![]() |
monte carlo
wat denken jullie over de monte carlo ????
|
Voor de Monte zou Makinen er wel eens heel veel kunnen verrassen. Hij zal er wel op gebrand zijn om daar nog eens voor de 5de maal te winnen.
Verder denk ik dat ook Solberg hier niet zal teleurstellen. Ik verwacht precies Subaru als sterkste concurrent voor de Peugeots. Loix gaat hopelijk ook een goede start kennen van 2003. Verder zullen Loeb en Panizzi ook niet slecht presteren, denk ik. |
Ik hoop dat de "Fransen" niet allemaal competitief zijn... De F1 fans onder ons weten immers wat dat teweeg brengt. :mad:
1 Gronholm-Rautiainen Peugeot 206 Wrc A 8 2 Burns-Reid Peugeot 206 Wrc A 8 3 Panizzi-Panizzi Peugeot 206 Wrc A 8 20 Robert-Bedon Peugeot 206 Wrc A 8 22 Kresta-Hulka Peugeot 206 Wrc A 8 17 Mcrae-Ringer Citroen Xsara Wrc A 8 18 Loeb-Elena Citroen Xsara Wrc A 8 19 Sainz-Marti Citroen Xsara Wrc A 8 |
verkenningen Duval:
Ja... 't is geen Ford maar een volvo :D (wat als ik me niet vergis wél tot de Ford groep behoort; maar toch vrij bizar) De ouvreurs van Thiry gebruiken trouwens altijd een subaru impreza ipv een Peugeot. http://www.rally-live.com/photos/200...diapob_007.jpg http://www.rally-live.com/photos/200...diapob_003.jpg ( Bron: rally-live.com ) |
Ik ben al een aantal keren gaan kijken naar de Monte, maar dit jaar vond ik het de moeite niet. Slechts in de 50 deelnemers da vind ik toch maar weinig om daarvoor naar Nice te vliegen, auto te huren en serieus lange verbindingsstukken af te leggen. Spijtig want het is anders wel leuk om in het begin van het seizoen al die nieuwe rijders en auto's te zien.
Ik vond het vroeger beter met tegen de 200 deelnemers en veel meer kilometers KP. Men is op deze manier wel aan het proberen om rally meer "TV-vriendelijk" te maken, maar ik ben toch bang dat dit de rally kapot gaat maken ??? |
Slechts 2 Belgische ploegen aan de start:
Duval/Fortin en Loix/Smeets. Wel 2 teams die kunnen scoren. |
|
De nieuwe Subaru al gezien? Ráár achtervleugeltje ze... :eek:
Ford zou naar het schijnt gewoon in het wit rijden met RS logo's na het vertrek van zowel Martini als Telefonica |
De enige foto die ik kan vinden waar de vleugel toch een beetje goed zichtbaar op is
http://www.swrt.com/cpimages/271016.jpg |
Quote:
|
Die nieuwe Subaru is echt wel af!
|
Quote:
|
Panizzi heeft al 60" aan de broek wegens verkennen met een kapot GPS systeem.
|
als ik de wagens zo bekijk... 1 groot nadeel voor de 2 Belgen... budget! :(
Hyundai Technical: The team has not done any specialist testing ahead of this event. The only changes to the car are to the differential mapping and suspension settings, which make it easier to drive on snow and ice. Quotes: Freddy Loix said: “I’m feeling good for this rally. I had the pins taken out of my leg (put in after he broke his leg on this event last year) after Rally Great Britain, which means that I have been able to get on and do plenty of exercise over the winter.” Ford Technical: Ford start the season with an improved 2002-specification Focus RS WRC. This will be the team’s first event in two years running on Michelin tyres, following its closed-season switch from Pirelli. The team has been testing right up until the start of the recce earlier this week. François Duval said: “This is my first Monte Carlo in a World Rally Car. It’s going to be very different to last year, when I was in the Junior World Rally Championship. My objective is to get some points, but I have a lot to learn.” ( Bron: newsletter@wrc-online.net ) |
na 2 stages in het wk mijn eerste conclusies:
* gaan voor het wereldkampioenschap: Citroën, Subaru, Peugeot * gaan voor een occasionele podiumplaats: Ford * proberen enkele punten te scoren: Skoda en Hyundai. Hyundai's (13e en 15e) kunnen juist "Mikko HIRVONEN" volgen die nieuw is in het wk én met een 2002 Focus versie op stap is... eigenlijk normaal... Hyundai rijdt met praktisch dezelfde wagen als vorig jaar én heeft in het tussenseizoen 2 dagen getest. :( Duval 1 sec. per km trager dan Martin. Niet slecht volgens mij! Als hij dat kan volhouden in de rally's waar hij nog niet met een WRC aan de start stond! En waar hij al wel WRC ervaring heeft misschien iets meer?! Weet er iemand of er bij de teams dit jaar 2 of 3 piloten punten mogen scoren voor het wk?? |
Bart,
Ik kan je mening alleen maar delen. Ik wilde net hetzelfde komen posten na het bekijken van de eerste 2 KP's. Van de Peugeots had ik wel niet onmiddellijk Gronholm helemaal vooraan verwacht. Van Auriol had ik verwacht dat hij zijn Skoda voor de Hyundais kon plaatsen. Duval doet het in ieder geval niet sclecht en zijn materiaal is beter dan dat van Loix. Op je vraag van 2 of 3 piloten moet ik het antwoord helaas schuldig blijven ... Oh ja, in de super 1600 zijn die Suzuki's niet slecht begonnen. |
Citroën doet niet meer mee aan de S1600...
|
ss4:
Loix klop Duval voor het eerst... Loix al elke keer trager geweestan dan Schwarz ss5 en ss6 is 2 keer dezelfde spéciale van maar liefst 47.27 km ! |
ss5
beide Subaru's (Solberg en Makinen) zijn eraf gegaan. Waarschijnlijk opgave !! ondertussen bevestigt op rallyradio |
Monte-Carlo Dag 1
Stage 5: both Subaru's out (bron wrc.com)
En de belgen draaien ook niet echt vanvoor mee, het lijkt erop dat zonder Franse wagen je beter niet kan meedoen.... |
Re: Monte-Carlo Dag 1
Quote:
|
Loix treft het weer niet. Niet getest, amper evoluties op de wagen... het ziet er niet zo goed uit me dunkt voor Fast Freddy dit jaar, weeral :(
|
Btw, Loeb houdt toch maar mooi Mcrea een minuut achter zich en ja Sainz :rolleyes:
|
eerste foutje duval :eek:
Monte-Carlo : After SS4 Francois Duval made a mistake in this stage, having lost his right rear wheel in an encounter with a tree: “We were going through a series of bends about 5 kms before the end, and I hit a tree. I was 20 cm away from avoiding it. I'll try to make it to the service area but I'm not sure I'll be able to.” ( Bron: rally-live.com ) François Duval and Jean-Marc Fortin produced their best performance so far with seventh fastest time through Prunieres - Embrun. However, while on course for another good time in the next test, the Belgians' Focus RS hit a tree four kilometres before the finish, damaging the rear right wheel. They lost 50sec but the damage was such that Duval and Fortin were unable to fit the spare wheel. They drove the 21km to the Tallard service park on the brake disc but the strength of the Focus RS ensured they reached the control in time. "There were two left-hand bends together and on the second there was a lot of mud. The rear of the car slid wide and into a tree. It was a bizarre reaction," said 22-year-old Duval. Mechanics had prepared a new rear suspension and axle and they worked furiously in the service park to restore Duval's battered car to full health with no additional penalties, earning huge applause from fans watching their efforts. Duval now lies 12th. ( Bron: fordrallyesport.com ) blijkbaar hersteld kunnen worden; want tijd voor ss5 |
21km op een remschijf rijden :+:+:+
wel knap werk van de ford-crew |
Quote:
"I’m quite good at technical terms, but everyday conversation is more difficult. I’d like to get better. These answers have been translated into English from French!" :confused: :no: :frusty: |
Slagveld in 9de etappe
Hirvonen, Panizzi, Loix en Gronholm out!
|
Re: Slagveld in 9de etappe
Quote:
|
jep hij heeft de proef kunnen uitrijden maar heeft meer dan een half uur achterstand.
|
Quote:
|
Duval - Schwarz - Auriol binnen de 5.7 sec voor één punt !!
en als ik goed kan tellen heeft Grönholm 1 punt beet voor Peugeot ;) Toch nog belangrijk dat hij morgen de finish haalt... (als de puntentelling nog steeds is: 3 (of 2) wagens nomineren én 2 punten pakken per team) Francois Duval suffered from understeer for the final five kilometres of SS8 and then he struggled on the slippery ninth stage. Duval says his priority for the final day of the event is to gain further experience of the rally and try to get past Peugeot privateer Roman Kresta who is 19.8 seconds ahead. Duval is eighth. Loix felt changes to the differential settings on his car hadn’t helped with traction in the corners, but it had made the car easier to slow down. Unfortunately for the Belgian he went off and into a ditch on the Chemins-Sigale stage. The car was undamaged but couldn’t be extricated from the ditch. Sven Smeets said: “We were going down from the Col de Bleine and hit some ice, we went into a ditch. It’s so annoying, the car is unmarked and only just off the road, but it’s in the snow and not coming out.” ( Bron: newsletter@wrc-online.net ) |
Spijtig voor Freddy en Sven.
Duval ondertussen 2de tijd op SS12. Hij nadert de 6de plaats algemeen. |
|
4 tienden is de voorsprong die Cedric Robert heeft op het einde van de Monte Carlo t.o.v. Duval. Bij het begin van dag 3 was dit nog 1 min 25 :frusty:
|
Quote:
Spijtig van Duval :( 4 tienden is een zuchtje om het zo te zeggen :s |
0.4 seconden. Damn. Net niet.
Maar het laat wel het beste hopen voor wat de rest van het seizoen betreft. Zeker als je ziet dat ook Martin goed scoort met de Ford. |
Da is echt wel spijtig, zeker nu we gezien hebben dat er meer inzat.
Ook merk je wel dat hoe meer we naar het einde toe gingen, hoe sneller duval ging of meer bij de eerste ging zitten. |
Duval heeft wel een ijzersterke laatste dag gereden, amaai...
Zit potentieel in ;) Achja, die jongen zal wel regelmatig top 6 rijden dit jaar denk ik. |
Die zevende plaats zijn toch ook 2 punten! Ik denk dat we hier al het grote gelijk van Ford aan het zien zijn...
|
All times are GMT +2. The time now is 05:50. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.