De Paddock

De Paddock (http://www.depaddock.eu/forum/index.php)
-   Community-forum (http://www.depaddock.eu/forum/forumdisplay.php?f=8)
-   -   WK Wielrennen Zolder (http://www.depaddock.eu/forum/showthread.php?t=3297)

JPMontoya 21-09-2002 10:46

WK Wielrennen Zolder

Aangezien hier vele zolder als 2de thuis hebben vraag ik me af of jullie ook massaal voor een niet - race event afzakken ?

Bart.Vandecavey 21-09-2002 11:25

Wat is Zolder zonder ronkende motoren?

een café zonder bier!

Werner333 21-09-2002 15:24

Juist Bart. Als je ziet wat ze allemaal doen voor dat wielrennen.
Zelfs bij de ingang is het controle punt met de barelen verwijderd.

Finish 21-09-2002 15:42

Ben niet echt van plan om naar Zolder af te zakken voor een wielerwedstrijd, laat staan dat ik deze dopingrennerij op televisie volg. Boeit me totaal niet meer.

Scapa 21-09-2002 16:04

Het is dat weekend wel Francorchampagne in Francorchamps (natuurlijk) eh. De Funcup is daar, de New Procar en ja de rest is niet echt de moeite om te vermelden, de eerste twee 'topklasses' volstaan immers om massa's paddockers naar ginder te lokken :D :D :D
Dus WK in Zolder :no:

Bart 21-09-2002 16:34

interesseert mij ook niet!

Wat ik me wel afvraag: Circuit Zolder heeft per jaar een max aantal weekends waar er géén geluidslimiet is.

Tijdens Touring Cup wedstrijden is er b.v. wél een limiet; én daarom ook géén wedstrijdcommentaar rond de piste.

Nu is mijn vraag: offert Zolder een "limietloos" weekend op om wél commentaar te geven, wordt er géén commentar gegeven of wordt er voor wielerwedstrijden een uitzondering gemaakt?

Speedy 21-09-2002 18:32

Heb ik mij ook al afgevraagd................op gebied van geluid is het wel erg op Zolder hé,en het zal er niet beter op worden vrees ik.

Maarten 21-09-2002 19:25

Quote:

Originally posted by stijnconinx
Het is dat weekend wel Francorchampagne in Francorchamps (natuurlijk) eh. De Funcup is daar, de New Procar en ja de rest is niet echt de moeite om te vermelden, de eerste twee 'topklasses' volstaan immers om massa's paddockers naar ginder te lokken :D :D :D
Dus WK in Zolder :no:

idd, het moet gezegd, dit weekend is het voorlaatste top-race-weekend van het Belgische autosport seizoen. ik denk dat de paddockers niet gelokt moeten worden, ze zullen veeleer moeten drummen voor een plaatsje. De VW Fun Cup blijft tot op de laatste race spannend aangezien de titelstrijd nog open is voor enkele teams. Daarnaast is dit nogmaals een weekend waar een paddocker actief deelneemt, evenals paddockers in de pitlane aanwezig zijn. :+ :+ :+

die stilte voor de commentatoren vind ik redelijk belachelijk in zolder, wij krijgen tijdens de race papieren waarop nieuwtjes vermeld staan. heel belachelijk! en wij hebben daarvoor een speciale uitlaat, waarmee we in zolder moeten rijden. die sound is een pak minder dan onze buis/uitlaat voor francorchamps. maar ja groen zijn we groen, als groentesoep zo groen en ... :frusty:

tsjolder 22-09-2002 10:37

Ik kijk dus zeker WEL naar het WK op tv. Waregem was ook kandidaat, maar heeft het niet kunnen halen van Zolder. Voor mij is wielrennen de sport nr.1. Daar kan geen voetbal of F1 tegen op. Ik hoop dat de leeuw van Vlaanderen nog 1 keer kan klauwen....

Werner333 22-09-2002 20:45

Quote:

Originally posted by bart
interesseert mij ook niet!

Wat ik me wel afvraag: Circuit Zolder heeft per jaar een max aantal weekends waar er géén geluidslimiet is.

Tijdens Touring Cup wedstrijden is er b.v. wél een limiet; én daarom ook géén wedstrijdcommentaar rond de piste.

Nu is mijn vraag: offert Zolder een "limietloos" weekend op om wél commentaar te geven, wordt er géén commentar gegeven of wordt er voor wielerwedstrijden een uitzondering gemaakt?

Wel wel. Daar had ik nog niet bij stilgestaan. Ben eens benieuwd naar het antwoord.

Oneliner 22-09-2002 22:50

Wel ik moet toegeven dat ik ook zal kijken.
enerzijds omdat ik niet naar spa mag, anderzijds omdat ik, ondanks alle dopingperikelen, het wk wielrennen een aangename bezigheid vind. Een WK is trouwens ALTIJD spannender dan de gemiddelde F1-wedstrijd ;)

flugel 23-09-2002 20:42

Ik ben in de eerste plaats een autosportliefhebber, maar ook een sportliefhebber en wielrennen blijft toch een pure sport hé, een wk is mss wel één grote loterij maar het is en blijft spannender dan alle f1 wedstrijden samen (dit siezoen toch ;)) en wat die commentaar betreft, ik denk niet dat die er zal zijn, gebeurt (denk ik) enkel bij "kermiskoersen" :D

JPMontoya 23-09-2002 22:32

neem een transistorradio en stem af op radio 1

joost 04-10-2002 14:00

blijkbaar zijn er heel wat forummers die het wielrennen niet echt hoog in het vaandel dragen, ikke dus wel. Ik kruip tussen www.dailysportscar.com en mijn beroep door regelmatig op de koersfiets/MTB en ik heb die sport echt leren waarderen. Ge moet eens de laatste 150 km van Luik-bastenaken-Luik zelf rijden...
Enfin, over smaak valt niet te twisten maar renners werken keihard en verdienen niet de belachelijke lonen van sommige andere 'top'sporters,...
Maar allez, het weekend van het WK rijd ik de 24 uren karting van Machelen...

JPMontoya 12-10-2002 23:33

ik gok op Van Petegem voor vandaag

Oneliner 12-10-2002 23:42

Ikke ga voor Museeuw :) (morgen wel te verstaan)

R@ce@holiC 13-10-2002 00:11

Marc Wouters

Beemer 13-10-2002 09:16

Museeuw of Van Petegem! Misschien zelfs Boonen! Who cares, als het maar ne Belg is!

Finish 13-10-2002 12:49

Als het dan toch echt moet, dan maar Museeuw :)

redje 13-10-2002 14:01

Ik ga voor Museeuw.
Maar ik heb tejust al efkens gekeken en enkele slimmerikken hebben teksten op t circuit geschilderd. Hopelijk kunnen ze da verwijderen voor de volgende race, anders gaan we wa zien in de regen.

flugel 13-10-2002 14:33

Zo'n WK is altijd een loterij, 'k vrees dat het zo één of andere onbekende gast zal worden die wegspringt een kilometer voor de finish en alle landen gaan naar elkaar kijken en die laten rijden... maar omdat het in België is blijf ik positief en hoop ik op een Belg en dan is mijn favoriet Museeuw en de grote outsider volgens mij is Tom Steels... maar 't blijft puur gokken :)

Finish 13-10-2002 16:33

Om ter meest valpartijen precies. Laatste kilometers gezien, ik moet zeggen, het boeide me totaal niet. Die sprint trok op niets, Cippo had totaal geen weerwerk van Zabel en McEwen. Steels ? 18des ? Een lacher ! Geen enkele medaille. En dat op eigen bodem.

flugel 13-10-2002 16:46

Quote:

Originally posted by Finish
Om ter meest valpartijen precies. Laatste kilometers gezien, ik moet zeggen, het boeide me totaal niet. Die sprint trok op niets, Cippo had totaal geen weerwerk van Zabel en McEwen. Steels ? 18des ? Een lacher ! Geen enkele medaille. En dat op eigen bodem.
't is duidelijk dat je weinig wielrennen volgt, Cipo had een volledige Italiaanse ploeg in zijn dienst, de Duitse ploeg was blijkbaar niet sterk genoeg om Zabel te piloteren, McEwen sprint altijd zo dus dat heeft meer te maken met de benen dan met de uiteindelijke sprint... Wat de Belgen betreft, als je geen volledige ploeg in dienst zet van één man kan je geen WK winnen op een sprintcircuit... Museeuw was topfavoriet (bij de Belgen toch) en eindigt ergens achteraan, Van Petegem?? 18de en dat voor een zogenaamd 2de kopman... Over Steels kan je kort zijn, heeft last gehad van klierkoorts, en als je weet wat dat wil zeggen is het een zeer mooie prestatie van hem dat hij in het eerste peleton aankwam...

airco 13-10-2002 17:04

Tja toch ergens achteraan eindigen is makkelijk te verklaren he ...
Als je 5 km van het einde niet bij de eerste 20 zat eindigde je zowieso kansloos op 2 minuten. Weg was een tijdje geblokkeerd.

Verder was er wle wat goeie wil bij de Belgen ... toch geen enkele die in staat was het verschil te maken. Niet zozeer Cipolinni was indrukwekkend, wel het italiaanse team in zijn geheel. Als je in zo een zetel aan de eindstreep gebracht wordt kan je niet anders dan winnen ... Daar is geen wereldprestatie voor nodig.

airco

Finish 13-10-2002 18:04

Quote:

Originally posted by flugel

't is duidelijk dat je weinig wielrennen volgt, Cipo had een volledige Italiaanse ploeg in zijn dienst, de Duitse ploeg was blijkbaar niet sterk genoeg om Zabel te piloteren, McEwen sprint altijd zo dus dat heeft meer te maken met de benen dan met de uiteindelijke sprint... Wat de Belgen betreft, als je geen volledige ploeg in dienst zet van één man kan je geen WK winnen op een sprintcircuit... Museeuw was topfavoriet (bij de Belgen toch) en eindigt ergens achteraan, Van Petegem?? 18de en dat voor een zogenaamd 2de kopman... Over Steels kan je kort zijn, heeft last gehad van klierkoorts, en als je weet wat dat wil zeggen is het een zeer mooie prestatie van hem dat hij in het eerste peleton aankwam...

Ik volg idd het wielrennen (bijna) niet, maar ik wist toch wel dat het italiaanse blok de sprint een hele tijd mooi aan het voorbereiden was. Al die blauwe shirtjes kan je namelijk niet naastkijken. Ik weet bijvoorbeeld heel goed, dat een sprint altijd door ploegmaats wordt voorbereid en dat het juiste wiel kiezen ook een belangrijke factor is. Uit mijn vorige uitleg kan ik trouwens niet afleiden wat ik fout oordeelde. Het was een sprint zonder enige concurrentie (bekijk de foto-Finish er maar eens op na), en er moest al zwaar tegenwerk komen om die italiaanse blok uit z'n lood te kunnen slaan. Cippolini had dus de beste kaarten. Wat ik zo hard haat aan wielrennen, is het feit dat pas de laatste 5 kilometers interessant zijn, zeker op vlakke etappes. Een bergrit kan nog eens onvoorspelbaar zijn, maar hier ga ik liever niet de hele dag achter m'n tv hangen om de ene kansloze ontsnapping na de andere te volgen.
't is een ferme sport, de fysieke inspanning is niet gering, daarom alle respect voor die kerels, maar het boeit me totaal niet.

Bravo Cippo :)

Oneliner 13-10-2002 18:06

Quote:

Over Steels kan je kort zijn, heeft last gehad van klierkoorts, en als je weet wat dat wil zeggen is het een zeer mooie prestatie van hem dat hij in het eerste peleton aankwam...
Alle respect voor steels hé, maar ik had gehoopt dat de bondscoach de BESTE 12 belgen mee had laten rijden en dat was dus niet het geval. Steels heeft altyd gezegd dat hy redelijk in form was en moest hopen op een prima dag om een goed wk te rijden.
Als je zegt dat steels een goed WK heeft gereden als 18e in een massasprint van een peloton van 30...

Achja, de belgen waren goed vandaag, maar een veeeel te simpel parcours.

flugel 13-10-2002 18:11

Quote:

Originally posted by Oneliner

Alle respect voor steels hé, maar ik had gehoopt dat de bondscoach de BESTE 12 belgen mee had laten rijden en dat was dus niet het geval. Steels heeft altyd gezegd dat hy redelijk in form was en moest hopen op een prima dag om een goed wk te rijden.
Als je zegt dat steels een goed WK heeft gereden als 18e in een massasprint van een peloton van 30...

Achja, de belgen waren goed vandaag, maar een veeeel te simpel parcours.

't was niet Steels zijn taak om vooraan te eindigen hé, daarvoor hadden we die 2 kopmannen (???) trouwens ik vond de volledige Belgische ploeg zwak acteren, maar daarom alles op Steels draaien is toch wel zeer simpel, en trouwens waren er zoveel andere alternatieven in België? Ach... dat VDB maar snel terugkeert krijgen we tenminste weer iemand in de koers met potentieel om elke koers te winnen :)

Oneliner 13-10-2002 18:42

Alternatieven.... Ik denk dat er zeker 5 renners scherper staan/stonden als steels. Mij niet gelaten dat hij steels meeneemt, ik heb veel respect voor die kerel. Maar om nu te zeggen "proficiat steels met uiw 22e plaats"... nee sorry :)

En als ge dan een Capelle hoort die nogal een beetje gewerkt heeft voor steels. Dan denk ik, draai de rollen eens om, dan hebben we miss een top 10 plaats. Niet dat dat zoveel goed maakt, maarkom...

En over de 2 kopmannen: Museeuw en Van Petegem waren de kopmannen, maar leg jij me eens uit op welke manier ze hoger zouden kunnen geëindigt zijn, of zelfs winnen?

flugel 13-10-2002 18:49

Quote:

Originally posted by Oneliner
Alternatieven.... Ik denk dat er zeker 5 renners scherper staan/stonden als steels. Mij niet gelaten dat hij steels meeneemt, ik heb veel respect voor die kerel. Maar om nu te zeggen "proficiat steels met uiw 22e plaats"... nee sorry :)

En als ge dan een Capelle hoort die nogal een beetje gewerkt heeft voor steels. Dan denk ik, draai de rollen eens om, dan hebben we miss een top 10 plaats. Niet dat dat zoveel goed maakt, maarkom...

En over de 2 kopmannen: Museeuw en Van Petegem waren de kopmannen, maar leg jij me eens uit op welke manier ze hoger zouden kunnen geëindigt zijn, of zelfs winnen?

'k zou voorstellen belt ne keer naar de José en vraag het ne keer aan hem... ;)

redje 13-10-2002 19:24

De Italiaanse bondscoach heeft da goe gedaan, een heel team in functie van ene man, da maakt t winnen veel gemakkelijker. Waarom doen ze da bij ons nie? Wij hebben altijd 2 of 3 kopmannen. Als der wa meer heuvelkes waren hadden we veel meer kans gemaakt, men wist van tevoren dat ne sprint ging worden en me Steels die nie in vorm is, kunt ge t wel vergeten.

flugel 13-10-2002 19:48

Quote:

Originally posted by redje
De Italiaanse bondscoach heeft da goe gedaan, een heel team in functie van ene man, da maakt t winnen veel gemakkelijker. Waarom doen ze da bij ons nie? Wij hebben altijd 2 of 3 kopmannen. Als der wa meer heuvelkes waren hadden we veel meer kans gemaakt, men wist van tevoren dat ne sprint ging worden en me Steels die nie in vorm is, kunt ge t wel vergeten.
vwala

Oneliner 13-10-2002 20:35

Ik denk dat wanneer wij ne steels van 2 jaar geleden hadden gehad, wij ook een team in functie van steels zouden gehad hebben.
Maar helaas is tommeke wa ziekskes geweest :(

Alain 14-10-2002 09:43

Ik was op het circut aanwezig. Stond op het terras van café Grand Prix met aan de overkant een reuzescherm en in de hand een frisdrank ;) .
Ik heb me daar zeer goed geamuseerd, de organisatie was uitstekend en ik heb een onverwavchte bonus er bovenop gekregen.
Een meter van me verwijderd stond één van mijn helden uit de motorsport nl. Troy Bayliss, wereldkampioen Superbike 2001.
Een leuk babbeltje met de sympathieke man gedaan...mijn dag kon dus sowieso niet meer stuk :D

Beemer 14-10-2002 09:58

De Belgen moesten niet gaan voor een massaspurt, maar voor een ontsnapping van Museeuw of Van Petegem en dat was gisteren onmogelijk, daarvoor werkte de Italiaanse ploeg veel te goed samen. En ja, als onze enige spurter met slechte benen zit, dan weet je dat we niet meer meedoen voor de medailles hè. Toch ne bijna Belg op de 2de plaats, da's toch ook al iets hè ;)

redje 14-10-2002 10:45

Quote:

't was niet Steels zijn taak om vooraan te eindigen hé, daarvoor hadden we die 2 kopmannen (???) trouwens ik vond de volledige Belgische ploeg zwak acteren, maar daarom alles op Steels draaien is toch wel zeer simpel, en trouwens waren er zoveel andere alternatieven in België? Ach... dat VDB maar snel terugkeert krijgen we tenminste weer iemand in de koers met potentieel om elke koers te winnen :)

Zelfs ne VDB zou nie kunnen winne van Cipo, en weggeraken in een ontsnapping zou zeker nie gelukt zoijn, t ging daarvoor veel te snel.

Bart.Vandecavey 14-10-2002 11:36

Quote:

Zelfs ne VDB zou nie kunnen winne van Cipo, en weggeraken in een ontsnapping zou zeker nie gelukt zoijn, t ging daarvoor veel te snel.

Als hij genoeg hondeneten zou genomen hebben waarschijnlijk wel hé :D

Werner333 14-10-2002 21:47

Quote:

Originally posted by alain
Een meter van me verwijderd stond één van mijn helden uit de motorsport nl. Troy Bayliss, wereldkampioen Superbike 2001.
Een leuk babbeltje met de sympathieke man gedaan...mijn dag kon dus sowieso niet meer stuk :D

Lucky B*st*rd. :D

flugel 14-10-2002 21:56

Quote:

'k weet het, maar als supporter van VDB kan ik moeilijk objectief blijven hé ;)

All times are GMT +2. The time now is 00:16.