![]() |
McLaren MP4/18....
EINDELIJK is hij er:
http://a324.g.akamai.net/f/324/3126/.../diapo_101.jpg http://a324.g.akamai.net/f/324/3126/.../diapo_102.jpg http://a324.g.akamai.net/f/324/3126/.../diapo_103.jpg die neus ! :eek: |
gladjes. . . zeer gladjes
|
idd, very smooth...
Kben eens benieuwd! |
t'is gelijk nen Colibri met die neus :D ,ik ben echt es benieuwd.
|
Zo'n neus kan toch nie veel downforce genereren??
En die achtervleugel is lelijk. |
Tis weer gene ferrari zenne... ;)
Mopje é, elk zijn mening. Ik vind hem er in ieder geval heel snel uitzien. Als hij dat nu ook nog is... |
Quote:
|
Quote:
|
Toch wel effe schrikken: ze hadden de 18 aangekondigd als 'uiterlijk niet erg verschillend van de 17', maar het begint al met een wijziging in de livery. (een merkbare dus)
Wat valt er op: - de Batman voorvleugel - de voorophanging: blijkbaar evolutie drie van de Rinland ophanging met een aerodynamisch element in het verlengde van de bargeboards (met die bargeboards volgen ze opnieuw het Ferrari-model) - de achterpartij: ingewikkelde ophanging en zijpontons die snel naar binnen lopen (ook Ferrari), alles zeer compact - achtervleugel lijkt bijna een uitloper van de motorkap, veel aerodynamsiche wijzigingen -terugkeer naar de driehoekige luchthapper op de airbox, ipv dat lelijke ronde ding dat erop gekwakt stond - nieuwe livery natuurlijk de zijpontons lijken ook tamelijk vlak en laag achteraan, maar dat is moeilijk te zijn op die foto's de 18 krijgt ook een nieuwe motor... hopelijk gaat dit zo snel als het eruit ziet :) |
waarom de auto van kimi? Wordt hij nu al als eerste rijder bezien?
|
Quote:
|
Quote:
|
Ik meen toch ergens gelezen te hebben dat het een nieuwe is, kzal het nog eens nagaan...
|
Quote:
|
Dan hoop ik da die nieuwe moteur nie veel sterker is dan de huidige.
|
Die draait al een hele tijd op de testbank, kdenk dat je serieus zal mogen hopen (hoop ik :D)
|
Quote:
|
Nog een belangrijk punt vergeten bij opvallende zaken: de bovenliggende uitlaten hebben afgedaan: de uitlaatgassen worden opnieuw door de diffuser geblazen!!
|
Quote:
|
Quote:
|
Quote:
|
Quote:
|
FO 110P ... zou die maar 110 paarden hebben??
Weinig hé? :) Hij ziet er in elk geval goed uit! |
De Mp4/18 zal dus inderdaad kunnen werken met zowel de motor van de 17D als de nieuwe. Wanneer de nieuwe nog niet betrouwbaar is, passen ze dus gewoon de 17/d er terug in.
|
Quote:
Volgens mijn bescheiden mening (lees: wat volgt is wild gokwerk) doet Mclaren dat gewoon uit plaatsgebrek. De motorkap sluit echt wel heel nauw aan rond de versnellingsbak. Bij Ferrari is die wat ruimer zodat de uitlaten erbij kunnen. Mclaren kiest ervoor om zoveel mogelijk airflow over de vleugel te krijgen en stopt de uitlaten terug onderin. |
goeie foto(om alles goed te zien)
Klikken wel ni aan te raden voor mensen met een gewone verbinding, tis nogal vrij groot:) jammergenoeg ook weer schuin, kzou graag foto's van de zijkanten es zien, maar da wordt wachten tot morgen...enfin ja, nog iets extra's om naar uit te kijken! |
Er zitten wel een reeks gedurfde elementen in ....
ben eens benieuwd naar tijden |
Vreed schoon de nieuwe kleuren. En de neus gedurfd design. Ik hoop de nieuwe wereldkampioen in wording.
|
Vandaag ook nog gelezen dat deze wagen gebouwd is om 2 verschillende versnellingsbakken te herbergen. Moesten er problemen zijn met het nieuwe model versnellingsbak (wat een totaal nieuw ontwerp gaat zijn), dan kan de huidige versnellingsbak gebruikt worden.
Bron: http://www.f1racing.nl/news.php?ID=57544 |
ik denk eerder dat deze wagen zal strijden voor de 2004 title en niet voor de 2003 title.
|
|
Hmmm, ziet er goed uit eh.....
Nu nog zien of de auto even snel is dan dat hij er uitziet... |
wel slechts 8 ronden vandaag .....
nuja het is zijn eerste dag .... veel verder dan wat installation-laps zullen ze niet gekomen zijn vandaag |
Wordt deze wagen trouwens in Monaco ingezet ? Of toch pas Canada of Silverstone ?
|
Mij hebben ze wijsgemaakt : Silverstone...
|
En ik dacht Canada :D
|
En ik dacht dan weer Duitsland :s
|
Euhm...okeeeee :)
|
Wie dit weekend het “breaking news” heeft gelezen op F1 pits weet dat onze bron in Oostenrijk ons toevertrouwd heeft dat de MP 4/18 waarschijnlijk zijn eerste race zal rijden op de Nürburgring in Duitsland.
David Coulthard heeft nu het McLaren team gevraagd om zich niet te laten vangen aan de hatrick van het Ferrari team en de MP 4/18 alleen in te zetten als deze volledig klaar is. De voorsprong die McLaren heeft opgebouwd aan het begin van het seizoen begint stilaan te verminderen door het scarletrode team uit Italië. ondanks dat gegeven zegt Coulthard dat de MP 4/18 niet zal racen voor de Grote Prijs van Europa. David Coulthard: "Je kan het proces gewoon niet versnellen, hij zal in ieder geval niet in Monaco racen, er is een mogelijkheid dat hij ingezet kan worden in Canada, maar er is meer kans dat hij pas in Duitsland zal worden ingezet. Ik denk dat de nieuwe wagen de kloof met Ferrari zal dichten en we weten dat we hem zo vlug mogelijk zullen moeten inzetten willen we een kans maken voor het kampioenschap. We kunnen hem alleen maar buiten brengen als hij betrouwbaar is en het heeft wat tijd nodig om dat te kunnen bewerkstellen." Ondertussen is McLaren het enige team dat hun wagen nog niet echt heeft voorgesteld aan het grote publiek. Ferrari bracht de F2003-GA uit tijdens de Grote Prijs van Spanje en het bleek een schot in de roos te zijn voor Ferrari want het bracht hen meteen de eerste zege van dit seizoen. Vandaag zullen we de eerste testtijden krijgen van de MP 4/18, maar Ron Dennis heeft al gewaarschuwd dat men niet moet denken dat de MP 4/18 een blitse start zal maken. Het eerste werk dat ze bij McLaren zullen doen is alle data en dergelijke vergelijken. Ron Dennis is in ieder geval vandaag naar het zuiden van Frankrijk gevlogen om de circuitdoop van de MP 4/18 mee te maken op het Paul Ricard circuit. Bron: www.f1pits.net |
De tijd die ze nemen om te testen is en blijft ongelofelijk kort .....
Als het effectief de nurburgring wordt zoals de bron op f1pits beweert ... dan resten er nog slechts 2 weken testen (afgezien van de komende 2 dagen) dan mag er absoluut niets tegenzitten in het testproces ..... |
All times are GMT +2. The time now is 20:47. |