De Paddock

De Paddock (http://www.depaddock.eu/forum/index.php)
-   Autosport algemeen (http://www.depaddock.eu/forum/forumdisplay.php?f=6)
-   -   vraagske ivm nascar (http://www.depaddock.eu/forum/showthread.php?t=4999)

flugel 11-05-2003 00:35

vraagske ivm nascar
 
Vandaag ergens op tv nascar gezien, en aangezien die gewoon toerkes draaien vraag ik mij af hoe de startorde bepaald wordt? Is dit ook met een chronosessie?

redje 11-05-2003 09:38

Er is een chronosessie. Ieder krijgt 1 ronde dacht ik.
En op tv kunde da bij ons nie volgen. Ik krijg de streaminguitzendingen gewoon in mn mailbox. :p :p :p

Raceboy 11-05-2003 20:40

Quote:

Originally posted by redje
Er is een chronosessie. Ieder krijgt 1 ronde dacht ik.
En op tv kunde da bij ons nie volgen. Ik krijg de streaminguitzendingen gewoon in mn mailbox. :p :p :p

4 ronden: 1 opwarmronde, 2 getimede (de snelste telt), een uitloopronde.
Op roadcourses slechts 1 getimde ronde.

Zo bepalen ze positie 1-36. Positie 37-42
zijn provisionals (iedere rijder heeft een aantal provisionals) startvoldorde voor deze plaatsen gebeurd via de punten in het ownerkampioenschap. Positie 43 is een provisional voor een ex-kampioen. Indien positie 43 ongebruikt is, wordt ook deze een gewone provisional.

flugel 11-05-2003 21:40

Quote:

Originally posted by raceboy
4 ronden: 1 opwarmronde, 2 getimede (de snelste telt), een uitloopronde.
Op roadcourses slechts 1 getimde ronde.

Zo bepalen ze positie 1-36. Positie 37-42
zijn provisionals (iedere rijder heeft een aantal provisionals) startvoldorde voor deze plaatsen gebeurd via de punten in het ownerkampioenschap. Positie 43 is een provisional voor een ex-kampioen. Indien positie 43 ongebruikt is, wordt ook deze een gewone provisional.

aha, 'k peis da'k het snap thx Stijntje

Isabelle 19-07-2003 00:12

Quote:

Originally posted by redje
En op tv kunde da bij ons nie volgen. Ik krijg de streaminguitzendingen gewoon in mn mailbox. :p :p :p
Bij ons dus ook niet, maar ik krijg de streaming helaas niet gewoon in m'n mailbox. Hoe doe je dat Redje? Normaal moet je toch betalen voor TrackPass? Ik heb dat al overwogen. Maar, financiële transacties via internet: brr...

PS: Hallo aan iedereen. Ik lees dit forum al een tijdje, maar pas m'n eerste post zoals jullie zien.

:)

Raceboy 19-07-2003 00:19

Quote:

Originally posted by Isabelle

PS: Hallo aan iedereen. Ik lees dit forum al een tijdje, maar pas m'n eerste post zoals jullie zien.

:)

en al direct een NASCAR post ;)

redje 19-07-2003 00:21

Quote:

Originally posted by Isabelle
Bij ons dus ook niet, maar ik krijg de streaming helaas niet gewoon in m'n mailbox. Hoe doe je dat Redje? Normaal moet je toch betalen voor TrackPass? Ik heb dat al overwogen. Maar, financiële transacties via internet: brr...

PS: Hallo aan iedereen. Ik lees dit forum al een tijdje, maar pas m'n eerste post zoals jullie zien.

:)

Effe bij de concurrenten langsgaan. :) Nee, www.pitstop.tv, naar Video 2002 en dan nascar en ne mail sturen naar Timpreza, ofwel via t forum van pitstop en dan een berichtje sturen naar Timpreza. En dan krijgt wekelijks een uitzending van minstens drie uur.

Isabelle 19-07-2003 00:35

Merci Redje. Nu je het zegt ja, ik heb dat berichtje inderdaad maanden geleden gelezen. Toen dacht ik nog: "Misschien moet ik dat maar eens doen." en daarna ben ik het helemaal vergeten natuurlijk.
Ofwel zit ik te veel op het internet ofwel is mijn geheugen echt een zeef aan het worden ;)

Isabelle 19-07-2003 00:51

Quote:

Originally posted by raceboy
en al direct een NASCAR post ;)

Ik kijk graag eens wat er aan de andere kant van de grote plas gebeurt en ik moet zeggen dat NASCAR me het meest bevalt. Maar helaas zit ik nog volop in de ontdekfase (er valt ook nogal veel te ontdekken hé!).

Zo kom ik wel eens op het forum van www.motorsport.com en daar hebben ze een uitgebreid luik NASCAR.
Omdat ik nogal geïnteresseerd ben in techniek viel m'n oog op deze topic: Nascar and fuel injection Ik wist niet dat ze in NASCAR nog met carburatoren werken. In die eerste post wordt de term "push-rod carbuerator" gebruikt. En nu ben ik eigenlijk wel benieuwd wat die push-rod betekent.

Guido 19-07-2003 00:56

Quote:

Originally posted by Isabelle
ofwel is mijn geheugen echt een zeef aan het worden ;)
... aderverkalking? :+

Isabelle 19-07-2003 01:10

Seg.. Huudo, 't zou wat vroeg zijn zekers!

Enfin, snel weer overschakelen naar NASCAR, anders steekt er hier iemand dat beruchte bordje omhoog... :)

Guido 19-07-2003 01:22

Quote:

Originally posted by Isabelle
Seg.. Huudo, 't zou wat vroeg zijn zekers!

Enfin, snel weer overschakelen naar NASCAR, anders steekt er hier iemand dat beruchte bordje omhoog... :)

:Offtopic: :D

Isabelle 19-07-2003 01:34

Quote:

Originally posted by Huudo
:Offtopic:
Aha dat is 'm. Ik heb nu pas gezien dat ie tussen de smilies staat.

Maar nu weet ik nog niet wat push-rod wil zeggen (rod betekent staaf of stang, maar "duw-staaf" :confused: ...)

Maar allé, da's eigenlijk ook geen onderwerp om op dit uur nog over te beginnen hé ;)

A.J. 19-07-2003 02:07

Quote:

Originally posted by raceboy
4 ronden: 1 opwarmronde, 2 getimede (de snelste telt), een uitloopronde.
Op roadcourses slechts 1 getimde ronde.

Zo bepalen ze positie 1-36. Positie 37-42
zijn provisionals (iedere rijder heeft een aantal provisionals) startvoldorde voor deze plaatsen gebeurd via de punten in het ownerkampioenschap. Positie 43 is een provisional voor een ex-kampioen. Indien positie 43 ongebruikt is, wordt ook deze een gewone provisional.

Bij de DAYTONA 500 is het nog iets anders :

De eerste startrij (plaats 1 en 2) worden door deze 4 ronden bepaald.
Ze bepalen ook de startgrid voor de 125 mile kwalificatie races.
De eerste 13 per race zijn meteen gekwalificeerd voor de race (als één van de twee wagens op de eerste rij een plaats bij de eersten behaald wordt hij niet meegeteld bij de 13) Zo hebben ze dan ook plaats 3 tot 28.
Plaats 28 tot 36 gaan naar de beste "second round qualifyers" en de rest is zoals hierboven, met provisionals.

redje 20-07-2003 11:36

Quote:

Originally posted by Isabelle
Ik kijk graag eens wat er aan de andere kant van de grote plas gebeurt en ik moet zeggen dat NASCAR me het meest bevalt. Maar helaas zit ik nog volop in de ontdekfase (er valt ook nogal veel te ontdekken hé!).

Zo kom ik wel eens op het forum van www.motorsport.com en daar hebben ze een uitgebreid luik NASCAR.
Omdat ik nogal geïnteresseerd ben in techniek viel m'n oog op deze topic: Nascar and fuel injection Ik wist niet dat ze in NASCAR nog met carburatoren werken. In die eerste post wordt de term "push-rod carbuerator" gebruikt. En nu ben ik eigenlijk wel benieuwd wat die push-rod betekent.

Van NASCAR-techniek ken ik echt wel niks. Maar NASCAR is inderdaad een interessante sport, maar ik mis toch het uitremmen enzo.

Raceboy 20-07-2003 14:10

Quote:

Originally posted by redje
Van NASCAR-techniek ken ik echt wel niks. Maar NASCAR is inderdaad een interessante sport, maar ik mis toch het uitremmen enzo.
allow ? Nog nooit Martinsville en Richmond gezien zeker ? ;)

redje 20-07-2003 23:53

Quote:

Originally posted by raceboy
allow ? Nog nooit Martinsville en Richmond gezien zeker ? ;)
Waarschijnlijk nie. Maar op de meeste ovals moet ge niet echt remmen. Op de kleinere wel, maar zo zijn er nie veel, denk ik toch.

Raceboy 21-07-2003 00:27

natuurlijk remmen op sears point. :)

http://www.motorsport.com/photos/nas...sp-em-0419.jpg

Ook voor de vlakke bochten van martinsville kunt ge best remmen hoor
http://www.motorsport.com/photos/nas...ar-tc-0211.jpg

redje 21-07-2003 09:28

Maar k heb al een deel van een race op the Glenn gezien, daar moet ge remmen en geen enkel inhaalmanoeuvre tijdens t remmen. :(


All times are GMT +2. The time now is 01:17.

Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.