![]() |
De gemaskerde racer.......niet echt promotie voor de autosport.
Was er twee weken terug enige controverse over de gemaskerde rijder (Bas Leinders). De klojo (vermoed David Saelens) van deze week doet het niet voor minder.
Een aanrijding tussen de gemaskerde rijder en de Fransman Simon (naar zijn zeggen op dat moment op pole-position) op en rond post 11 & 12 (Villeneuve) had als resultaat dat beide clio's zeer zwaar beschadigd waren. Ongeluk zelf hebben wij op post 13 niet kunnen zien. Beide auto's trachten op kruipsnelheid de paddock te bereiken.......echter de nr. 13 (gemaskerde rijder) viel stil bij post 14 op de brug. Wagen nr. 76 (simon) bij ons op post. Aan de reactie van Simon was te oordelen dat de schuld lag bij de gemaskerde rijder. Meneer zette op een lopen richting naar de zwarte bandiet...............tis dat we met twee man hem staande hielden. Was wel lachen, ik sprak hem in het engels toe om kalm te blijven en geen gekke dingen te doen......maar meneer eiste dat men frans tegen hem sprak. Nou, dacht het niet............toen ik op iets andere toon, nog steeds engels, tegen hem sprak......werd ie poeplief. Naderhand heeft ie zelfs zijn excuses aangeboden voor zijn gedrag jegens mij en mijn compaan-buitenwipper :D De zwarte bandiet koos het hazepad....typisch vluchtgedrag :D Nu klaagt de race-organisator wel dat de vorige race 31 van de 37 wagens "gedeukt" het strijdtoneel verlieten..............maar van de andere kant vragen ze erom met dit concept. De gemaskerde bandiet moet toch dienen als een "promotie-stunt"...........zorg dan dat die man zich aan de spelregels houdt. Zoniet toon dan eens wat lef en gooi zo iemand van het circuit. Zolang de straffen niet zwaarder worden zal de ethiek van de rijders in de Yariscup en de Clio's niet verbeteren. |
Re: De gemaskerde racer.......niet echt promotie voor de autosport.
Quote:
Overal (op de openbare weg) wordt te snel gereden, wat doet de minister: er komen monsterboetes. Ze doet maar, zolang de pakkans niet groter wordt gaan ze mij niet hebben en blijf ik ook te snel rijden. Op Circuit Zolder doen ze juist hetzelfde, er zijn straffen maar ze worden niet genoeg toegepast. Die rijders gaan echt niet anders rijden als ze weten dat ze toch niet gestraft worden. |
Ja ze kunnen evengoed de schuld op mekaar gestoken hebben eh, dan is niet alleen de 13 in fout maar ook Simon zelf.
En Simon is geen brokkenrijder zeker, rijdt altijd heel braaf..... jaja brokkenpiloot eerste klas zenne die gast, en zeker niet vies van wat duw en trekwerk. Zou me niet verbazen moest dat ongeval volledig zijn schuld zijn geweest, ma bon. |
Ja daar kan ik helaas niet over oordelen.........wiens schuld het is, alleen dat hele concept van de gemaskerde racer klopt van geen kant.
|
Het is anders wel plezant om te raden wie het is :)
Maar van die 20 mogelijke gemaskerde rijders hebben de meesten veel ervaring in het racen, de gemaskerde rijder zou dus eigenlijk het voorbeeld moeten geven en zich houden aan de regels. |
tja, cupracen = close racing hé, als er dan tikken gegeven en gekregen worden vind ik dat niet meer dan normaal... het probleem met die gemaskerde racer is wel dat die buiten competitie aantreed, maar wel de competitie kan beïnvloeden... ergens dus mooi als promotie maar langs de andere kant mss wel competitievervalsing.
|
Die schuiver mag men volledig op het conto schrijven van de gemaskerde racer......heb vandaag gesproken met de cameraman van post 11. Betere getuige kun je niet hebben dacht ik zo......
Idd, cupracen moet close zijn maar niet zoals ze dat op dit moment doen. De bumper van je voorganger dient nu eenmaal niet als jouw rem. Eentje offert zich op om de banden weg te rijden in de chicanes, waarna de anderen profiteren van de extra ruimte........ |
Trouwens oplichterij van Renault. Geen Clio in de koers= geen wedstrijd? Ik dacht het niet want ik zag hem gisteren rijden ,dus ik kan gokken. Pech dan maar voor de mensen die alleen zondags komen. Voor Renault dit weekend dus :no:
De gemaskerde racer was trouwens Mark Goossens |
Quote:
|
Quote:
|
Quote:
|
wie is er eigelijk dit weekend de gemaskerde racer geweest of is dat nu niet bekend gemaakt omdat hij niet kon mee doen bij de races?
|
Quote:
|
Wat ik me gisteren ook afvroeg: is de 2de manche van de clio cup (tijdens die enorme stortbui) nu eigenlijk doorgegaan of hebben ze gewoon wat rondjes achter de safetycar gereden?
|
ze zijn gestart en na enkel ronde begon het dus ontzettend hard te regenen en hebben ze hun race onder saftycar moeten uitrijden
|
Quote:
|
ja het was ook niet meer te doen met die wolkbreuk!!! heel het circuit stond onder water en dan gaat dat niet zo goed met die slicks!! was toch een spannend moment, mischien had de wedstrijdleiding beter de wedstrijd even gestopt regenbanden laten leggen en dan door laten gaan. Want nu was de wedstrijd rap gedaan!! en konden wij de jongens van erg) niet meer naar voor rijden na een rampzalige qualificatie.
|
[QUOTE]Originally posted by flugel
[B]tja, cupracen = close racing hé, als er dan tikken gegeven en gekregen worden vind ik dat niet meer dan normaal... OK. Akkoord. Maar close racing is nog altijd geen full contact racing. Sommige piloten kennen blijkbaar het verschil niet meer. De Clio-races van dit jaar beginnen aardig op banger-wedstrijden te lijken zoals je die op een speedway-circuit kan zien en waarbij zowat alles toegelaten is. Het rijgedrag van bepaalde piloten in de Clio-cup laat serieus te wensen over. Vooral de gemaskerde racer (Marc Goossens dus) bakte het verleden zaterdag wel bijzonder bruin. |
[QUOTE]Originally posted by Baron
[B] Quote:
|
Zijn we weer terug bij af, keiharde straffen en die ook toepassen.........
Dat trucje werkte vroeger ook bij ons, toen we nog kinders waren. Aan het begin van het schooljaar was iemand het zakje....de rest hield zich daarna wel rustig. Conclusie, eerste race keihard optreden en mensen er gewoonweg uitgooien......de rest houdt zich daarna wel rustig. Maar ja, met het nivo van de huidige race-organisaties en koersdirecties hoef je daar niet op te rekenen. Die schijten al bagger als je al hard tegen ze praat. |
Idd. Flugel en Marshall. Ik denk dat we het hierover wel eens zijn : de grootste schuld ligt bij de organisator, die veel te laks optreedt.
|
Het is jammer dat een organisatie zijn verantwoordelijkheid niet opneemt, er moeten zware accidenten (lees gekwetsten of doden) gebeuren eer ze gaan inzien dat ze verkeerd bezig zijn?
:Offtopic: @ Marshall: Die Nederlandse uitdrukkingen zijn zalig :D |
Voor zover ik het heb kunnen zien (stond in de Villeneuve en de klap was recht voor m'n neus) leek het een beetje op de crash van Gené en Leinders.
Goossens kwam over het gras aan de binnenkant, bijna via de muur en Simon had de pech dat hij net op dat moment de chicane instuurde en daar Goossens tegenkwam die weer het asfalt opdook. Heb helaas niet kunnen zien waarom Goossens op het gras kwam. |
Quote:
jan |
All times are GMT +2. The time now is 04:46. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.