![]() |
GP F1 Europa - De Race !
...en POEF, zei de motor van Raikkonen !
Momenteel een slaapverwekkende vertoning. Enige pluspunt dat ik kan vernoemen is de commentaar van Gert en Stefaan, die best te pruimen valt. Want hoe praat je zo'n treintjesrace in 's hemelsnaam aan mekaar ? Dan maar even een vroege samenvatting. 2/3de van de race zit erop, Ralfke aan kop, gevolgd door broer Michael en dan een nagenoeg onzichtbare Montoya. Grootste verliezer van het weekend: McLaren ! Coulthard kon al de hele tijd niet mee, Raikkonen mocht gaan balen. Die beelden deden me terugdenken aan Mika Hakkinens' pech in Barcelona 2001. TOP: *Williams: thuisrace voor BMW, leuk als je dan een overwinning meepakt. Zeker als dit ten nadele is van Mercedes. *nog toppers ? Mwa...Ferrari rijdt wel mee, maar nooit écht overtuigend in de aanval. FLOP: *McLaren: lijkt me duidelijk. Norbert Haug moet nu wel héél stil zijn. *Villeneuve: In duel met beide Minardis, onder druk, een spin, een keertje tegen het paaltje rijden. Jacques, Jacques, waar zijn we mee bezig...:rolleyes: *Panis: 2 keer lullig in dezelfde bocht eruit. Verknoeit een perfect weekend voor Toyota. |
Hola, toch nog wat opschudding: Montoya vs. Schumacher, nieuw hoofdstuk.
Deed me dan weer denken aan Jerez 97, zoals Vermersch ook net vertelt. Wie in de fout ? Niemand. Maar Schumacher verliest dit duel wel knullig. Had-ie wat vroeger van het gas gegaan, had hij niet gespind. Maar een echte racer geeft nooit op, zeker ? ;) Momenteel een BMW-één-twee. Tijd voor Berger om te juichen ! |
Vigneron viel even uit zijn rol : "mais Alonso, qu'est-ce qu'il fout là !!" Net voor de laatste bocht toen MS in zijn versnellingsbak zat.
Geen gebruikelijke woordenschat voor een journalist :D. Denk dat de Spanjaard (rem?)problemen had (zie ongeval Coulthard). |
Moet wel gezien Schum op een paar ronden tijd >10s op hem kon dicht rijden.
Magistraal maneuver van Montoya... gewoon niks op aan te merken. Schumacher te ver mee gegaan, te snel om echt aan de binnenkant te kunnen blijven en de prijs betaald. Nog een chance dat Coulthard zich in Alonso verslikte. Jan. =---- |
Er word gesproken over een (tijds)straf voor Alonso. Maar waarom zou McLaren dit willen? De enige die er beter van word is Schumacher...
|
Quote:
|
Quote:
|
Quote:
Geen probleem lijkt me dus. Het waren 3 marshalls en 1 toeschouwer! Die heeft de namiddag en de story van zij leven op zak :D en een ronde later de "duimen-omhoog" van Schumi - was wel cool. |
Quote:
|
Dus Pedro De la Rosa mag dat een hele race lang (Monaco paar jaar terug) en Alonso niet? -Kom kom, laat ons nie kinderachtig doen. Alonso zit op de 4de plaats en mag proberen DC zijn topsnelheidsvoordeel te niet te doen. DC is oud en wijs genoeg om daar op te anticiperen en er langs te gaan, i.p.v. zijn eigen keer op keer te laten vangen.
Denk nu vooral niet dat een van beiden, DC of MS, in de omgekeerd situatie de deur niet zouden hebben dichtgesmeten. Gentleman racedrivers is verleden tijd hoor. Jan. =--- |
het gaat hem niet over deuren dicht doen, het gaat erover om fors in de remmen te gaan zo'n 10 to 20 meter vroeger dan normaal. Als iemand u vlak op de hielen zit en dit niet verwacht dan krijgt ge dat soort manippen. Maar als je dat aanvaardbaar vindt, mij niet gelaten. Ik vind dat het wat zegt over de stijl van Alonso. Echt iets voor losers... http://www.automotiveforums.com/vbul...lies/loser.gif
|
Om de hoogtepunten van de race nog eens na te kijken: http://www.ukf1.net
-> filmpjes genoeg daar, opgenomen van ITV ! |
Quote:
Alonso was er vroeg bij met dat remmen, maar, ten eerste, moest ik aan 300 per uur in een auto zitten waarvan ik aan de remmen twijfelde zou ik ook zeker niet te laat naar die pedaal grijpen en, ten tweede, hij zat in het midden van de baan om zijn lijn te verdedigen en moest dus meer snelheid kwijt. Uit de onboard van DC kreeg ik de indruk dat die zowieso zijn rempunt ging gemist hebben, of Alonso nu in de weg zat of niet (vooropgesteld dat ze bij het 100m bordje remmen). DC had al eens een paar keer moeten corrigeren omdat Alonso trager dan normaal naar de koord van een bocht ging, dus kan 'm niet beweren dat 'm niet gewaarschuwd was en, als 'm Alonso gefaked en zichzelf de ruimte gegeven had, had 'm kunnen proberen van bij het uitkomen van de bocht een voordeeltje te halen. Een beetje eerder had David veel te laat door dat Alonso de eerste helft van de chicane ging missen en reed 'm zich ook vast. 'k Zal niet zeggen dat iemand die voor U 20m eerder remt dan ge verwacht niet verschietachtig is, maar dees situatie ruikt toch een beetje naar zure druiven. Mijn gedacht denkt David te veel na bij wat dat 'm doet. Dat zou ook zijn qualificatieproblemen kunnen verklaren. Jan. =--- |
Beste Obi-Jan wat ge schrijft is natuurlijk allemaal waar, ware het niet dat het bij de ene keer bleef. Echter het gebeurde al voordien en achteraf met MS ook nog eens. Vandaar dat ik hem erop aankijk.
1 keer, tuurlijk wel. 3 keer met 2 concurrenten, ho maar. :no: |
Monty-Schumi=race-incident, schumi remt wat laat, maar niet overdreven, en de ruimte die Montoya gaf, was wat klein, gevolg een klein contact en weg was Schumi.
En DC<>FA: wat Alonso daar uitstak, dat ik het niet weet, maar hij remde extreem vroeg, ok, hij had problemen, maar ik denk niet da die zo groot waren. En McLaren, betrouwbaarheid daalt toch wat de laatste races en Coulthard leert vliegen. |
Coulthard heeft geluk gehad dat hij niet over de kop ging, want het was bijna zover.
|
'k denk dat op het incident Alonso - Coulthard weinig aan te merken valt, Alonso houdt het midden van de bocht (verdedigt zijn lijn dus perfect) aan Coulthard om er voorbij te proberen, als ik dat on board beeld zag was het Coulthard die zich volledig misremde (mijn gedacht natuurlijk)
Mooie fase tussen Montoya en Schumi, spijtig van het tikje maar 'k vond het een mooi maneuver van Montoya... |
Quote:
|
Quote:
|
Quote:
|
Quote:
|
Quote:
De FIA heeft nr. 1 en 3 vrijgesproken, het incident was echt wel een race-incident. |
Quote:
|
Quote:
|
Alonso remde iets vroeger als normaal, DC remt iets later omdat hij een manouvre wilt uitvoeren, gevolg, groot snelheidsverschil. Maar voor mij had het toch iets weg van een brake-test ... wat als DC Alonso niet kan uitwijken, en zich de lucht in lanceert ? Dan zijn de gevolgen dramatisch!
Verder: Michael Schumacher maakt 10 seconden goed op Alonso op 2? ronden ... MS komt onder de achtervleugel van Alonso ... Alonso gaat midde bij het acceleren in de laatste bocht even doodleuk op de rem staan ... als MS daar niet op had gereageerd plakte Alonso netjes naast de baan ... dan zou het wel 'eigen schuld dikke bult' zijn ... |
Quote:
Hij mag dan wel snel zijn, hij moet nog veeel leren. |
als Alonso remproblemen had is het toch niet meer dan normaal dat hij wat vroeger begint te remmen ipv keer op keer zijn entry in de miki-chicane te missen.
En moest het al zo zijn dat hij een rem-test uitvoerde dan is dat not-done. Maar dan is DC wel de laatste die daarover mag klagen ..... Remember Spa in de regen (2000 ?) en schumi die achterin Coulthard klapt. |
Quote:
Je kan discussieren over ethiek en dergelijke, maar dit is gewoon 'dangerous driving' ... 1 X = black/white flag ... 2de maal is ne zwarten hé ... want wat die daar in de laatste bocht met Schumacher doet, ik heb het zonet nog maar eens opnieuw bekeken Bij dat met Coulthard remt hij duidelijk vroeger, en hij kiest niet eens een lijn, hij gaat gewoon in't midden rijden zodat er geen plaats is ... pure arrogantie en geen respect noem ik dat ... Alonso accelereert, en vertraagt, terwijl MS in volle acceleratie zat ... MS zat met zijn neus in de boite van de Renault ... weer geen sportsmanship ... Verder even terugdenken aan Brazilie 2003 ... geen gezwaaide vlaggen bij crash van webber ... nuja, niet voor Alonso ... die vliegt er gewoon nog eens tegen een wiel op ... pak die jonge zijn licensie 1 race af en laat zien dat je er niet mee kunt lachen beste mannen van de FIA |
Quote:
|
Zalig toch al die discussies. Zoiets had de F1 nodig, eens een incident dat net niet of net wel over de limiet was. En laat het nu net Alonso zijn, die na zijn accident in Sao Poalo al het label roekeloos gekregen had. Eindelijk eens iemand die geen schrik heeft om wat risico's te nemen. Alonso is michien voor de camera's een schuchtere jongen, maar wie weet zal hij wel te lachen toen hij Coulthard voorbij zag glijden.
|
volgens mij zat hij zich echt een breuk te lachen toen hij Coulthard zag vliegen ... maar zijn maag draaide waarschijnlijk toen hij zat dat zijn startnummer under investigation stond door de Clerck of the Course ...
Zo een acties zie ik liever niet, dan nog liever JPM en MS die zo'n manouvres doen ... de reden is simple ... daar zal niemand bij verongelukken ... wat als die McLaren de lucht ingaat en in't publiek vliegt ... wat als die McLaren de lucht ingaat en de wind eronder komt en hij op zijn kop valt ... die rolbeugel houdt dat niet, wees daar zeker van ... en DC zen nek zou het ook niet houden ... Dan wil ik zien of Alonso nog lacht ... Ik word echt misselijk als er rijders zijn met zo'n instelling ... het is Formule 1 en niet F3 ... |
Als is hier een gevaarlijk woord op depaddock. Aan de ene kant heb je natuurlijk gelijk, maar volgens mij zal het zover wel niet komen. Coultard zal echt wel geconcentreerd aan het rijden zijn, en zoals je ziet was de reflex er onmiddelijk. Er recht oprijden zoals Villeneuve en ralf in Melbourne (2001?) zou dus niet gebeurt zijn. En de afstand tussen beiden was natuurlijk ook relatief groot. Alonsozal zoiets wel niet doen als Coulthard in z'n slipstream hangt. Ook kon Coulthard wat beter anticiperen, want Alonso reed niet op de ideale rijlijn, dus word er zowiezo vroeger geremd.
|
Als is hier mss een gevaarlijk woord, maar dit keer is men beter weggekomen als het voorbeeld wat jij gaf van JV en RS ...
Coulthard was duidelijk naar Alonso aan't toerijden ... zoveel afstand was er toch niet tussen die 2 ... en anticiperen met 300 km/h is toch wel moeiljik .. als die voor u op zen rem duwt, zit ge er binne een halve seconde op ... het mag een wonder heten dat DC langs de Renault kwam |
Ik spreek me niet uit over de schuldige, maar ik vond het wel knap dat Coulthard hem inderdaad nog heeft weten te vermijden.
De modale chauffeur zou er denk ik wel opgezeten hebben. |
Als er niets aan de hand zou geweest zijn hadden ze Alonso zijn wagen ook niet under investigation gezet denk ik ...
|
Ik heb de wedstrijd niet gezien want ik zat in werchter, maar ik heb zo eens alle posts geleze.
Klopt het dat Alonso voor Coultard zat of was die al aan het dubbelen??? nee zekers hé, dan denk ik toch wel dat Alonso nog steeds doet wat hij wil om zijn positie te verdedige, Coultard is niet meer dan een ander en hij moet maar proberen er voorbij te gaan. Zolang coultard achter Alonso zit mag Alonso zijn plaats verdedigen, als Coultard ernaast komt dan moet Alonso al wat meer gaan oppassen en als Coultard een deel er voorbij is moet Alonso inhouden of voorbij laten, zo simpel is het denk ik. Wie rijdt er op dit forum wedstrijden in de gemotoriseerde tak? Dan weet je zelf goed genoeg dat deze dingen overal gebeuren en dat je het zelf ook doet, rijd maar eens van de ideale lijn af en probeer er maar eens op dezelfde snelheid in te gaan en uit te komen, mij nog niet gelukt hoor. :no: |
Quote:
En dan die uitleg over een verwittiging, sinds wanneer moet je de koersdirektie van de F1 serieus gaan nemen? Hebben in het verleden al meermaals bewezen dat ze der een serieus potje kunnen van maken. 'k Zeg daarmee niet dat hetgeen Alonso deed volledig goed te praten is, maar sommige moeten zulke dingen toch in hun context praten en eens goed kijken naar de race voor je de 1001 reglementen begint boven te halen. De essentie is toch nog altijd (denk ik toch) dat je in een race iemand moet inhalen voor een plaats te winnen? (of kom ik van mars??) |
Quote:
|
Quote:
Melbourne 2001 |
Quote:
|
All times are GMT +2. The time now is 12:43. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.