De Paddock

De Paddock (http://www.depaddock.eu/forum/index.php)
-   Autosport algemeen (http://www.depaddock.eu/forum/forumdisplay.php?f=6)
-   -   rittensport (http://www.depaddock.eu/forum/showthread.php?t=4938)

thrust ssc 04-05-2003 16:40

rittensport

de kleinste vorm van actieve autosport, met een grote auto welteverstaan, ik wil geen problemen met mensen die racen met telegeleide autos of slotraces, is rittensport. voor de meeste misschien gekend als bolleke-pijl.
deze races , gemiddelde snelheid 25 km/u, worden meestal gehouden op zaterdagavond, van 18.00 tot 02.00 u.
Ik ben op zoek naar een copilo(o)t(e), leeftijd en woon plaats spelen geen rol.
Ik zal het er toch maar bijzetten : ik ben een mannelijke jonge dertiger.
wie heeft er zin om op zaterdagavond niet op cafe te hangen maar aan actieve autosport doen.
een vas daglicensie kost 4.00 €, een jaarvergunning ( als je lid bent van een club) 8.00€. inschrijving per wedstrijd meestal 15.00€ per team, brandstof is voor mijn rekening

wie durft ?

Thrust SSC
PS : gaat iets sneller dan 25 km/u : + mach 1

redje 04-05-2003 18:35

Rittensport? Nog nooit van gehoord. :o :( :(

Raceboy 04-05-2003 18:40

Quote:

Originally posted by redje
Rittensport? Nog nooit van gehoord. :o :( :(

:fight: :fight: :fight:

http://forum.depaddock.eu/showthread...ht=rittensport

Sennake 04-05-2003 21:37

Re: rittensport

Quote:

Originally posted by thrust ssc
de kleinste vorm van actieve autosport, met een grote auto welteverstaan, ik wil geen problemen met mensen die racen met telegeleide autos of slotraces, is rittensport. voor de meeste misschien gekend als bolleke-pijl.
deze races , gemiddelde snelheid 25 km/u, worden meestal gehouden op zaterdagavond, van 18.00 tot 02.00 u.
Ik ben op zoek naar een copilo(o)t(e), leeftijd en woon plaats spelen geen rol.
Ik zal het er toch maar bijzetten : ik ben een mannelijke jonge dertiger.
wie heeft er zin om op zaterdagavond niet op cafe te hangen maar aan actieve autosport doen.
een vas daglicensie kost 4.00 €, een jaarvergunning ( als je lid bent van een club) 8.00€. inschrijving per wedstrijd meestal 15.00€ per team, brandstof is voor mijn rekening

wie durft ?

Thrust SSC
PS : gaat iets sneller dan 25 km/u : + mach 1

Kom je ons Paddock-team versterken? We zijn nu al met 4 wagens...

redje 04-05-2003 22:07

Thx, raceboy, maar kzal da over een paar weken lezen, als het eerste en zwaarste examen achter de rug is.

fordje 05-05-2003 12:51

Re: Re: rittensport

Quote:

Originally posted by Sennake
Kom je ons Paddock-team versterken? We zijn nu al met 4 wagens...

... en 8 mafkezen die alle moeite van de wereld doen om de bordjes en pijlkes te vinden.. :D

Eenmaal rittensport gedaan, is het moeilijk om te zeggen dat je het niet leuk vind

Supra 05-05-2003 17:08

rittensport

moet je dan de snelheid aanhouden van het wegreglement???? of is het een afgesloten parcour

Werner333 05-05-2003 17:46

Openbare weg. Gemiddelde afhankelijk van de organisatie. +/- 25 km

redje 05-05-2003 19:34

Quote:

Originally posted by Werner333
Openbare weg. Gemiddelde afhankelijk van de organisatie. +/- 25 km
Zo traag man, maar k heb het eens bekeken en t is nog wel iets plezant.

Raceboy 05-05-2003 19:39

Quote:

Zo traag man, maar k heb het eens bekeken en t is nog wel iets plezant.
idd traag totdat ge is verkeerd rijdt en merkt da ge er niet gaat komen.

fordje 05-05-2003 20:03

Ge kunt natuurlijk ook doen net als wij. Er als een speer vandoor gaan en dan tot de conclusie komen dat je meer dan de helft van de bordjes hebt gemist.... :(

Even een korte stop en overleg :fight: met de piloot doen dan weer wonderen :+

Kortom lachen doe je toch ;)

thrust ssc 05-05-2003 21:24

Als jullie aan de leeuwenrit, ocmb paasrit of aan de cameleon rittensport hebben deelgenomen dan moet ik jullie kennen, waren jullie daar ?

Raceboy 05-05-2003 21:25

Quote:

Originally posted by thrust ssc
Als jullie aan de leeuwenrit, ocmb paasrit of aan de cameleon rittensport hebben deelgenomen dan moet ik jullie kennen, waren jullie daar ?
wij houden het (voorlopig) bij de Titanicritten.

Sennake 05-05-2003 21:26

Tot nu toe hebben we nog enkel maar aan Titanic-ritten meegedaan...

Sennake 05-05-2003 21:27

Quote:

Originally posted by raceboy
wij houden het (voorlopig) bij de Titanicritten.
Blijkbaar hetzelfde gepost terzelfdertijd :D

thrust ssc 05-05-2003 21:28

wanneer is er nog eens een wedstrijd ?

Bart 05-05-2003 23:50

De volgende Titanic wedstrijd vindt plaats op zaterdag 1 november. (aan de geïnteresseerden... nu al noteren in jullie agenda hé ;) ) De volledige VAS kalender kan je hier terugvinden. (zoeken op "RI")

ASAF zal ook wel zoiets organiseren zeker? én af en toe zijn er ook nog speciale "historic" rittensporten, maar daar weet ik geen kalender van op 't net staan.

FastFons 06-05-2003 16:55

Met een beetje geluk moet mijn kevertje dan af zijn en is er een 5e depaddock team...

FF

Jan 06-05-2003 17:43

Mijn Keverke van '69 zal dan nog niet af zijn, maar hopelijk is mijn Golfke van '83 dan nog niet afgeschreven en zodoende zal er een zesde paddock team zijn :)

jan

redje 06-05-2003 17:59

Quote:

Originally posted by jan
Mijn Keverke van '69 zal dan nog niet af zijn, maar hopelijk is mijn Golfke van '83 dan nog niet afgeschreven en zodoende zal er een zesde paddock team zijn :)

jan

Ge moogt precies niet me wagens van nu rijden.

Werner333 06-05-2003 18:13

Toch wel hoor.

redje 06-05-2003 18:46

Quote:

Toch wel hoor.
Kdacht al.

FastFons 06-05-2003 23:32

ik rij dagelijks nog met een golfje van 83 (model 82), das helemaal nog nie oud te noemen. Ik ga er geen pkmonster van tegenwoordig mee op zijn dak geven, maar mensen met een zwakkere TDI mogen toch passen (en nee tis gene gti)

FF, die op zijn golfke een afschrijving van minder dan 0,5 fr de km heeft, doe mij dat maar eens na...

Sennake 07-05-2003 07:20

Quote:

Ge moogt precies niet me wagens van nu rijden.
Om je helemaal op je gemak te stellen kan ik je bevestigen dat ik al 2 keer deelgenomen heb met mijn Mercedes C-klasse model 2001.

redje 07-05-2003 11:33

Quote:

Om je helemaal op je gemak te stellen kan ik je bevestigen dat ik al 2 keer deelgenomen heb met mijn Mercedes C-klasse model 2001.
Chique bak, moet ik zeggen, schoner dan de merc E220 van mn ouders.
Als k in de toekomst es tijd heb, wil ik wel es meedoen me rittensport, precies fun, maar traag.

Raceboy 07-05-2003 13:05

Quote:

precies fun, maar traag.
Ah de grootspraak van de nieuwelingen :D Alst ni gaat moogt ge altijd een pilleke komen vragen *insider joke* ;)

redje 07-05-2003 15:13

Quote:

Originally posted by raceboy
Ah de grootspraak van de nieuwelingen :D Alst ni gaat moogt ge altijd een pilleke komen vragen *insider joke* ;)
Een pilleke voor als ge last hebt van de traagheid???

Supra 07-05-2003 17:35

moeten er iets veranderd worden aan u auto ?????

Pascal 07-05-2003 19:17

Neen, als ik me niet vergis mag bvb een rally-auto zelfs niet.

Gewone standaardauto. Ik heb Bvb al deelgenomen met een Smart.

Handig is wel een uurwerk, een goed werkende kilometerteller of beter nog een goedwerkende dagteller, een meetlat, pen, potlood, kladpapier en zeer zeker een goed humeur.

Rittensport is lachen....en tegelijkertijd een serieuze bezigheid...

C U

sledge 07-05-2003 19:30

Als ik het dan goed begrijp, is het feitelijk een soort rally, alleen ligt de nadruk dan op fun ipv van op prestatie (veiligheid natuurlijk ook, begrijp me niet verkeerd ;))

Bart.Vandecavey 07-05-2003 19:30

Ik verlies mijn weg al op een rondpunt dus niks voor mij...

fordje 07-05-2003 19:51

Al goe dat ge in Zolder niet van de baan kunt afdwalen he!
We zouden u nogal ne keer moeten gaan zoeken :D :D

Maar pas op in Francorchamps hé!! Daar loopt ge verloren in het bos als ge niet oplet ;)

Werner333 08-05-2003 17:54

Quote:

Originally posted by sledge
Als ik het dan goed begrijp, is het feitelijk een soort rally, alleen ligt de nadruk dan op fun ipv van op prestatie (veiligheid natuurlijk ook, begrijp me niet verkeerd ;))
Idd. De nadruk ligt op het kaartlezen.
Je krijgt een geheim roadbook. en moet je weg zoeken.
Eigenlijk Rally zoals het vroeger was, enkel tegen een lagere snelheid.

redje 08-05-2003 18:55

Quote:

Rallye voor beginners dus. :p En ik ben nogal goed in kaartlezen, kheb nog maar 1 keer een fout gemaakt en da was omda die kaart nieuw was voor mij en ik de legende nog nie kende. :D :cool:

Sennake 08-05-2003 20:08

Quote:

Rallye voor beginners dus. :p En ik ben nogal goed in kaartlezen, kheb nog maar 1 keer een fout gemaakt en da was omda die kaart nieuw was voor mij en ik de legende nog nie kende. :D :cool:
Het gedeelte kaartlezen valt nogal mee... Maar er zit ook "bolleke-pijl" en de laatste keer ook "gestileerde bol-pijl", da's al iets moeilijker... En dat moet je onderweg ook nog alle letters zien staan die langs de kant opgesteld staan EN je ideale tijd berekenen en op DIE tijd ook nog "afklokken"...

ZO simpel is het dus niet hoor...

Sennake 08-05-2003 20:11

Quote:

Originally posted by Bart.Vandecavey
Ik verlies mijn weg al op een rondpunt dus niks voor mij...
Op zo eentje bedoel je?

http://home.san.rr.com/roundabout/rndabout.jpg

Je zou voor minder!!!

sledge 08-05-2003 20:11

Quote:

Waarom moet ik nu aan herbie denken, waar ze de pijlkes sabboteerden om anderen een hak te zetten :D

redje 08-05-2003 21:02

Quote:

Het gedeelte kaartlezen valt nogal mee... Maar er zit ook "bolleke-pijl" en de laatste keer ook "gestileerde bol-pijl", da's al iets moeilijker... En dat moet je onderweg ook nog alle letters zien staan die langs de kant opgesteld staan EN je ideale tijd berekenen en op DIE tijd ook nog "afklokken"...

ZO simpel is het dus niet hoor...

Wat is t nut van de tijd op voorhand te berekenen?

Sennake 08-05-2003 21:22

Je moet zo precies mogelijk rijden, en als je exact de juiste afstand afgelegd hebt (en dus nergens verkeerd gereden bent) kan je dus precies berekenen op welk tijdstip je moet afklokken (en dit alles bij een vooropgestelde gemiddelde snelheid van 25 km/uur). Hoe dichter je bij dit ideale tijdstip zit, hoe minder strafpunten je krijgt...

redje 08-05-2003 21:37

Quote:

Je moet zo precies mogelijk rijden, en als je exact de juiste afstand afgelegd hebt (en dus nergens verkeerd gereden bent) kan je dus precies berekenen op welk tijdstip je moet afklokken (en dit alles bij een vooropgestelde gemiddelde snelheid van 25 km/uur). Hoe dichter je bij dit ideale tijdstip zit, hoe minder strafpunten je krijgt...
Ze maken het de mensen moeilijk.

All times are GMT +2. The time now is 18:12.