De Paddock

De Paddock (http://www.depaddock.eu/forum/index.php)
-   Formule 1 (http://www.depaddock.eu/forum/forumdisplay.php?f=2)
-   -   McLaren MP4/18.... (http://www.depaddock.eu/forum/showthread.php?t=5090)

Finish 20-05-2003 18:58

McLaren MP4/18....

EINDELIJK is hij er:

http://a324.g.akamai.net/f/324/3126/.../diapo_101.jpg

http://a324.g.akamai.net/f/324/3126/.../diapo_102.jpg

http://a324.g.akamai.net/f/324/3126/.../diapo_103.jpg

die neus ! :eek:

JPMontoya 20-05-2003 19:04

gladjes. . . zeer gladjes

Oneliner 20-05-2003 19:12

idd, very smooth...
Kben eens benieuwd!

schumivill 20-05-2003 19:15

t'is gelijk nen Colibri met die neus :D ,ik ben echt es benieuwd.

redje 20-05-2003 19:27

Zo'n neus kan toch nie veel downforce genereren??
En die achtervleugel is lelijk.

Oneliner 20-05-2003 19:32

Tis weer gene ferrari zenne... ;)
Mopje é, elk zijn mening.

Ik vind hem er in ieder geval heel snel uitzien. Als hij dat nu ook nog is...

redje 20-05-2003 19:44

Quote:

Originally posted by Oneliner
Tis weer gene ferrari zenne... ;)
Mopje é, elk zijn mening.

:D :D :D D'er zit wel wa Ferrari-achtigs in aangezien de transmissie door een ex-medewerker van Ferrari ontworpen is, en da ziet ge.

Mark 20-05-2003 19:46

Quote:

Originally posted by redje
Zo'n neus kan toch nie veel downforce genereren??

Nou, dat zullen ze bij McLaren wel beter weten denk ik. De versie die je nu ziet zal waarschijnlijk niet tijdens een GP te zien zijn. Kwestie van zand in de ogen strooien bij de anderen.

HHugo 20-05-2003 19:52

Toch wel effe schrikken: ze hadden de 18 aangekondigd als 'uiterlijk niet erg verschillend van de 17', maar het begint al met een wijziging in de livery. (een merkbare dus)

Wat valt er op:

- de Batman voorvleugel
- de voorophanging: blijkbaar evolutie drie van de Rinland ophanging met een aerodynamisch element in het verlengde van de bargeboards (met die bargeboards volgen ze opnieuw het Ferrari-model)
- de achterpartij: ingewikkelde ophanging en zijpontons die snel naar binnen lopen (ook Ferrari), alles zeer compact
- achtervleugel lijkt bijna een uitloper van de motorkap, veel aerodynamsiche wijzigingen
-terugkeer naar de driehoekige luchthapper op de airbox, ipv dat lelijke ronde ding dat erop gekwakt stond
- nieuwe livery natuurlijk

de zijpontons lijken ook tamelijk vlak en laag achteraan, maar dat is moeilijk te zijn op die foto's
de 18 krijgt ook een nieuwe motor...
hopelijk gaat dit zo snel als het eruit ziet :)

yvdp 20-05-2003 19:54

waarom de auto van kimi? Wordt hij nu al als eerste rijder bezien?

roadrunner 20-05-2003 19:56

Quote:

Originally posted by schumivill
t'is gelijk nen Colibri met die neus :D ,ik ben echt es benieuwd.
Te hopen dat ie over het circuit vliegt, en nie in de lucht :D

redje 20-05-2003 20:00

Quote:

Originally posted by HHugo
Toch wel effe schrikken: ze hadden de 18 aangekondigd als 'uiterlijk niet erg verschillend van de 17', maar het begint al met een wijziging in de livery. (een merkbare dus)

Wat valt er op:

- de Batman voorvleugel
- de voorophanging: blijkbaar evolutie drie van de Rinland ophanging met een aerodynamisch element in het verlengde van de bargeboards (met die bargeboards volgen ze opnieuw het Ferrari-model)
- de achterpartij: ingewikkelde ophanging en zijpontons die snel naar binnen lopen (ook Ferrari), alles zeer compact
- achtervleugel lijkt bijna een uitloper van de motorkap, veel aerodynamsiche wijzigingen
-terugkeer naar de driehoekige luchthapper op de airbox, ipv dat lelijke ronde ding dat erop gekwakt stond
- nieuwe livery natuurlijk

de zijpontons lijken ook tamelijk vlak en laag achteraan, maar dat is moeilijk te zijn op die foto's
de 18 krijgt ook een nieuwe motor...
hopelijk gaat dit zo snel als het eruit ziet :)

Die motor zit ook al in de huidige MP4/17D.

HHugo 20-05-2003 20:03

Ik meen toch ergens gelezen te hebben dat het een nieuwe is, kzal het nog eens nagaan...

HHugo 20-05-2003 20:05

Quote:

Norbert Haug, Vice President of Mercedes-Benz Motorsport, talks about the entirely new engine in the MP4-18 : "The FO 110P V10 is completely new. The engine has been purpose built for the MP4-18 to form an integral part of the car. Everybody at Mercedes- Ilmor in Brixworth and Mercedes-Benz in Stuttgart have been working extremely hard developing the new engine as well as further improving the FO 110M V10 which is currently being run in MP4-17D. With the FO 110P we intend to take a further step forward to contribute efficiently to the competitiveness of the overall package."

redje 20-05-2003 20:07

Dan hoop ik da die nieuwe moteur nie veel sterker is dan de huidige.

HHugo 20-05-2003 20:11

Die draait al een hele tijd op de testbank, kdenk dat je serieus zal mogen hopen (hoop ik :D)

redje 20-05-2003 20:16

Quote:

Die draait al een hele tijd op de testbank, kdenk dat je serieus zal mogen hopen (hoop ik :D)
Als m dan al sterker is, is hij dan evenwaardig aan ne Ferrari-motor??

HHugo 20-05-2003 20:20

Nog een belangrijk punt vergeten bij opvallende zaken: de bovenliggende uitlaten hebben afgedaan: de uitlaatgassen worden opnieuw door de diffuser geblazen!!

redje 20-05-2003 20:22

Quote:

Nog een belangrijk punt vergeten bij opvallende zaken: de bovenliggende uitlaten hebben afgedaan: de uitlaatgassen worden opnieuw door de diffuser geblazen!!
Idd, en daar hebben ze vorige keer da ze da gedaan hebben, serieuze problemen mee gehad.

HHugo 20-05-2003 20:24

Quote:

Als m dan al sterker is, is hij dan evenwaardig aan ne Ferrari-motor??
Weet ik niet, maar den BMW is zeker sterker dan de Ferrarimotor, en toch wordt Williams in z'n hemd gezet. T'is 'het pakketje' dat telt... afwachten dus...

HHugo 20-05-2003 20:26

Quote:

Idd, en daar hebben ze vorige keer da ze da gedaan hebben, serieuze problemen mee gehad.
De vorige keer deed iedereen dat (voordat Ferrari begon in '98 met het andere concept), en dat dan nog jaren lang. kweet niet welke serieuze problemen je bedoelt?

redje 20-05-2003 20:40

Quote:

De vorige keer deed iedereen dat (voordat Ferrari begon in '98 met het andere concept), en dat dan nog jaren lang. kweet niet welke serieuze problemen je bedoelt?
T is iets ingewikkeld ze, maar k ga toch proberen. T feit dat de gassen langs de diffuser gaan, zorgt voor extra downforce ofzo, wegens de warme gassen, maar als ze remmen, zijn er minder tot bijna geen gassen, en dat op een moment dat ze downforce nodig hebben. En blijkbaar kloegen de piloten of onderstuur in de bochten omwille van dat.

krikke 20-05-2003 20:50

FO 110P ... zou die maar 110 paarden hebben??
Weinig hé? :)

Hij ziet er in elk geval goed uit!

Oneliner 20-05-2003 20:51

De Mp4/18 zal dus inderdaad kunnen werken met zowel de motor van de 17D als de nieuwe. Wanneer de nieuwe nog niet betrouwbaar is, passen ze dus gewoon de 17/d er terug in.

HHugo 20-05-2003 20:55

Quote:

T is iets ingewikkeld ze, maar k ga toch proberen. T feit dat de gassen langs de diffuser gaan, zorgt voor extra downforce ofzo, wegens de warme gassen, maar als ze remmen, zijn er minder tot bijna geen gassen, en dat op een moment dat ze downforce nodig hebben. En blijkbaar kloegen de piloten of onderstuur in de bochten omwille van dat.
Hetzelfde effect geldt volgens mij ook op de achtervleugel bij het Ferrari-concept.
Volgens mijn bescheiden mening (lees: wat volgt is wild gokwerk) doet Mclaren dat gewoon uit plaatsgebrek. De motorkap sluit echt wel heel nauw aan rond de versnellingsbak. Bij Ferrari is die wat ruimer zodat de uitlaten erbij kunnen. Mclaren kiest ervoor om zoveel mogelijk airflow over de vleugel te krijgen en stopt de uitlaten terug onderin.

Hakki 20-05-2003 21:07

goeie foto(om alles goed te zien)
Klikken
wel ni aan te raden voor mensen met een gewone verbinding, tis nogal vrij groot:)

jammergenoeg ook weer schuin, kzou graag foto's van de zijkanten es zien, maar da wordt wachten tot morgen...enfin ja, nog iets extra's om naar uit te kijken!

airco 20-05-2003 21:12

Er zitten wel een reeks gedurfde elementen in ....

ben eens benieuwd naar tijden

The Leader 20-05-2003 21:39

Vreed schoon de nieuwe kleuren. En de neus gedurfd design. Ik hoop de nieuwe wereldkampioen in wording.

Ottooke 20-05-2003 22:00

Vandaag ook nog gelezen dat deze wagen gebouwd is om 2 verschillende versnellingsbakken te herbergen. Moesten er problemen zijn met het nieuwe model versnellingsbak (wat een totaal nieuw ontwerp gaat zijn), dan kan de huidige versnellingsbak gebruikt worden.

Bron: http://www.f1racing.nl/news.php?ID=57544

JPMontoya 20-05-2003 23:59

ik denk eerder dat deze wagen zal strijden voor de 2004 title en niet voor de 2003 title.

JPMontoya 21-05-2003 17:08

http://www.f1racing.nl/photo/upload2/oCZWJbuhQCZib.jpg
http://www.f1racing.nl/photo/upload2/vQMTuPxGnmDOb.jpg

NOx 21-05-2003 17:46

Hmmm, ziet er goed uit eh.....

Nu nog zien of de auto even snel is dan dat hij er uitziet...

airco 21-05-2003 17:52

wel slechts 8 ronden vandaag .....

nuja het is zijn eerste dag .... veel verder dan wat installation-laps zullen ze niet gekomen zijn vandaag

Finish 21-05-2003 19:50

Wordt deze wagen trouwens in Monaco ingezet ? Of toch pas Canada of Silverstone ?

Sennake 21-05-2003 19:53

Mij hebben ze wijsgemaakt : Silverstone...

Scapa 21-05-2003 20:02

En ik dacht Canada :D

sledge 21-05-2003 20:32

En ik dacht dan weer Duitsland :s

Finish 21-05-2003 20:33

Euhm...okeeeee :)

sledge 21-05-2003 20:38

Wie dit weekend het “breaking news” heeft gelezen op F1 pits weet dat onze bron in Oostenrijk ons toevertrouwd heeft dat de MP 4/18 waarschijnlijk zijn eerste race zal rijden op de Nürburgring in Duitsland.

David Coulthard heeft nu het McLaren team gevraagd om zich niet te laten vangen aan de hatrick van het Ferrari team en de MP 4/18 alleen in te zetten als deze volledig klaar is.
De voorsprong die McLaren heeft opgebouwd aan het begin van het seizoen begint stilaan te verminderen door het scarletrode team uit Italië.
ondanks dat gegeven zegt Coulthard dat de MP 4/18 niet zal racen voor de Grote Prijs van Europa.

David Coulthard: "Je kan het proces gewoon niet versnellen, hij zal in ieder geval niet in Monaco racen, er is een mogelijkheid dat hij ingezet kan worden in Canada, maar er is meer kans dat hij pas in Duitsland zal worden ingezet.
Ik denk dat de nieuwe wagen de kloof met Ferrari zal dichten en we weten dat we hem zo vlug mogelijk zullen moeten inzetten willen we een kans maken voor het kampioenschap.

We kunnen hem alleen maar buiten brengen als hij betrouwbaar is en het heeft wat tijd nodig om dat te kunnen bewerkstellen."

Ondertussen is McLaren het enige team dat hun wagen nog niet echt heeft voorgesteld aan het grote publiek. Ferrari bracht de F2003-GA uit tijdens de Grote Prijs van Spanje en het bleek een schot in de roos te zijn voor Ferrari want het bracht hen meteen de eerste zege van dit seizoen.

Vandaag zullen we de eerste testtijden krijgen van de MP 4/18, maar Ron Dennis heeft al gewaarschuwd dat men niet moet denken dat de MP 4/18 een blitse start zal maken.
Het eerste werk dat ze bij McLaren zullen doen is alle data en dergelijke vergelijken.

Ron Dennis is in ieder geval vandaag naar het zuiden van Frankrijk gevlogen om de circuitdoop van de MP 4/18 mee te maken op het Paul Ricard circuit.

Bron: www.f1pits.net

airco 21-05-2003 20:59

De tijd die ze nemen om te testen is en blijft ongelofelijk kort .....

Als het effectief de nurburgring wordt zoals de bron op f1pits beweert ... dan resten er nog slechts 2 weken testen (afgezien van de komende 2 dagen)

dan mag er absoluut niets tegenzitten in het testproces .....

All times are GMT +2. The time now is 20:47.