![]() |
Touring Cup Race 2
Het veld van deze race was opnieuw niet echt denderend te noemen. Weer slechts 42 starters. De sprinters cup daarentegen er serieus op vooruit gegaan.
Tijdens de trainingen werd de traditie bij RTM weer voortgezet met weeral ne "platte". Daar zou ik gene mecanieker willen zijn de laatste tijd. De AD Porsche van Koen en Kris Wauters brak een cardan, de Porsche van Kevers/Dehaye had een ongeval met een Megane en de mensen van US Carworld zullen ook wel eens een hartig woordje gaan praten met elkaar. In de eerste ronde knalde een Clio op de M3 in de chicane waardoor deze laatste uit de race verdween. Winnaars : Martens en Schreurs met een Porsche voor merkgenoten Dubois/Wijnen en Vanhoof/Verhoeven. |
Klassement na 4 uren koers
Klassement om 17:50 na 4 uren koers
1) Martens Dirk Schreurs Patrick . Porsche 993 RS 2) Dubois Pieter Wijnen Renι . Porsche GT3 Cup 3) Verhoeven Jean-Pierre Vanhoof Andrι . Porsche 993 4) Diver Marc Kersten Guy . Porsche 964 5) Broodcooren Phillippe De Coster Michel . BMW Compact 6) Kurris Eric Vetters Ronald . Porsche 993 7) Brinkmann Hermann Kolczewski Frank . BMW M3 8) Jeuris Wim Werckx Guido . BMW M3 9) Van Rompuy Dirk Buytaert Jack . VW Golf 3 10) De Backer Hendrik Schulpι Michel Vanhamme Philippe . BMW M3 11) Van den Branden John Nelissen-Grade Pascal . BMW 330 GTR 12) Schmook Jan Ubeda Sebastien . Renault Clio 13) Fryns Rob Essers Armand . Renault Clio Sport 14) Servranckx Herman Servranckx Eddy Van de Ven Hans . Renault Clio 15) Voet Christiaan Heyman Dries . Renault Clio 16) Liard J-C Van De Plas Tom . Toyota Yaris 17) Dohet Eric Walckiers Walter Pasteels Romain . BMW 325 E30 18) Van den Bossche Marc Van Audenhove Peter . Mercedes C 180 19) Struyf Pascal Van Schoonbeek Francis .Lotus Elise 20) De Borre Jan Van Loock Franηois . Ford Sierra Turbo 21) De Pauw Valerie De Pauw Jean-Louis Hair Rogier . Chrysler Neon 22) Aerts Joe Smeets Patrick . BMW 320i 23) Kerckhof Danny Wille Geert Loeys Marc . Honda Civic 24) Vanhoyland Kris Vangestel Luv Renault Clio V6 25) Sluys Ward Petroons Olivier . Renault Clio 2.0 26) Van den Broeck Bart Segers Tom Van Zeebroeck J. . Renault R19 Not classified Raymaekers Marc Meys Rigo . BMW M3 Moerman Xavier Mahieu Ronny . Ford Cosworth turbo Schilders Leon Schaede Rolf Peugeot 309 Abandons Kevers Tony Dehaye Jean-Marie . Porsche 993 Dexters Noλl Dexters Michel Dexters Etienne . Toyota Supra Bouillon Franηois Tavernier Stefan . Renault Megane Vande Casteele Luc Lievens Louisette Claerhout Jochen . Renault Megane Cracco Philip Verjans Wim . Renault Clio Nelissen Wilbert Nelissen Luck . Renault Clio Sport De Hoen Robert De Temmerman Danny . BMW Coupe E36 Wauters Koen Wauters Kris . Porsche 993 De Groote Peter Verrue Jean-Pierre . VW Golf IV Cleynhens Walter Smets Benny Ginette G27 Jordens Jos Coninx Chris . Ford Mondeo Grouwels Roger Grouwels Edward . BMW E46 |
Kurris - Vetters met de 996 van de belcar ? ( met een atmo motor )
|
Quote:
|
|
Merci voor de express service vertigo
|
Proficiat Driesco en Chris voor hun 15e plaats algemeen!
|
Quote:
C U |
Proficiat Chris en Driesco. Zonder de technische problemen was 't weeral een podiumplaats geweest, sterk!
De Supra van Dexters ging - zoals aangekondigd - ook een pak sneller vooruit. Iemand enig idee waarom hij in't laatste half uur is uitgevallen?? |
Proficiat Dries en Chris , ik kon er niet bijzijn wegens examens maar het weze jullie gegund !
|
Quote:
|
Thanks mannen,
Inderdaad, we keren terug naar huis met gemengde gevoelens. De clio was weer supersnel gisteren, we hadden ze heel veel zin in om onze 2de plaats te verdedigen en alles liep op wieltjes de eerste 30 minuten. Chris schoof mooi op naar een 2de plaats in klasse 4 en 13de algemeen tot we op het uur een losse fusιι kregen links voor. Chris had bijna de ganse baan nodig om er op te blijven. Daarenboven kregen we zwart voor het geluid waar we zeker nog een staartje gaan aan breien. Tijdens de vrije trainingen kregen we maar eventjes een 100.6 DB aan ons broek terwijl de Clio normaal rondjes optekende van 88-89 DB. Na zwaar protest kregen we het voordeel van de twijfel zonder dat we dienden af te tekenen. Chris kreeg ook nog een stop and go voor 99 DB tijdens de wedstrijd, helemaal niet juist die metingen. Stel je voor dat ik het eerste blad had afgetekend, dan stonden we na een uur aan de kant terwijl we normaal maar 88 DB nemen. Na 2 uur was het aan mij en kon ik beginnen aan de inhaalrace. We lagen op dat moment 9de in de klasse en 27ste algemeen. Met constante tijden van 1'53'' en 1'54'' kreeg ik al snel P7 door. Heb me eigenlijk wel eens goed kunnen uitleven want eigenlijk hadden we niets meer te verliezen. Op 30 minuten van het einde kreeg ik P5 en eerlijk toegegeven, ik zag ons weeral op het podium eindigen. Dan maar de aanval inzetten op Clio van Smook Ubeda maar de poging haalde niet veel uit. Blijkbaar lag ik nog 3 ronden achter op die mannen. Wat betreft het klassement pakken we toch weer 12 punten en waarschijnlijk behouden we onze 2de plaats. Eιn zaak wil ik toch nog wel kwijt: kent er iemand de mannen van die Renault Clio V6 ? Volgens mij is dara veel meer uit te halen dan de 1'59'' dat die mannen draaien. Volgens mijn bescheiden mening de mooiste wagen in koers. Tot slot: Het kon slechter afgelopen zijn dit weekend en we nemen punten maar een podiumplaats zat er zeker en vast in. Thanks voor de talrijke opkomst Paddockers. |
Quote:
Die mannen ken ik dus. Het zijn Luc Vangestel en Kris Vanhoyland. Luc Vangestel is de Renault dealer in Bilzen. Vorig jaar reed dit duo reeds samen in de Touring Cup, aangevuld met Erik Bruynoghe. Toen reden ze met een Renault Mιgane. Die kerels rijden dus werkelijk puur voor de fun en hebben het zeker niet makkelijk om de V6 te temmen. Trouwens, zo'n Clio V6 is absoluut geen makkelijke wagen. Dat konden we twee jaar geleden ook al merken in het Belcar Kampioenschap, toen er ook daar zo'n klein "kanon" meereed... |
Quote:
dat klopt. omdat we tijdens de qualificatie al een waarschuwing hadden gekregen hadden we voor de wedstrijd 2 dempers gemonteerd. na een tikje van die blauw-oranje porsche ( geen van de piloten kon er iets aan doen) is de knalpot losgekomen en tegen de bumper beginnen rammelen. gevolg is dat een van de dempers is los gekomen.daarna heeft de supra 97 dcb geproduceerd. uitsluiting tot gevolg. p.s.: zo een demper geeft vermogen verlies dus volgende koers zonder demper... |
Dries,
Inderdaad; wat betreft het geluid heb ik ook wel een opmerking. Rond drie uur werden we ook binnengeroepen. 97.5 Db en papier aftekenen.Resultaat: opschakelen juist voor de geluidspost(en) en veel tijd verliezen om het risico niet te lopen uit koers gezet te worden. Normaal kan dit niet want wij komen nooit aan 95 Db. Normaal 91-92 Db. Voor de rest een 'rotdag' voor ons. Problemen van in de training tot op het einde van de race. (vertrek vanuit de pitlane en +/- 35 min alles in het totaal in de pits gestaan). :frusty: :frusty: :frusty: Volgende keer beter zeker. Trouwens nog een proficiat van ons. Ondanks jullie probleem nog een mooie koers gereden. |
Quote:
|
Ook Turbo magazine gelezen zeker. :)
Da zou nog wa zijn hι, zo een machien laten gaan. Dju t'is maar een droom |
Quote:
|
Quote:
Die Clio V6 schoonste velgskes in het veld. :) |
Nie alleen de velgskes :)
|
Heeft die Clio niet verschrikkelijk veel onderstuur? Dries proficiat trouwens hι, uw checklist van vorig jaar dit jaar gebruikt en nu lukt "bijna" alles wat vorig jaar niet het geval was.
|
Mij zal je niet horen klagen :)
|
dries en chris proficiat met jullie 15 de plaats ;)
|
Quote:
|
Als ik me niet vergis heeft renault die V6kes ( eerste versie ) laten proefrijden door journalisten en waren er tijdens die sessie ook meer exemplaren naast het asfalt te vinden dan erop
|
Quote:
|
Quote:
|
Die Clio V6 is een ex- Motorsport International (MI) en heeft een tweetal jaren geleden in het EK renault V6 rondgereden.
Ik denk met Heydens |
Quote:
Dank U. |
Quote:
|
Quote:
Beste Bart VDB, Ik begrijp niet dat jullie nog zoveel tijd en euro's in deze wagen kunnen steken , is voorbijgestreeft met als gevolg te traag en te veel onnodige kosten . Ik heb hier nog een zeer goed en stevig opgelast ( geen barsten of scheuren ) karretje te koop staan ( clio) zeer betrouwbaar , snel en raceklaar en mogelijkheden om nog wat podiums te pakken in de klasse met een weinig aan onderhoud . Er kunnen ook diverse onderdelen van jullie R19 gebruikt worden zodat een minumum aan onderdelen nodig zijn om deze te kunnen aanschaffen . Waarom ook nog geld steken in een 1800cc motor daar een 2 liter beter een sneller is vooral wat het koppel aangaat. Ik kan deze wagen voor een zeer schappelijk prijsje van de hand doen eventueel met of zonder motor , versnellingsbak , GRA remmen , pas vernieuwde benzinebak van 100l enz.. . Jullie maken de auto zo duur of zo goedkoop als jullie zelf willen , ik kan de rest van de onderdelen wel op een andere manier doorverkopen Met sportieve groeten van JP Racing Team |
Quote:
|
Yannick88
Ik begrijp dat jullie er misschien zo over denken, maar de aanschaf van de auto heeft ons eigenlijk niets gekost. Eerst was het de bedoeling 'gewoon' wat gaan te rijden in zolder. Al snel echter bleek dat we ons dan maar inschreven in de TC, daar ik ook een 2de piloot had gevonden. Wij rijden vooral voor de fun. Wij zijn een volledig privι- team en dus ons budget komt uit onze eigen zakken.We kunnen dus niet zomaar zeggen: we kopen een andere en snellere wagen. Qua running-kost hebben we weinig kosten aan deze auto. Natuurlijk blijft het inschrijvingsgeld voor elke wagen hetzelfde. Wat betreft de motor (en computer) hebben wij ook relatief weinig kosten. Deze word gemaakt door een in de circuit en rally wereld gekend persoon. Ik noem geen namen daar ik deze persoon(en) dat beloofd heb. Hij doet dit aan een schappelijke prijs als wederdienst. Zondag reden wij er voor het eerst mee maar onze wagen bleek dus voor geen meter te gaan. (we wisten dit al op voorhand via de testbank maar we hadden geen tijd meer om een oplossing te zoeken. Het was zo of de race missen).Nu is de motor(en computer) terug weg en hebben zij ons beloofd dat het volgende keer wel in orde zou zijn. Wij wachten nu af.We zullen wel nooit de clio's volgen, maar ja: het leven is geven en nemen. We zijn al wel op zoek achter een andere wagen voor het einde van dit seizoen of voor het volgend seizoen. (indien het budget dit toelaat). Zolang we geen andere gevonden hebben blijven we dus met de R19 rijden. We zijn natuurlijk wel geinteresseerd in jullie voorstel. Je kan altijd eens kontakt opnemen via ι-mail om dit eens te bespreken. ι-mail privι: bartvandenbroeck@planetinternet.be ι-mail zaak: admin@bouw-vandenbroeck.be NB: Het amateurschap in de TC blijkt stilaan wel te verdwijnen op deze manier. Spijtig, maar niets aan te doen. |
Jongens, ιιn vraag : amuseren jullie je ? zo ja : GO ON !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Dit valt enkel toe te juichen. Als men alle "amateur-teams", die op eigen budget draaien, moest wegnemen uit de TC, dan schiet er niet echt veel over, me dunkt. Amuseer jullie, geniet er van en presteer binnen de mate van jullie (financiλle) mogelijkheden. Wees gerust : het wordt naar waarde geschat ! |
Quote:
Doe zo verder en de pinten na de wedstrijd zullen zonder twijfel (blijven) smaken. C U |
zolang wij ons amuseren zullen we blijven rijden :)
Trouwens bedankt jongens voor deze positieve reakties. Dit geeft ons ook de moed er verder mee door te gaan ;) ;) |
All times are GMT +2. The time now is 18:33. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.