![]() |
Le Mans: the race (1-6 hours)
pagani al in de box, iemand nieuws?
|
Re: Le Mans: the race (1-6 hours)
Quote:
|
Hij rijdt alweer
|
Pagani: 24 minuten en 5 seconden in de box:
Voortrein geregeld alsmede spoiler, Anthony zit nu achter het stuur. Al deze info vind je op de site van ACO onder 'Journal de course' waar per auto een volledige round-up staat. Je verdorie thuis beter volgen dan ginder... |
Krijg net bericht uit Le Mans : Game over voor de pagani.
|
Jammer, maar ik had dat gisteren al voorspeld. Die wagen heeft meer testwerk en racewerk nodig. Volgens verschillende bronnen, heeft de wagen zeker potentieel maar ontbreken er gewoon kilometers. Hier in de wijk is het rustig...
|
frank uitgevallen ?
|
Dit is niet officieel maar Marc Goossens zou een probleem hebben (olielek????) ik kan dit niet bevestigen, wacht op nieuws...
Joost |
of een spin als gevolg van iemand anders zijn olielek...
|
Goossens gespint, achteraan band lek, kas achteraan vervangen. Diffusier vervangen en de wagen rijdt weer. Mark gaf in een intervieuw aan dat de wagen uitbrak achteraan, hij moest daardoor in de grindbak en heeft hier een lekke band opgelopen.
Maar geen problemen meer de zaak draait verder vlot. Pagani rijdt ook nog steeds rond ! En knudde !! Audi verliest een wagen door een stomme beoordelingsfout. Ze staan halfweg zonder BENZINE !! Bye bye Bila. STOM STOM STOM !!! |
Marc Goossens nam vanop een zevende plaats de start in deze 24 uren van Le Mans. Na goed anderhalf uur wedstrijd kreeg Marc Goossens af te rekenen met een klapband linksachteraan. Het gebeurde in de Indianapolis bocht. Goossens schoof in de grindbak, wist de muur te ontwijken en kreeg de wagen terug op de baan. Onze landgenoot slaagde erin de pits te bereiken om een pitstop uit te voeren. De wagen had links achteraan wat averij opgelopen zodat er een volledig nieuwe achterkap gemonteerd werd. Na twee uur wedstrijd rijdt de wagen van Goossens nu rond op een 22ste plaats.
Voor Anthony Kumpen zit de wedstrijd er al op zonder dat hij zelf ook maar één meter in wedstrijd gereden heeft. Reden van opgave is een kapotte versnellingsbak. Op het ogenblik van opgave zat David Hart achter het stuur. Een reactie van een ontgoochelde Anthony Kumpen. " Het is reeds de derde versnellingsbak die stuk gaat. Onverklaarbaar want tot voor deze wedstrijd hadden we nooit versnellingsbakproblemen gehad. De wedstrijd zit er al op en dat is zeer spijtig. " Ook een minder goed begin van het Panoz team die al zeer snel een ongeplande pitstop uitvoerden. Toch hangt Saelens nu op een twaalfde plaats. |
? Eric, ik hoor hier op Eurosport dat de wagen nog in koers zou zijn? (18.05)
Weet jij definitief iets van Pagani? Die mannen kletsen er dus maar wat op los ? |
Heb just met Anthony gebeld.
Het is wel degelijk gedaan. |
Quote:
|
Jammer !!!
OK uitrijden was mss wat veel gevraagd. Maar zo rap aan de kant staan is niet echt goed te noemen. Ze zijn wel in goed gezelschap, Biela kan misschien met Anthony gaan kaarten... |
Quote:
|
Quote:
|
Quote:
spijtig dat de versnellingsbak het weer liet afweten :no: |
Quote:
Dit jaar is 1 groot testjaar voor de Pagani zoals alom geweten. Laat ons hopen dat ie er binnen korte tijd helemaal staat ! |
Quote:
|
Quote:
|
Zeg... da's een sneer naar Biela hé, niet naar Anthony. :D ;)
Komaan, je bent Audi. Le Mans is je thuishaven, je hebt 3 jaar alles naar huis gelachen en dan doe je zoiets, ... wie is nu de kluns in huis. Zet dan daar de Pagani naast, die mannen komen net kijken en liggen (bij wijze van spreken) nog in de pampers... :+ |
Quote:
|
Bon, een beetje off-topic. Na de Audi van Frank Biela, de Pagani een waarschijnlijk derde slachtoffer: De #91 TVR: "The #91 TVR is still stranded out at the Porsche Curves with RSS mechanics despatched to provide instruction to Richard Stanton"
Daarnaast valt het op hoeveel wagens er al enige tijd hebben verloren. De temperatuur en het hoge ritme gaan zeker nog hun tol eisen. Als ik deze lijnen typ, rijdt gabbiani op de Dome een van de Corvettes aan. beide kunnen hun weg vervolgen. |
Quote:
Ok, het zijn privé-wagens, maar ze hebben toch een hele boel steun. De fout ligt hier eigenlijk niet bij de constructeur echter, maar bij de teamchef. Als Biela vraagt "kan ik nog een ronde doen" en hij zegt "Ja". Ja, wat wil je dan als piloot... Maar ik vrees wel voor die kerel zijn job nu. De moet morgen niet bij Audi gaan vragen of hij het goed heeft gedaan :no: Maar wie maakt zich nu ook belachelijk met dit akkefietje, .... juist. |
Quote:
|
Meer nieuws over de #91:
Bad news however for #91 towards the end of the first hour the #91 TVR has a big accident in the Porsche Curves – Richard Stanton complains that he was hit from the rear, assailant unknown and a short distance further on was “spat off the track into the wall.” Stanton is trying to get the stricken T400R back to the pits but the prognosis does not look good at the moment. |
Idd was ook op de beelden te zien eh op eurosportdat die TVR crashte..
|
Joost, wat is de URL van de ACO, ik vind enkel maar lemans.org.
Over die Audi's, er is inderdaad geen officiële Audi, maar Bentley behoort tot dezelfde groep als Audi, dus eigenlijk zijn er wel fabrieks Audi's :) |
Quote:
FF opgezocht: http://www.lemans-aco.com/ Doe geen moeite..."under Construction" |
Kan dat dat radio Le Mans niet bereikbaar is? ik heb het hier veen afgezet gehad tijdens de uitzending van eurosport maar graak er niet terug op :(.
|
|
Pagani out.
Alle die mannen krijgen alles kapot zekers. :no: :fight: |
Mannen, maar ook de dames niet vergeten,
Als je de live streaming even bekijkt op de officiële site ... bekijk dan de tijden die onze vriend Marc Goossens draait. Marc zit nu achter het stuur en draait rondjes gemiddeld van 3.42 !!! Hij heeft na een half uur twee ronden goed gemaakt op de Panoz van Saelens die negende staat. |
Wat verwarring: http://www.lemans.org/2003/24auto/pa...ments_fr.shtml
Belgen zoeken elkaar op, David & marc: 9 en 10 / Michel Neugarten en Vanina: ook vlak achter elkaar.... verslag: Hour 5 Did you expect any change in the 900 / GTP class? Smith and Blundell are at the wheel of the Bentleys, which apart from the Brabham headrest coming loose, have performed immaculately. So have the surviving Audis. Seiji Ara took over the Goh Audi at 20.40 for his first turn at the wheel, and John Bosch did the same in the #15 RfH Dome. #5 has had its nose changed. These five are dominating the top group. Janos will provide an overall view at the end of this hourly report. The Audis, on new rubber, Pirro having his first run in the Champion car, are now both performing at more or less Bentley pace. The Bucknum Pilbeam is stopped out on the track, near the end of the fifth hour. Frank Biela, on that retirement: “I’m just so upset for the team. The reserve light came on and the team told me to pit the next lap. But coming out of the Porsche Corners, a Panoz was in front of me and also through the fast Esses. “I was trying to keep my momentum and attempted to pass him on the left side but I was surprised by his acceleration and found myself baulked as the Panoz was beside me and I couldn’t turn across to the pit-lane which meant I had to start another lap. “I knew it would be almost impossible to get around and the car started ‘coughing’. I had to park it and then I tried to get it back to the pits using the starter but it was impossible. I’m devastated.” The delayed #50 Corvette has now found its way by the lead battle in GT into the top 20 at 20:05 and just a minute or so behind the Konrad Saleen , 6th in GTS. By the top of the hour the gap to the Saleen is down to just 20 seconds. A problem (unknown at present) for the #72 Luc Alphand Ferrari allows the #53 Corvette back up to third in class, 14th overall. 20:40 and Kelvin Burt in the #80 550 inherits the GTS lead as Jamie Davies hits trouble in the #88 Ferrari, a top up of coolant apparently required. A two minute pitstop and Davies returns to the fray 20 seconds behind his team mate. Freon, now behind the wheel of the #53 Vette is closing in on the LMP900 Durango for 14th place overall as he continues to pressurise the Prodrive duo ahead. The problem for the #93 AJR Porsche evidently was cured at the second time of asking, Lucas Luhr now lapping very rapidly and closing the gap to Timo Bernhard in the class leading Racers Group car 90 seconds ahead at 20:15. Marc Lieb is still closing in on Mowlem, the Orbit car now fully back up to speed and lapping at a similar pace to Luhr . 20:35 and it’s the Racers Group turn for a problem, Timo Bernhard reporting a slipping clutch. The team are opting for a change of clutch which will drop the car out of the battle for the lead - for now. Marc Lieb is in a position to take full advantage, the young German having passed Mowlem for fourth in class now grabs third as a result of the Racers Group’s misfortune. The JMB Ferrari 360 pits out of sequence for attention to a loose rear diffuser allowing Mike Jordan in the #92 TVR to draw much closer, now just 12 seconds behind the Ferrari in a growing battle for 6th in class. The Ferrari though has the legs on the TVR and the gap grows to 20 seconds by the top of the hour. 20:55 and the Orbit car pits and goes into the garage, Mowlem will grab back the fourth in class by the top of the hour. It’s a left front radiator change for the #87 car (10-11 minutes). |
Het komt er dus op neer dat Biela himself in de fout is gegaan...
|
Pagani eruit, zo snel al ;(
Oké, je 1ste jaar Le Mans is zowieso moeilijk. Maar dat ie het na iets meer dan 1h al laat afweten. Bijzonder zware nood om kraken. Vooral omdat die 1h, weinig laten merken als test voor de wagen. Misschien toch eerst eens wat meer rijden en ja, misschien was het iets te enthousiast om al dit jaar naar Le Mans te trekken. |
edit
**removed¨** |
Quote:
|
Ik zou hier iets willen typen maar ik zal maar wijselijk zwijgen...
|
All times are GMT +2. The time now is 12:52. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.