![]() |
F1 op Canvas
Aanstaande zondag kunnen de F1 fans afstemmen vanaf 13.35 u voor enkele leuke reportages vooraleer we aan de GP van Monaco beginnen.
Allereerst serveren we u gedurende bijna 9 minuten een exclusieve babbel met Fernando Alonso, "The rising F1 star". Sammy Neyrinck bezocht vorige week de fabriek in Enstone en had daar een gesprek met Alonso. Een tweede stukje dat we op jullie loslaten is een reportage ivm de nieuwe McLaren. Adrian Newey geeft tekst en uitleg. Zondag best afstemmen op Canvas dus ! Eric Dupain Vrt Tv Sport |
Ik zal voor mijn tv zitten om 13u35 :)
|
Ikke ook. Toch tijd over die dag.
|
ik ook, dan begint Warm-up op LaDeux :):)
|
Ik kijk live op Canvas en neem La deux (of La Une, navenant) op, kwestie van een breder spectrum aan gezichtspunten te hebben... en dan te bedenken dat ik vorig jaar F1 kijken afgezworen had. :D
Om even wat opbouwende kritiek te geven, Eric, heb ik de indruk dat de Canvas crew en beetje de neiging heeft om race-strategie ondergeschikt te maken aan het beeld van de race op het moment zelf en, langs de andere kant, eerder geneigd is om een bepaald, al dan niet achtergrond-, verhaal af te maken i.p.v. op de ontwikkelingen in beeld in te spelen. 't Is natuurlijk vroeg dag en het duo Vigneron-Thys is zeer op elkaar ingespeeld, dus ik maak me geen zorgen. Dat komt wel voor elkaar. :cool: Jan. =--- PS.: 't is natuurlijk super cool dat de VRT "De Paddock" ontdekt heeft. Power to the race-fans!! |
Ik moet jammer genoeg naar een communiefeest dus de race zal op de video staan.
|
Oh neen, Eric Dupain op depaddock, help....
|
Quote:
|
Quote:
LOL |
Joost en Dries ... Indeed , ik heb de paddock ontdekt !!!
En , ... wacht maar , je hebt alles nog niet gezien (lol) ! Obi Jan, als ik effe mag antwoorden op jou reactie dan kan ik je zeggen dat je misschien ergens gelijk hebt. Vigneron en Tassin zijn 10 jaar bezig, wij anderhalf jaar. RTBF gaat vaak ter plaatse, wij af en toe. Ervaring en vooral persoonlijke contacten zijn heel belangrijk in de F1. Maar als je niet vaak ter plaatse gaat, heb je ook niet zoveel persoonlijke contacten. Snappie ? Maar, ik kan je verzekeren dat er enorm hard gewerkt wordt en dat de VRT enorme inspanningen doet om autosport op de buis te brengen. Na de eerste Belcar wedstrijd zijn er enorm veel positieve reacties geweest op het mailadres van de VRT sport. Dat zijn dingen die helpen natuurlijk. Aan jullie om te kijken en kritiek (positief of negatief) te leveren, aan ons om zo hard mogelijk onze best te doen ! Maar, de persoon die helemaal de nagel op de kop heeft geslagen is Redje. We maken inderdaad televisie voor een breed publiek. En daar horen fans bij en zowel mensen die gewoon kijken uit interesse en de boekjes en de sites er niet op nalezen. Kortom, we proberen voor iedereen ons best te doen. Tot binnenkort mannen ! |
Ola, ik had het just. Maar t zal moeilijk zijn iedereen tevreden te houden, maar ik ben al tevreden dat de VRT veel moeite doet voor de autosport en alle begin is moeilijk.
|
Lang leve Eric ... Lang leve Eric ... Lang leve Eric
|
Dank je wel Joost ! Voor mij een pintje, ... eigenlijk een Carlsbergje ... the best beer in the world.
Maar nu wijken we af zeker van het onderwerp ??? |
Dat laat een trotse Leuvenaar zich niet zeggen. Onder mijn ogen uit addergebroed...
|
Is Eric van Leuven?
|
Neen hoor Redje, maar Joost blijkbaar wel ...
Maar , hij heeft ergens een riant buitenverblijf in een riante villawijk ... lol |
:Offtopic:
|
F1 op Canvas :(
Voor Stefan Lammens bestaat er maar 1 piloot: M. Schumacher en het valt serieus op hoor! Om maar te zwijgen over zijn commentaar, ik word er gewoon ambetant van. Hij zit soms piloten af te breken omdat... ja waarom? omdat hij ze niet kan uitstaan? En Saelens die durft presies niks verkeerd woord zeggen... moest hem ooit eens in F1 geraken.... ah ja en enthousiasme van de commentator kan een race ook boeiender maken. :) Kijk maar eens naar ITV :D Nee hoor, geef mij maar F1 op LaDeux en als ik ITV zou hebben op de kabel dan zou F1 kijken op ITV. Zelf Beart & Verellen van kanaal2 (waar ik ook op gezaagd heb) gaven veel beter commentaar dan op de VRT. |
Quote:
|
Quote:
Die 'Nieuwsblad'-journalist (denk ik) van enkele weken terug vond ik wel enorm goed. Die mag best wel eens terugkomen. |
Saelens en Vermesch geven alleen commentaar als Marc nie kan.
En Lammens maakt inderdaad progressie, al een geluk. En die info van Goossens is soms zeer handig, omda men t zelf nie ziet. |
Pyle, mag ik toch effe subtiel opmerken dat niet David Saelens maar wel Marc Goossens co-commentator was in Monaco ?
Iedereen heeft een vrije mening, hetgeen ik respecteer maar ... de beste stuurlui staan zoals steeds aan wal en het gras is altijd groener bij de buurman. Toch nog effe iets zeggen over de collega's. Je zegt dat Peter en Filip ook nogal zaagden ... tja, ... sorry, daar ben ik het ook niet mee eens. Peter en Filip deden het vroeger ook goed. Iedereen heeft zijn eigen stijl, zijn eigen manier om dingen aan elkaar te praten. Vergeet één ding niet. Zowel ter plaatse op het GP als in Brussel ( als we vanuit Brussel commentaar geven) moeten we ons altijd baseren op één en hetzelfde scherm, ... het beeld dat jullie ook te zien krijgen. |
Quote:
|
Ik apprecieer de analyses van Marc meer dan die van Tassin,
als Marc onder de indruk is van de wegligging van een wagen, kan je er vanuit gaan dat die wagen een indrukwekkende ophanging heeft, je hoort het gewoon in de stem van een man met ervaring. het enthousiasme bij de zuidbelgische collega's ligt wat hoger en dat werkt aanstekelijk. |
Quote:
|
Allez, 'k zal mijn gedacht ook eens ventileren zie :D
Ik keek, ten tijde van Murray Walker, nog naar BBC, hij was een entertainer 1 klas, en zijn enthoesiasme en liefde voor de sport primeerde boven de technische kennis die hij had van de F-1. Toen ITV met het contract en Walker lopen ging, bleef er of K2 of La2 over. Heb een tijdje naar K2 gekeken en kreeg het op mijn heupen van hun Schumi voorliefde en gebrek aan entertainment gehalte en liefde voor de sport. Getuige de nogal droge en stijve berichtgeving. Dus dan maar mijn Fransch aangescherpt en La Deux geprobeerd. En zij genieten tot nader order, voor mij, nog steeds de voorkeur. Toen kwam Canvas op de proppen. Wel, als je sport verslaggeving, in het algemeen en F-1 verslaggeving, in het bijzonder, wil doen, wel dan moet je ter plaatse zijn. Het feit dat dit veel minder gebeurd bij VRT dan bij RTBF heeft met keuzes - spreek met liefde en passie voor de autosport - te maken. In Wallonie leeft autosport bij een veel groter publiek dan in Vlaanderen - iets wat wellicht ook historische achtergronden heeft. enz. And that simply shows tijdens de uitzendingen. Ik wil verslaggevers die de koers op een leuke, gepassioneerde, maar objectieve manier presenteren - d'er mag al eens iets mis zijn, who cares! Iets wat in Vlaanderen nog moet ontdekt worden. Heeft niets met stuurlui en wallen te maken. Ik ben kijker - en dus klant - en ik heb de vinger aan de afstandsbediening. Maak het beter en ik blijf misschien hangen. just my 2 cents. ;) |
Mja, al bij al vind ik de VRT'ers steeds beter worden. Nu durft Marc er zo ook eens tussen te komen, dat ontbrak er in het begin wel een beetje aan.
En zoals FLAT6 zegt, als Marc zegt dat die auto onderstuur, overstuur, of gewoon miniem veel tijd verliest, heeft hij het gezien. Dusja, het evolueert wel vind ik. Dus Keep up the good work, OOK IN DE NIET-EUROPESE GP's ;) |
Huudo, bedankt voor je reactie die eerlijk en recht voor de raap is. Het is evenwel unfair ons nu al te vergelijken met ITV of La Deux, zenders die meer dan 10 jaar rechtenhouder zijn in de F1. Vergeet niet dat wij slechts anderhalf jaar bezig zijn en dat we niet enkel met F1 bezig zijn maar ook met tennis, voetbal, wielrennen. We kunnen ons niet enkel focussen op autosport, hoe graag we dat misschien ook wel zouden willen.
Klant is inderdaad koning, en daarom brengen we vanaf dit jaar reportages ivm de formule 1. Zo hadden we dit jaar al een exclusief gesprek met Jos Verstappen en vorige week nog met Fernando Alonso. We brachten reportages van Toyota, Bar Honda, Sauber ... Daarnaast brengen we vanaf dit jaar ook Belcar. Zie je wel , klant is koning ... wij werken er hard aan voor jullie als kijker ! |
Go Eric,
hint : bij de RTBF geven ze steeds een reportage van de Porsche Supercup die voor de F1 rijdt. Ik beloof plechtig van niet meer te zappen als jullie dat ook coveren ;-) |
Quote:
:D :D :D |
FLAT 6 , ... spijtig man ... maar daar hebben we de rechten niet van. Als de Porsches het nog iets beter doen in de Belcar, dan kunnen we die ook langer in beeld brengen. Longin heeft dit weekend een prima wedstrijd afgewerkt in Nederland, ... dat belooft dus !
|
hint 2 :
rechten ruilen voor voetbalrechten waarvan jullie er ( veel te ) veel hebben :-)))))) |
Nog een hint: op RTBF gaven ze vroeger in warm up de eerste 5 minuten enkel wat beelden uit het verleden ( historische gevechten en dingen die de "ouderen" zich zeker nog herrineren) . geen commentaar erbij, enkel gemonteerd op een muziekje. Zoiets geeft dus een enorm stijlvol begin en zorgt al voor een eerste adrenalinerush.
|
Sorry Eric maar ik kan hier nog altijd ITV ontvangen maar tijdens de commerciële onderbrekingen zap ik wel naar Canvas. En ik moet zeggen dat MG goed commentaar leverde en Stefaan id al beter is. Dat van die banden had Marc direct door. Maar aan Martin Brundle kan hij nog niet tippen...
|
Quote:
|
Allez, het is hier plezant om te komen. Allerlei tips, fijn dat jullie zo meedenken !
|
Ik kijk RTL 5 via schoteltje, die mannen zitten er boven op.
Die mannen zijn met 2 reporters in de PITS en overall commentator Olav Mol, trouwens deze week hadden zij een pitspost met Albert van Monaco. :gas:. |
Quote:
Jan. =--- |
En vanaf nu gaat het hier weer 100% over F1 op Canvas. als je iets anders wilt zeggen maak je maar een nieuwe topic.
|
Ziezo, kleine split thread gedaan.
Voor verdere Baert / Driesco / Dupain discussies: <a href="http://forum.depaddock.eu/showthread.php?s=&threadid=5246">Community forum - Autosportverslaggeving</a> ;) |
All times are GMT +2. The time now is 11:23. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.