citeer:

well right is he ...
Als je conclusies trekt over het hele seizoen, zal je een iets geloofwaardiger beeld krijgen ... beoordelen enkel op deze race van silverstone, om dan te besluiten dat ze beter een andere job zoeken is een beetje foolish

Wel euhm, ik bekijk hier Sato, McNish en Yoong hun prestatie wel degelijk over het hele seizoen en stel vast dat ze bijna altijd moeten onderdoen voor hun teamgenoten. Sato zoekt zowat elke race de grindbak op, Yoong weet zich op momenten geeneens te kwalificeren en McNish kan je nu ook niet echt een topper noemen, hoewel het normaal is dat je in je eerste jaar bij een beginnend team nog niet echt kan presteren. Maar Sato en Yoong....no thnx.

sledge 08-07-2002 11:19

Gisteren op VTM-Laat gehoord: Micheal Schumacher heeft de grote prijs van Enegland gewonnen voor z'n teamgenoot Barrichello. Montoya werd derde in zn McLaren :eek:
Ik viel bijna uit mijne zetel ( en nie van de slaap)

JPMontoya 08-07-2002 11:21

Quote:

Originally posted by Bart.Vandecavey


Dat is dus wel duidelijk inhalen, want rechts zie je de Jordan-crew staan en niet die van Renault die staat nog veel verder...

door het feit dat er een onderbreking in de pit-lane is kan de renault al wel afbuigen naar zijn pit , en op de tv- beelden is duidelijk te zien , dat schumacher wacht tot de renault afbuigt

Hakki 08-07-2002 11:31

Quote:

Originally posted by JPMontoya


door het feit dat er een onderbreking in de pit-lane is kan de renault al wel afbuigen naar zijn pit , en op de tv- beelden is duidelijk te zien , dat schumacher wacht tot de renault afbuigt

haha, sorry ze, mor as dieje renault wilt afbuige, zou em dan ni beter wachten tot em de pitcrew van jordan gepasseerd is, kwestie van genen levendige bowling te doen en der is plaats genoeg NA de stand van jordan om te wachten om bij zijn eigen team te gaan en niemand te hinderen
en derbij, schumacher wacht geduldig af....sry ze, da was toch mor nipt en in de pits zijn er nu eenmaal grote risico's
dus volgens mij blijft et onreglementair:p
wle goeie foto finiz:)

Finish 08-07-2002 15:10

aw ja, fotootje bron: f1onboard.com

Laskaat 08-07-2002 19:14

Gelezen in De Standaard: BAR punten dankzij helicopter. Ze hadden een helicopter tegenwind gestuurd om de wolken in het oog te houden om zo te bepalen welke banden te leggen. Betreft hier een verklaring van de Team baas van BAR.
Slim gevonden, mischien een tip voor McLaren in het vervolg?
Greetz,
De Laskaat

airco 08-07-2002 19:30

Quote:

Originally posted by Laskaat
Gelezen in De Standaard: BAR punten dankzij helicopter. Ze hadden een helicopter tegenwind gestuurd om de wolken in het oog te houden om zo te bepalen welke banden te leggen. Betreft hier een verklaring van de Team baas van BAR.
Slim gevonden, mischien een tip voor McLaren in het vervolg?
Greetz,
De Laskaat

het is algemeen geweten dat heel wat teams speciale maatregelen betreffende weersvoorspelling. Ferrari heeft vette contracten lopen met de franse weerdienst waarmee ze permanent in contact staan ... bovendien heeft Ferrari in een grote straal (10 km ofzo) rond het circuit "spotters" zitten die het weer in de gaten houden ...

Veel teams hebben afhankelijk van hun budget zulke oplossingen.

airco

Jan 09-07-2002 09:57

Heb inmiddels een goeie 35 ronden van de GP gezien, en toegegeven, tot dusver best een prettige race. Absolute helden tot op dat punt zijn Kimi en Heinz-Harald. Hoewel, misschien had HH wel teamorders gekregen om zich zo goed mogelijk in de kijker te rijden (om de overlevingskansen van het team wat op te krikken) zonder daarbij het materiaal te sparen. Raikkonen en Coulthard worden verraden door de Mc Laren "organisatie" (of het gebrek eraan, als de mecano's maar "cool" blijven)
Ook bijzonder duidelijk dat Bridgestone meer nattigheid verdraagt dan Michelin. Toyota boert stevig achteruit na het hoopgevende seizoensbegin. Om van Jordan maar te zwijgen.
Barichello remonteert fantastisch van 21 naar 2, nu ja, da's helemaal niet verwonderlijk met het huidig niveau dat de Ferrari haalt. Ik bedoel maar, Schumi, JPM, DC en nog vele anderen zouden met hetzelfde materiaal niet minder hebben gekund.

Straks verder kijken, of valt er in de tweede racehelft niks meer te beleven???

jan

HHugo 09-07-2002 10:12

Ik heb mij weer eens uitgeleefd:

wallpaper Britse grote prijs

Scapa 10-07-2002 12:57

ik heb op het forum van pitstop (dank u daarvoor) een foto gevonden die toch wel wat meer duidelijkheid schept vind ik persoonlijk

http://a324.g.akamai.net/f/324/3126/.../diapo_338.jpg

Schumacher begint z'n manoeuvre al voor het muurtentje van Sauber, dan moeten ze nog voorbij Sauber én Jordan vooraleer Button kan afslagen: als die nie onreglementair is weet ik het ook nie meer!

maarja sommige mogen duidelijk wat meer als de rest :rolleyes:

Stipey 10-07-2002 13:15

Wat je niet op die foto te zien krijgt is dat Trulli ondertussen ook in de pits staat! Button kan echter niet op zijn pitstop wachten zonder een ander team te blokkeren, dus bolt hij rustig uit in de pitlane zodat hij niet te lang voor de crew van Jordan moet stilstaan (die ongetwijfeld ook een pitstop aan het plannen waren)

Schumacher komt achter Button aan de maximum pitsnelheid (veel sneller dan de uitbollende Renault dus), en Button gaat sportief aan de kant omdat hij aan het uitbollen is.

Je mag niet inhalen in de pits, d.w.z. "een duel uitvechten", maar dit was een volledig andere situatie. Je kan zulke regels niet letterlijk interpreteren en toepassen, zo werkt de wereld niet.

Finish 10-07-2002 13:38

Quote:

Je mag niet inhalen in de pits, d.w.z. "een duel uitvechten", maar dit was een volledig andere situatie. Je kan zulke regels niet letterlijk interpreteren en toepassen, zo werkt de wereld niet.
Ook mijn mening.
Wat vind je trouwens hier van:

http://f1onboard.absolutelysensation...7_heidfeld.avi

En dit is dan nog een duel voor een positie, iets wat bij Schumacher en Button niet het geval is. Meer zelfs, een coureur die gedubbeld wordt, mag feitelijk nooit in de weg rijden van degene die hem dubbelt. Een blauwe vlag in de pits bestaat wel niet ;)


All times are GMT +2. The time now is 03:39.

Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.