![]() |
Race 1-2-3
Hello, GARDEN MACHINERY RACING is voor het 2de jaar in de miserie beland, bij ons grenst het aan het ongelofelijke... reeds 12 maal in en uitbouw motor!
kom een kijkje nemen op onze site. www.garden-machinery.com. en lees de verslagen. doei ! LUC ZTC - MEGANE -68 :( :( |
Welkom op het forum, wederom een TC'ke erbij.
Wat betreft in- en uitbouwen van de motor, bekijk van de zonnige kant......de twaalfde keer ging het al een stuk makkelijker dan de eerste keer ;) |
Beste Luc,
Ik weet nog ergens n'een goeien Clio staan voor volgend jaar ;) , geen werk aan en altijd mee met de eerste. Laat anders iets horen hé. 0474/95 23 86 |
Quote:
Dat is een feit, met verleden jaar bij zitten we aan ....28 x motor in en motor uit, de vijzen beginnen zot te draaien, dank zij bepaalde motortuners die met m'n kl.... aan 't rammelen zijn en met ons budget, je kan afleiden wie deze zijn aan de raceverslagen 2002 & 2003.... Groeten Luc |
AANBOD CLIO
Beste Driesco,
Ons meganeke is best een ver gevorderd beestje die wel snel uit de hoek kan komen, (zie chronoritten blad 2de race met oude motor...) er is jammer genoeg (te) veel geld en tijd in gepompt om die te laten evolueren zoals die nu is, zodat we wel verplicht zijn nog een paar jaartjes verder te doen om de vruchten te plukken Het probleem bij ons is de brute pech, soms krijgen we een zwart vlagje voor 98,5 db (????) op een 2de plaats in de klasse, de andere keer een gaskabel die breekt, daarna een motor welke door het subframe zakt enz... Ook hebben we een motor in preparatie (sedert verleden jaar !) welke maar niet wil presteren (vandaar de ontelbare in en uitbouwen) Wij hopen ook eens op het schavotje terecht te komen, that will be the day!! Groot feest ! :confused: |
Hallo aan de heren en dames van GM
Ik had jullie willen vragen of de auto afkomstig is van het team van Belgium Racing . Ik heb mij laten vertellen dat jullie wagen daar is aangekocht , hij had toen een volledig gele kleur . Graag een antwoordt Met sportieve groeten |
Betreft afkomst kas
Neen, die megane (kas) is afkomstig en gemaakt van piloot & tevens garage Renault Mostaerd,
daarna is die naar Peter Theeuws gegaan en dan naar ons, specificaties van die kas zijn: piloot positie 30 cm naar achter geplaatst en ver doorgetrokken rolkooi tot in het motorcompartiment= zeer stijf van constructie. echt goede kas die heel wat meer vermogen aankan. Groetjes Luc GM RACING :no: |
Oeps, antwoord per vergissing op nieuw hoofdstuk geplaats, ben nog niet zo gewend aan het chatten: Zie dus: AFKOMST KAS
Groetjes Luc GM RACING /MOD aangepast ;) |
Dat is wel degelijk de wagen die ik bedoelde Belgium Racing is wel degelijk van Peter Theuws.
Wij hebben ook op het punt gestaan om deze wagen aan te schaffen , het werd ons echter afgeraden aangezien de opbouw van deze wagen is afgeleidt van een straatversie ( de megane cup bestondt toen nog niet ) . Het is wel verrassend dat jullie het gewicht van de wagen zo laag weten te houden aangezien dat toen een van de struikelblokken was om deze aan te schaffen . Ik ka |
Dat is wel degelijk de wagen die ik bedoelde Belgium Racing is wel degelijk van Peter Theuws.
Wij hebben ook op het punt gestaan om deze wagen aan te schaffen , het werd ons echter afgeraden aangezien de opbouw van deze wagen is afgeleidt van een straatversie ( de megane cup bestondt toen nog niet ) . Het is wel verrassend dat jullie het gewicht van de wagen zo laag weten te houden aangezien dat toen een van de struikelblokken was om deze aan te schaffen . Ik kan er ook nog aan toe voegen dat Peter veel geld en tijd heeft ingepompt. De versnellingsbak in een vorig verleden zit op dit moment in onze wagen een clio williams . Kan het ook zijn dat jullie de wagen hebben aangeschaft zonder motor en versnellingsbak en een weinig reserve onderdelen ? Alvast chapeau voor het vele werk van jullie team maar het is zo precies dat deze wagen voor het ongeluk is gebouwd. Hopend zal er de volgende wedstrijdt beterschap zijn . PS : De motorbouwer vernoemd in jullie verslagen is voor mij een iemand onbekend in het milieu en ik kan het weten aangezien ik l meer dan 10 jaar rij met Renault in de autosport . |
Beste Yannick racing
Ik wist niet dat Belgium racing & Peter Theeuws idem was... Het gewicht hebben we nog kunnen drukken door verdere "uitbening" van de kas en carbon deuren, kofferdeksel en capot. Ja, we hebben deze kas leeg gekocht met de luchtkriks erbij, al de andere onderdelen waren niet goed bruikbaar omdat er veel componenten van een RENAULT 21 destijds gebruikt werden, wij hadden een reeds gewijzigde cup versie en hebben dan deze componenten gebruikt voor de opbouw. Inderdaad ik denk dat er een vloek op die auto rust, zou ik niet beter de wagen eens laten behandelen door een excorsist???, misschien springen er een boel pechduivels er meteen uit. Wat de volgende wedstrijd betreft, wij hopen ook van harte dat we eens deftig kunnen rijden. Wat die motortuner betreft (de laatste...) die man doet wel zijn best maar heeft ook te maken met pech, eerst breuk op motorblok ter hoogte van een oliekanaal, daarna 2 computers welke niet geprogrammeerd geraken van Magneti Marelli....dit alles sedert Januari tot op heden...., nu gaan ze een andere computer proberen, het nadeel is dan dat er een andere kabelboom moet geplaatst worden en dat het Magneti Marelli digitaal dashboard niet meer gaat werken met ons versnellingspositie indicatie, dus terug enkele problemen.... Die tuner heeft anders wel een goede reputatie en is een vaste waarde in de Rally wereld en Historic series, ongelofelijke bolides kan je daar aantreffen. Ik blijf er in geloven maar 't zal toch rap moeten veranderen. Als je in de buurt bent wij hebben box 37 altijd welkom voor een babbel en een drink. Groeten Luc GM RACING |
die miserie hebben wij allemaal niet.
wij hebben een standaart computer, zo goed als standaart motor en er een gewone stack in. we hebben nog nooit problemen gehad mat de electronica. |
Beste Dexters racing,
Als wij standaard zouden rijden hebben we geen schijn van kans, onze groep 4 is de felst bevochten klasse (verleden jaar 24 deelnemers, dit jaar minder), en er zitten rappe gasten in, ofwel moeten we groep 3 rijden met 2005 cc (nu 1995 cc) altijd op 't podium.... (4 deelnemers) Ik heb in een vorig leven 4 jaar Funcup gereden en alles was verzegeld, nooit kregen we een motor die echt zijn destijdse vooropgestelde 125 pk weergaf, meestal van 117 tot max. 122 pk Misschien nu we meer vrij zijn een overreactie van ons teamke om alles te verlichten en te verbeteren waar mogelijk, met onze nieuwe motor (als ie er ooit in komt en werkt en blijft werken) doen we een gooi naar 1'47" à 48", we mogen dromen,hé? Groeten Luc GM RACING |
zo had ik het nog ni bekeken...
|
Quote:
Hallo Luc Wat betreft motorafstelling zijn er in ons landje maar enkele die dit perfect kunnen . De meest bekende is Borremans uit Lennik . Deze heeft enkele jaren terug onze nieuwe motor perfect afgesteld op zijn eigen testbank . De opbouw is toen gebeurd door een Raepers uit Brustem wel gekend in de Rally wereld ,Benny( Raepers ) kon hem zelf niet afstellen en heeft toen mij twee mogelijkheden voorgesteld namelijk Borremans of Automeca in Frankrijk . Aangezien ons budget toen ook niet zo was hebben wij toen beslist deze te laten alstellen in Lennik ( Borremans). De prijs viel nogal mee , in totaal nog geen duizend euro voor roderen en afstellen plus twee computerschips op de testbank . Ik zou maar eens goed overwegen wat de goedkoopste oplossing is, hij ( Borremans) is zeer vertrouwd met de computer van Magnetti- Marelli . Ik zou als ik jullie was zeker eens informeren Alvast veel succes en ik hou U eraan om de volgende wedstrijdt zeker één te komen drinken . De groeten van JP Racing Team |
Een goede motor is één, een perfecte wegligging is twee. Daar kan je misschien nog het meeste voordeel uithalen. :)
|
Beste Yannick,
Bedankt voor de tip, B... uit L..... is ons niet onbekent, de 16 x motor in en uit is mede door toedoen van die tuner. (lees onze verslagen op website WWW.garden-machinery.com - raceverslagen 2002.) Wij hadden samen ongelofelijke pech welke een heel jaar (2002) heeft geduurd. Deze tuner zal wel vakbekwaam zijn, als referentie had die de wagen Renault Megane van auto's Raymond met Gunther Raus onder handen genomen en die ging beestig hard (beste tijd 1'46, zal ook wel een stuk aan de piloot liggen want die is snel) Ik wou destijds juist dezelfde motoropbouw, maar dat lukte niet, geen enkele training of race viel er met die motor te rijden..., nokkenaspoulies welke verschoven van timing, kleppen welke goedendag zeiden tegen de pistonnekes en nog van dat fraais... Ook ben ik een zak meer geld kwijtgeraakt dan 1000 EURO, geloof me. Vandaar de verhuis naar een andere tuner waar ik tot op heden dezelfde problemen heb ( geen mechanische maar electronische ) Volgens de laatste contacten gaat deze een "CHALENGER" computer plaatsen en zou het moeten lukken. Ik laat het niet meer aan m'n hart komen en we zullen er zeker samen eentje op drinken ! Groeten Luc GM RACING Ik wou dus dezelfde motoropbouw, maar het wou maar niet lukken, ik kan er een boek over schrijven wat we allemaal meegemaakt hebben. Allee, genoeg zelfbeklag, zeker gaan we er eentje op drinken |
waar haalt ge de moed vandaan???
ik had er alang de brui aan gegeven... ik zou zeggen: THAT'S THE SPIRIT. op een dag zal het wel lukken. |
Hello Dexters Racing,
Dank u voor uw bemoedigend mailtje. Met deze dank ik alle TC piloten voor de mooie en sportieve wedstrijden welke we samen beleven. Enkel spijtig dat er niets naar de media gedaan wordt, dit wordt gevaarlijk voor Zolder met het nieuwe opgerichte BTCS. Ik persoonlijk heb geen toeschouwers nodig als ik race....maar als we onze sponsors willen behouden is dit noodzaak. Kom ook maar iets drinken in box 37, doen! Doei! LUC GM RACING |
Luc
Persoonlijk ken ik U niet maar ik moest U ne goeidag doen van Mark uit Booischot(Pijpelheide). U wel bekend ??? Omdat hij ook regelmatig vraagt hoe jullie het doen in Zolder hou ik jullie ook in de gaten. :D :D :D NB.: Hopelijk gaat het jullie beter af in de volgende wedstrijden zodat jullie er ook terug fun aan beleven. Ik wens jullie het allerbeste. Groetjes. Bart Van den Broeck deelnemer TC n28 (R19) |
Beste Bart,
Natuurlijk ken ik Mark, dit is een goede klant van ons sedert jaaaaren. Ook succes aan jullie en veel fun, tot ziens in race 4.(al moet ik er pedalen inzetten inplaats van een motor...) Doei Luc GM RACING |
Anders smijten we wel een trekkabel uit hé, neen, ik meen het.
De volgende keer dat ik jullie zie staan in de vrije training duwen we jullie wel binnen. :) |
Dank u Driesco voor je voorstel, bij een vorig mailtje schreef je over de noodzaak van een goede afstelling, wat dit betreft zitten we goed, de wagen is zeer stabiel en de bandjes slijten gelijkmatig op de juiste plaats, we hebben een groep N achterbrug welke net zoals de Clio perfect te regelen is met "shims" , bovendien zijn we 15 cm breder achteraan, dus wat dit betreft zit het goed.
Doei! LUC GM RACING |
idee !!!!! telkens als een paddocker een tragere paddocker tegenkomt duwt hij de tragere over de streep (in de trainingen).
of als een paddocker stilstaat hem de pit induwen ??? |
Ja, dan hebben we allemaal een vlugge chrono en kunnen we Porshkes pakken,ha ha
LUC |
zie je het al: een hele paddock trein die de porshes op een ronde zet. 1 renault meganne, 1 r 19, 1 clio en 1 supra
|
Ja, we maken ons zodanig lang dat ze er niet voorbij kunnen ...
Doei Luc |
Visie 2004: Wie wint de depaddock-throphy? :D
|
Quote:
|
Je mag ook eens duwen,hoor!
|
Alléé, dan gaan we ervoor :) :) ;) ;)
|
Mocht er iemand iemand kennen die interesse mocht hebben om nog wat Touring Cup te rijden, dan is er een zitje vrij op de RTM-Porsche voor de rest van het seizoen (incl deelname 24h zolder)
Geintresseerden nemen contact met Patrick Bastiaens op 0486/24 74 69. |
Terloops Bart,
Op m'n site staat een stukje film waar jij te zien bent met de gele R19 (vanuit de wagen gefimd), zie race 2, hopelijk kan je dit bekijken met je computer, desnoods kan je gratis het programmaatje downloaden.... Doei Luc |
Sorry bart,
Beelden van race 3 (ipv2) |
Quote:
|
En ik probeer ook mijn best te doen met telkens een artikel van één volledige pagina over de Touring en Sprinters Cup in TURBO Magazine.
Maar het gebeurt uiterst zelden dat er een nieuwtje of persbericht wordt verstuurd door een team dat in de Touring Cup rijdt. Dus voor het maken van artikels moet ik mijn info halen uit hetgeen ik op de piste zie en de uitslagenmapjes. Als er door de teams wat meer info zou gegeven worden ivm aanpassingen aan de wagen, over de piloten, reden van opgave of reactie na een mooie prestarie,... zouden in de teksten vrijwel iedereen aan bod kunnen komen, al doe ik nu reeds mijn best om zo veel mogelijk deelnemers te betrekken in de artikels. See You next Touring Cup |
Volledig mee akkoord Andy, hetzelfde geldt voor mij in het geval Autokrant en www.autosport.be. Op RTM en Garden machinery na, krijgen we inderdaad zéér weinig info van de teams.
Hoe méér info we krijgen, des te meer kunnen we autosport.be van teksten voorzien. De bal ligt gedeeltelijk in het kamp van de teams. Wat Autokrant Magazine betreft, doe ik mijn best, maar is de plaats beperkt. |
Quote:
Mooie beelden. Het ambulance duel vind ik ook wel goed. Zij zijn precies moeilijker te passeren als ons. :D :D :D |
Quote:
|
Quote:
De laatste ronde lieten ze iedereen achter en pakten de overwinning. Spijtig van de US Carworld Porsche die op meer dan 3 ronden werd gezet door de Depaddock sneltrein. Laat de Vipers en de GT3's maar komen, er zal weinig animo zitten in de wedstrijd. Net als in het wielrennen is nu ook hier de trein op het juiste spoor. Wie kan hen nog houden van de algemene overwinning ? |
All times are GMT +2. The time now is 23:01. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.